نکاتی درباره سرویس دوره‌ای یخچال فریزر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نکاتی درباره سرویس دوره‌ای یخچال فریزر

بسیاری از افرادی که دارای یخچال هستند، سرویس دوره‌ای را جدی نمی‌گیرند. به همین دلیل کارکرد یخچال‌ آنها کاهش پیدا می‌کند و در برخی مواقع خراب می‌شود. بسیاری از متخصصینی که یخچال و فریزرها را تعمیر می‌کنند بر این باورند که سرویس دوره‌ای یخچال ضمن کاهش هزینه‌های تعمیرات به کارکرد بهتر و بهینه آن نیز کمک می‌کند. از این رو افراد نیاز نیست هزینه‌های بسیار زیادی را صرف تعمیرات یا خرید مجدد یخچال کنند.

 

یخچال و فریزرها جز لوازم خانگی هستند که به صورت 24 ساعته در یک گوشه‌ای از آشپزخانه کار می‌کنند و از موادغذایی مورد نیاز ما را نگهداری می‌کنند. اما آیا تا به امروز به این فکر کردید که این وسیله باارزش حتی یکساعت هم خاموش نمی‌ماند و نیاز به سرویس دوره‌ای دارد؟ تا زمانی که یخچال و فریزر شما خراب نشود هیچ وقت به آنها اهمیت نمی‌دهید. پس از خراب شدن تازه به دنبال یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد می‌گردید.

 

تصور کنید به یک مسافرت چند روزه رفته‌اید و وقتی برمی‌گردید متوجه خراب شدن یخچال می‌شوید. آیا به این فکر کردید در این صورت با چه فاجعه‌ای روبرو خواهید شد؟ در اینصورت علاوه بر هزینه‌های تعمیر، مقدار زیادی از موادغذایی خود را از دست داده‌‎اید.

 

در گذشته یخچال و فریزرها دارای مکانیسم بسیار ساده‌ای برای خنک‌سازی بودند اما با رشد تکنولوژی، ویژگی‌های خاص و قطعات پیچیدگی بسیار زیادی در طول زمان به آنها افزوده شد. گذشت زمان و برخی از اتفاقات مانند قطع و وصل ناگهانی برق می‌تواند به یخچال و فریزر آسیب جدی وارد کند. به عنوان مثال به مرور زمان ممکن است لاستیک‌های درب یخچال یا فریزر قدرت چسبندگی خود را از دست بدهند یا موتور دستگاه به مشکل برخورد کند. اما چه زمانی متوجه این مشکلات می‌شوید؟ بله دقیقا زمانی که یخچال یا فریزر به طور کامل از کار بیفتد یا صدایی غیرمعمول بشونید و یا بوی بدی از آن استشمام کنید.

 

در این صورت متوجه مشکلات یخچال و فریزر خواهید شد. اما با سرویس دوره‌ای قبل از اینکه آسیب جدی‌تری به یخچال یا فریزر وارد شود می‌توانید کوچکترین مشکلاتتان را حل نمایید. ما در این مقاله از آچار به دست نکات مهمی را در این خصوص به شما ارائه کرده‌ایم.

 

نکات سرویس یخچال فریزر

به منظور کاهش تعمیرات اورژانسی، تمیز کردن کویل کنداسور که در اکثر یخچال‌ها در پشت آنها قرار گرفته، ضروری است. در برخی از مدل‌ها این کویل در بدنه قرار گرفته شده و نیازی به تمیزکاری ندارد. برای مراقبت و پیشگیری از خراب شدن یخچال، تراز بودن آن نیز بسیار مهم است. تراز بودن باعث می‌شود یخچال روی دمای مناسب همیشه تنظیم باشد و در بهینه‌ترین حالت خود کار کند. در سرویس دوره‌ای یخچال و فریزر شما به طور کامل از نظر سلامت بررسی می‌شوند و کارهای زیر برروی آنها انجام می‌پذیرد.

