چگونه وقت سفارت برای ویزا بگیریم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه وقت سفارت برای ویزا بگیریم؟

حتما می دانید که برای ورود به کشورهای دیگر باید اجازه ورود داشته باشید و همچنین ویزا دریافت نمایید. برای دریافت اجازه ورود و اخذ ویزا نیاز است به سفارت همان کشور مراجعه کنید.

 

چگونه وقت سفارت برای ویزا بگیریم؟

برای دریافت وقت سفارتخانه ها باید اقداماتی صورت گیرد. این موضوع بستگی به شرایط سفارت دارد. قصد داریم درباره نحوه دریافت وقت سفارتخانه ها با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

وقت سفارت آلمان

برای ورود به کشور آلمان نیاز به ویزا و مراجعه به سفارت آلمان خواهید داشت. اگر با روش وقت سفارت آلمان آشنایی ندارید، توصیه می کنیم از شرکت های واسط و کارشناسان کمک بگیرید. معمولا برای تعیین وقت دهی 24 ساعت زمان نیاز است، بعد از آن با مراجعه به سفارتخانه آلمان در کشورمان می توانید مراحل قانونی اخذ ویزا را آغاز کنید. برای دریافت وقت نیاز است به صورت اینترنتی اقدام کنید و بعد از واریزی مورد نیاز برای دریافت وقت، در صف دریافت نوبت دهی قرار خواهید گرفت. تا چندین سال قبل برای دریافت نوبت دهی باید در صف های طولانی مدت ایستاده و این موضوع برای جهت کاهش اتلاف وقت افراد و زمانبندی دقیق تعیین شده است.

 

در نتیجه در حال حاضر می توانید وقت سفارت خود را دریافت کرده و بدون قرار گیری در صف انتظار به سفارتخانه آلمان مراجعه کنید. این سیستم برای افرادی که در شرایط خاصی مانند جنگ قرار دارند، دارای شرایط دیگری است، اگر شما بتوانید ثابت کنید جانتان در خطر است، نوبت سفارت برای شما کمتر از 5 روز انجام خواهد شد و شرایط خاصی نیز برای فوریت های پزشکی در نظر گرفته می شود. به طور معمول برای اخذ هرگونه ویزای کاری، تحصیلی، تجاری نیازمند صرف زمان هستید. این شرایط برای شما متفاوت خواهد بود.

 

شاید این سوال ایجاد شود برای دریافت ویزا باید مدارکی را ارائه دهید یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است، شما باید مدارکی را برای دریافت ویزا تحویل دهید و این مدارک است که برای شما ویزای کشور مدنظرتان را به همراه خواهد داشت. از مهم ترین مدارکی که باید تحویل دهید می توانیم به: مدارک شناسایی، عکس استاندارد، گذرنامه، مدارک تحصیلی برای افرادی که دانشجو هستند، مدارک تایید تمکن مالی مانند پرینت و گردش حساب، مدارک کاری و بیمه مسافرتی اشاره کنیم.

 

نوبت دهی سفارت اتریش

برای دریافت وقت سفارت اتریش باید به کارگزاری VFS Global مراجعه کنید. ارتباط با این کارگزار از طریق ایمیل باید انجام شود. معمولا نزدیک ترین زمان برای اخذ نوبت سفارت اتریش، 20 روز بعد از ثبت می باشد. نکته بسیار مهمی که در تعیین وقت سفارت اتریش مطرح است این است که اگر خانواده ای 4 نفره قصد اخذ ویزا داشته باشند برای هر یک از نفرات باید جداگانه نوبت سفارتخانه اتریش صادر شود. اگر نیاز به دریافت وقت سفارتخانه فوری داشته باشید در ایمیل ارسالی باید مدارک پزشکی یا دعوتنامه خود را ارسال کنید. در این مواقع می توانید شاهد باشید که زمان کمتری برای دریافت وقت سفارتخانه برای شما در نظر گرفته خواهد شد. اما در پاسخگویی تاثیری ندارد و جواب شما بعد از حضور در سفارتخانه اتریش همان 14 روز کاری زمان خواهد برد.

 

در هنگام اخذ ویزا و برای دریافت نوبت دهی سفارتخانه باید هزینه ای را پرداخت کنید. پرداخت هزینه الزامی است و در صورت عدم پرداخت نوبت دهی برای شما در نظر گرفته نمی شود. برای دریافت نوبت باید مدارک خود را تحویل دهید از مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای اتریش در نظر گرفته می شود می توانیم به: گذرنامه، دعوتنامه اتریش، فرم درخواست برای صدور ویزای اتریش، مدارک شغلی، رزرو بلیط رفت و برگشت، گواهی اشتغال به تحصیل، مدارک شغلی و… اشاره کنیم.

 

زمان کاری در دفاتر وی اف اس گلوبال ممکن است 10 دقیقه زمان برای انگشت نگاری در نظر گرفته شود. پس از آنکه مدارک پزشکی و کاری خود را تحویل دهید ممکن است نوبت دهی با توجه به شرایط شما 2 الی 3 روز کاری زمان ببرد. در هنگام اخذ ویزا باید تمامی مدارک تکمیل باشد در غیر این صورت ممکن است نوبت دهی سفارت و اخذ ویزا برای شما با مشکلاتی همراه باشد. از این رو حتما با کارشناسان مشورت داشته باشید.

