لیبل پرینترهای تالی داسکام

مجموعه : رپورتاژ آگهی
لیبل پرینترهای تالی داسکام

لیبل پرینتر یا پرینتر لیبل زن ، دستگاهی است که با استفاده از تکنولوژی حرارتی مستقیم یا غیرمستقیم، بر روی انواع لیبل ها و برچسب ها چاپ می نماید.این نوع پرینترها با نام‌های دیگری چون پرینتر برچسب، چاپگر لیبل پشت چسب‌دار و پرینتر بارکد نیز شناخته می‌شود‌.

 

مکانیزم‌های این دستگاه‌ها با پرینترهای معمولی فرق دارد و انواع مختلف آن‌ در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، انبارها، کارخانجات، شرکت‌ها، تولیدی‌ها، فروشگاه‌ها، کارگاه‌های جواهرسازی و سایر کسب و کارها، کاربرد دارد. لیبل‌ها می توانند حاوی اطلاعات مختلفی شامل نوع و مشخصات کالا بصورت نوشته ( Text ) و یا به صورت بارکدهای تک بعدی و دو بعدی باشند.

 

با کمک این دستگاه می‌توانید اطلاعات مدنظر خود را روی انواع لیبل‌ها چاپ نموده و آن لیبل را روی کالای مدنظر خود بچسبانید تا کاربران و متقاضیان آن به راحتی و با سرعت بیشتری به اطلاعات کالا دسترسی پیدا کنند‌. در این مقاله قصد داریم درباره انواع لیبل پرینتر ها از لحاظ مدل و ساختار، تفاوت این دستگاه ها با چاپگرهای معمولی، نکات مهم هنگام خرید و نهایتاً معرفی یکی از بهترین برندهای پرینتر لیبل به نام تالی داسکام صحبت کنیم.

 

همچنین در انتهای مقاله ، به معرفی اجمالی سایر محصولات کمپانی تالی داسکام آلمان می پردازیم.

 

آشنایی با مدل‌های مختلف لیبل پرینتر

لیبل پرینترهای موجود در بازار از لحاظ مدل به سه گروه لیبل پرینتر رومیزی یا اداری و لیبل پرینتر صنعتی و نیمه صنعتی و نهایتاً لیبل پرینتر همراه تقسیم می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که درباره آن توضیح خواهیم داد‌‌ تا با مقایسه این سه گروه به راحتی دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

لیبل پرینتر رومیزی دستگاهی است که به نسبت قیمت آن ، از جنس بنده باکیفیتی ساخته شده و متناسباً مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. طبیعی است که هرچه قیمت لیبل پرینتر ارزان تر باشد ، از کیفیت ساخت آن و قدرت پرینت هد (ماژول اصلی چاپ) آن کاسته می شود. این نوع پرینترها بیشتر برای استفاده در ادارات ، فروشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مناسب است. در واقع به نوعی حجم روزانه چاپ و میزان آلودگی محیط اطراف در انتخاب این نوع پرینترها حائز اهمیت است.

 

یکی از مهم‌ترین نکات درباره مدل‌های رومیزی این است که بسته به نوع و مدل آن ، امکان ورود گرد و خاک به داخل آن‌ها وجود دارد و عملکرد آن را دچار اختلال می‌کند. بهتر است که دستگاه در جای تمیز و بدون حضور گرد و غبار قرار داده شود تا بهترین عملکرد را ارائه داده و نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد. از این چاپگر بارکد بیشتر برای چاپ در تیراژ‌های کم و در مدل های حرفه‌ای تر برای چاپ لیبل در تیراژ های متوسط استفاده می‌کنند‌.

 

لیبل پرینترهای تالی داسکام

لیبل پرینتر صنعتی معمولاً ظاهری بزرگتر دارند و الزاماً جنس بدنه آن ها باید از بهترین نوع پلاستیک یا آلومینیوم ساخته شده باشد. این مدل نیز مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد و به دلیل سایز بزرگترش برای چاپ در تیراژ‌های متوسط و زیاد مناسب هستند. طراحی پرینترهای لیبل صنعتی به شکلی است که هیچ گرد و غباری راه نفوذ به آن را ندارند و اصلا به دلیل تجمع گرد و غبار در داخل دستگاه مشکلی پیش نخواهد آمد. لیبل پرینتر صنعتی می‌تواند در طول روز تعداد زیادی لیبل را با بالاترین کیفیت و بیشتر سرعت به چاپ برساند. 

