طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و خوشمزه با گوشت مرحله به مرحله

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و خوشمزه با گوشت مرحله به مرحله

امروز قصد داریم در این پست خورش بامیه بسیار خوشمزه با تمام نکات آن را به شما آموزش دهیم. خورش بامیه که بیشتر در قبل ها در جنوب کشور پخته می شد ولی امروزه یک خورش فوق العاده خوشمزه و محبوب در بین همه ایرانی ها می باشد.

 

بامیه یک گیاه مهم در هند می باشد که مردم آن با بامیه غذاهای مختلفی تهیه می کنند و جالب است بدانید تمام قسمت بامیه قابل خوردن است حتی از برگ های بامیه در تهیه سالاد نیز می تواند استفاده کرد. اما خود بامیه دارای خواص زیادی از جمله : دارای فیبر بالا که باعث کاهش بیمارهای قلبی و عروقی می شود و همچنین برای دفع سموم از بدن نیز بسیار مفید است و تقویت کننده مغز می باشد.

 

خورش بامیه را می توان هم با گوشت و هم با مرغ تهیه کرد. امروز دستور تهیه خورش بامیه بسیار خوشمزه را از سایت حرفه ای https://parsiday.com برای شما آورده ایم با ما با این غذای سنتی و خوشمزه ایرانی همراه باشید.

 

 

 مواد لازم برای تهیه خورش بامیه

گوشت گوسفندی 300 گرم

بامیه 300 گرم

رب گوجه فرنگی 2 ق غذا خوری

غوره 2 ق غذا خوری

پیاز 1 عدد

سیر 2 حبه

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورش بامیه مجلسی با گوشت

مرحل اول : تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و با کمی روغن  و زردچوبه و فلفل سیاه خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس سیر را پوست بگیرید و رنده کنید و با پیاز تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

 

مرحله دوم : پخت گوشت

گوشت ها را به صورت قیمه ای خرد کنید و داخل پیاز و سیر تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بعد رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود سپس یک تکه چوب دارچین را اضافه کنید و 3 لیوان آبجوش ریخته و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم پخته شود.

 

مرحله سوم : تفت دادن بامیه

بامیه ها را شسته و دم آنها را بکنید فقط دقت کنید نباید از ته بگیرید زیرا ماده لزج آن خارج می شود و خورش شما بی کیفیت . سپس بامیه ها را داخل تابه با مقداری روغن تفت داده تا  کمی سرخ شوند و تا حدی جلوی لیز شدن آنها را بگیرد.

 

مرحله چهارم : پخت خورش بامیه

وقتی گوشت خوب پخته شد چوب دارچین را خارج می کنیم و بامیه های تفت خورده را به همراه غوره و نمک به گوشت اضافه می کنیم و در قابلمه را باز می گذاریم و بمدت 30 دقیقه اجازه می دهیم تا خورش بامیه جا بیفتاد و به روغن بیفتد و خورش بامیه غلیظ شود. خورش بامیه ما حاضر است آن را به همراه کته زعفرانی میل کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه خورش بامیه

می توانید به جای رب از گوجه فرنگی استفاده کنید.

ما در این دستور برای چاشنی غذا از غوره استفاده کردیم شما می توانید با آبلیمو یا تمرهندی نیز این خورش را تهیه کنید.

در جنوب کشور در این خورش بامیه فلفل قرمز ریخته می شود می توانید بنا به ذائقه خود اضافه کنید.

در بعضی از رسپی لپه هم می ریزند که به دلخواه می توانید اضافه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت