چرا اکسسوری و جواهرات برند کارتیر محبوب هستند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چرا اکسسوری و جواهرات برند کارتیر محبوب هستند؟

برند کارتیه یکی از نام‌آشناترین برندهای حوزه طلا و جواهر است و قدمت زیادی در این حوزه دارد. این برند با تولید طلا و جواهرات لاکچری طی چندین سال توانسته علاقه و توجه بسیاری از افراد با جایگاه‌های بالا را به خود جلب کند.

 

البته زیبایی و محبوبیت این برند به افراد خاص جامعه محدود نشد؛ به طوری که امروزه بسیاری از افراد سراغ زیورآلات ساخته‌شده این برند یا طرح‌های به‌کاررفته با نام کارتیر استفاده می‎کنند.محبوبیت این برند تا حدی است که بسیاری از زوج‌ها سراغ حلقه کارتیه برای ازدواجشان می‌روند و انگشتر کارتیه را برای یادبود عشق‌شان انتخاب می‌کنند. حال شاید این سوال به وجود بیاید که دلیل این همه محبوبیت چیست؟ ما در ادامه نوشته به این موضوع می‌پردازیم. پس تا انتها همراهمان باشید.

 

تاریخچه برند کارتیه

داستان شکل‌گیری برند کارتیه از اوایل قرن ۱۹ آغاز می‌شود. در سال 1819 میلادیفردی به نام لوئیز-فرانسوا کارتیه در شهر پاریس به‌دنیا آمد. این فرد در سنین نوجوانی نزد استاد ساعت ساز آدولف پیکارد رفت و فعالیت خود را به‌عنوان شاگرد فروشگاه کوچک پیکارد در Rue Montorgueilآغاز کرد.

 

با گذشت زمان و افزایش تجربه او در صنعت ساعت‌سازی، تصمیم گرفت فروشگاه را در سال ۱۸۴۷ فروشگاه را از کارفرمای خود خریده و نوع تجارتش را تغییر دهد. با وجود معمولی‌بودن فروشگاه طبق اکثر استانداردها، کارتیه مصمم بود که فعالیتش را هم به‌عنوان یک ساعت‌ساز و هم طراح جواهرات خاص و باکیفیت گسترده‌تر کند.

 

این تصمیم مصادف شد یک سال آشفتگی سیاسی فرانسه که فرصتی برای گسترش سریع‌تر تجارت کارتیه شد. در این زمان، فرزند لوئیز-فرانسوا، به نام  آلفرد، نیز فعالیت خود را آغاز کرده بود. از آنجایی که آلفرد نیز علاقه شدیدی به گسترش این تجارت داشت و درصدد آن بود که نام کارتیه را در خانه‌های سلطنتی اروپا و فراتر از آن قرار دهد، موقعیت این تجارت بیش از پیش تغییر کرد.

 

درواقع قیامی دیگر در سال ۱۸۷۰به نام کمون (یک انقلاب سوسیالیستی که در آن حاکمان جدید با اشرافیت می‌جنگیند) در پاریس اتفاق افتاد. آلفرد از این موقعیت استفاده کرد و تقریباً یک شبه، یکی از بهترین مجموعه‌های جواهرات در فرانسه را گرد هم آورد. از آنجایی که نتیجه انقلاب کمون باعث شد فرانسه یک بار برای همیشه به‌عنوان یک جمهوری شناخته شود و مردم بار دیگر آزاد بودند که بتوانند پول خود را خرج کنند، موقعیت بسیار خوبی را برای آلفرد شکل داد.

 

چراکه می‌توانست مجموعه جدیدشرا برای کسانی که توانایی تهیه آن را دارند، به بازار عرضه کند. بعد از آن و در اواخر قرن بیستم، پاریس جانی دوباره گرفت و برندهای جواهر بزرگی که امروزه می‌شناسیم، همگی شکوفا شدند. از آنجایی که رقابت شدیدی میان آلفرد و این برندها بود، با پدر خود یعنی لوئیز-فرانسوی تصمیم گرفتند که کارتیه را به‌عنوان یک برند برتر از همه معرفی کند. آلفرد بعد از مرگ لوئیز-فرانسوا در سال ۱۹۰۴، تصمیم گرفت تا قدرت و نفوذ برند کارتیه را از پاریس به سایر شهرهای بزرگ گسترش دهد.

 

تمام این گفته‌ها آغاز راه برند کارتیه بود. چراکه دوره طلایی این برند از سال ۱۹۰۴-۱۹۲۰با معرفی سه پسر آلفرد یعنی لوئیس، پیر و ژاک به کارتیه آغاز شد. این سه فرد با مهارت‌های فردی که در تولید جواهرات لوکس داشتند، برند لوکس کارتیه را ایجاد کردند که بعد از گذشت۱۰۰ سال هنوز در صدر تجارت خود قرار دارد.

