با قطار های رجا و فدک به کدام شهر ها سفر کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با قطار های رجا و فدک به کدام شهر ها سفر کنیم؟

فدک و رجا هر دو از شرکت‌های ریلی باکیفیت در کشور هستند که قطارهایی با خدمات عالی دارند. مسیرها و مقصدهای این قطارها متفاوت است. بنابراین انتخاب و خرید بلیط قطار بستگی به مقصد شما دارد. اگر از خود می‌پرسید با قطار های رجا و فدک به کدام شهر ها سفر کنیم؟ بد نیست در ادامه با ما همراه شوید تا هم با این دو قطار بیشتر آشنا شوید و هم ببینیم با قطارهای رجا و فدک می‌توانیم راهی چه مقاصدی شویم.

 

درباره قطارهای رجا و فدک چه می‌دانید؟

شرکت حمل و نقل ریلی رجا یک شرکت حمل و نقل ریلی خصوصی است که عمدتاً قطارهای توریستی لوکس را اداره می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد. شرکت حمل ‌و نقل ریلی رجا تعداد نسبتا زیادی قطار مسافری دارد و خدمات خود را در مسیرهای خاص اجرا می‌کند.

 

شرکت حمل و نقل ریلی فدک نیز یک شرکت خصوصی ریلی است که قطارهای مسافربری در مسیرهای خاصی دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است. بر اساس گزارش‌ها، شرکت حمل‌ و نقل ریلی فدک تعداد مشخصی قطار دارد و اولین سفر خود را در مسیر مشهد افتتاح کرده است. امروزه این شرکت مسیرهای خود را گسترش داده و در شهرهایی چون اهواز و رشت تردد دارد.

 

با قطارهای رجا و فدک به کدام شهرها سفر کنیم؟

هر کدام از این قطارها به شهرهای مختلفی تردد دارند که بد نیست در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا شویم. قطارهای رجا به شهرهای تهران، مشهد، اهواز، یزد، زاهدان، اصفهان و بندرعباس، رشت، زنجان، ساری، شیراز و تبریز تردد دارند. قطار فدک مسیرهای محدودتری داشته و در مسیرهای تهران، مشهد، قم، کرج، قزوین، اهواز، خرمشهر و رشت تردد دارند. اگر به فکر رزرو بلیط قطار هستید بهتر است اول با مقاصدی که می‌توانید با قطار سفر کنید آشنا شوید. پس به خواندن ادامه دهید.

 

رشت

رشت مرکز استان گیلان در شمال کشور است. این شهر یک مقصد پر جنب و جوش و تاریخی است که به خاطر سرسبزی، آب و هوای معتدل و غذاهای لذیذش شناخته شده است. یکی از بارزترین ویژگی‌های رشت، پارک‌ها و باغ‌های متعدد آن است که به‌خوبی محوطه‌سازی شده‌اند و فرار آرامش‌بخشی را از شلوغی شهر فراهم می‌کنند. رشت همچنین با جنگل‌های انبوهی احاطه شده است که آن را به مقصدی محبوب برای طبیعت گردان و دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. همه ساله طبیعتگردان زیادی به دنبال خرید بلیط قطار رشت هستند تا از این طبیعت دیدن کنند.

با قطار های رجا و فدک به کدام شهر ها سفر کنیم؟

قطار های رجا و فدک

 

اهواز

شهر اهواز مرکز و بزرگترین شهر استان خوزستان در جنوب غربی کشور است. اهواز در منطقه حاصلخیز و نفت خیز کشور و در حاشیه رودخانه کارون واقع شده است. این شهر دارای تاریخی طولانی است و شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد که قدمت سکونتگاه‌هایش به حداقل ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد.

 

از نظر فرهنگی و تفریحی، شهر اهواز دارای میراث غنی است و مجموعه‌ای از جاذبه‌ها را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این شهر دارای چندین موزه از جمله موزه مردم شناسی اهواز است و به خاطر اجرای موسیقی و رقص سنتی خود شهرت دارد. با این حال، این شهر در سال های اخیر با چالش‌های زیست محیطی و اجتماعی قابل توجهی از جمله آلودگی هوا و کمبود آب مواجه بوده است. علیرغم این چالش‌ها، شهر اهواز همچنان مرکز مهم زندگی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در ایران است. شما می‌توانید به سادگی با قطار فدک یا رجا (بنا به بودجه‌تان) راهی اهواز شوید.

