صفر تا صد سفر به یزد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
صفر تا صد سفر به یزد

سفر به یزد بدون شک تبدیل به یکی از خاص‌ترین تجربه‌های سفرتان می‌شود. از لحظه‌ای که وارد شهر می‌شوید، معماری خاص بزد شما را به گذشته‌های دور می‌برد. در تمام جاذبه‌های یزد، ردپای فرهنگ غنی و تاریخ طویل این شهر را می‌توان دید. یزد به واسطه موقعیت جغرافیایی‌اش، در طول تاریخ، همیشه قسمتی از خاک بوده است.

 

شهر بادگیرها حکومت‌های زیادی را به خود دیده و هرکدام از آن‌ها اثر از خود بر دل این شهر به جا گذاشته‌اند. اگر قصد گرفتن بلیط تهران یزد و شروع یک سفر خاطره‌انگیز را دارید، این راهنمای سفر به یزد را تا انتها دنبال کنید.

 

اطلاعات اولیه درباره یزد

پیش‌از هر چیز باید یک سری اطلاعات اولیه را درباره بزد بدانید. شهر بادگیرها بخشی از فلات مرکزی ایران است. این شهر حدود 631 کیلومتر با تهران فاصله دارد. کلمه یزد به معنای «پاک و مقدس» است و به شهر یزد، شهر خدا هم می‌گویند. یزد در منطقه‌ای کویری قرار دارد و کویرنوردی یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شود. شهر یزد به خاطر معماری بسیار خاص و شگفت‌انگیزش در سال 96 در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر به عنوان قدیمی‌ترین شهر خشتی دنیا شناخته می‌شود.

 

آب و هوای یزد چطور است و کی به این شهر سفر کنیم؟

یزد در منطقه‌ای کویری و خشک قرار دارد و آب و هوای آن کویری است. تابستان‌های این شهر بسیار گرم و غیر قابل تحمل می‌شود و شاید سفر به این شهر در تابستان انتخاب هوشمندانه‌ای نباشد. اما هرچه به سمت فصل‌های سردتر سال برویم، آب و هوای یزد مطلوب‌تر می‌شود. بهترین زمان برای سفر شهر بادگیرها در ماه‌های آبان، آذر، اسفند، فروردین و اردیبهشت خواهد بود.

 

جاذبه‌های دیدنی یزد؛ گشت و گذار در اولین شهر خشتی جهان

اگر بگوییم نقطه به نقطه شهر یزد زیبا و دیدنی است، خیلی اغراق نکرده‌ایم. تک تک خانه‌های خشتی یزد با بادگیرهای بلندشان یک جاذبه گردشگری و دلیل خرید بلیط تهران یزد محسوب می‌شوند. البته یزد و مناطق اطرافش جاذبه‌های بسیار بیشتری دارند.

 

آب‌انبارهای قدیمی مثل «6 بادگیر» و «رستم‌گیر»، باغ «دولت‌آباد» که یکی از 9 باغ ایرانی ثبت‌شده در آثار یونسکو است، مقبره‌های مشاهیر یزد، خانه‌ها و مدارس تاریخی، آتشکده‌ها و دخمه‌های زرتشتیان و ارگ‌های باستانی تنها بخشی از جاذبه‌های یزد به‌شمار می‌آیند.

 

در سفرتان به یزد حتما باید از مجموعه میدان امیر چخماق دیدن کنید که به‌عنوان یکی از نمادهای اصلی شهر یزد شهرت دارد. میدان امیر چخماق که قدمتش به قرن نهم هجری بر می‌گردد، شامل مسجد، تکیه، خانقاه، آب‌انبار، کاروان‌سرا، قنات‌خانه و حمام عمومی می‌شود.

 

مسجد جامع شهر یزد از جمله مسجدهای بی‌نطیر با معماری ایرانی اسلامی‌اش، یکی از مساجد ثبت‌شده در آثار ملی به‌شمار می‌آید. اما یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های یزد، آتشکده زرتشتیان است. این آتشکده در میان یک باغ سرسیز قرار دارد. آتش این آتشکده در 1500 سال گذشته هرگز خاموش نشده است و یکی از مقدس‌ترین نمادهای زرتشتیان محسوب می‌شود.

 

در سفرتان به یزد، بازدید از خانه لاری‌ها را فراموش نکنید. این خانه که در دوره قاجار ساخته شد، معماری و تزئینات بسیار زیبا و باشکوهی دارد.

