گلچینی از انشا درباره نیمه شعبان برای تمام پایه ها

مجموعه : انشا
گلچینی از انشا درباره نیمه شعبان برای تمام پایه ها

نیمه شعبان یکی از جشن‌هاي‌ مسلمانان شیعه اسـت کـه در ۱۵ شعبان هجری قمری برگزار می شود. این روز هم‌زمان با زادروز امام مهدی «عج»؛ امام دوازدهم شیعیان اسـت. شب نیمه شعبان از شب‌هاي‌ با فضیلت شناخته شده اسـت ودر ان بـه شب زنده‌داری، دعا و عبادت توصیه شده اسـت.

 

انشا در مورد نیمه شعبان برای بچه های مدرسه ای

نیمه شعبان یکی از شب‌هاي‌ مبارک و پرفیض اسـت کـه در ان مسلمانان بـه عبادت، دعا، زیارت و جشن گرفتن می پردازند. این شب همچنین شب ولادت امام مهدی «عج»؛ امام دوازدهم و منجی عالم بشریت اسـت. مسلمانان با ابراز شادی و شوق، این روز را بـه یاد او می‌گذرانند و از خداوند تعجیل در ظهورش را خواستارند. انشا در مورد نیمه شعبان میتواند یکی از موضوعات جالب و مفید برای نوشتن باشد.

 

1. انشای ادبی با موضوع نیمه شعبان

انشای ادبی با موضوع نیمه شعبان

 

نیمه شعبان روزی اسـت کـه در ان مسلمانان بـه گرامیداشت و بهره‌مندی از فضایل و برکات ان روز میپردازند. این روز در ماه شعبان، پانزدهمین روز از این ماه اسـت ودر تقویم اسلامی بسیار ارزشمند و مهم اسـت.

 

دراین روز بـه مناسبت روز میلاد امام زمان «عج» مسلمانان بـه دعا، احیا، استغفار، صدقه‌دادن و انجام عبادات و عمل‌هاي‌ صالح بـه منظور خشنودی الله و افزایش تقوا و ایمان خود میپردازند. همچنین دراین روز، بـه خصوص اهمیت زیارت امام حسین «ع» و برپایی مراسم دینی و مذهبی توجه زیادی شده و مسلمانان بـه زیارت حرم اهل بیت پیامبر اسلام «ص» میپردازند.

 

نیمه شعبان فرصتی اسـت برای اهل ایمان برای توبه و پاک‌سازی دل و روح خود و پرورش روحیه ایمانی و معنوی. این روز بـه عنوان یک فرصت برای ارتقاء روحیه انسانی و ارتباط نزدیکتر با خداوند متعال محسوب میشود و بـه همین دلیل در بین مسلمانان بسیار ارزشمند و مورد احترام اسـت.

 


مطالب مشابه: عکس های زیبای نیمه شعبان + متن های زیبا درباره نیمه شعبان


 

2. انشای کودکانه در مورد نیمه شعبان

انشای کودکانه در مورد نیمه شعبان

 

در روز نیمه شعبان تمام محله و کوچه مان پر از ریسه هاي‌ چراغانی می شود کـه در شب هر کدام بـه یک رنگ هستند و بسیار زیبا بـه نظر میرسند، دراین روز همه ی مردم محله در تکاپو برای برپایی جشن نیمه شعبان هستند، من و دوستانم هم پر از هیجان و خوشحالی هستیم و لحظه ها را می شماریم برای شروع جشن.

 

برای شیرینی و شربت هایي کـه در مسجد محل پخش می شود و جشن باشکوهی کـه بـه مناسب تولد امام زمان برگزار می شود؛ نیمه شعبان روزی بزرگ و عزیزی اسـت برای تمام مسلمانان در سراسر دنیا. نیمه شعبان تولد امام زمان اسـت، امام غایب ما مسلمانان کـه منتظر ظهور او هستیم تا بیایید و دنیا را زیباتر کند، در روز نیمه شعبان تمام مسلمانان در حال شادی و خوشحالی هستند و یک حس و حالی خاصی دراین روز بین مردم وجوددارد.

 

در محله ما همگی برای جشن نیمه شعبان بـه مسجد محله می‌رویم و ان بوی اسپندی کـه دود می کنند و دود ان تمام کوچه مسجد را پر می کند زیباترین منظره اي اسـت کـه در تمام عمرم دیده ام و بهترین بویی اسـت کـه بـه مشامم خورده اسـت.

