شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

در وب سایت دانشگاه کسب و کار در مورد کارآفرینان برتر و بزرگ صحبت می شود. شرکت آمازون یک شرکت تجاری بزرگ و شناخته شده در سطح جهان است که توسط یک کارآفرین برتر و نمونه آمریکایی تاسیس شده است. در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار شما با این چهره ها و چگونگی موفقیت آن ها بیشتر آشنا خواهید شد. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

 

شرکت آمازون کجا و چگونه تاسیس شد؟

شرکت آمازون یا امزان یک شرکت بزرگ آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کند. این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس در سیاتل در ایالت واشنگتن در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. این شرکت سهامی عام است.

 

محصولات تولید شده توسط این شرکت آمریکایی عبارتند از انواع بازی های رایانه ای، آمازون کیندل، فروش کتاب و فروش اینترنتی. با این وجود می توان گفت حوزه فعالیت این شرکت بزرگ، اینترنت و خریدهای اینترنتی است.

 

درآمد خالص این شرکت در سال 2020 تقریبا سیصد و هشتاد و شش میلیارد دلار تخمین زده شده است. این کمپانی بزرگ در حدود 1298000 کارمند و کارگر دارد.

 

از جمله شرکت های وابسته به شرکت آمازون می توان به سرویس های وب آمازون، الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو و بانک اطلاعاتی اینترنت فیلم ها اشاره نمود.

 

شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

آغاز فعالیت شرکت آمازون

شرکت آمازون فعالیت خود را به طور رسمی در سال 1995 به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد. بعد از مدتی این شرکت تصمیم گرفت علاوه بر فروش کتاب به فروش محصولات نو و دست دوم نیز بپردازد. البته فعالیت دوم را به صورت آنلاین و با کمک اینترنت انجام می داد. رفته رفته این شرکت دامنه فعالیت خود را گسترش داد.

 

امروزه این کمپانی یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان است که تقریبا تمام محصولات مورد نیاز کاربران خود را تامین می کند. جف بزوس هفده درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد بر این اساس مدیرعامل این مجموعه محسوب می شود. بعد از بزوس کپیتال گروپ به اندازه شش درصد سهامدار عمده است. مابقی سهام شرکت در بازار بورس عرضه می شود.

 

شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

شرکت آمازون چگونه متولد شده است؟

شرکت آمازون توسط جف بزوس تاسیس شده است. جف بیان می کند این شرکت تحت تاثیر چارچوب کمینه سازی پشیمانی تاسیس شده است. جف در سال 1994 به عنوان معاون رییس در یک کمپانی مشغول به کار بود. او از سمت خود استعفا داد و به واشنگتن مهاجرت کرد. در این ایام بزوس روی ایده اینترنتی خود که بعدها منجر به تولد آمازون شد کار می کرد. این تفکرات در پنجم ژوئیه 1994 به ثمر نشسته و شرکت آمازون متولد شد. اولین بار این شرکت در سال 1995 بر بستر اینترنت در اختیار جهانیان قرار گرفت.

 

بزوس در جایی چنین گفته است. علت نام گذاری این شرکت به نام آمازون این است که آمازون بزرگترین رودخانه جهان است و او قصد دارد فروشگاه خود را بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان کند.

 

همچنین جف معتقد است نام یک کمپانی در اینترنت مهمتر از برند آن در دنیای واقعی است. او گفته خود را اینطور تکیل می کند، اسامی که با حروف A شروع می شوند در ترتیب الفبایی جلوتر از مابقی اسامی قرار می گیرند؛ مانند کلمه آمازون. اولین ساختمان شرکت آمازون پارکینگ خانه جف در بلویو در ایالت واشنگتن بوده است.

شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

هیات مدیره شرکت آمازون را بشناسید

جف بزوس رییس هیات مدیره شرکت آمازون است. اندی جسی مدیر اجرایی این شرکت و کیت بی الکساندر مدیر اجرایی سابق این شرکت قبل از سال 2020 بوده است. مدیر ارشد عملیات، روزالیند بروئر است. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط به کارآفرینی را پوشش میدهد.

شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

یکی از بهترین زیر مجموعه های آمازون

یکی از مهمترین و پر سودترین زیر مجموعه های شرکت آمازون، الکسا است. طبق مستندات ارائه شده، الکسا در سال 2016، سیصد و سی میلیون دلار سودآوری برای آمازون داشته است. این رقم در سال 2017 دو برابر شده است. وبگاه آمازون یکی از پر ترافیک ترین وبگاه های ایالات متحده و جهان است.

شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

شرکت آمازون و فروش کتاب

شرکت آمازون بزرگترین کتاب فروشی آنلاین جهان است. این شرکت در سال 2014 حدود 63 درصد از فروش آنلاین کتاب دنیا و 40 درصد از کل فروش کتاب از طریق خرده فروشی در جهان را به خود اختصاص داده است. این میزان فروش یک رکورد جهانی محسوب میشد که از آن فروشگاه آنلاین آمازون شده است. میزان فروش این شرکت در سراسر دنیا بالاترین رتبه را دارد.

شرکت آمازون بزرگترین رودخانه اینترنتی جهان ما

جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون

جف بزوس مدیرعامل و موسس شرکت آمازون است. او یک سرمایه گذار در حوزه اینترنت در آمریکا است. لازم به ذکر است که آمازون بزرگترین خرده فروشی آنلاین در جهان است. جف بزوس در سال 2022 طبق آمار چهارمین فرد ثروتمند جهان شناخته شده است. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: Businessuni.net رسانه تخصصی استارتاپ

جدیدترین مطالب سایت