لیست بهترین دانشگاه های ترکیه به تفکیک شهر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
لیست بهترین دانشگاه های ترکیه به تفکیک شهر

قبل از اطلاع از لیست بهترین دانشگاه های کشور ترکیه به تفکیک شهر بهتر است بدانید، طی دو دهه گذشته، کشور ترکیه علاوه بر یک مقصد توریستی فوق العاده جذاب در دنیا، به یک مقصد با کیفیت و ایده آل تحصیلی در جهان بدل شده است.

 

از هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور ترکیه گرفته تا امکان دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل به زبان انگلیسی، استفاده از گزینه تبادل دانشجو با دانشگاه های اروپایی و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، همگی نوید تحصیلی پربار و پرسود را به دانشجویان بین المللی در ترکیه می دهد.

 

در کنار تمامی مزایای اشاره شده در بالا، نبود نیاز به دریافت ویزای تحصیلی برای متقاضیان ایرانی و نزدیکی مسافت و فرهنگ دو کشور ایران و ترکیه باعث شده تا دانشگاه های ترکیه به یکی از اولویت های اصلی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور بدل شود.

 

اگر تمایل دارید تا در اسرع وقت برای نامه پذیرش دانشگاه، ثبت نام و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه اقدام کنید، بهتر است به خوبی از رنکینگ دانشگاه ها و انتخاب های در دسترس خود در شهر این کشور مطلع باشید و با دیدی باز، برای اخذ پذیرش تحصیلی، انتخاب رشته دانشگاهی و شروع زندگی دانشجویی در کشور ترکیه قدم بردارید.

 

از این روپیش از معرفی دانشگاه های منتخب ترکیه به تفکیک شهرهای این کشور، قصد داریم تا آمار وب سایت uniRank را به شما ارائه داده و بیست دانشگاه برتر این کشور را به شما معرفی کنیم تا برای پذیرش تحصیلی ترکیه انتخابتان راحت شود.   

 

دانشگاه های برتر ترکیه

آنادولو

استانبول

بوغازیچی

آنکارا

اورتا دوگو تکنیک

آتاتورک

حاجت تپه

دوکوز ایلول

مارمارا

کوچ

اژه

سابانجی

استانبول تکنیک

قاضی

سلجوق

ساکاریا

ییلدیز تکنیک

بیلکنت

ارجیس

استانبول بیلگی

کوچائلی

لیست بهترین دانشگاه های ترکیه به تفکیک شهر

بهترین دانشگاه های استانبول

بدون شک، پرجنب و جوش ترین، پر جمعیت ترین و البته جذاب ترین شهر ترکیه استانبول است، از این رو قصد داریم تا به طور مختصر به معرفی دانشگاه مطرح شهر توریستی، فرهنگی و اقتصادی استانبول بپردازیم:

 

دانشگاه استانبول: یک موسسه آموزشی دولتی و بسیار بزرگ در قلب شهر استانبول است که دارای گنجایش پذیرش بیش از 45 هزار دانشجو در سال است و قدمت آن به 86 سال پیش باز می گردد. این موسسه آموزشی معتبر ترکیه تمامی مقاطع دانشگاهی اعم از کارشناسی، ارشد و دکترا را در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه داده و از لحاظ رنکینگ، دارای رتبه دوم ترکیه و 446 در دنیا است.

 

دانشگاه بغازیچی: این موسسه آموزشی نیز همانند دانشگاه استانبول دولتی بوده و در سال 1971 تاسیس شده است. این دانشگاه به طور رسمی توسط سازمان آموزش عالی YÖK به رسمیت شناخته می شود و ظرفیت ثبت نام آن در حدود 20 هزار دانشجو است. این موسسه آموزشی دولتی شهریه بسیار کم و نسبتاً رایگانی از دانشجویان بومی و بین المللی دریافت می کند، اما در عین حال نیازمند آزمون ورودی بوده و متقاضیان ملزم به داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی تومر خواهند بود.

 

دانشگاه مارمارا: یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ترکیه که در شهر استانبول واقع شده و از سال 1982 تاسیس شده است. این موسسه آموزشی دولتی بوده و گنجایش پذیرش 45 هزار دانشجو را در خود دارد. در حال حاضر رتبه کنونی این دانشگاه در ترکیه نهم بوده و رتبه جهانی آن 1021 است.

 

دانشگاه کوچ: موسسه آموزشی خصوصی کوچ یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه در سالهای اخیر بوده که در سال 1992 تاسیس شده و با رتبه 11 کشوری و 1151 جهانی، جایگاه ویژه ای در میان دانشجویان بومی و بین المللی دارد.این موسسه آموزشی مورد تائید سازمان آموزش عالی YÖK بوده و با داشتن ظرفیت پذیرش 9000 نفری دانشجو، انواع رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی را به دو زبان ترکی و انگلیسی پوشش می دهد.

 

دانشگاه سابانجی: همانطور که می بینید، تعداد زیادی از بهترین دانشگاه های ترکیه در شهر استانبول قرار دارند. موسسه آموزش عالی سابانجی یکی دیگر از گزینه های ایده آل آموزشی برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه است که در سال 1996 تاسیس شده و دارای گنجایش پذیرش 5000 دانشجو در سال است.