 

صدای سرود زیبایی کـه از بلندگوی مسجد بـه گوش میرسد و ظرف هاي‌ شیرینی و شربتی کـه مدام پر و خالی می‌شوند برای من ان قدر لذت بخش و هیجان انگیز اسـت کـه میتوانم ساعت ها در کوچه بایستم و محو ان حال و هوا شوم. همیشه در روز نیمه شعبان در دلم دعا می‌کنم کـه امام زمان هرچه زودتر ظهور کند چرا کـه پدرم همیشه می‌گوید اگر امام زمان ظهور کند دیگر هیچ بدی و ظلمی در دنیاوجود نخواهد داشت.

 

سیاهی ها و ظلم و ستم ها از بین خواهند رفت و امام زمان عدالت و برابری را برپا خواهد کرد، پدرم میگوید امام زمان طرفدار انسان هاي‌ درستکار و با ایمان اسـت و با افراد کافر و ستمگر دشمن اسـت. اگر امام زمان ظهور کند دنیا گلستان می شود و فقط خیر و خوبی باقی میماند و شر و بدی را نابود می کند، و من دنیایی را کـه در ان بدی وجود نداشته باشد و همه ی آدم ها خوب باشند را خیلی دوست دارم.

 

خداوند بـه ما مسلمان ها وعده داده اسـت کـه روزی امام زمان کـه از دید ما پنهان اسـت اما او ما را می‌بیند ودر کنارمان اسـت ظهور خواهد کرد و بـه ما کمک خواهد کرد تا زندگی بهتری داشته باشیم ودر دنیای بهتری زندگی کنیم. پس من نه تنها در روز تولدش بلکه همیشه دعا میکنم کـه امام زمان هر چه زودتر ظهور کند و بـه کمک ما انسانها بیایید، ظلم را نابود کند و دنیا را پر از خوبی و زیبایی کند.

 

3. انشای احساسی در مورد ولادت امام زمان

انشای احساسی در مورد ولادت امام زمان

 

دوباره شعبان آمده و مهمان دل شیعیان و مومنانی شده کـه در آرزوی زیارت چهره دلگشای مهدی موعود لحظه شماری می کنند. دوباره شعبان آمده و هوا عطر گل نرگس را گرفته اسـت. دوباره شعبان آمده و ماه پر فروغ تر از ماه هاي‌ دیگر بر شب هاي‌ ما می تابد.

 

شعبان ماهی اسـت کـه بـه نام حضرت مهدی «عج» مزین شده و نیمه شعبان روزی اسـت کـه گل سر سبد آل محمد در دامان مادر مهربانش می شکفد. آری! جشن نیمه شعبان اسـت و میلاد امام زمان کـه ما شیعیان در انتظار ظهورش در جاده هاي‌ بی قراری نشسته ایم و چشم امیدمان بـه خداوند اسـت تا امر ظهور دهد.

 

امام زمان دوازدهمین گل محمدی و چهاردهمین معصوم اسـت، امامی کـه سالیان سال اسـت از نظرها غایب شده و از دیده ها پنهان اسـت تا لحظه موعود فرا برسد. او خواهد آمد و ریشه ظلم و ستم را خواهد خشکاند. او خواهد آمد و دل شیعیانش بـه آمدنش گرم و چشمان شان بـه زیارتش روشن خواهد شد.

 

نیمه شعبان برای ما دوستداران امامت و اهل بیت فرصتی اسـت تا میلاد یگانه منجی عالم بشریت را درکنار هم جشن گرفته و با پخش شیرینی و شربت در جشنی کـه فرشتگان آسمانی برپا کرده اند شرکت کنیم.

 

بـه امید ان کـه پروردگار دراین روزهای خجسته، نگاهی بـه دل هاي‌ خسته و چشم هاي‌ منتظر ما کرده و بـه حضرت مهدی زودتر از زود اذن ظهور دهد. بـه امید ان کـه در طول عمر خود بتوانیم این ظهور را درک کرده و از یاران باوفای ان حضرت باشیم.

 

4. انشای احساسی در مورد ولادت امام مهدی «عج»

انشای احساسی در مورد ولادت امام مهدی «عج»

 

ماه شعبان ماهی اسـت منسوب بـه پیامبر اعظم «صلی الله علیه و آله» کـه خود می فرمودند: «شعبان ماه من اسـت و رمضان ماه امت من‎‎؛ و می فرمودند خدای ببخشاید و بیامرزد وی را کـه با پاس داشتن حق ماه، من مرا یاری کند».

