ربات های خزنده وب در سایت ها چگونه کار می کنند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ربات های خزنده وب در سایت ها چگونه کار می کنند؟

یک خزنده وب مانند یک عنکبوت عمل می کند. خزنده وب هنگامی که مشغول Index نمودن وب سایتی خاص است، لینک های موجود در سایت را مانند نقاط اتصال تارهای عنکبوت میشناسد و هرچه این نقاط بیشتر و قوی تر باشد، خزنده وب بیشتر به وب سایت سر می زند. در واقع میتوان اینگونه توضیح داد که لینک های موجود در وب سایت، به اصطلاح همان سئو یا feed هستند که خزنده های وب به دنبال آنها هستند.

ربات خزنده وب به شما کمک می کند تا با بررسی موضوعات مختلف مواردی که در نتایج جستجو سبب تضعیف سایت شما می شوند را بشناسید. این ابزار برای تجزیه وتحلیل وب سایت بکار می رود.ربات خزنده موضوعاتی که سبب جلوگیری از دسترسی موتورهای جستجو به سایت شما میشوند را پیدا نموده و نمایش می دهد. اگر شما صاحب وب سایت هستید یا یک سئو کار حرفه ای می باشید احتمالا این خبر برایتان بسیار گران تمام میشود، اما باید بدانید که گاهی ربات های خزنده ی گوگل محتوای سایت شما را نادیده گرفته و ازایندکس شدن سایت شما جلوگیری می کنند.البته خبر خوش این است که شما می توانید این مشکل را با تولید محتواهای با ارزش در صفحات سایت تان برطرف کنید.

ربات های خزنده در سایت شما به دنبال محتواهای با ارزش گشته و آنها را پیدا می کنند و سپس بهترین و مناسب ترین نتایج را به کاربران تحویل می دهند. این کار سبب می شود که از نظر گوگل سایت شما دارای ارزش بالایی شود و رتبه بندی سئو سایت شما روزبه روز افزایش یابد.

با استفاده از ربات های خزنده وب شما می توانید فرایند خزش دوره ای داده ها را کنترل نمایید.

همچنین از مزایای دیگر استفاده از این ربات ها عبارتند از:

استفاده از این ربات ها آسان است و به هیچ دانشی از قبل نیاز ندارد.
بررسی و ویرایش امکان پذیر است.

ربات های خزنده چگونه به سایت شما کمک می کند؟

1-ربات های خزنده با سرعت بالایی بازخورد ارائه می دهند:

هر ربات خزنده در هر ثانیه حدود 200 صفحه را بازدید می کند. آنها تجزیه و تحلیل URL ها، بررسی محتوای سایت، فهرست کدهای وضعیت HTTP، پیداکردن لینک های شکسته، جزئیات تغییرمسیر، ربات های متا و دیگر مشکلات فنی سئو را گزارش می دهند. این گزارشات سبب می شود مشکلات سئو تکنیکال برطرف شده و رتبه بندی سایت شما افزایش یابد. همچنین استفاده از ربات خزنده بهترین راه برای آپدیت کردن وب سایت شما است.

2-ربات های خزنده به راحتی خطاهای ایندکس را شناسایی می کنند:

خطاهای ایندکس مانند خطای 404، تک های عناوین تکراری، توضیحات متای تکراری ومحتوای تکراری اغلب مورد بی توجهی صاحبان سایت قرار می گیرند. استفاده از یک ربات خزنده سئو کمک می کند تا متوجه چنین خطاهایی شده و از بروز مشکلات بزرگ تر در آینده جلوگیری کنید.

3-ربات خزنده به شما می گوید که از کجا شروع کنید:

نتیجه گزارشاتی که ربات های خزنده ارسال می کنند سبب پیشرفت شما در سئو می شود. مطمئن باشید که یک ربات خزنده ی مشکل محور که به شما کمک می کند تا موضوعات را اولویت بندی کنید، انتخاب بسیار درستی است.یک ربات خزنده خوب باید صاحبان سایت را با تخمین امتیاز سایتشان متوجه مشکلات اصلی سایت کند. با این روش صاحبان سایت بدون وقفه متوجه مشکلات فنی سایت خود شده و به زودی آنها را برطرف می کنند.

سئو اسپایدر گوگل چگونه کار می کند؟

سئو اسپایدرهای گوگل یا همان ربات های خزنده اطلاعات مربوط به سایت ها را جمع آوری کرده و این اطلاعات را به الگوریتم های مسئول برای ایندکس کردن وارزیابی کیفیت محتوای سایت ارسال می کنند. آنها به وب سایت های مختلف سرزده و محتوای موجود درصفحات سایت را برای موتورهای جستجو ایندکس می کنند تا پایگاه داده ها در گوگل همیشه بروز باشد.

 

اسپایدرها بطور مرتب URL ها را خزش و جستجو می کنند:

هرگاه کار خزش و تجزیه و تحلیل ربات های خزنده در صفحات قدیمی تمام شود آنها بدنبال صفحات جدید در گوگل گشته و اگر صفحه ی جدیدی وجود داشته باشد آن را بررسی می کنند. در واقع اگر هر سایت یا بک لینکی درنقشه سایت آپدیت شده باشد ،ربات های خزنده ی گوگل لیست این سایت ها را به URL هایی که باید مورد بررسی و خزش قرار گیرند اضافه می کند.

 

آیا اضافه کردن بک لینک ها با ارزش است؟

بک لینک، لینکی است از سایت دیگر به سایت شما داده می شود.این لینک ها می توانند متن یا تصویر باشند. یکی ازفاکتورهایی که موتورهای جستجو‌ی گوگل، جهتِ محاسبه ی رتبه‌بندی وب‌سایت ها از آن بهره می جوید همین بک لینک ها هستند.

موتورهای جستجو برای محاسبه رتبه بندی از عوامل متعددی برای نمایش نتایج جستجو استفاده می‌کنند. هر چند میزان تاثیر بک لینک‌ها در گوگل به طوردقیق مشخص نیست،اما می‌توان گفت که کیفیت بک لینک ها یا دریافت بک لینک های با کیفیت ازاهمیت بسیار زیادی برخورداراست.

اگر بک لینک های باکیفیت به محتوای موجود درپست های قبل اضافه شود ارزشمند است. بخصوص اگر آن صفحه دارای موضوعی مشابه با آن محتوا وبا کیفیتی بالا باشد. این موضوع به حفظ تعادل در سایت نیز کمک می کند.

 

آیا برای بک لینک ها رتبه بندی وجود دارد؟

در واقع هیچ رتبه بندی برای بک لینک ها وجود ندارد و ما نمی توانیم ساختار و امتیاز آنها را رتبه بندی کنیم. هر چند ما می توانیم کیفیت بک لینک ها را بر اساس چندین معیار ارزیابی کنیم. این معیارها عبارتند از:

حفظ ارتباط بین متون سایت
چگونگی ارتباط صفحات با یکدیگر
نشانی IP
چگونگی عملکرد دامنه
تعداد کلیک ها و ارتباط آنها با افزایش ترافیک سایت

البته قوانین کامل وسفت و سختی برای چگونگی ارزیابی بک لینک ها در گوگل وجود ندارد. برخی از بک لینک ها می توانند کیفیت مناسبی داشته باشند در حالی که تمام پارامترهای لازم را ندارند.

جدیدترین مطالب سایت