چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم ؟

این روزها دغدغه بیشتر مردم داشتن پوستی جوان و شاداب می‌باشد. راه‌ها و روش‌های زیادی برای مراقبت و رسیدگی به پوست وجود دارد. از راهکار‌های خانگی گرفته تا درمان‌های تخصصی در کلینیک … .

در این مقاله قصد داریم موثر‌ترین راهکار‌ها و درمان‌ها برای مراقبت و رسیدگی از پوست را معرفی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

چگونه خط اخم را از بین ببریم؟

علت اصلی به وجود آمدن خط اخم چین و چروک پوست صورت و نازک شدن آن است. نازک شدن پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از عوامل طبیعی آن بالا رفتن سن است. با افزایش سن به مرور زمان چین و چروک‌ها به وجود می‌آیند. از دیگر دلایل مهم‌ به وجود آمدن خطوط اخم در چهره تابش نور آفتاب است.

 

برای درمان خط اخم روش های مختلفی وجود دارد که هم می‌تواند توسط پزشک متخصص پوست با دستگاه های مختلف و پیشرفته و به صورت مستقیم درمان را انجام دهید و یا از طریق درمان خط اخم با روش خانگی به صورت غیر مستقیم و در طولانی مدت درمان شوید.

 

درمان خط اخم با روش خانگی

روغن گرچکاین روغن را روی خطوط اخم صورت ماساژ داده و به اندازه یک شبانه روز روی پوست خود نگهدارید.

روغن نارگیلاین روغن را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و روی پوست صورت خود ماساژ دهید و سپس صورت خود را بشویید.

ماسک عسل و سیب: یک سیب کوچک را پوست بکنید و آنرا له کنید سپس با کمی عسل مخلوط کرده و آنرا روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از بیست دقیقه آبکشی کنید.

ترکیب جودوسر و ماست:  این دو مواد را با هم ترکیب کنید و صبر کنید تا به مدت بیست دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید .

 

درمان خط اخم با روش کلینیکی و زیر نظر متخصص

تزریق ژل برای از بین بردن خط اخمتزریق ژل برای رفع خطوط چین و چروک بسیار موثر است مخصوصا برای افرادی که فرم چشم و حالت ابروی افتاده ای دارند.

تزریق بوتاکس برای درمان خط اخمتزریق بوتاکس صورت یکی از روش های ثابت شده و پر طرفدار جهت برطرف کردن چین و چروک صورت است که در کمترین زمان تاثیر خود را نشان می‌دهد ولی روشی دائمی نیست و به مرور زمان باید تمدید شود.

لیزر درمانی : لیزر درمانی به دو صورت انجام می‌شود ، یکی از این روش ها تحریک پوست است که این کار باعث تحریک رشد کلاژن می‌شود و لایه روی پوست هم از بین نمی‌رود .

و روش دیگر لیزر درمانی از بین رفتن لایه سطحی پوست به وسیله داغ شدن با لیزر است که بعد از مدتی پوست آسیب دیده و از بین می‌رود و پوست جدیدی جایگزین آن می‌شود.

درما بریژن: این روش درواقع یک روش لایه برداری است. به طوری که یک لایه از سطح پوست به طور کامل برداشته می‌شود، این کار باعث از بین رفتن لایه سطحی پوست و چین و چروک می‌شود.

 

درمان مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که در گذشته برای درمان برخی از بیماری ها و به منظور کاهش درد بعضی از بیماران مورد استفاده قرار می‌گرفته، امروزه از درمان مزوتراپی در روش‌های زیبایی پوست نیز توسط متخصص پوست استفاده می‌شود. این درمان در کلینیک و زیر نظر متخصص انجام می‌شود. مزوتراپی کاربرد‌های زیادی دارد. مثل: از بین بردن لک‌های صورت، رفع کبودی زیر چشم، درمان ریزش مو و ابرو و … .

 

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم ؟

رفع جای جوش چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد برای از بین بردن جای جوش و درمان فرورفتگی جای جوش به سمت مواد آرایشی هجوم می‌برند و حتی مبالغ بالایی را صرف خرید آن ها می‌کنند. این روش ها دائمی نیست و اوضاع پوست را بدتر می‌کنند. اینکه درمان فرورفتگی جای جوش را به طور اصولی و توسط متخصص پوست انجام دهیم امری ضروری است که این درمان ها شامل موارد زیر می‌شوند: 

 

درمان جای جوش با لیزر:  لیزر فراکشنال یکی از تاثیر گذار ترین راه های درمان فرورفتگی جای جوش و ناهمواری های پوستی است که البته مزایای بیشتری از جمله شفاف شدن پوست و لیفت و سفت شدن پوست دارد. این روش طی چند جلسه انجام می‌شود و د مدت زمان کوتاهی جای لک و قرمزی جوش نیز از بین می‌رود.

 

تزریق ژل و فیلر:  در افراد لاغر که تجمع چربی بالایی ندارند این روش توصیه می‌شود، به این صورت که متخصص پوست با استفاده از تزریق فیلر یا ژل نقاط فرورفته را پر می‌کند. این روش ماندگاری خوبی نیز دارد .

