چگونه وارد بازار فارکس شویم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه وارد بازار فارکس شویم؟

ورود به بازار فارکس و شروع سرمایه گذاری در آن می تواند مسیر زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. رسیدن به کسب سود و چند برابر شدن سرمایه از نتایج سرمایه گذاری اصولی و درست در بازار فارکس است اما بدون دانستن اصول و مفاهیم فارکس و تسلط در معامله گری نمی توان مسیر موفقیت در فارکس را طی کرد اما چگونه وارد بازار فارکس شویم؟

 

برای وارد شدن به بازار فارکس باید با این بازار بزرگ و نحوه کار کردن در آن آشنا شوید و از آن مهم تر داشتن صبر و حوصله برای طی کردن مراحل یادگیری فارکس الزامی است. همان طور که می دانید نمی توان یک شبه ثروتمند شد اما با برنامه ریزی و یادگیری صحیح و آموزش کاربردی می توان در بازار فارکس به موفقیت دست پیدا کرد.

 

چرا فارکس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

این روزها بحث بر سر این که بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتر است یا فارکس، بسیار زیاد است. هر دو این بازارها پتانسیل بسیار بالایی برای کسب سود دارند اما این طور به نظر می رسد که بازار فارکس با ویژگی های منحصر به فردی که دارد برای سرمایه گذاری مناسب تر است. در ادامه این ویژگی ها را بررسی می کنیم.

 

قدمت: بازار جفت ارزها یا فارکسقدمت بیشتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی دارد. زمان ثابت کرده است که بازار فارکس از زمان اولین ایده های شکل گیری آن یعنی در دهه ۷۰ میلادی تا زمان تاسیس آن در دهه ۹۰ میلادی نسبت به زمان حاضر، ثبات داشته است.

 

نوسانات: میزان نوسانات زیاد در بازار ارزهای دیجیتال آن قدر زیاد است که حتی در بعضی از این کوین های دیجیتال، قیمت ها در طول یک روز بیش از ۱۰۰ درصد تغییر می کنند. این میزان نوسانات بالا در مقایسه با نوسانات بسیار پایین بازار فارکس، ریسک سرمایه گذاری در این بازار را بیشتر کرده است.

 

ریسک: سرمایه گذاری در فارکس در صورت آگاهی و داشتن دانش معاملاتی ریسک بسیار کمی دارد. در فارکس که افراد وشرکت های زیادی در سرتاسر دنیا در آن شرکت می کنند، با تحلیل فاندامنتال و تکنیکال می توان تا حد زیادی روند بازار را پیش بینی کرد کاری که در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تاثیرپذیری بسیار از اخبار و شایعه ها بسیار مشکل است.

 

نهادهای نظارتی در فارکس بر نحوه انجام معاملات در بروکرها نظارت دارند اما چنین چیزی در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. دلیل های بیشمار دیگری برای انتخاب بازار فارکس به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری وجود دارد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشترو مقایسه دو بازار فارکس و ارز دیجیتال اینجا کلیک کنید.

 

چگونه وارد بازار فارکس شویم؟

معامله گری در فارکس را به طور کامل یاد بگیرید

بعد از این که به این نتیجه رسیدید که فارکس بهترین بازار برای سرمایه گذاری است می توانید شگردهای معامله گری و نحوه سازوکار این بازار بزرگ را به طور کامل یاد بگیرید.

 

فارکس که محلی برای تبادل ارزهای خارجی است، بازاری است که دولت ها، بانک های مرکزی، شرکت های بزرگ و افراد حقیقی بسیاری در سرتاسر دنیا در آن مشغول به انجام معاملات هستند. نیاز به تبادل ارزها و حجم عظیم بانک ها و افراد شرکت کننده در فارکس باعث شده تا این بازار به بزرگترین بازار مالی جهان تبدیل شود.

 

برای ورود به بازار فارکس باید با مفاهیم پایه و اصطلاحات موجود در فارکس آشنا شوید. علاوه بر آن باید نحوه سفارش گذاری و انجام معاملات را در فارکس بدانید.

 

پس از این که با تمام جوانب بازار فارکس یا تبادل ارزهای خارجی آشنا شدید نوبت به فراگیری اصول تحلیل تکنیکال و استفاده کاربردی از اندیکاتورها و اسیلاتور ها می رسد. بخش دیگری از آموزش فارکس به روان شناسی فردی، تحلیل فاندامنتال و مدیریت سرمایه مربوط می شود که می توانید همزمان به یادگیری آن ها نیز مشغول شوید. مطالب زیادی وجود دارد که پیش از ورود به بازار فارکس باید با آن ها آشنا باشید. بنابراین بهتر است برای آشنایی کامل با بازار فارکس و نحوه انجام معاملات در آن به این صفحه مراجعه کنید.

 

چگونه وارد بازار فارکس شویم؟

بهترین بروکر و حساب معاملاتی را انتخاب کنید

در همین حین که مشغول یادگیری اصولی و کاربردی فارکس هستید می توانید برای باز کردن حساب معاملاتی در فارکس هم اقدام کنید.

برای افتتاح حساب باید اول از همه به دنبال یک بروکر معتبر بگردید که توسط یکی از نهادهای نظارتی در فارکس تایید صلاحیت شده باشد تا بتوانید با خیال راحت سرمایه خود را به بروکر بسپارید.

پس از انتخاب بروکر، می توانید مراحل ثبت نام را انجام داده و یکی از حساب های معاملاتی که بروکرتان ارائه می دهد و متناسب با شیوه معاملاتی شماست را انتخاب کنید.

در انتخاب حساب معاملاتی باید فاکتورهایی مثل میزان اسپرد و کمیسیون و میزان شارژ اولیه حساب را در نظر بگیرید. مثلا اگر جز کسانی هستید که قصد انجام معاملات کوتاه مدت در فارکس را دارند بهتر است از حساب هایی با اسپرد پایین استفاده کنید.

 

تا می توانید با حساب دمو تمرین کنید

یکی از انواع حساب های معاملاتی که بروکرها  ارائه می دهند، حساب دمو یا آزمایشی است. با استفاده از این حساب می توانید با پول غیرواقعی، معامله کنید و دانسته های خود را در عمل محک بزنید. اگر همزمان با دوره های آموزشی فارکس از حساب دمو استفاده کنید می توانید دانسته های خود را بهتر و در عمل به شکل کاربردی یاد بگیرید و با نشان دادن نتایج معاملات تان به استاد خود می توانید از راهنمایی های او برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.

 

نکته مهم این جاست که تا زمانی که درصد موفقیت زیادی در انجام معاملات کسب نکرده اید وارد معاملات واقعی با سرمایه خود نشوید. پس از رسیدن به درصد بالای موفقیت در حساب دمو می توانید از سرمایه کم شروع کرده و وارد دنیای واقعی معاملات در فارکس شوید و به تدریج با افزایش تجربه و مهارت، سرمایه خود را بیشتر کنید.

 

وارد شدن به بازار فارکس برای هر کسی ممکن است به شرطی که مراحل مختلف آموزش فارکس را به بهترین نحو و به شکلی کاربردی گذرانده باشند. پس از آزمایش دانش معامله گری خود با حساب های دمو و رسیدن به موفقیت در آن ها می توانید معامله گری در فارکس را با مبالغ کم شروع کنید. به یاد داشته باشید که علاوه بر کسب دانش و تمرین، برای رسیدن به موفقیت در فارکس لازم است به شخصیت خود اشراف داشته باشیم و بتوانیم مانع از تاثیر احساسات در انجام معاملات شویم.

جدیدترین مطالب سایت