 

در کنار خانه لاری، بناهای دیدنی دیگری مثل «بقعه سید گلسرخ»، «عمارت کلاه فرنگی» و مکان‌های متعدد دیگری هم قرار دارند که بازدید از آن‌ها تقریبا یک روز کامل از شما وقت می‌گیرد.

 

جاذبه‌های طبیعی؛ بعد دیگری از زیبایی‌های یزد

اگر فکر می‌کنید با خرید بلیط تهران یزد و سفر به این شهر تنها با بناهای تاریخی روبه‌رو خواهید شد، اشتباه می‌کنید. گشت و گذار در پارک کوهستانی یزد یکی از تفریحات اصلی گردشگران و مردم شهر است. این پارک امکاناتی مثل شهربازی، دریاچه مصنوعی، پیست اسکیت و پیست دوچرخه‌سواری دارد و می‌تواند یک روز مفرح و شاد را برایتان بسازد.

 

اما شاید مهم‌ترین جاذبه طبیعی شهر یزد، کویرهای اطرافش باشد که گردشگران را حتی از کشورهای دیگر به خود جذب می‌کند.

 

کویرهای اطراف یزد برای رینگ‌نوردی، سافاری، شترسواری و تماشای آسمان پرستاره شب از تفریحات اصلی کویرنوردی محسوب می‌شوند. یادتان باشد که حتما باید با راهنمای حرفه‌ای به کویرها بروید یا در تورهای کویرنوردی ثبت نام کنید.

 

صفر تا صد سفر به یزد

 

اقامتگاه‌های یزد؛ از هتل‌های لوکس تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی

در سفرتان به یزد اصلا نباید دغدغه اقامتگاه داشته باشید. تعداد و تنوع هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در یزد آن‌قدر زیاد است که با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید یک جای مناسب پیدا کنید. می‌توانید به هتل‌های پنج ستاره مانند «هتل صفائیه» بروید یا مثل بسیاری از گردشگران چند سال اخیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی مثل اقامتگاه «شعرباف» یا «بادگیر یزد» را انتخاب کنید.

 

رستوران‌های یزد؛ خوشمزه‌ترین غذاهای یزد را کجا بخوریم؟

رستوران‌های درجه یک یزد آن‌قدر در میان مردم طرفدار دارند که خیلی زود غذاهایشان تمام می‌شود؛ پس، برای رفتن به رستوران‌ها اصلا دیر نکنید. از جمله رستوران‌های باکیفیت یزد می‌توانیم رستوران ملک‌التجار را نام ببریم که انواع غذاهای اصیل و محلی را به شما ارائه می‌دهد. رستوران‌های خوب در یزد کم نیستند. فقط باید از مردم آدرس بهترین رستوران‌ها را بپرسید.

 

سوغاتی‌های یزد چه چیزهایی هستند؟

وقتی که صحبت از سوغات یزد می‌شود، قبل از هر چیزی نام شیرینی به ذهن می‌آید. شیرینی‌های یزدی آن‌قدر معروف و محبوب‌اند که در زمان بازگشت به شهرتان شاید حداقل دو یا سه بسته شیرینی همراهتان باشد. قطاب بی‌نظیر یزدی، کیک یزدی، انواع لوز بادام، بیدمشک یا نارگیل، باقلو و پشمک یزدی و… از سوغات اصلی یزد هستند. به جز این موارد، قالی، ترمه، ظروف سفالی، زیلو و دیگر صنایع دستی مردم یزد هم از سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

صفر تا صد سفر به یزد

 

بهترین و ارزان‌ترین بلیط تهران یزد را از فلای تودی بخرید

اگر برنامه سفر به شهر بادگیرها را دارید، بهتان توصیه می‌کنیم که بلیط سفر به این شهر را از فلای تودی بخرید. در سایت فلای تودی امکان مشاهده و مقایسه تمام بلیط‌های موجود برای سفر به یزد فراهم است. پس‌از آن‌که مناسب‌ترین بلیط را پیدا کردید، می‌توانید آن را تنها با چند کلیک ساده خریداری کنید. به جز خرید بلیط تهران یزد، امکان رزرو هتل های یزد هم از سایت فلای تودی فراهم است. همچنین می‌توانید دیگر خدمات سفر به یزد نظیر ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات را با تخفیف ویژه از فلای تودی خریداری کنید.

جدیدترین مطالب سایت