 

ماه شعبان یکی از سه ماه پر فضیلتی اسـت کـه هر انسان مؤمنی می تواند از ان برای نزدیک شدن بـه خداوند و پیامبر او یاری جوید و خودرا در چشمه سار این ماه، پاک نماید و بـه سوی کمال رود و این سخن مولای متقیان امام علی «علیه السلام» را درباره این ماه پر فضیلت بـه کار بندد کـه فرمودند:

 

«از ان روز کـه پیام پیامبر «صلی الله علیه و آله» را درباره شعبان شنیده ام هرگز روزه ان ماه را از دست نداده ام و اگر خدا بخواهد هرگز نیز ان را از دست نخواهم داد». از پیامبر گرامی اسلام نیز نقل اسـت کـه ان حضرت این ماه را روزه می داشت و بـه ماه رمضان وصل می کرد و می فرمود: «شعبان ماه من اسـت هر کـه یک روز از این ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب می شود»

 

و از حضرت امام صادق «علیه السلام» نیز نقل اسـت کـه چون ماه شعبان فرا میرسید حضرت امام سجاد اصحاب خودرا جمع می کرد و می فرمود: «اي گروه اصحاب من میدانید این چه ماهی اسـت، این ماه شعبان اسـت و حضرت رسول «صلی الله علیه و آله» می فرمود:

 

شعبان ماه من اسـت پس روزه بدارید این ماه را برای محبت پیغمبر خود و تقرب بـه سوی پروردگار خود کـه از پدرم حسین «علیه السلام» شنیدم کـه فرمود: از پدرم امیرالمؤمنین شنیدم کـه هر کـه ماه شعبان را برای محبت پیغمبر خود تقرب بـه سوی خدا دوست بدارد خدا وی را نزدیک گرداند بـه کرامت خود در روز قیامت و بهشت را بر او واجب نماید».

 

5. انشای ادبی در مورد ولادت امام مهدی «عج»

انشای ادبی در مورد ولادت امام مهدی «عج»

 

نیمه شعبان یکی از اعیاد مهمی اسـت کـه همه ی شیعیان هر سال ان را جشن گرفته و بـه مناسبت فرارسیدن این روز خجسته، شیرینی و شربت پخش می کنند زیرا دراین روز حضرت مهدی «عج» آخرین امام شیعیان چشم بـه جهان گشوده اند.

 

امام زمان دوازدهمین امام معصوم اسـت کـه بـه اعتقاد ما شیعیان منجی همه ی انسانها بوده ودر زمانی کـه خداوند دستور دهد ظهور می کند تا دنیای ما را از ظلم و ستم نجات دهد. ظهور حضرت مهدی درکتاب هاي‌ مختلف دینی بشارت داده شده اسـت و مظلومان جهان بـه امید این روز، در برابر ظلم بیدادگران می‌ایستند و بـه مبارزه ادامه می‌دهند.

 

روز نیمه شعبان جشن بزرگی برای ما اسـت زیرا روز میلاد امام زنده اي اسـت کـه چشم بـه ظهور او دوخته ایم و با آمدنش دنیای ما روشن خواهد شد. من و خانواده ام هر سال در جشن نیمه شعبان شرکت می کنیم و گاهی نیز بـه نیت ظهور حضرت مهدی در تدارک و آماده سازی شیرینی و شربت همکاری می کنیم. مادرم همیشه بـه من می‌گوید در نمازهایم برای ظهور دعا کنم تا خداوند بـه خاطر دل ما کودکان هم کـه شده ظهور را نزدیک کند.

 

6. انشای کودکانه در مورد ولادت امام مهدی «عج»

انشای کودکانه در مورد ولادت امام مهدی «عج»

 

امروز عالم در حال سرور اسـت. آسمانیان هم در شادمانی‌اند همه ی بـه هم تبریک می گویند و بر سر هم شکلات و نقل می‌ریزند. امروز روز تولد امام زمانمان اسـت، کسی کـه در نبودنش نیز هست و بـه اذن خداوند ما را هرگز رها نکرده اسـت و ما هرروز و هر ساعت و حتی هر ثانیه در آرزوی زیارت رخ چون خورشیدش، دست بر آسمان داریم ودر محمل نیاز، از پروردگار بلند مرتبه، ظهور پرشکوه وی را تمنا می کنیم.

 

عزیز دل زهرا اي نور چشمان پیامبر و علی تو را کـه مقصد و مقصود همه ی مایی. همه ی عالم برای آمدنت لحظه شماری میکنند. همه ی جان‌هاي‌ خسته تو را می خواند و دعای خیر عاشقان و منتظران تعجیل در ظهورتوست تویی کـه آسمانیان بـه تعظیمت نشسته‌اند و زمینیان از فراقت در سوز کز کرده‌اند. آری همه ی تو را می خوانند تویی کـه تمنای عالمی.

