وظایف شرکت حسابداری چیست ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
وظایف شرکت حسابداری چیست ؟

همان‌طور که می‌دانید امروزه ساختار و شیوه انجام کسب و کارهای مختلف تغییر کرده و تمامی کسب و کارها برای اطلاع از فرآیند کاری و مالی خود نیاز به حسابدار دارند. شرکت حسابداری مجموعه‌ای است که می‌تواند امور حسابداری مشاغل و کسب و کارهای مختلف را بر عهده گیرد و صفر تا صد آن را به انجام برساند. اگر تاکنون با شرکت‌های حسابداری کار نکرده‌اید و از خدماتی که به مشتریان می‌دهند اطلاعی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید؛ زیرا در این محتوا سعی داریم به چیستی وظایف و یا خدماتی که یک شرکت حسابداری ارائه می‌کند بپردازیم.

 

حسابداری چیست؟ حسابدار کیست؟

حسابداری رشته‌ و یا در واقع تخصصی است که با استفاده از آن می‌توان فرآیندهایی مانند جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی داده‌ها، ثبت و تهیه گزارشات مالی مربوط به‌ آن‌ها را انجام داد؛ به طوری که مدیران کسب و کارهای مختلف بتوانند از این داده‌های تنظیم شده برای تصمیم‌گیری‌های بعدی در کار خود استفاده نمایند.

 

حسابدار کسی است که با استفاده از اعداد و ارقام و صورت‌های مالی، با کمک مهارت‌های خود در ریاضی، حسابداری، قانون و امور مالی را توضیح می‌دهد. این افراد می‌توانند سود و زیان کسب و کارهای مختلف را تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعاتی را که سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل به آن‌ها نیاز دارند را برای ارزیابی عملکرد شرکت در طی یک دوره زمانی ارائه نمایند. شرکت حسابداری شرکتی است که می‌تواند دانش آموختگان این رشته را برای انجام امور مالی و حسابداری در مشاغل مختلف پرورش دهد.

وظایف شرکت حسابداری چیست ؟

حسابدار چه وظایفی دارد؟

در ادامه ما به وظایفی که یک حسابدار حرفه‌ای باید بتواند آن‌ها را ارائه نماید اشاره خواهیم کرد.

باید بتواند حقوق و دستمزدها را در سیستم تعیین کرده و آن‌ها را پردازش نماید.

باید بتواند بودجه‌ها، درآمدها، هزینه‌ها، ورودی‌های حقوق و دستمزد، فاکتورها و سایر اسناد حسابداری را تهیه و بررسی نماید.

حسابدار حرفه‌ای قادر است صورت‌های مالی سود و زیان و گزارش‌های حسابداری را به صورت ماهانه و سالانه ارائه نماید.

بیشتر بخوانید : آیا حسابداری در رشته انسانی است؟

روند درآمد شرکت و فروشگاه و همچنین هزینه‌های آن را تجزیه و تحلیل کرده و میزان بودجه لازم را برآورد نموده و تلاش می‌کنند تا کنترل هزینه‌ها به روش درستی انجام پذیرد.

جمع آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای تهیه خروجی حساب‌های هر کسب و کار را به انجام می‌رسانند.

 

فرقی نمی‌کند شما در حال حاضر صاحب و مدیر یک شرکت و کارخانه بزرگ باشید و یا کسب و کار کوچکی داشته باشید. در هر صورت نیاز است تا از خدمات حسابداری که بسیاری از شرکت‌های حسابداری ارائه می‌کنند استفاده نمایید. در حال حاضر گاهی برخی از کسب و کارهای کوچک از یک حسابدار برای انجام امور مالی کمک می‌گیرند و به این ترتیب نیاز خود را در این حوزه برطرف می‌کنند؛ اما گاهی برخی از کسب و کارها هستند که دارای بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی هستند و یک حسابدار نمی‌تواند از عهده تمامی امور مالی شرکت و یا کارخانه و … برآید. به این ترتیب نیاز است رسیدگی به این امور توسط یک تیم انجام گردد، تا بتواند نتیجه درست و کاملی داشته باشد.

 

به عنوان مثال: شرکت حسابداری در رشت می‌تواند این تیم را در اختیار شما قرار دهد. اما اگر کسب و کاری را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و می‌دانید که در آینده گسترده‌تر خواهد شد، از همین ابتدا بهتر است به فکر داشتن یک حسابدار حرفه‌ای و یا تیمی که بتواند در این راستا به شما کمک نماید باشید؛ چرا که کسب و کارهای نوپا به این امر نیاز بیشتری دارند، تا بتوانند از همین ابتدا مسائل مالی خود را به صورت شفاف در نظر داشته باشند، تا در مسیر پیش رو دچار ضرر و زیان نشوند.

