اولین نشانه سرطان در آزمایش خون

مجموعه : رپورتاژ آگهی
اولین نشانه سرطان در آزمایش خون

این مقاله برای افرادی که به تازگی نمونه خون داده اند و به دنبال یافتن اولیه نشانه سرطان در آزمایش خون خود هستند، بسیار مفید خواهد بود. در صورتی که می خواهید تفسیر کاملی از آزمایش خود داشته باشید یا ماهرترین پرستار و بهترین آزمایشگاه تهران در خدمت شما باشد ، می توانید از خدمات آزمایش در منزل ما استفاده کنید تا در اسرع وقت ( پاسخگویی 24 ساعته ) ، بهترین رگ گیر را برای گرفتن نمونه خون در منزل و ارسال به آزمایشگاه معتبر را اعزام کنیم.

 

از دیگر خدمات درمانی در محیط منزل که میتوانید استفاده کنید : ویزیت متخصص اطفال در منزل و ویزیت متخصص داخلی در منزل

 

اولین نشانه سرطان در آزمایش خون

کاهش تعداد گلبولهای سفید

توجه به تغییرات تعداد گلبول های سفید در خون می تواند یک راهنما برای یافتن نشانه های از سرطان در بدن باشد. برخی از سرطان ها به مغز استخوان آسیب می زنند که در نتیجه ی این آسیب ، تعداد کل انواع گلبولهای سفید کاهش یافته و یا تغییر شکل می دهند. گلبول های سفید مبارزه با انواع عفونت در بدن هستند.

  • کاهش گلبول سفید (لکوپنی)
  • افزایش گلبول سفید  (لکوسیتوز)

 

افزایش تعداد گلبول های سفید

بالا بودن تعداد گلبولهای سفید نیز می تواند به عنوان اولین نشانه سرطان در آزمایش خون تلقی شود. برای مثال در سرطان هایی همچون لنفوم یا لوسمی ، تعداد گلبولهای سفید لنفوسیت خون از سطح نرمال بیشتر است. برخی دیگر از سرطان ها یا ایجاد التهاب و عفونت ، در افزایش گلبولهای سفید خون نقش دارند.

 

تغییر در نوع گلبول ‌های سفید خون

ترکیب گلبولهای سفید خون و درصد هر یک از آنها مشخص است. هرگاه این ترکیب تغییر کند می تواند اولین نشانه از سرطان در آزمایش خون باشد. به عنوان مثال، افزایش تعداد لنفوسیت ‌ها، یک نشانه از ابتلای فرد به سرطان لنفوم است.

 

افزایش تعداد پلاکت‌ها

شاخص دیگری که برای یافتن اولین نشانه از وجود سرطان در آزمایش خون مورد بررسی قرار میگیرد ، افزایش تعداد پلاکت هاست.  مثلا در سرطان لوسمی یا لنفوم ، تعداد پلاکت ها نیز به همراه گلبولهای سفید ، دستخوش تغییرات شده و روند افزایشی به خود می گیرد.

افزایش تعداد پلاکت‌ها

افزایش سطح پروتئین‌ های خاص

یکی دیگر از شاخص هایی که پزشک می تواند برای یافتن سرطان در آزمایش خون به دنبال آن باشد؛ بررسی بالا بودن سطح برخی از پروتئین های خاص در خون است، مثل  آلفا-فتوپروتئین (AFP) و کارسینوامبریونیک آنتی‌ژن (CEA.

 

توجه : فقط با تکیه بر آزمایش خون نمی توان به طور قطعی وجود سرطان را اثبات کرد. زیرا تغییرات ذکر شده در بالا می توانند در اثر عوامل دیگری نظیر : عوارض جانبی دارو یا وجود عفونت و التهاب نیز رخ داده باشند.

جدیدترین مطالب سایت