 

محصولات کارتیه

محصولات کارتیه بسیار متنوع و شیک هستند و محال است که در لیست جواهرات خانم‌ها قرار نگیرد.با این حال در ادامه به چند نمونه از بهترین محصولاتی که این برند تولید کرده و با آن انقلابی در صنعت جواهرسازی جهان به‌وجود آورده می‌پردازیم:

 

تولید گردنبند کارتیر طلا و دستبند مشهور آن یعنیTuttifrutti، Maharajaو گردنبندPatialaكه حاوی تقریبا ۳۰۰۰ الماس است؛

طراحی اولین ساعت مچی توسط لوئیز و جایگزین‌کردن ساعت جیبی به‌عنوان ساعت استاندارد مردان؛

معرفی فلز پلاتین به دنیای جواهرات که سبک‌تر و قوی‌تر از طلا و نقره است.

 

چنین خلاقیت‌ها در تولید محصول سبب شد تا شرکت کارتیه بتواند برخلاف بسیاری از برندها، رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ را پشت سر بگذارد. تجارت با خاور دور، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای متأثر از دلایل نجات این شرکت پس از رکود بزرگ بود. این شرکتپس از پایان جنگ نیز همچنان به گسترش جهانی خود ادامه داد؛ به طوری که در حال حاضر مدل دستبند کارتیر طلا و زنجیر آن یعنی زنجیر کارتیه طلا از محبوب‎ترین طرح‌ها برای زیورآلات مردانه و زنانه به حساب می‌آیند.

 

چرا اکسسوری و جواهرات برند کارتیر محبوب هستند؟

دلیل محبوبیت برندکارتیه

Cartier  یکی از محبوب‌ترین برندهای جهانی طلا و جواهرات است. محصولات عالی با سبک خاص که از تاریخ و تجربیات غنی ناشی می‌شوند خود بیانگر دلیل محبوبیت این برند است. محصولاتی مانند دستبند طلا ظریف و سنگین و انگشتر طلا که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. حتی اگر نگاهی به عطرهای برند کارتیه بیندازید، متوجه سادگی و زیبایی آن می‌شوید و می‌بینید که محصولات معمولی این برند نیز هنوز می‌تواند جهان را تحث تاثیر خود قرار دهد. مسلما داشتن اصالت یکی از دلایل محبوبیت این برند است.

 

کارتیه همچنین با الهام از تجربیات سفر، مجموعه‌ای جذاب به نامPanthèreرا ارائه کرد. نماد این مجموعهپلنگی است که به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود و سمبل زنی پرشور و مثبت است. علاوه بر این، کارتیه اولین کسی بود که استانداردهای طراحی برای ساخت ساعت را تعیین کرد. تمام ساعت‌های امروزی برگرفته از طراحی خاصی است که کارتیه روی ساعت‌های معمولی پیاده کرد. مهارت فرزندان آلفرد در طراحی جواهر به حدی بود که توانستند ضمن ایجاد یک هماهنگی یکپارچه میان دستبند و ساعت، ساعت‌هایی با اندازه و شکل نسبتاً عالی تولید کنند.

چرا اکسسوری و جواهرات برند کارتیر محبوب هستند؟

از دیگر دلایل محبوبیت جواهرات و ساعت‌های برند کارتیه می‌توان به طرح‌های کارشناسی‌شده هر یک از محصولات اشاره کرد. این موضوع که در پشت هر محصول داستانی نهفته است و دارای کیفیتی استثنایی است، برای بسیاری از افراد جذاب است و یکی از ارکان اصلی محبوبیت برند کارتیه به شمار می‌رود. باید بگوییم که حمایت افراد مشهور از برند کارتیه در کسب شهرت بی‌پایان آن بی‌تاثیر نبود؛ اما زیبایی و اصالت جواهرات کارتیه خود دلیل اصلی محبوبیت جهانی آن است.

 

یکی از معروف‌ترین محصولات برند کارتیه، دستبند عشق است. این دستبندنماد پایان‌دادن به دوست‌نداشتن و آغاز محبت شناخته می‌شود و بسیاری از زوج‌ها برای بیان عشق‌شان سراغ این محصول می‌روند. این طرح از کمربندهای پاکدامنی قرون وسطایی الهام گرفته شده و نمادی از فداکاری و وفاداری است.

جدیدترین مطالب سایت