خوراکی های مفید برای سلامت کبد

مجموعه : تغذیه سالم
خوراکی های مفید برای سلامت کبد

برای اینکه کبد سالم داشته باشیم چکاری را انجام دهیم ؟

 

کبد هاي سالم همه ی وقت منظم تر و بهتر میباشند برای داشتن کبد سالم ابتدا باید سیگار و دخانیات را از خود دور کنید .

 

بهره‌مندی از کلیه هایي سالم برای سلامت کلی انسان از اهمیت مخصوصاً اي برخوردار هست. کلیه ها نه تنها مواد زائد را پالایش میکنند، بلکه خون انسان را نیز پالایش کرده ودر ساخت بعضی هورمونهای مهم نیز نقش دارند.

 

به گزارش تالاب و به نقل از “استپ تو هلث”، نادیده گرفتن عملکردهای کلیه امری رایج هست. اما باید این مضمون رابه خاطر داشته باشید که بدون انها بدن ما مسموم خواهد شد ودر مدت زمانی کوتاه دیگر بخش هاي بدن نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

 

بر همین زمینه، پیروی از عادات خوب زندگی ضروری هست. تا حد امکان از منابع سموم پرهیز کنید و با دنبال کردن یک رژیم خوراکی متعادل مواد مغذی لازم را در اختیار بدن خود قرار دهید.

 

منابع فیبر، همانند آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها، برای تشویق سمزدایی فوق العاده میباشند. این چالش زمانی که با بعضی مشکلات و دشواری ها روبه‌رو هستید، صادق هست.

 

در ادامه با چند نظیر از برترین مواد خوراکی که برای حفظ سلامت کلیه ها باید در رژیم خوراکی خود جای دهید، اکثر آشنا می‌شویم.

 

فلفل هاي قرمز

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

 

فلفل هاي قرمز موادی ادرارآور و آنتی اکسیدانی میباشند. پس از گوارش، آن ها عملکرد کلیه را بهبود می بخشند. این شرایط تخلیه مایعات باقیمانده در بافت هاي بدن را تسریع میکند.

 

فلفل هاي قرمز منبع خوبی برای پتاسیم و سدیم میباشند. تراز این دو ماده به تثبیت فرآیندهای التهابی کمک میکند.

 

مواد معدنی و ویتامین هاي موجود در فلفل هاي قرمز از بازتولید سلولی و کاهش اثرات منفی رادیکال هاي آزاد در بافت هاي سالم محافظت میکنند.

 

مصرف فلفل هاي قرمز به بیماران مبتلا به نارسایی و عفونت هاي کلیوی پیشنهاد شده هست، زیرا آن ها با التهاب مبارزه می‌کنند. همینطور، فلفل هاي قرمز سطح مناسبی از الکترولیت ها را حفظ می‌کنند.

 

پیاز

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

 

پیاز یک سبزی شناخته شده به موجب ویژگی هاي آنتی کسیدانی خود هست و یکیدیگر از مواد خوراکی کارآمد برای کمک به حفظ سلامت کلیه ها قلمداد میشود.

 

پیاز شامل مقدار قابل توجهی از کراتین هست. این ماده آسیب سلولی را در بافت هاي سالم قلب و کلیه ها متوقف میکند.

 

آلیسین، یک ماده گوگردی موجود در پیاز، مشکلات التهابی را کاهش میدهد. همینطور، این ماده از تجمع بیش از حد سموم جلوگیري می‌کند.

 

بر همین زمینه، پیاز از ویژگی هاي آنتی بیوتیکی برخوردار می‌شود. پیاز انتخاب اي ایده آل برای مبارزه با عفونت هاي باکتریایی و ویروسی هست.

 

بادنجان

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

مواد غذایی هایی برای سلامت کلیه

 

بادنجان به موجب محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین هاي خود شناخته شده هست. جدا از بهبود سلامت کلیوی، این محصول میتواند از عملکردهای سیستم قلبی عروقی شما محافظت کند.