با قطار های رجا و فدک به کدام شهر ها سفر کنیم؟

قطار های رجا و فدک

 

مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ ایران است که در شمال شرق کشور واقع شده است. این شهر مرکز استان خراسان رضوی است و به دلیل وجود حرم یکی از مقاصد مهم زیارتی ایران است. این شهر تاریخ و فرهنگ غنی داشته و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی مانند مسجد گوهرشاد، آرامگاه فردوسی، موزه نادرشاه و آرامگاه خیام دارد. مشهد همچنین به خاطر بازارها، پارک‌ها و باغ‌هایش و صنایع دستی سنتی مانند سفال، منسوجات و فرش شهرت دارد. قطار یکی از رایج‌ترین روش‌های سفر به مشهد است. می‌توانید خرید آنلاین بلیط قطار فدک/رجا را به مقصد مشهد به راحتی انجام دهید و از تمامی این جاذبه‌ها دیدن کنید.

 

مشهد در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌های مدرن، مراکز خرید و امکانات تفریحی، توسعه و رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این شهر بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد و قطب اصلی حمل و نقل ایران با کشورهای همسایه است. به طور کلی، مشهد شهری با اهمیت مذهبی، تاریخی و فرهنگی است و مقصدی محبوب برای گردشگران و زائران از سراسر جهان است.

 

بندرعباس

بندرعباس شهریست در جنوب ایران و در ساحل خلیج فارس واقع شده است. این شهر مرکز استان هرمزگان است و حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد. بندرعباس یک مرکز مهم تجاری و صنعتی در ایران است که دارای یک بندر بزرگ است که به عنوان دروازه‌ای برای تجارت بین ایران و سایر کشورهای منطقه عمل می‌کند. این شهر خانه طیف وسیعی از صنایع از جمله پالایش نفت، پتروشیمی و ماهیگیری است.

 

آب و هوای بندرعباس گرم و خشک است و میانگین دمای آن در تابستان تا ۴۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. این شهر به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود با دیدنی‌ها و جاذبه‌های متعدد از جمله جزیره هرمز، بازار تاریخی شور و موزه مردم شناسی بندرعباس شناخته شده است. در مجموع، بندرعباس شهری پرجنب‌وجوش است که نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ ایران دارد. برای تهیه بلیط قطار بندرعباس، گزینه فدک وجود ندارد و فقط می‌توانید بلیط قطار رجا را رزرو کنید.

 

شیراز

شیراز شهری تاریخیست که در جنوب غربی ایران و در استان فارس واقع شده است. این شهر یکی از زیباترین و فرهنگی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و تاریخچه ای غنی دارد که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد. برخی از ویژگی‌هایی که شیراز را منحصر به فرد می‌کند به شرح زیر است:

 

شیراز به تاریخ کهن شهرت دارد و بیش از ۲۵۰۰ سال مرکز فرهنگی بوده است. این شهر پایتخت امپراتوری هخامنشیان در زمان کوروش بزرگ بود و بعدها در قرن هجدهم پایتخت سلسله زندیان شد. شیراز دارای چندین باغ زیبا از جمله باغ ارم است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این باغ‌ها به‌خاطر سرسبزی، فواره‌های زیبا و کاشی کاری‌های پیچیده‌شان شناخته می‌شوند.

 

بسیاری از شاعران نامدار پارسی گوی از جمله حافظ و سعدی در شیراز متولد شدند. شعر آن‌ها در بسیاری از رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی شهر جشن گرفته می‌شود. شیراز همچنین به خاطر معماری زیبای خود از جمله مسجد نصیرالملک شهرت دارد.

 

غذاهای لذیذ شیراز از جمله برنج زعفرانی معروف، کباب و خورش‌های سنتی نیز معروف است. در مجموع، شیراز شهری پر از تاریخ، فرهنگ و زیبایی است و مقصدی است که باید از آن بازدید کرد. با تهیه بلیط قطار آنلاین رجا می‌توانید به سادگی به شیراز سفر کرده و در جشنواره‌های فراوانی شرکت کنید.

جدیدترین مطالب سایت