 

شرکت حسابداری در رشت چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

شرکت حسابداری قادر است خدمات تخصصی متنوعی را در زمینه امور مالی در اختیار کسب و کارها قرار دهد. خدمات حسابداری شامل موارد مختلفی می‌شود که شما برای مدیریت امور مالی یک واحد اقتصادی نیاز به استفاده از آن دارید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارها هستند که هیچ اشرافی بر امور حسابداری ندارند و نمی‌توانند خودشان این امور را به انجام رسانند؛ در چنین شرایطی بهتر است که کار خود را به یک شرکت حسابداری سپرده و یا از حسابدارهای حرفه‌ای که این شرکت می‌تواند معرفی نماید، کمک بگیرند. از جمله وظایف شرکت حسابداری در ارائه خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه خدمات مشاوره حسابداری

گاهی برخی از شرکت‌ها و کسب و کارها دارای یک یا چند حسابدار خبره هستند، اما گاهی ممکن است برای رسیدگی بهتر بر امور مالی، نیاز به دریافت مشاوره داشته باشند و یا مایل باشند هر چند مدت یکبار یک شرکت حسابداری با ارائه مشاوره‌های موردی و یا با یک نظارت کلی به پیشرفت کار و بهبود امور مالی حسابداری‌شان کمک نماید. خدمات مشاوره‌ای شرکت حسابداری را می‌توان در امور زیر خلاصه کرد.

 

ارائه مشاوره در زمینه امور مالیاتی

ارائه مشاوره جهت تنظیم قراردادهای کاری و مالی

بررسی صورت‌های مالی اعم از رسیدگی به سود و زیان، ترازنامه‌های حسابداری و…

نظارت بر سیستم‌های مالی و ارائه مشاوره در این خصوص

ارائه خدمات پشتیبانی

از دیگر خدمات و وظایف شرکت حسابداری در رشت که به مشتریان ارائه می‌شود، می‌توان به خدمات پشتیبانی اشاره کرد. لازم به ذکر است برای راه‌اندازی بخش حسابداری شرکت‌ها، باید سیستم‌های مالی کارآمدی در نظر گرفته شود که با آن کسب و کار هماهنگ باشد. همچنین لازم است با در نظر گرفتن ابزار و وسایلی خاص، امور حسابداری به صورت اتوماتیک در واحدهای اقتصادی مختلف انجام گردد. در این موارد می‌توان از یک شرکت حسابداری کمک گرفت.

 

ارائه خدمات اجرایی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، چنانچه شما برای کسب و کار خود از حسابدار و یا تیم حسابرسی برخوردار نیستید، می‌توانید از یک شرکت حسابداری در این خصوص کمک بگیرید؛ زیرا حسابرس‌های چنین شرکتی می‌توانند صفر تا صد امور مالی شما را به انجام برسانند. نکته دیگر آن است که ارتباط با یک شرکت حسابداری کمک می‌کند تا بتوانید امور مالی و حسابداری خود را برون سپاری کرده و آن را به یک یا چند حسابدار حرفه‌ای بسپارید. در چنین شرایطی می‌توانید کارهایی از قبیل امور حسابداری حقوق و دستمزد ماهانه، سالانه و ارائه لیست‌های بیمه و مالیات و رسیدگی بر صورت‌های مالی و حسابرسی را به شرکت حسابداری بسپارید.

 

همچنین برای انجام خدمات امور مالیاتی در رشت با شرکت آریا محاسبان میتوانید تماس بگیرید.

از دیگر خدمات حسابداری که توسط این نوع از شرکت‌های حسابرسی ارائه می‌شود، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

تهیه گزارش‌های فصلی

مالیات بر درآمد پرسنل

تهیه و تنظیم دفاتر شرکت مانند دفتر روزنامه و دفترکل

پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی و تلاش برای ارائه راهکار و رفع آن‌ها

وظایف شرکت حسابداری چیست ؟

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه درباره علم حسابداری و چیستی وظایف یک حسابدار اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. همچنین درباره نحوه عملکرد یک شرکت حسابداری صحبت کرده و روشن کردیم که در صورت کمک گرفتن از چنین شرکت‌هایی از چه خدماتی می‌توانید بهره‌مند شوید.

 

همان طور که می‌دانید در حال حاضر هر کسب و کاری با رقبای فراوانی روبروست و به دلیل آن که شرایط اقتصادی هر روزه دچار تغییرات و تحولات می‌شود، لازم است برای به روز بودن و رشد هر چه بیشتر در زمینه کار و کسب سود در فعالیتی که انجام می‌دهید، از افرادی که در حوزه‌های مالی متخصص هستند کمک بگیرید. اگر نیاز به مشاوره و یا دریافت خدمات در این خصوص دارید، شرکت‌های حسابداری می‌توانند نیاز شما را در مورد مشاوره و ارائه راهنمایی و خدمات پشتیبانی و … برآورده نمایند.

 گروه حسابداری آریا محاسبان گیلان حساب با سابقه چند ساله در زمینه انجام امور حسابداری و مالیاتی با مدیریت ابوذر امیدی و نماینده نرم افزار سپیدار در استان گیلان

شماره تماس : 09113428657

جدیدترین مطالب سایت