طریقه صحیح خشک کردن گردو و بادام تازه پوست سبز

طریقه صحیح خشک کردن گردو و بادام تازه پوست سبز

آموزش خشک کردن و نگه داری بهتر از گردو و بادام تازه

بهترین آموزش جهت خشک کردن گردو و بادام تازه برای نگه‌داری بهتر و نگه داری از خواص گردو و بادام را در مجله تالاب بخوانید. ابتدا زمانی کـه می‌خواهید گردو تازه بخرید دقت کنید گردوهایی را انتخاب کنید کـه پوسته ان ها هنوز سبز باشد و قهوه اي نشده باشند. گردوهایی را بخرید کـه پوستشان ترک خورده باشد.

 

خشک کردن گردو از خشک کردن بادام و پسته و … کمی سخت تر اسـت.

 

طریقه صحیح خشک کردن گردو و بادام تازه پوست سبز

گردو با پوست سبز

 

برای خشک کردن گردو ابتدا پوست سبز رنگ ان را جدا کنید اگر می‌خواهید دست هایتان رنگ نگیرد ابتدا دستکش هاي‌ دکتری بـه دست کنید و اگر دستکش ظرفشویی کـه بـه کارتان نمی‌آید هم میتوانید روی ان بـه دست تان کنید گردوها را در مکانی کـه زمین ان آسفالت باشد ببرید ان ها را روی زمین بریزید و با کفش روی ان ها کمی فشار بدهید و بـه جلو حرکت بدهید می‌توانید بـه جای کفش از یک تخته کمک بگیرید و تخته را روی ان ها بکشید فشار باید در حدی باشد کـه پوست گردو ها نشکند.

 

بعد از ان گردوها را جدا کنید ودر ظرفی بریزید و روی ان بگیرید و بشویید دقت کنید گروهایی کـه روی آب آمدند پوک هستند ان ها را جدا کنید و گردوهای پر بـه ته ظرف میروند.

 

طریقه صحیح خشک کردن گردو و بادام تازه پوست سبز

نگهداری از گردو برای مدت زیاد

 

گردوهای تازه را درون آب کش بریزید تا آب ان ها کشیده شود. سپس در مکانی کـه هوا جریان دارد ان ها را پهن کنید و اجازه بدهید خشک شوند اگر کاملا زیر آفتاب باشند مغز ان ها سیاه می‌شود باید مکانی باشد کـه هم سایه باشد و هم کمی آفتاب باشد.

 

گردوها را زیر و رو و جابه جا کنید کـه همه ی اطراف ان خشک شود و مغز ان یکسان باشد. بعد از 2 روز از گردوها یکی بشکنید اگر کاملا خشک شده بود ان را در جایی خنک و تاریک در سبد یا توری هاي‌ پلاستیکی نگه داری کنید.

 

زمانی گردوها کاملا خشک شده اند کـه مغز و پوسته نازک روی ان کاملا شکننده باشد اگر خشک نشده بودند بازهم بـه ان اجازه بدهید تا خشک شوند و سپس ان ها را جمع کنید اگر نم دار باشند و ان ها را جمع کنید باعث کپک زدن مغز گردوها و فاسد شده ان ها میشود.

 

طریقه صحیح خشک کردن گردو و بادام تازه پوست سبز

نحوه خشک کردن بادام تازه :

برای خشک کردن بادام ها هم مانند گردو عمل کنید فقط با این تفاوت کـه دیگر نیازی بـه شستن ندارد و بعد ان ها را در مکانی با جریان هوا وجوددارد پهن کنید و ان ها را جابه جا کنید. تا همه ی اطراف بادام بـه صورت یکسان خشک شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت