ذکر روز برای دوری از استرس و اضطراب

مجموعه : دعاها
ذکر روز برای دوری از استرس و اضطراب

دعایی برای رفع استرس 

 

خواندن قران به کل اضطراب و اضطراب را کم میکند در ادامه می توانید با یاد روز برای دوری اضطراب و اضطراب ما را دنبال نمایید. 

 

یادی که گاهی با آوردن نام معبود، اذکار و یا پرداختن به عبادت آسان شده و اضطراب ناشی از مشکلات دنیوی را برطرف میکند.

 همه ی وقت برای هر فردی زمانی وجود دارد که اضطراب، ترس و دلشوره به آدم غلبه می ‌کند، در این حالت فقط آن چیزی که باعث آرامش درونی فرد می‌شود یاد خدا هست.

 
در زمانی که به هر علت دجار اضطراب یا نگرانی و دلشوره می شوید ، یاد و دعای مجرب رفع دلشوره و اضطراب و اضطراب ذیل را  چهارده مرتبه قرائت کنید. دلشوره و اضطراب برطرف میشود. در اثنای یاد دقت قلبی داشته باشد. مجرب هست.

 
ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم.
همینطور آمده هست که برای رفع اضطراب و دلشوره ، دست راست را روی سینه اش بگذارد و هفت مرتبه آیه ۲۸ شریفه سوره رعد را بخواند . به اذن خداوند تبارک و تعالی احساس آرامشی فوری در شخص ایجاد میشود.

 
الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب
دقت شود : با اتجاه به قبله بخواند ودر اثنای قرائت دقت قلبی داشته باشد.

گفتنی هست، قرآن کریم ،مشاهده و خواندن آیات نورانی خود آرامش بخش دل هاست اما در این گزارش دستورالعملی برای آرامش روحی و سعه صدر با دقت به آیات قرآن آورده‌ایم.

 

برای افزایش صبر و حلم و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر ، گذشته از خواب سوره مبارکه عنکبوت را قرائت کند. مجرب هست.

برای دفع ترس و اضطراب و دلهره می‌توانید آیات چهل و پنجم و چهل و ششم سوره مبارکه الاسراء راکه به کار بردن آن ها خصوصا به جهت دفع ترس و اضطراب و دلهره و دلشوره و همینطور دفع دشمن بسیار خوب هست قرائت نمود. این آیات شریفه حصاری محکم هست:

وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا ﴿45﴾  وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَکِنَّةً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا ﴿46﴾ .
همینطور در دیگر سوره قرآن آمده هست؛ هر کس در هر شب و روز ، سوره جمعه را قرائت نماید از انچه می ترسد ایمنی می یابد و هر چیز هولناک و ترسناکی از او دور میشود

 

از ایشان نیز روایت هست : هر کس در قرائت سوره جمعه مداومت ورزد اجر عظیمی نصیب او خواهد شد و از هر چیزی که سبب ترس و خوف اوست ایمن میگردد.

در روایات ائمه و امامان معصوم «ع» نیز روایات متفاوتی داریم که در زیر به انها اشاره شده هست؛
 سیّد ابن طاووس گوید : در كتاب مصباح الزّائر آورده‌ايم : هنگامى كه امام صادق عليه السّلام به عراق رفتند، مردم خدمت ايشان شرفياب شدند و گفتند: مولاى ما، دانسته ‌ايم كه خاك مرقد مطهّر حضرت امام حسين عليه السّلام سبب شفا از هر بيمارى هست؛ آيا وسيله‌ى ايمنى از هر ترسى هم مى ‌باشد؟ در پاسخ فرمود: «آرى، اگر كسى بخواهد از هر بيمى در امان بماند، تسبيحى كه از خاك مرقد امام حسين عليه السّلام ساخته شده هست را بردارد و هنگامى كه در بستر آرميد، آن رابه دست بگيرد و سه بار دعاى ليلة المبيت را بخواند.