 

نهایتاً لیبل پرینتر همراه ، به پرینترهای کوچکی گفته میشود که قابل حمل هستند و بعضاً قابلیت الصاق به کمر کاربر را دارند. توجه داشته باشید که این نوع پرینترها با فیش پرینترهای همراه متفاوت هستند. هرچند که از فیش پرینترهای همراه هم میشود به عنوان لیبل پرینتر همراه استفاده نمود اما اساساً کار درستی نیست و مشکلات کاربری زیادی را برای فرد استفاده کننده به وجود می آورد. تفاوت اصلی لیبل پرینترهای همراه با فیش پرینترهای همراه در سنسور لیبل آن ها است. این سنسور در لیبل پرینتر وجود دارد در حالی که چنین سنسوری در فیش پرینتر وجود ندارد.

 

لیبل پرینترهای همراه صرفاً از مکانیزم چاپ حرارتی مستقیم استفاده می نمایند. بنابراین الزاماً باید از لیبل های حرارتی در این نوع پرینترها استفاده نمود. موارد کاربرد آن عموماً در محیط ها و شرایطی است که کاربر امکان استفاده از برق مستقیم شهری را ندارد. این نوع پرینترها دارای باطری هستند.

 

لیبل پرینترهای تالی داسکام

نکات مهم قبل از خرید لیبل پرینتر

قبل از خرید پرینتر لیبل زن باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم پرینترهای لیبل از لحاظ مدل و ساختار انواع مختلفی دارند و خریداران باید با توجه به نیاز خود نوع مورد نظر را انتخاب کنند. یادآوری می نماید که پرینترهای لیبل حرارتی غیرمستقیم از لحاظ ماندگاری چاپ ، عمر دستگاه ، سرعت و کیفیت چاپ نسبت به مدل‌های حرارتی مستقیم بهتر هستند.

 

شرکت‌های معتبر بیشتر این نوع را تولید می‌کنند. برای انتخاب مدل رومیزی یا صنعتی حتما باید حجم چاپ روزانه و محیط استفاده از این دستگاه را ، در نظر بگیرید. چاپگرهای رومیزی عموماً برای محیط‌های کوچک و چاپگرهای صنعتی برای محیط‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

 

این ضرب المثل که “هیچ کالای ارزانی بی علت نیست و هیچ کالای گرانی بی حکمت نیست” ، کاملاً به هنگام خرید پرینترهای لیبل زن صدق می کند. بعضیاً پیش می آید که دو لیبل پرینتر با اختلاف قیمت زیاد ، اما با مشخصات عمومی یکسان مشاهده می نمایید !

 

این مسئله خود گواه از آن است که اختلاف اصلی لیبل پرینترها ، نه در مشخصات فنی ، بلکه در کیفیت طراحی و ساخت پرینت هد ، برد الکتریکی کنترل کننده اصلی ، جنس بنده و نوع سنسور لیبل آن است 

نکته حائز اهمیت در حین خرید پرینتر لیبل زن ،کیفیت ساخت دستگاه است. هر چه کیفیت ساخت و قدرت پرینت هد آن بیشتر باشد، لیبل پرینتر بسیار کارآمدتر و مفیدتری را خریداری خواهید نمود.

 

لیبل پرینتر تالی داسکام چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

پرینترهای حرارتی تالی داسکام ، یکی از محصولات تولید شده توسط کشور آلمان است و به عنوان یکی از برندهای معروف در بازار اروپا ، آمریکا ، آسیای شرقی و همچنین کشور خودمان ایران شناخته می شود. کلیه لیبل پرینترهای تالی داسکام از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند و قدرت و عمر پرینت هد آن ها در مقایسه با پرینترهای مشابه بسیار بیشتر است.

