چرا در فصل پاییز پوست صورت خشک میشود ؟

مجموعه : سلامت پوست
چرا در فصل پاییز پوست صورت خشک میشود ؟

جوانسازی پوست در فصل پاییز 

 

پاییز بلعکس بهار فصل خشک و معتدلی هست که نهایتا بر روی پوست هم بی تاثیر نیست . 

 

چرا در فصل پاییز پوست صورت خشک میشود ؟ به گزارش تالاب برای پیشگیري از خشکی پوست نیاز هست افراد از کرم‌هاي مرطوب کننده بهرهگیری کنند ودر خانه نیز فضای اتاق را مرطوب نگه دارند.

 

پزشک رشنو : یکی از عوامل خارجی مؤثر در خشکی پوست خشکی هواست که نیاز هست افراد در فصل پاییز و فصل سرد با آب ولرم استحمام کنند زیرا آب داغ چربی طبیعی روی پوست را نابود کرده و واسطه خشکیدگی بیشتر پوست میشود. 

 

وی ادامه داد: برای پیشگیري از خشکی پوست نیاز هست افراد از کرم‌هاي مرطوب کننده بهرهگیری کنند ودر خانه نیز فضای اتاق را مرطوب نگه دارند. 

 

 پزشک رشنو افزون کرد: در افراد مسن نیز شاهد خشکی پوست انها هستیم و نیاز هست آن ها نیز مرتب پوست خودرا مرطوب نگه دارند و از مرطوب‌کننده‌هاي پمادی که بدون عطر و رنگ میباشند بهرهگیری کنند. 

 

این متخصص پوست و مو گفت: افراد عادی نیز باید از مرطوب‌کننده‌هاي فاقد چربی بهرهگیری کنند. 

 

وی با بیان این که در مواقعی که خارج از خانه هستید حتماً از کرم‌هاي ضدآفتاب بهرهگیری کنید،یادآور شد: افردی که به ارتفاعات و کوه‌ها میروند باید از ضد آفتاب بهرهگیری کنند چراکه در دسترس اشعه ماورای بنفش نور خورشید قرار می گیرند. 

 

پزشک رشنو بیان کرد: برای بانوان جهت پیشگیری از خشکی شدید دست‌هایشان در خانه ، بهرهگیری از دستکش ظرفشویی با لایه نخی داخلی پیشنهاد می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت