راهنمای خرید چراغ قوه با جی لایت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای خرید چراغ قوه با جی لایت

چراغ قوه وسیله‌ای است که با ابعاد و اشکال مختلف تولید می شود. نور این محصول به واسطه یک لامپ رشته‌ای و یا لامپ‌های کم مصرف LED تامین می‌شود. نکته دیگر در مورد ساختار چراغ‌های قوه این است که یک پوشش شفاف در مقابل چراغ قرار می‌گیرد که با توجه به حالت ذره‌بینی که برای آن در نظر گرفته شده کمک می‌کند تا نور چراغ قوه افزایش یابد.

از انواع چراغ قوه می‌توان جهت تامین نور برای مکان‌هایی که دسترسی به برق ندارید استفاده کنید. این محصول یکی از ملزومات ضروری و پرکاربرد برای نگهبانان، غارنوردان، کوه‌نوردان و همچنین افرادی که مجبور به کار و فعالیت در مکان‌های تاریک هستند، به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر این وسیله از نظر ظاهری تغییرات بسیاری کرده و انواع مختلف آن را از نظر ابعاد و کارکرد می‌توان در بازار پیدا کرد.

 

می‌دانید که در یک مکان تاریک استفاده از چراغ قوه تا چه اندازه می‌تواند در روشن کردن فضای دید شما موثر باشد، البته خرید این وسیله، تنها منحصر به چراغ قوه‌های معمولی نمی‌شود، بلکه این محصول انواع مختلفی دارد که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید درباره انواع چراغ قوه، چراغ دستی و نورافکن و .. اطلاعات کامل‌تری داشته باشید، این راهنما را تا انتها دنبال کنید.

 

انواع چراغ قوه کدامند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، چراغ‌های قوه انواع متفاوتی دارند که شامل چراغ مسافرتی و کمپینگ، کوه‌نوردی، ورزشی، خانگی، خودرو، غواصی، پیشانی و چراغ قوه پلیسی و… می‌شود. ما در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید چراغ قوه با جی لایت

• چراغ‌ قوه پلیسی: این نوع چراغ دستی به گونه‌ای طراحی شده است که از کیفیت بالا در قسمت بدنه و همچنین نور چراغ قوی بهره‌مند می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قدرت زوم بالا، امکان کم و زیاد کردن نور، بدنه ضد رطوبت، و همچنین برخورداری از باتری‌های قابل شارژ اشاره کرد. به همین ترتیب می‌توان از آن جهت ماموریت‌های پلیسی، نجات و کوه‌نوردی و کشاورزی و .. استفاده کرد.
• چراغ پیشانی یا هدلامپ : این نوع چراغ با توجه به طراحی خاصی که دارد قابلیت نصب با استفاده از یک بند یا کش روی پیشانی را داشته و مزیت استفاده از آن حمل بدون دخالت دست است.

بنابراین برای افرادی که نیاز دارند از دست‌های خود استفاده کرده و یا کارهای کارهای خاصی را برای مدت طولانی انجام دهند این نوع چراغ‌ها بسیار کارآمد خواهد بود. این نوع چراغ پیشانی قابلیت نصب بر روی اسلحه نیز خواهد داشت اشخاصی که به پیاده‌روی، کوهنوردی، غارنوردی، کار در معدن، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، شکار و ورزش‌های هیجانی و… می‌پردازند می‌توانند از این دست چراغ‌های پیشانی استفاده نمایند.

• چراغ‌‌ قوه‌ شکاری: ویژگی این نوع چراغ‌ها که سبب تفاوت آن‌ها با سایر چراغ قوه‌ها می‌شود، بدنه فلزی و محکم این محصول و همچنین نور قوی چراغ و قابلیت زوم آن است به طوری که می‌توان در هر شرایط خاص و ویژه‌ای از این محصول استفاده کرد.

 

هنگام خرید چراغ قوه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش از آن که اقدام به خرید این وسیله کنید، بهتر است نوع نیاز خود را مشخص نمایید به عنوان مثال کار حساسی انجام می‌دهید که نیاز به استفاده از هر دو دست دارید و یا نیاز به استفاده از انواع آن در سفر و کارهای خاص دارید همگی می‌تواند در انتخاب محصول نقش داشته باشد. ما در ادامه به چند نکته کلیدی در این خصوص اشاره خواهیم کرد.

نوع چراغ ‌قوه: همان‌طور که اشاره کردیم ابتدا ببینید این محصول را برای چه استفاده‌ای نیاز دارید.