 

چگونه وقت سفارت برای ویزا بگیریم؟

نوبت دهی سفارت هلند

برای نوبت سفارت هلند باید از طریق کارگزاری VFS Global اقدام نمایید. به وب سایت این کارگزاری وارد شوید و در صفحه جاری کشور مقصدتان را هلند انتخاب کنید، در مرحله بعد شرایط اخذ وقت سفارت هلند برای شما باز خواهد شد. باید از طریق ایمیل درخواست خود را به کارگزاری ارسال کنید. معمولا 90 روز بعد نوبت سفارتخانه هلند برای شما در نظر گرفته خواهد شد. اگر قصد دریافت نوبت در سریعترین زمان را دارید باید برای امور کاری و تجاری درخواست دهید، در ایمیل باید دعوتنامه شرکت را ارسال کنید. در این حالت نوبت دهی برای شما یک الی دو هفته بعد در نظر گرفته خواهد شد. دفتر کارگزاری VFS Global در تهران قرار دارد و برای تعیین وقت می توانید به محل کارگزاری در تهران مراجعه کنید. برای نوبت نیز باید هزینه مدنظر را پرداخت کنید.

 

اگر می خواهید نوبت دهی با سرعت بیشتری اجرا شود باید مدارک درخواست نوبت دهی را تکمیل کنید. اگر شرایط شما برای دریافت نوبت سفارتخانه هلند تجاری و کاری نباشد معمولا سه ماه بعد زمانی برای مراجعه به سفارتخانه برای شما در نظر گرفته خواهد شد. با توجه به نوع ویزای درخواستی باید هزینه ای را پرداخت کنید، برای مثال برای اخذ ویزای توریستی باید هزینه ای معادل 60 یورو را به سفارتخانه هلند در کشورمان ایران پرداخت کنید. اگر خانواده ای قصد دریافت ویزا داشته باشد می تواند در ایمیل مدنظر به کارگزاری برای هر یک از اعضای خانواده جدولی را ایجاد و ارسال کند.

 

همچنین از طریق درخواست ویزای شغلی و دعوتنامه پزشکی می توانید درخواست ویزای فوری را ارسال و معمولا از یک هفته تا یک ماه بعد می توانید در سفارتخانه حضور داشته باشید. با توجه به شرایط همه گیری کرونا باید برای اخذ ویزا واکسن های مورد تایید این کشور را تزریق کرده باشید.

 

وقت سفارت سوئد

اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید، باید برای دریافت نوبت سفارتخانه و ویزای کشور سوئد اقدام کنید. در وقت سفارت سوئد باید تمامی مدارک مورد نیاز را به افسر تحویل دهید. اما سوالی که ایجاد می شود این است که چگونه وقت سفارت بگیریم؟ اگر شخصا آشنایی ندارید بهتر است با کارشناسان شرکت های واسط مشورت کنید تا وقت سفارت کاملا اصولی و در مدت زمانی کمتر برای شما مقرر شود. معمولا بازه زمانی 30 تا 90 روزه برای تعیین نوبت سفارتخانه در نظر گرفته می شود.

 

پس از اخذ وقت سفارتخانه نوبت به بررسی مدارک ارسالی شما می رسد معمولا زمانی بین 3 الی 4 هفته برای بررسی مدارک شما نیاز است. در صورتی که مدارک تکمیل و از مدارک جعلی استفاده نشده باشد مراحل صدور ویزا آغاز خواهد شد و شما به راحتی می توانید به کشور سوئد سفر کنید. برای دریافت وقت هزینه ای معادل 85 یورو باید پرداخت کنید. تعیین وقت بدون پرداخت هزینه ممکن نیست.

 

همچنین پرداخت هزینه باید به صورت آنلاین و از طریق کارت های بین المللی انجام شود. معمولا 14 الی 21 روز کاری زمان برای پاسخ مصاحبه نیاز است و در مواردی ممکن است این بازه زمانی کمتر یا بیشتر شود. بهتر است روز مصاحبه آراسته باشید و در کمال آرامش به سوالات پاسخ دهید. تمامی مدارک شما باید دارای مهر دارالترجمه باشند. سعی کنید روز مصاحبه لوازم فلزی مانند ساعت، و وسایل اشتعال زا به همراه نداشته باشید. در زمان مصاحبه وقت شناس باشید و به هیچ عنوان دیرتر از زمان مصاحبه به سفارتخانه رجوع نکنید. برای انگشت نگاری بهتر است انگشتان خود را بررسی کنید و انگشتان زخمی نباشند. به عنوان نکته مهم آخر، مدارک حتما اصل و باید به گونه ای خاص چیدمان شوند. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

 

چگونه وقت سفارت برای ویزا بگیریم؟

جمع بندی مطلب

برای ورود به هر کشور باید مراحل قانونی از نوبت دهی سفارت تا دریافت ویزا به درستی انجام شود. سعی داشتیم در این مقاله به بررسی شفافی از دریافت نوبت سفارت پرداخته و شما را با آن آشنا کنیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.  و هم چنین میتوانید برای دریافت وقت سفارت از لینک زیر اقدام نمایید. https://safarito.net/embassy-appointments

جدیدترین مطالب سایت