 

امام ما! بیا کـه احساس نیازمند توست. پرنده‌ها در سلام صبحگاه خود تو را می خوانند و گلها بـه امید نوازشت رخ می‌نمایانند. بیا کـه دست‌هاي‌ نا توان ما در آرزوی یاوری تو مولا، شب و روز از گونه‌هامان قطرات شبنم را بر می‌چیند و لطافت باران را بـه جاده‌هاي‌ عشق می‌پاشد، بلکه گلستانی بسازد از گلهای ناز و اطلسی کـه فرش راهت باشد و خاک قدمت. بیا کـه زمین تشنه محبت و سلام توست و زمان در نقطه انتظار ایستاده اسـت.

 

7. انشای ساده و کوتاه در مورد نیمه ی شعبان

انشای ساده و کوتاه در مورد نیمه ی شعبان

 

مقدمه:

او فرزند ملیکا یا نرجس اسـت کـه روزی منتقم بزرگ جهان خواهد شد و از سمت کعبه ظهور خواهد کرد. امام مهدی «ع» فرزند امام حسن عسکری اسـت کـه حتی بارداریش در خفا و دور از چشم مردم بودو هیچکس نمیدانست کـه نرجس باردار اسـت و فقط امام می‌دانست و خواهرش…

 

بدنه:

روز نیمه ماه شعبان بود، ماه شعبان برای شیعیان ماه شادی و خوشی و سرور اسـت، پدر بی تاب اسـت و مادر بیقرار، مادر از درد بـه خود می پیچد و قابله میگوید این زن اصلا باردار نیست و درد دیگری دارد. کم کم سپیده سر می‌زند و خورشید عالم تاب هم رخ مي نماید، عمه بـه فدایت این دیگر چه معجزه اي اسـت کـه خدا نشان می دهد، نرگس تو کـه اصلا نشانه هاي‌ مادر شدن هم نداشتی، خدای بزرگ این همان وعده الهی اسـت کـه در خفا رخ نموده اسـت.

 

عمه فرزند را بـه سمت امام حسن عسکری برده و او هم این نور بی همتا را در آغوش گرفته و خدا را شکر می کند و میگوید، این همان نور عظیم اسـت کـه روزی جهان را روشن خواهد کرد و همه ی مردان حنیف و خداپرستان در جوارش شمشیر خواهند زد.

 

نیمه ماه شعبان اسـت و ماه بدر کامل اسـت و سامرا آبستن حقایقی ناب. چه قدر همه ی جا روشن اسـت و عرق نور، 255 سال از هجرت پیامبر گذشته و اخرین نواده از نسل حسین متولد می شود و قرار اسـت دنیا را متحول کند. خدایا خودت می‌دانی و خودت کـه در کجاست و درچه حالی اسـت محفوظش بدار تا وعده تو برسد و زمین محل تاخت و تاز مستضعفان قرار گیرد و همه ی ظالمان بـه لانه موش فرار می کنند. پ

 

نتیجه گیری:

مهدی موعود در سحرگاه جمعه نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامرا متولد شد، او امامی اسـت کـه منجی عالم بشریت خواهد شد و مردم و بـه ویژه شیعیان باید برای ظهورش دست بـه اقداماتی بزنند و رفتارهایی داشته باشند تا زمینه ظهور فراهم گردد.

 

8. انشا در مورد نیمه ی شعبان برای پایه دهم

انشا در مورد نیمه ی شعبان برای پایه دهم

 

خداوند انسان را آفرید و پیامبران، کتب آسمانی و امامان را برای هدایت بشر قرار داد. حضرت محمد «ص» آخرین پیامبر مسلمانان در روز عید غدیر بـه فرمان خدا، حضرت علی «ع» را بـه عنوان نخستین امام شیعیان معرفی نمود و بقیه امامان هم از نسل امام علی و حضرت فاطمه «علیه السلام» هستند.

 

آخرین امام ما شیعیان حضرت مهدی «عج» میباشد کـه در روز نیمه شعبان بـه دنیا آمد، بـه همین خاطر نیمه شعبان برای ما شیعیان روز بزرگی میباشد و ما این روز را جشن می‌گیرم. حضرت مهدی «عج» کـه مژده تولدش را امامان و پیامبران زیادی داده اند، سالهاست کـه از دیده ها غایب اسـت.