 

بادنجان از ویژگی هاي ادرارآور و سمزدایی سود می‌برد، که به خلاص شدن از شر مایعات اضافی و سموم برای پیشگیری از آسیب زودهنگام بافت ها کمک میکند.

 

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در بادنجان با آسیب ناشی از رادیکال هاي آزاد مبارزه می‌کند. از این رو، در پیشگیری از مریضی هایي مثل نارسایی کلیوی و سرطان نقش دارد.

 

بادنجان سرشار از فیبر هست و این ماده مغذی به تنظیم سطوح کلسترول و فرآیندهایی که در پاکسازی خون درگیر میباشند، کمک می‌کند.

 

مغزهای خوراکی

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

 

مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب خوب، اسید آمینه ها، و آنتی اکسیدان ها میباشند و مواد خوراکی سالمی قلمداد می‌شوند که می‌توانند سلامت کلیوی شما را ارتقا دهند.

 

مصرف مغزهای خوراکی در مقادیر متوسط از مریضی هاي التهابی پیشگیری می‌کند. همینطور، آن ها خطر پیری زودرس را کاهش میدهند.

 

مغزهای خوراکی شامل مواد معدنی و ویتامین هایي میباشند که از فرآیند پاکسازی اندامی محافظت میکنند.

 

همینطور، آن ها از التهاب و مریضی پیشگیری میکنند.

 

مصرف مغزهای خوراکی روشی خوب برای افزایش احساس سیری هست و از این رو به نظارت هوس هاي خوراکی کمک میکنند.

 

ماهی چرب

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

 

ماهی هاي چرب یکی از مهمترین منابع اسیدهای چرب امگا-3 میباشند که میتوانیم انها را در رژیم خوراکی خود جای دهیم. این چربی هاي خوب در کنار اسید آمینه ها و مواد معدنی، مریضی هاي التهابی را کاهش می‌دهند. انها بازتولید سلولی در کلیه ها را نیز افزایش می‌دهند.

 

مصرف ماهی هاي چرب، مثل سالمون، بطور منظم به بازرسی کلسترول بالا و پیشگیری از فشار خون بالا کمک میکند.

 

مصرف ماهی چرب عدم تراز در نمک ها و پروتئین هاي موجود در ادرار را کاهش میدهد. این شرایط از شکل‌گیری سنگ هاي کلیه و انسدادها پیشگیری میکند.

 

هندوانه

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

برای سلامت کلیه چه بخوریم

 

 

هندوانه از محتوای بالای آب و آنتی اکسیدان ها سود میبرد، که به از بین بردن مواد زائد در کلیه ها برای پیشگیری از مریضی ها کمک میکنند.

 

ادرارآور بودن هندوانه تخلیه مایعات اضافی باقیمانده در بافت هاي بدن را تحریک می‌کند. این شرایط به بازرسی التهاب و خطر ابتلا به عفونت ها کمک می‌کند.

 

همینطور، هندوانه از کم آبی بدن جلوگیري میکند. مصرف این میوه فعالیت سلولی را تقویت می‌کند که مانع از عدم تراز در سطح الکترولیت می‌شود.

 

آناناس

خوراکی های مفید برای سلامت کبد

خوراکی هایی برای سلامت کلیه

 

 

آناناس یک میوه گرمسیری هست که می‌توان آن رابه روشهای گوناگون در رژیم خوراکی جای داد. این میوه یکی از برترین انتخاب ها برای محافظت و قوی نگه داشتن کلیه ها قلمداد می‌شود.

 

آناناس دارای ماده فعالی به نام بروملین هست. این ماده اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را عرضه میکند که از تخریب بافت کلیه ها پیش گیری میکنند.

 

ویژگی ادرارآور بودن آناناس تخلیه مایعات را افزایش میدهد و به پیشگیری از عوارضی مثل فشار خون بالا و نارسایی کلیوی کمک میکند.

 

مصرف آناناس برای پالایش خون پیشنهاد شده هست. این میوه به پاکسازی سموم و پیشگیری از شکل‌گیری مریضی هاي شدید کمک میکند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت