هر آنچه باید درباره ویلای ساحلی بدانید؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
هر آنچه باید درباره ویلای ساحلی بدانید؟

هر آنچه باید درباره ویلای ساحلی بدانید؟

ویلای ساحلی یکی از دلنشین ترین و زیبا ترین انواع ویلا ها است که مزایا و معایب زیادی دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به ویلای ساحلی علاقه دارید یا قصد خرید ویلا ساحلی  را دارید ولی اطلاعات زیادی درمورد آن ندارید، ما می خواهیم در این مقاله درمورد تمام جزئیات ویلای ساحلی یا به چ ویلایی ویلای ساحلی می گویند با شما صحبت کنیم. پس  برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویلای ساحلی این مقاله را تا انتها دنبال کرده و با گیلیم همراه باشید.

 

ویلا ها چند نوع هستند ؟ 

ویلا ها به طور کلی به پنج دسته تقسیم می شوند که شامل : ویلای ساحلی، ویلای کوهستانی، ویلای شهری، ویلای جنگلی و ویلای شهرکی می‌باشند. هر کدام از این شش نوع ویلا مزایا و معایب خودشان را دارند و انتخاب شما به شرایط، بودجه و سلایقتان می تواند متفاوت باشد.

 

ویلای ساحلی چیست ؟

ویلای ساحلی همانطور که از نامش پیداست به ویلا هایی که در ساحل  و در کنار دریا بنا می شوند، گفته می شود. به جرات می‌ توان گفت ویلای ساحلی پر طرفدار ترین و محبوب ترین ویلا در کشور ایران است و دلیل آن علاقه اکثریت مردم به دریا و ساحل  و خرید ویلای ساحلی می باشد. دریا معمولا نماد آرامش و ریلکس کردن است و بسیاری از افراد از شنیدن صدای امواج آن غرق در لذت می شوند. علاوه بر این سواحل یا دریا به طور کلی آب و هوای بهتری نسبت به آب و هوای آلوده شهر دارند. اگر بخواهیم به طور کلی به شما بگوییم، ویلای ساحلی در تفریح و اوغات فراغت تاثیر زیادی دارد.

در کشور‌ ایران، در شهر های شمالی ویلا های ساحلی زیادی وجود دارند که مردم زیادی برای خرید آن ها مشتاق هستند. البته نا گفته نماند که در مناطق دیگری همچون حاشیه خليج فارس و دریای عمان نیز شاهد این ویلا ها هستیم که تعداد آن ها کمتر از ویلا های شهر های‌ شمالی کشور‌ می‌باشد.

 

هر آنچه باید درباره ویلای ساحلی بدانید؟

ویلای ساحلی چه مزایایی دارد ؟

ممکن است از خودتان بپرسید که ویلای ساحلی چه مزایایی دارد ؟ در جواب باید به شما بگوییم که اولین و مهم ترین مزایای آن وجود دریا است و کمتر کسی از دریا و ساحل خوشش‌ نمی‌آید و از آن آرامش نگیرند. در صورت خرید ویلای ساحلی شما می توانید کنار امواج دریا قدم بزنید و شنیدن صدای آن لذت ببرید.

 

ویلای ساحلی چه معایبی دارد ؟ 

اگر بخواهیم بدترین معایب ویلای ساحلی را برای شما شرح دهیم، آمدن فصول گرم سال خصوصا بهار و تابستان است. زیرا در این فصول از سال، هوا به شدت شرجی شده و این وضعیت برای عده زیادی از افراد آزاد دهنده است. علاوه بر این قیمت بالای ویلا معایب  دیگری است که اگر می خواهید ویلای ساحلی را خریداری کنید باید بودجه خود را بسنجید. ویلا های ساحلی نسبت به ویلا های دیگر قیمت بالاتری دارند و برای خرید ویلای ساحلی باید هزینه بیشتری بپردازید.