 

او روزی ظهور خواهد کرد و ظلم و ستم را نابود و دنیا را از تاریکی بـه روشنایی هدایت می کند. با ظهور او کـه یار و یاور مظلومین جهان و دشمن منافق و ستمکار اسـت، دنیا گلستان شده و عدالت در همه ی جای دنیا بر پا می شود.

 

بچه ها بیایید برای آمدن امام خوبی ها دعا کنیم، اي دردانه دل زهرا«س»؛ اي نور چشمان پیامبر«ص» و علی«ع»؛ تو مقصد و مقصود همه ی مایی و همه ی عالم برای آمدنت لحظه شماری میکنند؛ مهدی جان بیا کـه جهان بی تو بیمار اسـت. آقا جان بیا کـه زمین تشنه محبت و سلام توست و زمان در نقطه انتظار ایستاده اسـت.

 

اي یوسف گمگشته این نیمه شعبان نظری بـه سوی ما کن و اکنون کـه آسمانیان بـه تعظیمت نشسته‌اند و زمینیان از فراقت در سوز کز کرده اند و همه ی ي جان‌هاي‌ خسته تو را میخوانند و دعای خیر عاشقان و منتظران تعجیل در ظهور توست، بیا و با ظهورت در روز تولدت همه ی جهانیان را شاد کن.

 


مطالب مشابه: عکس تبریک نیمه شعبان | جدیدترین عکس تبریک ولادت حضرت مهدی


 

9. انشا در مورد نیمه ی شعبان برای دبستانی ها

انشا در مورد نیمه ی شعبان برای دبستانی ها

 

شعبان هشتمین ماه از سال هجری اسـت کـه بین ماه‌هاي‌ مبارک رجب و رمضان قرار دارد و برکات زیادی برای ان شمرده شده اسـت. نیمه شعبان برای مسلمانان سراسر جهان از اهمیت ویژه اي برخوردار اسـت . 15 شعبان از مهم ترین مناسبت‌هاي‌ مذهبی در بین مسلمانان شیعه می باشد، زیرا سال روز میلاد دوازدهمین امام شیعیان، امام مهدی «عج» اسـت.

 

دلایل دیگری نیز وجوددارد کـه بر اهمیت این ماه و این شب بخصوص می‌افزاید. ماه شعبان بـه این دلیل کـه پیش از ماه رمضان اسـت مورد توجه زیادی اسـت. همچنین بـه این دلیل اسـت کـه نقل اسـت دراین ماه پیامبر با اشاره انگشت ماه را بـه دو نیم تقسیم کرده اسـت از جایگاه خاصی بین سایر شب‌ها برخوردار اسـت. بـه همین مناسبت اسـت کـه 15 شعبان بـه نام لیلة البراء و شب برات نیز گفته می شود. انجام اعمال خاص مثل دعا و نیایش نیز ثواب و اهمیت فراوانی دارد. در فضیلت شب پانزدهم شعبان آن قدر احادیث و روایات وجوددارد کـه نمی توان ان را ندیده گرفت.

 

مسلمانان و بـه خصوص ایرانیان دراین مناسبت ویژه خیابان‌ها را تزئین می‌‌کنند، در اطراف روستاها، شهرها و شهرها چراغ می‌‌آویزند. مردم در مراسم جشن مساجد و مراکز مذهبی شرکت میکنند و توزیع نوشیدنی‌هاي‌ نذری در همه ی جا دیده میشود. بسیاری از جوانان مراسم ازدواج خودرا بـه این روز موکول میکنند تا از برکات معنوی ان برخوردار شوند.

 

امام مهدی در بین شیعیان بـه منجی شهرت دارد و اعتقاد بر این اسـت کـه روزی بـه حکم الهی در زمین ظهور میکند و صلح را برقرار میکند تا جهان را از ظلم، تبعیض پاک کند. پدر امام زمان «عج»؛ امام حسن عسکری، ولادت و هویت ایشان را از ظالمان زمان کـه از نبوت الهی در مورد امام زمان مطلع شده بودند، حفظ می کرد. امّا تلاش و نیت بد آنان نه مانع ولادت امام شد و نه بعد از ان بـه ان حضرت آسیبی وارد کرد. بنابر این شیعیان با شور و شوق در انتظار ظهور امام هستند کـه انتظار می رود این واقعه دریک روز جمعه رخ دهد.

