مشخصات کاکتوس قورباغه ای

مشخصات کاکتوس قورباغه ای

شرایط نگهداری کاکتوس قورباغه ای

مشخصات: اسم علمی این گیاه Stapelia ، از خانواده Asclepiadaceae می‌باشد. این جنس بومی آفریقای جنوبی است، ساقه آن خوابیده و شاخه هایش چهار گوش، بالدار یا دندانه دار و بدون برگ است.

 

این گیاه گلها کرک دارد و بزرگی دارد که به شکل ساره دریایی و به رنگ زرد، خرمایی و ارغوانی هستند. گلها از مرداد تا مهر در انتهای شاخه ها ظاهر می شوند و بوی بدی دارند سیستم ریشه ای این گیاه طوری است که می توان آنها را در گلدان هایی که عمق زیاد ندارند پرورش داد.

 

تعویض گلدان هردو سال یکبار صورت می گیرد. در زمستان به گیاه گل قورباغه ای آب کمی می دهند و آن را در۱۰ درجه سانتیگراد نگاه داری می کنند.

 

مراقبت: گل قورباغه ای به نور زیاد، حرارت معمولی تا زیاد، آبیاری اندک، هوای خشک، وخاک قلیایی احتیاج دارد.

 

کود: کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۳ گرم درلیتر، هر سه هفته یکبار، از فروردین تا شهریور، مصرف کرد.

 

مشخصات کاکتوس قورباغه ای

کاکتوس قورباغه ای

 

خاک: مخلوطی از خاک باغچه با کمی تورب برای رشد و نمو گل قورباغه ای مناسب می‌باشد.

 

ازدیاد: گل قورباغه ای را از طریق کاشت بذر در اواسط بهار تکثیر می کنند. بذرها را در سینی بذر، حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی بکارید و دردمای ۲۰ تا۲۱ درجه سانتیگراد نگاه دارید. نهالهای بذری در ۲ هفته رشد خواهد کرد.

 

این گیاه را از طریق قلمه گیری یا تقسیم بوته هم می‌توانید تکثیرکنید. زمانی که گیاه رشد کافی کرده و به شکل انبوه در می آید، در اواخر بهار، به آرامی ساقه هایی را ازگیاه جدا کنید و سعی نمایید این ساقه ها همراه ریشه باشد.

 

سپس آنها را در گلدانی با قطر دهانه ۶ تا ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست گیاهان گوشتی و کاکتوس بکارید.

 

خاک را نسبتا مرطوب نگه دارید. قلمه های ساقه ای را نیز از اوایل تا اواسط تابستان، با یک چاقوی تیز، از پایه مادری جدا کنید. سپس آنها راچند روزی کنار بگذارید تا در محل برش ساقه کال تشکیل شود، آنگاه آنها در گلدانی با قطر دهانه ۶ تا ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی و کاکتوس بکارید.

 

جدیدترین مطالب سایت