پست مهمان چیست؟ چگونه پست مهمان بنویسیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
پست مهمان چیست؟ چگونه پست مهمان بنویسیم؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌بندی وبسایت، لینک‌سازی خارجی است. شما با لینک‌سازی خارجی، باعث افزایش سرعت تایید صفحات توسط ربات‌های گوگل و افزایش ترافیک و امتیاز سایت می‌شوید. پست مهمان از رایج‌ترین راه‌ها، برای لینک سازی خارجی است. در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت پست مهمان و چگونگی داشتن یک پست مهمان اصولی صحبت کنیم.

 

پست مهمان چیست؟

در پست مهمان، شما یک مقاله رایگان برای یک سایت پربازدید آماده می‌کنید و در ازای آن، برای خود یک لینک در مقاله قرار می‌دهید. در پست مهمان شما با یک سایت مذاکره می‌کنید و شرایطی را با توافق دو طرفه تعیین می‌کنید. همچنین سایت‌هایی وجود دارند که پست مهمان رایگان قبول می‌کنند. در این زمان شما باید مقاله‌ای با توجه به قوانین سایت مد نظرتان بنویسید. لینک سایت‌ خود را در آن قرار دهید و مقاله را ارسال کنید. حال شما یک پست مهمان دارید.

 

اما چگونه پست مهمان بنویسیم؟

1.انتخاب کلمه کلیدی

اولین کار برای شروع نوشتن یک مقاله، انتخاب کلمه کلیدی است. برای انتخاب اصولی ابتدا یک کلمه کلیدی اصلی (با توجه به موضوع و محتوای سایت خودتان) انتخاب کنید. سپس لیستی از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی اصلی تهیه کنید. میزان ورودی و میزان سختی کلمات را با استفاده از ابزارهایی مانند KWfinder و SEMrush بررسی کنید و کلمات کلیدی‌ با ورودی بالا و میزان سختی کم برای مقاله خود انتخاب کنید.

 

2.انتخاب انکر تکست

انکر تکست کلمات و کاراکترهایی هستند که شما را به سایت و صفحات دیگر متصل می‌کنند. انکرتکست قسمتی از یک لینک است که کاربر آن را مشاهده می‌کند و با کلیک بر روی آن، به صفحه‌ای جدید هدایت می‌شود. انکر تکست در یک کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات، موضوع لینک شما را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص می‌کند. پس بعد از مشخص کردن لینکی که قصد قرار دادنش را در مقاله‌تان دارید، انکر تکستان را با توجه به کلمات کلیدی و موضوع انتخاب شده، تعیین کنید.

 

3.انتخاب موضوع

با توجه به کلمات کلیدی، برای مقاله خود موضوع انتخاب کنید. برای پیدا کردن ایده برای موضوع مقاله‌ می توانید کلمات کلیدی خود را با پسوندهای چرا، چگونه و … در گوگل سرچ کنید و از رقبا و دیگر مقالات ایده بگیرید.

4.پیدا کردن سایت برای انتشار مقاله

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد نوشتن پست مهمان دارند، پیدا کردن سایت خوب و مناسب است؛ به همین خاطر در این قسمت 4 راه تضمینی برای پیدا کردن سایت مناسب برای انتشار پست مهمان برای شما نوشته‌ام:

 

⦁ جستجوی عباراتی مانند پست مهمان، پست مهمان رایگان، مقاله نویسی

⦁ انتشار مقاله در سایت‌هایی مانند ویرگول، یونویس و … که در زمینه پست مهمان رایگان فعالیت دارند و به افراد اجازه می‌دهند به صورت رایگان با ساخت اکانت در سایت‌شان، در آن‌جا مقاله و لینک خود را قرار دهند.

⦁ مذاکره با سایت‌هایی که در زمینه‌ی موضوع شما فعالیت دارند و قسمت بلاگ و مقاله نویسی دارند.

⦁ در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند دنبال کنید و از تجربه آن‌ها استفاده کنید.

 

5.ویژگی های یک سایت برای انتشار پست مهمان

حال تصور کنید سایتی پیدا کرده‌اید که در حوزه‌ی سایت شما فعالیت دارد اما قبل از برقراری ارتباط باید مطمئن شوید که آن سایت از لحاظ سئو، سایت خوب و سالمی است. 10 مورد ابتدایی که به شما در دانستن وضعیت سایت کمک می‌کنند عبارتند از:

 

⦁ بررسی DA سایت از طریق ابزار MOZ( DA مخفف Domain Authority و به معنای امتیاز کلی سایت در گوگل است.)