 

پانزدهم شعبان مظهر نگاه امیدوارانه ما بـه آینده اسـت. باید صبر کنیم روحیه انتظار و ایجاد ارتباط صمیمانه با امام زمان «عج» و پیش‌بینی روز ظهور واقعاً یکی از بزرگترین دروازه‌هاي‌ نجات بشر اسـت. ما منتظر رستگاری هستیم. این انتظار خود رستگاری اسـت. این انتظار نویدبخش و انرژی دهنده اسـت. ما را از احساس ناامیدی، تباهی و سردرگمی در مورد آینده باز می‌دارد. بـه ما امید میدهد و راهنمایی می کند. فردی کـه بـه مسئله ظهور اعتقاد دارد، در سخت‌ترین شرایط هم دلش خالی نمیشود. در دل چنین آدمی همیشه پرتو امیدی نهفته اسـت. او می دانند کـه این دوران سیاه و این دوران ظلم یقیناً بـه اتمام خواهد رسید. این یکی از مهمترین نتایج انتظار ظهور اسـت.

 

فقط شیعیان نیستند کـه ادعای بازگشت منجی را دارند. همچنین این تنها مسلمانان نیستند کـه این ادعا را دارند، همه ی ادیان جهان منتظر چنین روزی هستند. امتیاز ما این اسـت کـه وی را می شناسیم و وجود وی را احساس می کنیم. ما بـه وجود این منجی بزرگ ایمان داریم. ما با او صحبت می کنیم؛ وی را خطاب میکنیم؛ ما از او تقاضای می کنیم و او خواسته هاي‌ ما را برآورده می کند. این تفاوت دیدگاه ما با دیگران نسبت بـه منجی موعود اسـت.

 

یکی از درس‌هایي کـه از اعتقاد بـه وجود و ظهور حضرت مهدی «عج» میگیریم این اسـت کـه رفع ظلم از دنیا نه تنها ممکن، بلکه قطعی اسـت. این بسیار مهم اسـت کـه باور داشته باشیم کـه مقابله با ظلم جهانی غیرممکن نیست. افراد ناامید هرگز بـه مقابله با ظلم و بدی اقدام نمی کنند.

 

10. انشا در مورد نیمه ی شعبان برای پایه پنجم

انشا در مورد نیمه ی شعبان برای پایه پنجم

 

نیمه شعبان تاریخ بسیار مهمی برای شیعیان جهان محسوب می شود، در چنین شبی درسال 255 هجری قمری، آخرین و دوازدهمین امام ما یعنی حضرت مهدی «عج» بـه دنیا آمدند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امامان دیگر وعده آمدن منجی آخر الزمان را داده بودند، امامی کـه با آمدنش ظلم و ستم و گناه و زشتی را از روی زمین پاک و عدالت را در همه ی جا گسترده خواهد کرد.

 

باز هم نیمه شعبان از راه رسید و همه ی ما بـه شوق ظهور آقایمان، سرورمان، مولایمان روز تولد امام عصرمان را جشن می گیریم. غیبت امام زمان درد عجیبی اسـت. بعد از هر نمازمان دعای فرج می‌خوانیم ودر هر دعای ندبه همیشه برای آمدنت روز شماری می کنیم. همه ی ي مظلومان و عاشقان تو را میخواند و دعای آن ها تعجیل بـه ظهور شـما اسـت.

 

دراین شب بزرگ، زمزمه هاي‌ دعاهای اللهم کن لولیک عاشقان یک صدا بـه آسمان میرود، تا امام زمان بداند کـه عاشقان زمینی اش خسته و محزون از این غیبت طولانی منتظر آمدنش هستند و انتظار میکشند تا این غم دوری و هجران بـه اتمام برسد، او کـه مظهر همه ی ي فضیلت ها و خوبی اسـت، بیاید و این سیاهی ها، ظلم ها را ریشه برکند، روز فرجش روز رهایی و سربلندی همه ی مستضعفان و مظلومان زمین و روز شکست مستکبران عالم خواهد شد.

 

اي پناه بی پناهان! اي دلگرمی دل شکستگان! اي مأوای بی کسان! اي چراغ راه واماندگان! اي زینت عرش خدا! اي منتقم آل رسول! و اي آخرین از آل یاسین! ! بيا و منتظران و عاشقان بي قرارت را آرام جان شو. اگرچه در نیمه شعبان شادیم و غرق نور و سرور اما باز هم غمی در دل داریم غم غیبت مولایمان بر دلمان سنگینی می کند، اما مثل هر سال امیدوارانه دست بـه سوی آسمان برده ایم و از تو می‌خواهیم کـه ظهور کنید! ظهور کن.