 

تعویض فیلتر آب در یخچال‌ها

برخی از یخچال‌ها مانند ساید بای سایدها نیاز به تعویض فیلتر آب دارند. در مدل از یخچال‌ها باید هر 6 ماه یکبار فیلتر آب تعویض شود. این فیلتر باید متناسب با یخچال شما باشد و توسط افراد کاربلد براساس استانداردهای یخچال شما تعویض شود. در این مرحله از سرویس دوره‌ای همچنین نشتی لوله‌های ساید بای ساید نیز بررسی می‌شود. برای این منظور می‌توانید از افراد متخصص در آچار به دست کمک بگیرید. این افراد به منزل شما آماده و تمامی مراحل بالا را انجام خواهند داد.

نکاتی درباره سرویس دوره‌ای یخچال فریزر

بررسی فشار آب یخچال

یخچال‌هایی که دارای آبسردکن هستند باید حتما فشار آب در آنها بررسی شود. اگر فشار آب یخچال کم باشد، مسیر ورودی آب و فیلتر آن دچار مشکل خواهد شد. در سرویس دوره‌ای افراد متخصص این موضوع را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را حل می‌کنند.

 

بررسی سرمایش یخچال

در صورتی که دمای سرمایشی یخچال یا فریزر مناسب نباشد تمامی مواد غذایی موجود، خراب می‌شود. به همین دلیل در سرویس‌های دوره‌ای نیاز است که بررسی شود آیا موادغذایی داخل فریزر منجمد می‌شوند یا خیر؟ آیا موادغذایی موجود در یخچال خنک هستند؟ همچنین بررسی ورود هوا از داکت داخل یخچال یکی از وظایف تکنسین در هنگام سرویس است.

 

چک کردن نمایشگر و تنظیم دمای یخچال

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که دمای داخل یخچال و فریزر به خوبی خنک باشد، اما بُرد آن چیز اشتباهی را نشان دهد. چک کردن کلیه منوهای صفحه نمایشگر از نظر تنظیمات لازم و عملکرد صحیح آن. در سرویس دوره‌‌ای باید توسط تکنسین صورت گیرد.

 

تمیز کردن خاک داخل محفظه موتورخانه

خاک موجود درون محفظه موتورخانه یخچال به موتور آسیب وارد می‌کند و در برخی موارد، کارکرد آن را با مشکل روبرو می‌کند. در اینصورت یخچال یا فریزر بهینه کار نخواهند کرد. در سرویس دوره‌ای، متخصصین خاک داخل محفظه موتورخانه یخچال را تمیز خواهند کرد و گرد و غبار آن را از بین می‌برند. همین امر موجب می‌شود تا عملکرد یخچال و فریزر به شدت تغییر کند.

 

چک کردن بوگیر از نظر سلامت

در سرویس دوره‌ای، افراد متخصص و کاربلد آچار به دست، بوگیر یخچال و فریزر را از نظر سلامت مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این افراد در صورت نیاز آن را به طور کامل تعویض خواهند کرد.

نکته: چنانچه به افراد متخصص جهت تعویض بوگیر دسترسی نداشتید و بوگیر یخچال بو می‌داد، آن را در مقابل سشوار یا نور خورشید قرار دهید. در این حالت به احتمال زیاد بوی آن از بین برود.

 

سلامت لاستیک دور درب یخچال

در سرویس دوره ای یخچال نیاز است که از سلامت لاستیک دور درب یخچال، تکنسین مطمئن شود که کاملا اتصال داشته باشد. زیرا در صورتی که حالت چسبندگی لاستیک دور درب یخچال از بین برود، به علت برودت هوا موتور آن با مشکل مواجه خواهد شد و به خوبی خنک نخواهد کرد.

نکاتی درباره سرویس دوره‌ای یخچال فریزر

ارائه خدمات آچار به دست

همانطور که در بالا گفته شد، سرویس دوره‌ای مانند پیشگیری از یک بیماری است. یخچال و فریزرها تنها وسایلی هستند که بدون یکساعت خاموشی همیشه در حال کار کردن هستند. به همین دلیل هر 6 ماه باید به طور کامل سرویس دوره‌ای شوند تا عیوب آنها که شاید ما متوجه آنها نیستیم شناخته شود. برای همین منظور ما به شما آچار به دست را معرفی می‌کنیم. اگر دوست دارید درباره ما، یعنی تیم متخصص آچار به دست بیشتر بدانید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت