شستشوی سوله‌‌ های صنعتی با پمپ کارواش

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شستشوی سوله‌‌ های صنعتی با پمپ کارواش

یکی از پرکاربردترین لوازمی که امروزه در شستشوی انواع وسایل نقلیه، اقلام مختلف و محیط‌های بزرگ از آن استفاده می‌شود، پمپ کارواش یا پمپ پیستونی است. اگر سولهٔ صنعتی شما نیاز به تمیزکاری و شست‌وشو دارد، بهترین وسیله برای این کار، استفاده از یک جت‌واش است، کارواش صنعتی که آب را با فشار بالا برای از بین بردن آلودگی‌ها خارج می‌کند.

 

این فشار بالا موجب می‌شود که تمیزکاری محل‌های دور از دست، دستگاه‌های بزرگ و آلودگی‌های ناشی از موارد صنعتی به راحتی انجام شود. در ادامه درمورد کارواش‌های صنعتی و کاربرد آن‌ها در تمیزکاری سوله‌ها توضیح داده می‌شود.

 

پمپ کارواش چیست؟

پمپ کارواش با اتصال به یک مخزن مخصوص، آب موردنیاز برای انجام عملیات شستشو را فراهم کرده و فشار آب ورودی توسط این قطعه نیز در داخل کارواش افزایش می‌یابد. بدون وجود پمپ با قدرت بالا، عملاً خود کارواش نمی‌تواند عملکرد و کاربرد گسترده و لازم را داشته باشد، چراکه بدون این قطعه، فرایند افزایش فشار جریان آب خروجی از کارواش کاهش یافته و درنتیجه عملیات شستشو به شکل مطلوبی انجام نمی‌شود.

 

چگونگی عملکرد کارواش صنعتی

طریقه عملکرد پمپ پیستونی در داخل دستگاه کارواش بدین صورت است که ابتدا به‌وسیلهٔ یک شیر مخصوص آب ورودی به‌سمت مخزن هدایت شده و سپس پمپ‌های پیستون نیز با ایجاد حرکت مثبت و جابه‌جایی، منجر به تحت فشار قرار گرفتن آب ورودی می‌شوند. درنهایت با باز شدن شیر خروجی آب تحت فشار قرار گرفته به نازل کارواش منتقل شده و سپس توسط فرد با اعمال نیرو بر روی ماشهٔ تفنگی آب بر روی سطح موردنظر پاشیده می‌شود.

 

معرفی اجزای پمپ‌های کارواش

در حالت کلی پمپ‌های کارواش از قطعات مختلف و بسیار مهم زیر تشکیل می‌شوند:

سیلندر

پیستون

صفحات زاویه‌گیر

صفحات حاوی شیار

محورهای متحرک و کنترل‌کنندهٔ پیستون

 

البته در کنار خود پمپ، قطعات و لوازم جانبی چون فشارسنج، شیرهای فشار شکن، فیلترهای پمپ پیستونی و گان و لانس و… هم قرار داده می‌شود.

شستشوی سوله‌‌ های صنعتی با پمپ کارواش

انواع و مدل‌های مختلف پمپ کارواش

پمپ پیستونی از نظر چگونگی عملکرد در دو نوع محوری و شعاعی تولید می‌شود. هر یک از این انواع پمپ، بنابر خصوصیات و مشخصات خود، کاربرد منحصربه‌فردی دارند.در تمامی موجود بودن پمپ‌ کارواش براساس دسته‌بندی و نوع کاربری در مدل‌های مختلف زیر ساخته می‌شوند:

پمپ آبی؛

پمپ مخصوص کارواش سم‌پاش؛

پمپ مخصوص کارواش مه‌پاش؛

پمپ‌های کارواش صنعتی (با توان بیش از 200 بار)؛

پمپ‌های کارواش خانگی (با توان بین 70 الی 170 بار).

 

پمپ محوری چیست؟

این نوع از پمپ‌های کارواش محوری از چند عدد پیستون مختلف تشکیل شده‌اند. هر یک از این پیستون‌ها به یک سیلندر بزرگ وصل شده‌است تا با ایجاد حرکتی محوری تمامی این پیستون‌ها به حرکت درآیند. این نوع از پمپ پیستونی یا کارواش به علت داشتن پیستون‌های متعدد اغلب در کاربری‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی از این پمپ در ساخت کارواش صنعتی بیشتر استفاده می‌شود. از کاربردهای عمدهٔ این نوع پمپ مخصوص کارواش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ماشین‌آلات صنعتی؛

کولر وسایل نقلیه بزرگ؛

کمپرسورها.

 

پمپ کولر شعاعی چیست؟

کلیهٔ پیستون‌های قرار داده شده در این نوع پمپ، به شکلی منظم و دقیقاً مانند پره‌های موجود در یک چرخ عمل می‌کنند (متصل به صفحه استوانه‌ای). در حقیقت این پمپ به کمک نیروی گریز از مرکز عمل کرده و فرایند شستشو (چرخش آب و تحت فشار قرار دادن آن) در دستگاه کارواش را انجام می‌دهد.

