هزینه و تعرفه آزمایش خون در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چقدر است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
هزینه و تعرفه آزمایش خون در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چقدر است؟

در سال های اخیر مردم از مشکلات اقتصادی به شدت رنج می برند و بعضی افراد به همین دلیل به سراغ بعضی کار ها به دلیل هزینه هایی که در پی دارند نمی روند که یکی از این ها آزمایش خون است. اما این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که سلامتی در این دنیا از همه چیز واجب تر است، پس قبل از تصمیم گیری بهتر است بررسی های لازمه را انجام دهید.

 

چون تعرفه قیمت توسط وزارت بهداشت مشخص و تعیین می شود و اگر تفاوت قیمتی هم بین آزمایشگاه ها باشد به صورت حداقلی است. یکی از مهم ترین فاکتور ها که برای افراد مراجعه کننده به آزمایشگاه، از اهمیت بالایی برخوردار است هزینه آزمایش خون است .

 

همانطور که ذکر شد هزینه آزمایش ها توسط وزارت بهداشت تعیین می شود و شرکت خدمات پرستاری لیما طب  هم از این قاعده مستثنا نیست و هزینه هایی که پرداخت می کنید طبق تعرفه می باشد و نه بیشتر. علاوه بر این ها لیماطب  عنواع آزمایش ها و به خصوص آزمایش خون را به صورت غیر حضوری و در محل مورد نظر شما نیز انجام می دهد که سبب سرفه جویی در وقت و هزینه های شما می شود.

 

قیمت و هزینه آزمایش خون به چه مواردی بستگی دارد؟

یکی از پرکاربردی ترین آزمایش هایی که در آزمایشگاه های بالینی انجام می شود، آزمایش خون است. این آزمایش می تواند به دلایل مختلفی توسط چزشک تجویز شود و حتی می تواند صرفا برای یک کنترل و چکاپ خون ساده باشد و یا برای بررسی یک بیماری مرموز باشد.

 

آزمایش خون عنواع مختلفی دارد در بخش های مختلف آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد که شامل موارد زیر است:

  • وضعیت کلی سلامتی بدن مورد بررسی قرار می گیرد.
  • احتمال ابتلا به عفونت های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
  • عملکرد اندام ختلف بدن مورد بررسی قرار می گیرد.
  • بیماری های مختلف ژنتیکی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

اگر این آزمایش ها به صورت دوره ای و طی  یک سری زمان های خاص انجام شود، اطلاعات کاملی درباره وجود احتمالی یک سری بیماری ها ارائه می دهد. به صورت کامل در یک سری بخش ها آزمایش و تست خون انجام می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • بیوشیمی
  • هماتولوژی
  • ایمونولوژی
  • سرولوژی
  • میکروب شناسی
  • بانک خون
  • سرطان شناسی
  • ژنتیک
  • تست های انعقادی

 

تست هایی که در هر یک از این بخش ها گرفته می شود به نحوی تعیین کننده قیمت هزینه آزمایش خون می باشند.

 

نحوه قیمت گذاری آزمایش خون چگونه است

 

نحوه قیمت گذاری آزمایش خون چگونه است؟

تعرفه قیمت و هزینه انواع آزمایش ها به صورت سالانه و در اوایل سال توسط معاونت درمان و وزارت بهداشت تعیین می شود. در ابلاغیه ای که توسط این سازمان ها صادر می شود هزینه هر آزمایش همراه با قیمتی که بیمه وظیفه دارد پرداخت کند و هزینه ای که بیمار باید آن را پرداخت کند باجزئیات قید می شود و مشخص است. و کلیه آزمایشگاه هایی که در کشور در حال فعالیت هستند باید از این قیمت های اعلام شده پیروی کنند.

 

البته این وزارت خانه ها هنگام تدوین این ابلاغیه تک به تک جزئیات از جمله مواد اولیه، هزینه های مربوط به آزمایش، شرایط بیمه ها، وضعیت معیشتی مردم و … رادر نظر می گیرند و بر اساس این ها قیمت گذاری های لازمه را انجام می دهند.

 

شرکت خدمات پرستاری لیما طب هم بر اساس قیمت هایی که از طرف سازمان اعلام می شود در فروردین هر سال به صورت سیستمی ثبت و تعیین می شود به فعالیت خود ادامه می دهد به همین علت مراجعه کنندگان عزیز می توانند با خیال راحت هر نوع آزمایشی که نیاز دارند را به صورت حضوری یا در محلی که برای خودشان مورد نیاز است را انجام دهند.

 

لیماطب

شرکت خدمات پرستاری لیما طب خدمات و مزایای زیادی را در انواع آزمایشات از جمله چکاپ خون  و آزمایش خون در احتیار مراجعه کنندگان عزیز قرار می دهد که می توانید به سایت لیما طب مراجعه کنید و هر نوع آزمایش و چکابی که نیاز دارید را انتخاب کرده و فرم مربوطه را پر کنید. تا درکم ترین زمان تیم پزشکی و حرفه ای لیماطب درر محل مورد نظر شما حضور پیدا کنند و آزمایشات لازمه را انجام دهند.

 

علاوه بر این ها تیم پشتیبانی لیماطب هم همیشه همراه شماست و پاسخگویی سوالات انتقادات و پیشنهادات شماست و هر موقع که نیاز داشتید یا سوالی ذهن شما را مشغول کرده بودی می توانید با تیم پشتیبانی در تماس باشید.

 

نتیجه گیری

در کل می توتن گفت تعداد و نوع آزمایش های درخواستی می تواند تعیین کننده هزینه و قیمت آزمایش باشد اما لیماطب کلیه خدمات ازمایشگاهی خود را زیر نظر وزارت بهداشت و مصوبه های تنظیم شده انجام می شود و هیچ هزینه اضافی بابت آزمایش و انجام آن ها پرداخت نمی کنید.البته این نکته هم لازم به ذکر است که یک سری تست ها بیمه را هم شامل می شوند و می توان از بیمه هم کمک گرفت و اما بعضی از تست ها آزاد هستند و بیمه آن ها را شامل نمی شود.

 

درست است که هزینه هم یکی از نکات مهم به حساب می اید اما در وحله اول باید کیفیت و دقت آزمایش و آزمایشگاه را در نظر داشته باشید چون نتیجه آزمایش نادرست می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد و روند تشخیص و درمان را با مشکل مواجه کند.

 

به همین دلیل در قدم اول سعی کنید کیفیت را بررسی کنید و در قدم دوم قیمت، چون سلامتی شوخی بردار نیست و ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. اما با لیماطب خیالتان از بابت کیفیت و هزینه راحت است.

جدیدترین مطالب سایت