باطری خور باشد یا قابل شارژ: چنانچه در شرایطی قصد استفاده از چراغ قوه را دارید که امکان شارژ کردن آن وجود ندارد، بهتر است از محصولات باطری خور استفاده نمایید. اما مدل شارژی این محصول می‌تواند نور مورد نیاز شما را برای یک تا دو شب فراهم نماید.

توجه به میزان نوع نوردهی: از آن‌جا که این محصول با ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود چراغی که برای داخل آن در نظر گرفته می‌شود نیز نوردهی متفاوتی دارد. بر همین اساس اگر نیاز به نور بیشتری دارید لازم است چراغ‌های قوی‌تر را انتخاب کنید زیرا برخی از این چراغ‌ها میزان نوردهی بیشتری به بقیه داشته و می‌تواند نور را یا به صورت خطی و یا پخش شده در اختیارتان قرار دهد.

 

به نوع باتری توجه کنید: پیش‌تر گفتیم که چراغ قوه‌ها بر اساس میزان نوری که تولید می‌کنند دارای باتری با ابعاد مختلف هستند. بنابراین چنانچه مایلید چراغ قوه مورد نظر شما مدت زمان بیشتری برای نوردهی داشته باشد بهتر است محصولی که دارای باتری قوی‌تری است را انتخاب کنید. عموما نوردهی چراغ‌های قوه بین 2 تا 16 ساعت می‌باشد.

وزن چراغ قوه: یکی‌دیگر از نکات مهم در مورد انتخاب و خرید این ابزار توجه به وزن آن است زیرا چنانچه وزن آن زیاد باشد، جهت استفاده در برخی مشاغل و یا کارها ممکن است سختی‌هایی را برای کاربر به همراه داشته باشد و یا نتوان آن را برای تامین روشنایی به سقف چادر آویزان کرد بنابراین ابتدا تمامی جوانب را در نظر بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.

استحکام در برابر ضربه: یکی‌دیگر از نکاتی که هنگام خرید چراغ قوه باید به آن توجه داشت مقاومت این محصول در برابر سقوط و ضربه است و این مقاومت بر اساس متراژ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقاومت در برابر رطوبت و آب: نکات دیگری که هنگام خرید ابن ابزار باید به آن توجه داشته باشید، میزان مقاومت آن در برابر رطوبت می‌باشد که با شناسه IPX این ویژگی رتبه‌بندی شده است. به عنوان مثال IPX4 نشان می‌دهد که محصول می‌تواند در برابر آب و رطوبت مقاومت داشته باشد و IPX7 نشان می‌دهد اگر چراغ به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب غوطه ور شود دچار آسیب نمی‌شود. همچنین IPX8 نیز میزان غوطه وری محصول تا ۴ ساعت در عمق یک متری را مشخص می‌نماید.

راهنمای خرید چراغ قوه با جی لایت

نورافکن چیست؟

نورافکن‌ یا چراغ قوه نگهبانی نوعی دیگر از چراغ قوه ها به حساب می آیند که مدت زمان نوردهی بالاتری نسبت به دیگر چراغ قوه ها دارند و برای افرادی مثل کشاورزها یا نگهبان ها که به حدود 8 تا 10 ساعت روشنایی مداوم در شب نیاز دارند توصیه می شود.

یکی از تفاوت های عمده نورافکن ها با چراغ قوه های دیگر ظرفیت باتری آن ها است. معمولا در این نوع چراغ قوه ها از باتری های خشک یا لید اسید با ظرفیت بالا استفاده می شود و می توانند چراغ قوه رو با برای مدت  طولانی روشن نگه دارند.

با توجه به آن چه درباره انواع چراغ قوه بیان کردیم، می‌دانید که برای خرید این ابزار باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. در خصوص خرید نورافکن نیز همین موضوع وجود دارد زیرا توان، قابلیت‌ها و کارکردهای هر یک نیز متفاوت است. چنانچه اکنون نیاز به خرید چراغ قوه، چراغ دستی و همچنین انواع نورافکن و شارژر باتری و پروژکتور و .. دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید هر محصول درباره ویژگی‌های آن، اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

جی لایت یک فروشگاه تخصصی اینترنتی در این زمینه است که علاوه بر فروش این دسته از محصولات، اطلاعات هر یک را به همراه قیمت های ویژه در اختیار شما قرار داده است. ضمن آن که شما می‌توانید در خصوص انتخاب و خرید هر محصول با بخش فروش این مجموعه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای دیدن محصولات متنوع جی لایت پیشنهاد می‌کنیم سری به وبسایت این فروشگاه به آدرس (https://www.glite.ir)  بزنید.

جدیدترین مطالب سایت