معایب بعدی کمبود پوشش گیاهی ساحل است، اینکه شما بخواهید از بالکن خود جنگل و فضای سبز را تماشا کنید بسیار لذت بخش است اما در ساحل به دلیل کمبود پوشش گیاهی این موضوع ممکن نمی باشد. اما به جای آن می توانید دریا را مشاهده کنید.

 

کدام شهر برای ویلای ساحلی مناسب است ؟ 

ویلای ساحلی در شهر های بسیاری مخصوصا شهر های شمالی وجود دارند و افراد زیادی قادرند که یکی از آن ها را خریداری کنند. اما قیمت های آن ها در شهر های مختلف متفاوت است که این موضوع نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد و این عوامل می تواند سلیقه شخصی، بودجه و نحوه دسترسی شما به آن وابسته است.

 

هنگام خرید ویلای ساحلی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ 

– شما اول از هر چیزی باید با دقت وارد شده و کلیه جوانب را مانند زمین خالی در بر تجاری یا زمین خالی در پلاک اول ساحل را بررسی کنید، اگر یه همچین چیزی وجود داشت باید دقت کنید که این موضوع اخطاری برای آینده است که ممکن است برای کور کردن چشم انداز ویلای شما یا تخریب آن می شود. پس حواستان را جمع کنید.

– در چنین مجموعه ها و یا شهرک های ساحلی از این نوع ویلا ها دور شوید یا ویلا را نخرید.

– در صورتی که موارد گفته شده را بررسی کردید و در مرحله خرید ویلای ساحلی هستید، حتما این موضوع توجه داشته باشید که ویلای شما نباید نامتعارف ساخته شده بشد زیرا این موضوع چشم انداز ویلایتان را کور می کند. علاوه بر این باید دقت کنید که اطمینان این موضوع از سوی فروشنده به صورت شفاهی و یا سوری نباشد، بلکه باید باید به صورت کتبی و حتما در یک برگه فروش نامه قید شود و همچنین باید از فروشنده برای ابری بودن چشم انداز ویلای خود تضمین بگیرید.

هر آنچه باید درباره ویلای ساحلی بدانید؟

– و اما مورد آخر این است که بهضی از شهرک های خالی زمینی در پلاک اول ساحل داشته و شما برای خرید آن وسوسه می شوید. زیرا در این صورت شما با دریا تنها هستید. اما باید توجه و دقت کنید که زمین مذکور باید حریم قانونی را رعایت کند. حتما می پرسید حریم قانونی چیست ؟ حریم قانونی این است که ویلا باید تا ساحل 60 متر فاصله داشته باشد و اگر اینگونه نباشد امکان تخرب کردن ویلا شما  توسط نهاد های اجرایی وچود دارد که دلیل آن هم دعایت نکردن حریم ساحل است.

 

چه شهر هایی برای خرید ویلا ساحلی مهم و مناسب هستند ؟ 

در این بخش قصد داریم تا چند مورد از مهم ترین شهر های شمالی را برای خرید ویلا ساحلی با قیمت ارزان به شما معرفی کنیم. چند نمونه از شهر های مهم برای خرید ویلای ساحلی عبارتند از :
– بابلسر : بابلسر شهر قدیمی و زیبای بالسر است که مراکز تفریحی، امکانات و خدمات شهری با کیفیتی  دارد و یک شهر توریسی محسوب می شود.

– نوشهر : این شهر در مازندان واقع شده است و به ترافیک کم معروف می باشد که مناسب افرادی است که به محیط ارام علاقه دارند.
– سرخورد : در سرخورد ویلا های ساحلی ارزان قیمت زیاد است و همچنین این شهر دارای جاذبه های گردشگری همگجون تالاب سرخود، تپه های باستانی و … است.
– محمود آباد : محمود آباد یکی از شهر های توریستی و ساحلی مازندان محسوب می شود که ویلای لوکس و مدرن در آن بسیار است. ویلا هایی که در این شهر هستند نسبت به نوشهر و بابلشهر ارزان ترند.

جدیدترین مطالب سایت