میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه | نکاتی درمورد رابطه در دوران پریودی

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه | نکاتی درمورد رابطه در دوران پریودی

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه

دانستنی هایي درباره رابطه جنسی زناشویی در دوران عادت ماهانه چگونه است و میل جنسی زن دراین دوران ! دوره ي عادات ماهیانه ي خانمها دورانی است که هورمون ها بیشترین تغییرات بخود می‌گیرند میل جنسی در دوران قاعدگی نیز دستخوش تغییرات زیادی قرار دارد با تغییر هورمونی میل جنسی و تمایلات خانمها به برقراری این روابط نیز تغییر می‌کند حتی شرایط برقراری این ارتباط نیز تغییر میکند .

 

به گزارش تالاب دراین دوره ي خاص احساسات خانمها نیز بسیار تغییر می‌کند و حتی حس ان ها نیز نسبت به همسرانشان تغییر کرده و میل جنسی در دوران قاعدگی نیز به طبع این قضیه تغییر پیدا میکند.

 

طبق معمول چند روز مانده به شروع عادت ماهیانه و حتی چند روزبعد از اتمام ان؛ خانمها دچار تغییرات خلق و خویی می‌شوند که گاهی به صورت افسردگی، پرخاشگری، عصبی بودن، بی قراری، تورم یا درد در ناحیه شکم و همچنین کاهش میل جنسی یا افزایش میل جنسی همراه است.

 

بنابر این این تغییرات خلق و خویی طبیعی است ولی به یاد داشته باشید که در همه ی خانمها یکسان نیست، همان طور که تمایلات جنسی شما دراین دوره افزایش می‌یابد در حالیکه ممکن است در خانمی دیگر با کاهش میل جنسی همراه باشد. 

 

اغلب خانمها اظهار می دارند که امیال جنسی در انها در زمان قاعدگی افزایش پیدا می‌کند. البته این زمان مناسب نیست و شاید برخی خانمها تمایلی به برقراری رابطه دراین زمان نداشته باشند. بعنوان مثال اگر او از تامپون استفاده کند زمانی که آن را خارج می‌کند واژن خشک می‌شود و زمان زیادی طول میکشد تا مجددا از طریق روان کننده طبیعی «و نه خون» مرطوب گردد.

 

اگر از نوار بهداشتی استفاده کند، ممکن است از بوی بد و ظاهر ان خجالت زده شود. او دوست ندارد شما هیچ یک از اینها را مشاهده کنید و تمام کارها را در تنهایی انجام می‌دهد که این امر به خودی خود وی را از برقراری رابطه جنسی دور می‌کند.

 

مشکل دیگر سکس در زمان عادت ماهانه، آلودگی ان است. خانمها اغلب با این مشکل آشنا هستند و تعجبی از خون و کثیفی به جا مانده ندارند، اما ممکن است آقایون احساس تهوع کنند و تمایلی به انجام اینکار نداشته باشند. بنابر این تصمیم با خودتان است که قید دارید در طول این دوره چه نوع رابطه ای باهم داشته باشید.

 

يک راه حل مناسب براي پيشگيري از کثيفي و آلودگي استفاده از اسفنج دريايي است. البته استفاده از ان هنوز رايج نشده است اما انها مي توانند به راحتي حداقل براي چند ساعت جلوي خون ريزي را بگيرند. مي توانيد انها را از داروخانه ها تهيه کنيد.

 

البته بايد توجه داشته باشيد که حتماً از انواع دريايي ان باشد، چرا که اسفنج های ساختگي کار مشابه را نمي توانند انجام دهند. نوع دريايي، اسفنجي است که فقط در اقيانوس ها يافت مي شود و قيمت ان کمي بالاست.

 

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه | نکاتی درمورد رابطه در دوران پریودی

آيا رابطه جنسي حين قاعدگي به سلامتي ما آسيب ميزند؟

آيا رابطه جنسي حين قاعدگي به سلامتي ما صدمه ميزند؟
سالم بودن يا ناسالم بودن چيزي «از نظر بهداشتي» دقيقاً به معني حرام يا حلال بودن ان «از لحاظ شرعي» نيست. به اين ترتيب توجه داشته باشيد كه در اينجا به اين سوال پاسخ نمي دهيم كه رابطه جنسي هنگام قاعدگي حلال يا حرام است بلكه صرفاً اثرات ان بر سلامت انسان را بررسي ميكنيم.