 

این لیبل پرینترهای با کیفیت قادر هستند که انواع لیبل ها را با سرعت مناسب و در اندازه‌های مختلف چاپ کند‌ و بیشتر در انبارها برای چاپ لیبل کالاها ، بیمارستان‌ها برای چاپ مچ بند نوزاد و بزرگسال ، آزمایشگاه ها برای چاپ برچسب نمونه آزمایش، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها جهت قیمت گذاری ، جواهر فروشی ها و سایر مکان های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. چاپگرهای لیبل تالی داسکام از لحاظ ظاهری ، زیبایی منحصر به فردی دارند و به نوعی پرینتر نیمه صنعتی رومیری و صنعتی محسوب می‌شوند.

 

زیرا هم ویژگی‌های ظاهری یک پرینتر رومیزی را دارند و با عملکردی مشابه پرینترهای صنعتی برچسب‌های زیادی را چاپ می‌کنند. البته این شرکت پرینترهای رومیزی و صنعتی را در مدل‌های مختلف به صورت جداگانه هم تولید می‌کند.

 

لیبل پرینترهای تالی داسکام ، آپشن های گوناگون و متفاوتی دارند که این دستگاه ها را برای کار در هر محیطی ایده آل می نماید. بصورت استاندارد لیبل پرینترهای تالی با پورت USB به همراه تیغه ی برش فلزی ( Tear Bar ) ارائه می گردند که در صورت نیاز کاربر ، قابلیت اضافه کردن پورت های LAN ، پارالل و سریال را دارد. شایان ذکر است که در مدل صنعتی لیبل پرینتر تالی ، پورت LAN به همراه پورت USB بصورت پیشفرض درون پرینتر قرار دارد. در انتهای چاپ نیز ، کاربر می تواند ماژول کاتر خودکار ( Automatic Cutter )  و یا ماژول جدا کننده لیبل ( Peeler ) را جایگزین تیغه ی برش نماید! با کمک ماژول جدا کننده لیبل ، پرینتر بصورت خودکار ، لیبل ها را از پوسته ی زیرین خود جدا می کند.

 

لیبل پرینترهای تالی داسکام در سه نوع رومیزی ، صنعتی و همراه ( قابل حمل یا کمری ) ارائه می گردند. پرینترهای رومیزی تالی داسکام عبارتند از DL-210 و DL-310 که در کنار لیبل پرینتر صنعتی DL-820 و پرینتر حرارتی دومنظوره همراه DP-230L خانواده لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم و غیرمستقیم تالی داسکام را تشکیل می دهند. شایان ذکر است که کلیه لیبل پرینترهای حرارتی تالی داسکام دارای پرینت هد بسیار قدرتمندی هستند که در کارخانجات تالی در آلمان ساخته شده اند. این پرینترها هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

 

DL-210 : دارای وضوح چاپ 203dpi واقعی که منتج به ارائه چاپ بسیار دقیق و باکیفیت مشابه 300dpi شده است !

DL-310 : دارای وضوح چاپ 300dpi است که می تواند کوچکترین بارکدهای تک‌‌بعدی و دوبعدی را بسیار دقیق و خوانا برای ضعیف ترین بارکدخوان ها ، چاپ نماید.

DL-820 : پرینتر صنعتی تالی داسکام است که بصورت پیشفرض دارای پورت USB و LAN بوده و امکان ورود گرد و غبار به درون آن وجود ندارد و سرعت چاپ 203 میلیمتر در ثانیه را ارائه می دهد.

DP-230L : بصورت استاندارد دارای پورت‌های بلوتوث و USB است که باطری آن به وسیله ی آداپتور و شارژر فندکی ماشین شارژ می شود. 

 

لیبل پرینترهای تالی داسکام

 

خرید لیبل پرینتر از شرکت واریان

برای خرید لیبل پرینتر تالی با برند تالی داسکام  در مدل‌های مختلف با قیمت بسیار مناسب می‌توانید به سایت شرکت واریان با آدرس اینترنتی https://www.varianme.com مراجعه کنید. این شرکت محصولات خود را با 18 ماه گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش به مشتریان خود در سراسر کشور عرضه می‌کند‌ و در اکثر استان‌ها نمایندگی دارد.