 

 

آنگاه آن را بوسيده بر روى چشم بگذارد و بگويد:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ التُّرْبَةِ وَ بِحَقِّ صَاحِبِهَا وَ بِحَقِّ جَدِّهِ وَ أَبِيهِ وَ بِحَقِّ أُمِّهِ وَ أَخِيهِ وَ بِحَقِّ وُلْدِهِ الطَّاهِرِينَ اجْعَلْهَا شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ أَمَاناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ وَ حِفْظاً مِنْ كُلِّ سُوء

 «پروردگارا، به حقّ اين تربت و به حقّ صاحب آن و به حقّ جدّ او و پدر و مادر و برادر و فرزندان پاكيزه‌اش از تو مى ‌خواهم كه آن را وسيله‌ى درمان از هر درد و ايمنى از هر ترس و واسطه نگه ‌دارى از هر آفت و بدى قرار دهى.» آنگاه تسبيح را در گريبان پيراهن بگذارد. اگر اين كار را در بامداد انجام دهد، پيوسته تا شب در امان خدا خواهد بودو اگر شب باشد تا صبح در پناه خداوند خواهد ماند.

 
نيز در حديث ديگرى فرموده هست:
در هنگام برداشتن تربت بگو: اللَّهُمَّ إِنَّ هَذِهِ طِينَةُ قَبْرِ الْحُسَیْنِ وَلِیِّكَ وَ ابْنِ وَلِیِّكَ اتَّخَذْتُهَا حِرْزاً لِمَا أَخَافُ وَ لِمَا لَا أَخَافُ

پروردگارا، اين تربت آرامگاه حضرت حسين عليه السّلام، ولىّ تو و زاده‌ى ولىّ توست. آن را جهت آسودگى و محفوظ ماندن از هر چه ازآن مى ‌ترسم و آنچه [به واسطه عدم آگاهى]ازآن نمى ‌ترسم، برداشته‌ام.
هم چنين به سند ديگرى چنين روايت شده هست : اللَّهُمَّ إِنِّی أَخَذْتُهُ مِنْ قَبْرِ وَلِیِّكَ وَ ابْنِ وَلِیِّكَ فَاجْعَلْهُ لِی أَمْناً وَ حِرْزاً مِمَّا أَخَافُ وَ مِمَّا لَا أَخَافُ.

پروردگارا، اين خاك را از مرقد ولىّ تو و زاده‌ى ولىّ تو برداشته‌ام؛ پس آن را باعث حفظ و ايمنى‌ام از زيان آنچه مى‌ترسم و نمى‌ترسم، قرار ده.

 
روايت شده هست كه هر كس از زمام ‌دار يا شخص ديگرى مى ‌ترسد؛ اگر از خانه خود بيرون رود و به اين كار مبادرت ورزد، [اين كار]پناه او خواهد بود.

 
از امام صادق «ع» نیز روایت شده که شخصى خدمت حضرت صادق «ع» شكايت از وحشت كرد حضرت فرمود آيا خبر ندهم شما رابه چيزى كه اگر بگوئيد آن را وحشت نخواهيد كرد در شب و نه در روز .

 
بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اِنَّهُ مَنْ یَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللَّهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَیْئٍ قَدْراً اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى كَنَفِكَ وَ فى جِوارِكَ وَاجْعَلْنى فى اَمانِكَ وَ فى مَنْعِكَ.
روايت شده كه مردى سى سال اين را مى خواند شبى آن را ترك كرد عقرب وی را در آن شب گزيد.

 بنام خدا و به يارى خدا و توكل كردم بر خدا كه براستى هركه توكل كند بر خدا او برايش بس هست براستى خدا برساند فرمانش را و قرار داده خدا براى هر چيز اندازه اى خدايا قرار ده مرا در كنف خود ودر جوار خود و قرارم ده در امان و حفظ خودت.

 

جدیدترین مطالب سایت