 

در این نوع پمپ علت اصلی به‌وجود آمدن نیروی گریز از مرکز و درنهایت حرکت پمپ استفاده از یک شافت خارجی به‌وسیلهٔ پیستون‌ها در داخل پمپ است.

 

کاربرد پمپ کارواش در شستشوی سوله‌های صنعتی

انواع مختلف سوله‌ها و کارگاه‌های صنعتی به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلودگی‌ها و گردوغبار بایستی توسط ابزارهای شستشوی مخصوص و حرفه‌ای تمیز شوند. مخصوصاً اگر از یک سوله برای نگه‌داری برخی محصولات حساس (مواد غذایی و بهداشتی و آرایشی) استفاده می‌شود باید برای شستشو و تمیز کردن محیط بیرون و داخل آن از کارواش‌ صنعتی و حرفه‌ای استفاده کرد. یکی از عمده‌ترین موارد کاربرد پمپ‌های کارواش، استفاده از فرایند شستشوی سریع و کامل سوله‌های صنعتی است. این پمپ بهترین نوع پمپ برای استفاده در شستشوی سوله‌های صنعتی است، چراکه توان اعمال فشار زیاد حدود 200 بار روی آب ورودی را داشته و به همین دلیل عملکرد بسیار بهتری در پاشش قدرتمند و گسترده‌تر آب از دستگاه را دارند.

 

شستشوی سوله‌‌ های صنعتی با پمپ کارواش

 

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد کارواش‌های صنعتی توضیح داده شد و ساختار و عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. همان‌طور که گفته شد، استفاده از این دستگاه‌ها بهترین راه‌حل برای تمیزکاری در سوله‌های بزرگ و محیط‌های صنعتی است؛ قدرت بالای آب خروجی از دستگاه انواع آلودگی‌های موجود در محیط را از بین می‌برد و سرعت تمیزکاری و کارآیی آن را افزایش می‌دهد. این کارواش‌ها انواع متفاوتی دارند و برای تهیهٔ آن‌ها توجه به توان موتور دستگاه نکتهٔ مهمی به‌شمار می‌رود.

 

مزایای استفاده از پمپ کارواش برای نظافت سوله و کارگاه‌های صنعتی

استفاده از پمپ‌های صنعتی حرفه‌ای می‌تواند بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب برای شستشوی سوله‌های بزرگ و صنعتی باشد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از کارواش صنعتی در شستشوی سوله‌ها و کارگاه‌های بزرگ، اتمام فرایند تمیزکاری و نظافت در زمان بسیار کمتر و البته باکیفیت هرچه بیشتر است.

 

برخلاف سایر کارواش‌های معمولی و غیرصنعتی، با استفاده از کارواش‌های صنعتی بدون نیاز به سایر ادوات و حتی نیروی کار بیشتر در زمان کمتری سطح بزرگ‌تری از سوله‌ها را تمیز کرد. انباشته شدن گردوغبار در بخش‌های مختلف سوله‌های صنعتی خطرات و عواقب بسیار بزرگی را به دنبال دارد، چراکه در اغلب مواقع باعث ایجاد احتراق و آتش‌سوزی می‌شود.

 

یکی از بهترین و ارزان‌ترین راهکارها برای جلوگیری از خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیر در سوله‌های صنعتی و در عین حال رعایت تمامی موازین بهداشتی، استفاده از پمپ‌های صنعتی است.

 

تنها کارواش‌هایی با پمپ‌های قدرتمند (از نوع صنعتی) می‌توانند با پاشش بسیار قدرتمند و قوی آب به‌سمت برون تمامی گردوغبارهای سخت و لایه‌های بسیار ضخیم از آلودگی‌ها از سطوح مختلف را پاک کنند.

 

تفاوت بین کارواش‌های صنعتی و کارواش خانگی

کارواش‌های صنعتی و خانگی بیشتر از نظر قدرت تمیزکاری با یکدیگر تفاوت دارند. درحقیقت موتور کارواش خانگی از نوع کلکتوری است، در حالی که موتور کارواش‌های صنعتی از نوع القایی بوده و قدرت بیشتر و بازدهی بهتری نسبت به نوع کلتکوری دارند. البته این دو نوع کارواش‌ها از نظر متریال و جنس بدنه و سایر قطعات با یکدیگر تفاوت دارند. برای نمونه، جنس سر سیلندر کارواش‌های صنعتی از جنس برنج است، در حالی که جنس سرسیلندر کارواش‌های خانگی از نوع آلومینیوم است. برای اطلاعات بشتر و پاسخ گویی به سوالات لطفا کلیک نمایید. 

جدیدترین مطالب سایت