ساره امیری اولین بانوی ایرانی که وزیر کشور امارات شد !

ساره امیری اولین بانوی ایرانی که وزیر کشور امارات شد !

یک زن ایرانی وزیر امارات شد 

 

ساره امیری نام یک زن بلوچ ایرانی هست که بتازگی با حاشیه سازی هاي بسیار زیادی مواجه شده هست در ادامه دنبال نمایید. 

 

به گزارش تالاب یک زن پیروز ایرانی که اصالتا بلوچ هست در کشور امارات به وزارت رسید . این بانوی پیروز ایرانی ساره امیری نام دارد .به گزارش تالاب در گسترده‌ترین تغییرات کابینه در تاریخ دولت امارات متحده عربی، تعداد وزرای زن در دولت این کشور افزایش پیدا کرد که یکی از آنان اهل بلوچستان ایران هست.

 

کابینه اخیر امارات معرفی شد. در این کابینه ۳۱ وزیر حضور دارند که ۹ نفر آن ها «حدود یک سوم» خانم میباشند.

 

در این کابینه سه وزارت اخیر به نامهای هوش مصنوعی، علوم پیشرفته و امنیت خوراکی ایجاد شده هست.

 

شیخ محمد بن راشد اولیه وزیر و حاکم شهر دبی با اعلام کابینه اخیر، گفت که پروژه اکتشاف مریخ نیز زیر نظر وزارت علوم پیشرفته ادامه خواهد یافت.

 

ساره امیری اولین بانوی ایرانی که وزیر کشور امارات شد !

 

ساره امیری اولین بانوی ایرانی که وزیر کشور امارات شد !

 

“ساره امیری” ۳۰ ساله همچون وزیر مشاور در امور علوم پیشرفته منصوب شده هست.

دولت امارات گذشته از این هم با ایجاد وزارتهای خوشبختی و تسامح، دقت جهانیان رابه خود جلب کرده بود.

 

اولیه وزیر امارات، خبر تشکیل کابینه اخیر و تغییرات وزیران را در توئیتر اعلام کرد.در کابینه قبلی هم از میان ۲۹ وزیر، ۸ وزیر خانم بودند.

 

اولیه وزیر امارات در توئیتر نوشت که در حمایت از تغییر و به روز سازی با هدف برآورده ساختن چشم اندازهای بلندمدت کابینه اخیر اعلام می‌شود.

 

“ساره امیری” ۳۰ ساله همچون وزیر مشاور در امور علوم پیشرفته منصوب شده هست. رئیس‌ هیات دولت امارات در توییتر نوشت: “خبر انتصاب ساره الامیری 30 ساله همچون وزیر مشاور در اساس علوم پیشرفته را اعلان می کنم.

 

او مسئول تحقیق، پیشرفت و تولید توانمندی‌هاي علمی هست. او همینطور مسئول شورای دانشمندان امارات هست و برنامه فضایی امارات برای رسیدن به مریخ را رهبری می کند. ما خواستار داشتن صدها نظیر مثل ساره برای آینده امارات هستیم.”

 

او مرحله اخیر را آن گونه نامگذاری کرد: مهارتهای آینده، علوم آینده و تکنولوژی آینده.همینطور یک جوان ۲۷ ساله به نام عمر بن سلطان نیز همچون وزیر مشاور در امور هوش مصنوعی منصوب شد.

 

اولیه وزیر امارات در این باره در توئیتر نوشت: موج جهانی آینده، هوش مصنوعی هست. می‌خواهیم کشوری باشیم که بیش از دیگران آماده آن باشیم.

 

به گزارش تالاب وزارت امنیت خوراکی نیز به یک خانم به نام مریم المهیری سپرده شده هست. نوره بنت محمد الکعبی دیگر وزیر کابینه نیز مسوولیت وزارت فرهنگ را برعهده گرفته هست.

 

جدیدترین مطالب سایت