 

تزریق چربی نانو:  تزریق نانو باعث تحریک سلول های خونی می‌شود و به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند، به این ترتیب که کلاژن سازی باعث کم شدن و حتی از بین رفتن فرورفتگی ها و مشکلات پوستی می‌شود.

 

آراف فرکشنال:  در این روش متخصص پوست سوزن های ظریفی وارد پوست می‌کند که در نتیجه روی کلاژن سازی پوست تاثیر میگذارد و با کلاژن سازی باعث پر شدن فرورفتگی ها می‌شود.

 

ساب سیژن:  در این روش با سوزنی خاص که زیر پوست می‌رود، اتصالات ماهیچه ای به فرورفتگی ها از بین می‌روند و پوست روی قسمت فرورفته رها می‌شود.

 

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم ؟

جوان سازی و رفع چین و چروک‌های صورت با تزریق ژل و چربی

یکی از روش‌های متداول از بین بردن چروک های صورت، تزریق ژل به صورت و یا تزریق چربی به صورت می‌باشد که بسته به شرایط خاص هر فرد متفاوت است. اما سوالی که در این میان ایجاد پیش می‌آید این است که تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

 

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم ؟

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به صورت یکی دیگر از روش های پرطرفدار در جوانسازی پوست صورت است. تزریق چربی به صورت به این شکل است که بانک چربی های انباشته شده در قسمت های ران، پهلو، شکم بررسی شده و برداشته می‌شوند. قبل از تزریق چربی به صورت، فرد باید آماده سازی شود و با بی حس کردن ناحیه مورد نظر، چربی به نواحی مختلف صورت تزریق می‌شود.

 

تزریق ژل به صورت چگونه انجام می‌شود؟

تعداد افرادی که برای صاف کردن چروک های صورت، برجسته کردن گونه ها و حجم دهی لب از تزریق ژل استفاده می‌کنند بسیار استتزریق ژل برای از بین بردن خط خنده، تزریق ژل برای از بین رفتن سیاهی و گودی زیر چشم ویا تزریق ژل برای حجیم سازی لب نمونه تکنیک های زیباسازی در زمینه تزریق ژل به صورت است. در تزریق ژل در ابتدا بعد از مشاوره های لازم و شناسایی نوع پوست و مواد سازگار با پوست، پزشک متخصص پوست مقدار ژل مورد نیاز را با استفاده از سرنگ ظریف و مخصوص در نواحی مورد نیاز تزریق می‌کند. با تزریق ژل به اطراف چشم نواحی گودی و سیاهی زیر چشم از بین رفته و خطوط عمیق روی صورت برطرف می‌شوند. دوره نقاهت تزریق ژل به صورت طولانی مدت و سخت نخواهد بود.

 

مزایا و معایب تزریق ژل

هزینه کمتر نسبت به تزریق چربی

تهاجم کمتر نسبت به تزریق چربی به صورت

کوتاه مدت بودن زمان مورد نیاز برای تزریق

نداشتن دوره نقاهت

ماندگاری کمتر نسبت به تزریق چربی

احتمال ایجاد حساسیت برای برخی از افراد اجتناب ناپذیر است.

 

 

مزایا و معایب تزریق چربی

استفاده از چربی بدن شخص

عدم ایجاد واکنش های آلرژیک

حذف چربی های اضافه

ماندگاری بالا

هزینه بیشتر نسبت به تزریق ژل به صورت

دارای دوره نقاهت و احساس درد

ایجاد زخم های کوچک روی پوست

 

 

جوان سازی صورت با دستگاه هایفو

لیفت پوست صورت یا سفت کردن پوست صورت بدون جراحی روش جدیدی است که هایفو تراپی نام دارد. روش جوان سازی صورت با هایفو که نام آن HIFU است یک روش جایگزین برای جراحی پوست صورت و لیفت صورت بدون خونریزی و عمل است.

هایفوتراپی روشی برای از بین بردن چین و چروک های پوست صورت است که طی آن روند پیری پوست به تاخیر می‌افتد. علاوه بر لیفت پوست صورت، هایفوتراپی برای از بین بردن چروک های دور چشم، از بین رفتن چین و چروک های گردن و سینه نیز توسط متخصص پوست انجام می‌شود.

 

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم ؟

چند نمونه از درمان‌هایی که با هایفوتراپی انجام می‌شوند:

از بین بردن افتادگی پوست گردن و لیفت پوست گردن
• از بین بردن غبغب
•  رفع افتادگی پلک و لیفت ابرو
•  جوان سازی صورت با هایفو
•  اصلاح خط لبخند
•  از بین بردن چین و چروک‌های صورت و لب

 

کلینیک سبز، مجهز ترین مرکز دندانپزشکی و پوست، مو و زیبایی در شرق تهران.

Sabzdentalclinic.com

 

آدرس:

اتوبان رسالت شرق (شهید سلیمانی)، خیابان آیت شمالی، نبش زمرد شرقی، کلینیک دندانپزشکی سبز

تلفن:

۰۲۱-۷۷۸۰۸۰۴۵

جدیدترین مطالب سایت