 

دانشگاه فنی استانبول: این موسسه آموزشی فنی کشور ترکیه دارای رتبه 6 کشوری و 690 جهانی است و با پوشش دادن به دامنه گسترده ای از رشته های فنی و مهندسی، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تحصیل در ترکیه به شمار می رود.

 

دانشگاه فنی ییلدیز: یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ترکیه که یک موسسه دولتی بوده و در سال 1982 تاسیس شده است. این موسسه آموزشی خوش نام دارای رتبه کشوری 17 و جهانی 1673 است و امکان پذیرش 40 هزار دانشجو را دارد.

 

دانشگاه بیلگی استانبول: یکی از موسسات با کیفیت خصوصی در ترکیه که دارای رتبه 25 کشوری و 1901 جهانی است و با ارائه رشته ها و مقاطع تحصیلی متنوع، ارائه دروس به زبان انگلیسی، تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و ورزشی، امکانات کمک هزینه تحصیلی و سایر موارد جذاب دیگر، انتخاب ایده آلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.

 

لازم به ذکر است که شهر استانبول میزبان تعداد زیادی از دانشگاه های خصوصی و دولتی با کیفیت و تراز اول دیگر از جمله یدی تپه، کادیر هاش، باهچه شهیر، استانبول آیدین و استانبول کولتور نیز هست.

 

بهترین دانشگاه های آنکارا

بنابر جدیدترین آمار وب سایت Uni Rank، پایتخت ترکیه یعنی شهر آنکارا محل استقرار دانشگاه های با کیفیت زیر است:

دانشگاه آنکارا: یک موسسه آموزشی دولتی که در سال 1946 تاسیس شده، امکان پذیرش بیش از 45 هزار دانشجو را دارد و در حال حاضر از رنکینگ 4 کشوری و 551 جهانی برخوردار است.

دانشگاه اورتا دوگو: یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ترکیه که در شهر آنکارا واقع شده و از رتبه 5 کشوری و 565 جهانی برخوردار است. شما می توانید با قبولی در آزمون ورودی یوس، در تمامی مقاطع تحصیلی این دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازید.

دانشگاه حاجت تپه: موسسه آموزشی حاجت تپه یک دانشگاه دولتی است که در سال 1967 تاسیس شده و دارای رتبه 7 کشوری و 914 در سراسر جهان است. این دانشگاه دارای ظرفیت پذیرش 45 هزار نفری است و امکانات بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه قاضی: این موسسه آموزشی یک دانشگاه دولتی بسیار با کیفیت در شهر آنکارا است که در سال 1982 میلادی تاسیس شده و با داشتن رتبه 14 کشوری و 1447 جهانی، خبر از یک سیستم آموزشی عالی و پیشرفته می دهد.

دانشگاه بیلکنت: این موسسه آموزشی خصوصی و خوش نام کشور ترکیه در سال 1984 تاسیس شده و با گنجایش حداکثر 15 هزار دانشجو، از رتبه 23 کشوری و 1848 جهانی در سال 2021 برخوردار است.

سایر دانشگاه های مطرح این شهر شامل باشکنت، ییلدیریم بیازیت، چانکایا و آتیلیم می شود.

لیست بهترین دانشگاه های ترکیه به تفکیک شهر

بهترین دانشگاه های ازمیر

ازمیر یکی دیگر از شهرهایی است که بهترین دانشگاه های ترکیه را در خود جای داده است. این دانشگاه ها شامل موارد زیر می شوند:

دانشگاه دوکوز ایلول: این موسسه آموزشی دولتی دارای رنکینگ 8 کشوری و 961 جهانی است که در سال 1982 میلادی تاسیس شده و از گنجایش پذیرش 45 هزار نفری برخوردار است.

 

دانشگاه اژه: این دانشگاه دولتی و مطرح ازمیر در سال 1955 میلادی تاسیس شده و از رنکینگ 12 کشوری و 1174 جهانی برخوردار است. این موسسه آموزشی دارای ظرفیت 45 هزار دانشجویی بوده و گزینه ای مناسب برای تحصیل در ترکیه به شمار می رود.

دانشگاه یاشار: این موسسه آموزشی خصوصی و بسیار جوان در سال 2001 تاسیس شده و با توجه به قدمت کمی که دارد از رتبه کشوری و جهانی بسیار خوبی برخوردار است. در حال حاضر رنکینگ داخلی این دانشگاه 59 و رنکینگ جهانی آن 3310 است.

 

دانشگاه اقتصاد ازمیر: یک موسسه آموزشی با کیفیت خصوصی که دارای رتبه 65 کشوری و 3575 جهانی است و امکان پذیرش 15 هزار دانشجو را در سال دارد.

 

در نهایت می توان این طور گفت که سایر دانشگاه های برتر ترکیه به صورت پراکنده در شهرهایی نظیر اسکی شهیر، ارزروم، ساکاریا، کایسری، کوچائلی، بورسا، سامسون، ترابزون، دنیزلی، آدانا و آنتالیا قرار گرفته اند.

 

پیشنهاد می کنیم که پیش از انتخاب شهر و دانشگاه خود در ترکیه، به خوبی در مورد شرایط پذیرش، آزمون ورودی، زبان تدریس دروس، هزینه های تحصیلی و موارد این چنینی تحقیق کنید و با استفاده از ارزیابی آموزشی و مشاوره تخصصی، بهترین انتخاب را برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه انجام دهید.

 

منبع: سایت lets go uni

جدیدترین مطالب سایت