 

اين موضوع را ميتوان از چند نظر بررسي كرد:

آيا قاعدگي باعث افزايش خطر ابتلا به بيماري های مسري عفوني ميشود؟

خون محيط مناسبي براي حضور و رشد و انتقال عوامل بيماريزاست. بنابراين در صورت آلودگي يكي از طرفين به يك عامل عفوني ميكروبي يا ويروسي «مثل سوزاك، سيفيليس، كلاميديا و عامل ايدز و ويروس تب خال» امكان انتقال اين عامل به ديگري در زمان قاعدگي افزايش مي يابد. علاوه بر اين قاعدگي ممكن است يكي از عوامل بيرون ريختن تب خال های تناسلي در زنان باشد.

 

در يك مطالعه در دانشگاه ميشيگان بر اساس گفت و گو های انجام شده نشان داده شد كه احتمال ابتلا به عفونت های كلاميديايي با رابطه جنسي حين قاعدگي ارتباط مستقيم دارد.

 

در مطالعه ای ديگر رابطه جنسي هنگام قاعدگي با افزايش احتمال خطر عفونت و التهاب لگني همراه نبوده است. در هر حال بايد توجه داشت اگر به فرض طرفين رابطه آلوده به عفونت نباشند. رابطه جنسي به خودي خود منجر به مشكل خاصي از اين رو نمي شود.

رابطه جنسي چه تاثيري بر مدت زما و شدت خونريزي در دوران قاعدگي دارد؟

گاهي ممكن است بدليل افزايش انقباضات رحمي ناشي از ارگاسم «و اثر هورمون اكسي توسين» بافت در حال ريزش داخلي رحم سريع تر ريزش كند و قاعدگي زودتر از زمان مورد انتظار پايان يابد. در يك مطالعه در دانشگاهي در آتن در زنان نزديك به سن يائسگي، بررسي ها حاكي از افزايش همزماني رابطه جنسي حين قاعدگي با افزايش ميزان زمان و شدت خونريزي رحمي در زنان بود.

 

افزايش خونريزي از علائمي است كه ممكن است افراد بدين خاطر تشويق به برداشتن رحم در دوران نزديك به يائسگي شوند. بعبارت ديگر احتمال داده شد كه افرادي كه حين قاعدگي اقدام به نزديكي نميكنند كمتر تحت عمل هيستركتومي يا برداشتن رحم قرار ميگيرند.

 

در يك مطالعه ديگر بر روي 498 زن نازا آندومتريوز با احتمال داشتن رابطه جنسي حين قاعدگي رابطه مستقيم داشت. نظر بر اين است كه هيجانات جنسي و ارگاسم بعنوان يك فعاليت حركتي ميتواند به كاهش دردهاي رحمي حين قاعدگي نيز كمك كند و به اصطلاح اثر سودمندي داشته باشد.

 

میل جنسی در دوران عادت ماهانه زنانه | نکاتی درمورد رابطه در دوران پریودی

آيا رابطه جنسي دهاني حين قاعدگي امكان پذير است؟

برخلاف تصور احتمالي شما زوج های زيادي هنوز مايل هستند حتي حين قاعدگي «بطرز محدودي» به رابطه جنسي دهاني ادامه دهند. صرفنظر از مسائل بهداشتي در مورد احتمال انتقال عوامل بيماريزا كه قبلا به ان اشاره شد ظاهرا علت خاصي ندارد كه آن ها را از اين كار منع كرد.

 

آيا در زمان قاعدگي نياز به استفاده از مواد ضدبارداري وجوددارد؟

با توجه به اينكه احتمال بارداري در زمان قاعدگي نزديك به صفر است زوج ها ميتوانند بدون نگراني از بابت بارداري ناخواسته اقدام به رابطه جنسي كنند و از اين لحاظ نيازي به ضدبارداري مناسب نيست.

آيا مردم به طور معمول هنگام قاعدگي اقدام به رابطه جنسي ميكنند؟

بررسي ها نشان داده است كه اقدام به رابطه جنسي حين قاعدگي چندان شايع نيست. احتمالاً پس زمينه های مذهبي، سنتي و فرهنگي مهم ترين عوامل چنين ممانعتي بوده اند.

 

برعكس مصرف الكل و ماريجوآنا، تشويق جفت به رابطه جنسي و افزايش ميل جنسي حين قاعدگي از عوامل مهم منجر به رابطه جنسي حين قاعدگي بوده اند.

 

نبود دانش و مهارتهاي جنسي كافي براي ارضاء زوج بدون دخول ممكن است يكي از عوامل مهم بروز تنش های جنسي در يك رابطه عاطفي- جنسي نه چندان مستحكم در يك زوج و نتايج مربوط به ان «چون روابط جنسي غيررسمي با جفت ديگر» شود.

 

نکاتی درمورد رابطه جنسی در دوران پریودی

جدیدترین مطالب سایت