 

شرکت واریان بیش از 36 سال نمایندگی انحصاری تالی ( شامل برندهای تالی داسکام و تالی جنیکام ) را در ایران داشته و با سازمان‌های بزرگی مانند بیمه‌ خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های نفتی، مراکز آموزش عالی کشور، شرکت‌های پخش دارو، اتاق‌های بازرگانی و غیره خدمات ارائه کرده است. جهت استعلام قیمت لیبل پرینتر تالی ، با کارشناسان فروش شرکت واریان تماس حاصل نمایید.

 

لیبل پرینترهای تالی داسکام

سایر پرینترهای تالی داسکام ( پرینتر چک ، پرینتر سوزنی ، پرینتر خطی و فیش پرینتر )

کمپانی تالی داسکام علاوه بر ارائه پرینترهای حرارتی و لیبل پرینتر ، طیف گسترده ای از پرینترهای سوزنی با کاربری ها خاص و ویژه را نیز ارائه می دهد. همان گونه که مستحضر هستید پرینترهای سوزنی از ویژگی های خاصی مانند چاپ همزمان چند نسخه ، عدم امکان پاک شدن چاپ ، هزینه ی فوق العاده پایین برخوردار هستند که هیچ کدام از این ویژگی ها در پرینترهای لیزری وجود دارد.

 

برای مثال چاپ همزمان چند نسخه ، در شرکت هایی که فاکتورهای چند نسخه ای صادر می کنند کاربرد دارد. یکی از شاخص ترین ویژگی های پرینترهای سوزنی ، عدم امکان پاک شدن در چاپ آن ها هست که این ویژگی منحصراً در نوع تکنولوژی آن ها وجود دارد. به همین دلیل است که کلیه اسناد مالی و بانکی با پرینترهای سوزنی چاپ می شوند. جوهر در این نوع پرینترها به تار و پود کاغذ وارد شده و عملاً امکان پاک شدن را از بین می برد.

 

در حالی که در پرینترهای لیزری ، تونر بر روی کاغذ یا سند فیوز می شود و به راحتی قابلیت تراشیده شدن و حذف شدن دارد. ویژگی بعدی این نوع پرینترها هزینه جاری فوق العاده پایین آن است. با توجه به ساختار قدرتمندی که دارند عملاً سرویس دستگاه در مقایسه با میزان حجم پرینت بسیار مقرون به صرفه است ، ضمن اینکه این نوع پرینترها برای چاپ صرفاً یک عدد ریبون دارند که با هزینه های فوق العاده پایین قابل تامین است.

 

جهت چاپ چک ، بهترین انتخاب در بین پرینترهای موجود در بازار ایران ، پرینتر تالی 5040 یا با نام کامل تالی داسکام T5040 است. این پرینتر علاوه بر چاپ کلیه ی مشخصات چک ، در حد قابل قبولی پرفراژ را نیز انجام می دهد. شما می توانید انواع سایر پرینترهای سوزنی تالی داسکام را در برگه پرینتر تالی در سایت واریان مشاهده نمایید.

لیبل پرینترهای تالی داسکام

در کنار پرینترهای فوق ، تالی تولید کننده انواع پرینترهای خطی پرسرعت با برند تالی جنیکام نیز می باشد. ویژگی بارز این پرینترها ، سرعت فوقت العاده بالای آن ها است. امروزه پرینتر خطی تالی 6312 ، یکی از پرطرفدارترین پرینترهای خطی تالی در دنیا می باشد که شرکت واریان نیز به عنوان نماینده انحصاری تالی آن را در کنار سایر مدل ها نیز عرضه می نماید. پرینتر خطی تالی یک پرینتر صنعتی است .

 

در کنار پرینترهای تخصصی و صنعتی ، شرکت واریان عرضه کننده انواع فیش پرینتر با برند تالی سان نیز هست.فیش پرینترهایی که دارای کیفیت ساخت فوق العاده بالا و با قیمت مناسبی عرضه می شوند. این پرینترهای حرارتی فول پورت هستند و در مدل CP-Q5W دارای اتصال بی سیم ( وایرلس ) هم هست که در نوع خودش کم نظیر می باشد. شما با خرید فیش پرینتر و اتصال آن از طریق رابط وایرلس به صندوق فروشگاهی خود ، می توانید از سیم کشی های اضافه جلوگیری نمایید.

جدیدترین مطالب سایت