 

11. انشای بچگانه در مورد نیمه شعبان

انشای بچگانه در مورد نیمه شعبان

 

دراین روز، امام آخر و منجی ما حضرت مهدی «عج» بـه دنیا آمد، بـه همین خاطر ما این روز را جشن میگیرم، همه ی درکنار هم شربت و شیرینی پخش می کنیم و شادی خودرا با دیگران تقسیم می کنیم. حضرت مهدی «عج» همان کسی اسـت کـه درکتاب ها و روایات مختلف مژده ي ظهورش را بـه ما شیعیان داده اند.

 

او نجات بخش تمام انسانها اسـت، دنیا را از تاریکی بـه روشنایی هدایت خواهد کرد و روزی کـه ظهور کند دنیا گلستان خواهد شد. با ظهور او تمام زشتی ها و ظلم و ستم از بین می رود و عدالت در همه ی جای دنیا بر پا می شود. او یار و یاور مظلومین جهان و دشمن منافق و ستمکار اسـت. سرور و مولای ما سر چشمه ي تمام خوبی هاست و با آمدنش خوبی را بـه ما هدیه خواهد داد.

 

حضرت مهدی «عج» همان کسی اسـت کـه در تمام سختی ها و مشکلات زندگی، نور امید را در دل ما روشن نگه می دارد، امیدی کـه بـه ما فردای بهتر را یاد آوری می کند، فردایی کـه زیبا و پر از شادی اسـت. هر لحظه منتظر او هستیم تا خبر آمدنش رابا گوش خود بشنویم و سعادتمند شویم.

 

هرروز برای آمدنش دعا می کنیم و دل هایمان را از گناه پاک می کنیم تا زودتر ظهورش را جشن بگیریم. روز ظهور روزی اسـت کـه همه ی جا چراغانی اسـت و همه ی شادی کنان بـه هم تبریک می گویند. از خدا میخواهیم کـه این روز نزدیک باشد.

 

12. انشای در مورد اعمال نیمه شعبان

انشای در مورد اعمال نیمه شعبان

 

شب بسیار مبارکی اسـت، از امام صادق علیه‌السلام روایت شده: کـه از امام باقر علیه‌السلام از فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد، ایشان فرمود:

 

این شب پس از شب قدر برترین شبهاست. دراین شب خدا فضل خودرا بر بندگان سرازیر می کند و آنان را بـه بخشش و کرم خویش می‌آمرزد، پس در تقرّب جستن بـه‌‌سوی خدای تعالی در ان بکوشید کـه ان شبی اسـت کـه خدا بـه ذات مقدّس خود سوگند یاد کرده کـه سائلی را از درگاه خویش با دست خالی بازنگرداند، مادام کـه انجام معصیتی را تقاضای نکند.

 

شب نیمه شعبان شبی اسـت کـه حق‌‌تعالی ان را برای ما قرار داد ودر عوض شب قدر کـه ان را مخصوص پیامبر«ص» فرمود، پس در دعا و ثنا بر خدای تعالی کوشش کنید… . از جمله برکات این شب مبارک، ولادت باسعادت حضرت سلطان عصر امام زمان «ارواحنا له الفداء» اسـت کـه در سحر چنین شبی درسال 255 هجری قمری در سُرَّ‌من‌‌رأی [سامرّاي کنونی] واقع شد و باعث فزونی شرافت این شب مبارک شد.

 

13. انشای در مورد عید نیمه شعبان

انشای در مورد عید نیمه شعبان

 

ولادت حضرت مهدی «عج» یکی از رویداد های مهم و معنوی در تاریخ اسلام اسـت. این روز، روزی اسـت کـه مسلمانان بـه گرامیداشت و تجدید عهد با امام زمان خود می پردازند. حضرت مهدی «عج»؛ آخرین امام شیعه و مهدی موعود اسـت کـه بر اساس اعتقادات اسلامی، او پس از غیبت، با ظهورش بـه جهان خواهد آمد و عدل و عدل را برقرار خواهد کرد.

 

ولادت حضرت مهدی «عج» فرصتی اسـت برای مسلمانان برای تجدید عهد با او، دعا برای فرج او و تمنای زودترین ظهور او. این روز، مناسبی برای پرورش ایمان و تقوا، توبه و استغفار، انجام عبادات و عمل‌هاي‌ صالح و تلاش برای پیروی از احکام اسلامی اسـت.