⦁ بررسی میزان ورودی ماهانه سایت با استفاده از ابزار Ahrefs

⦁ بررسی امتیاز اسپم از طریق ابزار MOZ(امتیاز اسپم میزان کلاه سیاه بودن سئو یک سایت را نشان می‌دهد.)

⦁ بررسی PA از طریق ابزار MOZ(PA امتیاز هر کدام از صفحات سایت را نمایش می‌دهد.)

⦁ بررسی RD سایت از طریق Ahrefs (RD مخفف عبارت Reffering Domain است که نشان دهنده تعداد صفحاتی است که سایت شما در آن‌ها لینک خود را قرار داده و بک لینک دریافت کرده‌است.)

⦁ بررسی کنید که سایت مهمان، صفحه درباره ما دارد یا خیر. شاید به نظرتان این موضوع بسیار پیش پا افتاده باشد اما صفحه درباره ما نشان‌دهنده هویت یک سایت و یک امتیاز محسوب می‌شود.

⦁ بهتر است که سایت در زمینه‌ای که شما فعالیت دارید، تولید محتوا کند و با شما هم موضوع باشد.

⦁ داشتن شبکه اجتماعی برای گوگل یک امتیاز محسوب می‌شود. پس بررسی کنید که آیا سایت شبکه اجتماعی دارد یا خیر.

⦁ از انتشار مقاله، در سایت‌هایی که محتوای اسپم و خارج از عرف منتشر می‌کنند، دوری کنید.

⦁ امتیاز و اعتبار سایت‌هایی که هر مقاله‌ای را قبول و منتشر نمی‌کنند و فقط محتوای با کیفیت در سایتشان دارند، از نگاه گوگل بیشتر است. پس سعی کنید علاوه بر انتشار مقاله در سایت‌های بلاگ که مقاله شما را بدون بررسی منتشر می‌کنند، در سایت‌هایی که محتوای باکیفیت و جامع تولید می‌کنند، لینک و مقاله تان را قرار دهید.

برای استفاده از دو ابزار Ahref و Moz تنها کافیست که در گوگل عبارت download moz or ahrefs extension for chrome را سرچ کنید و سپس آن‌ها را در کروم خود نصب کنید. بعد از نصب در ابزارها ثبت‌نام کنید و اطلاعات سایت‌ها را براحتی بررسی کنید.

 

6. اصول نوشتن مقاله و پست مهمان

مقاله‌ای ارزشمند است که جواب سوال کاربر را بدهد. اما مقاله اصولی چه مقاله‌ای است؟
⦁ حداقل 900 کلمه باشد
⦁ لینک سازی داخلی و خارجی به صورت اصولی انجام شود.
⦁ از تصاویر با کیفیت، ویدئو و اینفوگرافیگ و هرگونه المان جذاب استفاده کنید.
⦁ از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کنید.( بیش از اندازه یا کم تر از حد نصاب نباشد.)
⦁ استفاده کافی از کلمات کلیدی در 100 کلمه اول
⦁ استفاده از H1,H2,H3
⦁ دارای مقدمه، بدنه و یک نتیجه گیری باشد.

 

7.پس از انتشار

بعد از انتشار مقاله برای افزایش اعتبار مقاله در نگاه ربات‌ها و کاربران، بهتر است این دو کار را انجام دهید:

⦁ ابتدا بررسی کنید که مقاله‌تان تایید شده باشد و در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. برای بررسی اینکه مقاله‌ی شما توسط گوگل ایندکس شده است یا نه، عبارت site:yourdomain را در موتور جستجو گوگل سرچ کنید. در صورتی که مقاله‌تان نمایش داده شود یعنی مقاله شما تایید شده است. اما در هر صورت بعد از انتشار مقاله حتما لینک آن‌را در سایت Fastindex قرار دهید.

⦁ لینک مقاله خود را در تمام شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و دوستانتان را به خواندن مقاله و بازدید از لینک داخل مقاله دعوت کنید.

 

در آخر

پست مهمان یکی از رایج‌ترین راه‌های دریافت لینک خارجی برای سایت است و به افزایش امتیاز و جایگاه سایت شما کمک چشم‌گیری می‌کند. توجه داشته باشید که در لینک‌سازی خارجی کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است. پس سعی کنید یک محتوای اصولی بنویسید و در یک سایت سالم و سئومحور، مقاله و لینکتان را قرار دهید. همان‌طور که پست مهمان می‌تواند برای سایت‌تان نتیجه مثبت داشته باشد، می‌تواند برای سایت شما امتیاز منفی هم کسب کند. پس اصولی و درست کار کنید که هیچ کار درستی بی نتیجه نمی‌ماند.

جدیدترین مطالب سایت