 

همچنین، دراین روز، مسلمانان بـه یاد آوری فضائل و خصوصیات حضرت مهدی «عج»؛ معنویت و پرورش امید و انتظار برای ظهور او و انجام اعمالی کـه بـه ظهور او نزدیکتر میکند، می پردازند. ولادت حضرت مهدی «عج» یک فرصت برای ایجاد انسجام و وحدت در بین امت اسلامی و پایبندی بـه اهداف و اهداف اسلامی اسـت.

 

مسلمانان با تزئینات محله و کوچه خود و آب و جارو کردن محل نشان از آماده بودن ظهور امام زمان خود دارند، انها با توزیع شیرینی و نوشیدنی جشن می‌گیرند.

 

14. انشای مذهبی در مورد عید نیمه شعبان

انشای مذهبی در مورد عید نیمه شعبان

 

سالیان سال اسـت کـه مسلمانان در روز نیمه شعبان تولدش را بدون خودش جشن میگیرند و برایش سنگ تمام می گذارند، البته کـه لیاقت او خیلی بیشتر اسـت چرا کـه او منجی بشریت اسـت، او کسی اسـت کـه با آمادنش ظلم و بدی نابود می شود و خوبی و زیبایی تمام جهان را دربر میگیرد.

 

نیمه شعبان برای ما مسلمانان پر از حس و حال خوب اسـت، مردمی کـه بـه مناسبت تولد او شیرینی پخش می کنند، شربت پخش می کنند و لحظه اي خنده از لبانشان برداشته نمی شود چرا کـه اما غایبشان را دوست دارند و امید دارند بـه ظهور او و آمدنش.

 

امید دارند کـه مهدی موعود کـه آخرین فرستنده خدا بر روی زمین خواهد بود می‌آید و سیاهی و ظلمت را از روی چهره زمین و زمینی ها می زداید و خوبی و روشنایی را جای گزین ان می کند. امام غایبی کـه روزی از نظرها ناپدید گردید اما پروردگار وعده آمدن و هدایت مسلمانان بـه دست وی را داده اسـت و روزی کـه او با قدم مبارکش بیایید و دنیا را گلستان کند دیگر جایی برای ظلم و ستم باقی نخواهد ماند.

 

چقدر در دنیای امروز کـه شر و بدی همه ی جا را فرا گرفته اسـت بـه وجود او محتاجیم، محتاجیم کـه بیایید و نابود کند سیاهی را کـه زمین را فرا گرفته اسـت، فقط او می تواند این دنیا را بـه جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.

 

او اسـت کـه با آمدنش عدالت و برابری هم خواهد آمد، عدالتی کـه زمان زیادی اسـت کـه دیگر وجودش احساس نمی شود، او اسـت کـه با آمدنش صداقت و درستکاری هم خواهد آمد صداقتی کـه دیگر در وجود کمتر کسی میتوان ان را یافت. دروغگویی ها، قضاوت ها، بدی ها همگی با آمدن او از بین خواهند رفت چرا کـه او دشمن تمام صفات بد و کارهای ناهنجار اسـت و با آمدنش تمام ان ها را نابود خواهد کرد.

 

مهدی موعود با آمدنش دنیا را گلستان می کند و با خود نور و برکت می آورد، زشتی ها و بدی ها را از بین میبرد و بهترین راهنمای عالم بشریت خواهد بود، راهنمایی از جانب پروردگار کـه هیچ صفت بدی در او وجود ندارد و سرشت و وجود او از خوبی و زیبایی ساخته شده اسـت.

 

همان‌ گونه انتظار آمدنش را خواهیم کشید و هیچگاه نا امید نمیشویم، ان روزی را تصور میکنم کـه با امدنش تمام مسلمان مانند روز تولدش در نیمه شعبان شربت و شیرینی پخش می کنند و بزرگترین جشن دنیا را برای ظهور خواهند گرفت.

 

درست اسـت کـه امام زمان از دید ما پنهان اسـت اما او ما را می‌بیند ودر کنارمان اسـت، او بیشتر از ما مشتاق آمدن و کمک کردن بـه ما اسـت و امیدوارم خداوند هر چه زودتر سعادت دیدن ودر کنار او بودن را نصیب ما مسلمانان کند.

 


مطالب مشابه: عید نیمه شعبان لیله قدر اهل بیت «ع»


 

در پایان

نوشتن انشا یکی از مهارت‌هاي‌ زبانی اسـت کـه می تواند برای افراد مزایای زیادی داشته باشد. نوشتن انشا یک فرصت برای ابراز افکار و احساسات اسـت کـه میتواند بـه شخصیت و رشد فردی کمک کند.

جدیدترین مطالب سایت