این روزها چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
این روزها چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم

این روزها که آمار جراحی های زیبایی و به خصوص جراحی بینی، سر به فلک کشیده است، شاید این سوال مهم مطرح باشد که چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم و معیارمان برای این انتخاب چه مسائلی باید باشد؟ در ابتدا برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که تصمیم برای جراحی بینی تصمیمی مهم است چرا که عوارض بعد از عمل، رضایت یا عدم رضایت شخص و مهارت جراح از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 

با وجود اینکه در حال حاضر جراحان زیبایی بسیار زیادی در ایران فعالیت می کنند اما باید قبول کرد که به صرف وجود تحصیلات نمی توان انتظار داشت که تمام جراحان، بینی را خوش فرم و زیبا عمل کنند.

 

چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم و پشیمان نشویم

پشیمانی یا عدم پشیمانی شما پس از جراحی بینی به عوامل متعددی بستگی دارد. انتخاب مدل مناسب، عدم وجود عوارض پس از جراحی و داشتن حس بهتر نسبت به گذشته را می توان از مهمترین دلایل رضایت نام برد. اما با تمام این تفاسیر ویژگی های مختلفی را نیز می توان برای جراح در نظر گرفت که با توجه به آنها انتخاب جراح بینی مناسب آسانتر خواهد شد و تاثیر رضایت شما را بعد از جراحی دو چندان خواهد کرد. در ادامه اشاره کوتاهی به این ویژگی ها می کنیم. چنانچه شما نیز قصد جراحی بینی را دارید و می خواهید پر اهمیت ترین معیارهای انتخاب جراح مناسب را بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به پرسش چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم پاسخ دهیم.

 

بورد تخصصی و تجربه

در ابتدا برای انتخاب یک جراح مناسب و ماهر باید به بورد تخصصی پزشک توجه داشته باشید. بورد تخصصی این اطمینان خاطر را به بیمار می دهد که جراح مورد نظر دارای مهارت کافی برای انجام جراحی بینی می باشد. توجه داشته باشید که جراحان ماهر علاوه بر تحصیلات باید با بهترین و جدیدترین شیوه های جراحی بینی آشنا باشند تا بتوانند مناسب ترین روش جراحی بینی را برای بیمار انتخاب کنند.

 

در پاسخ به این پرسش که چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم می توان به تجربه جراح نیز اشاره کرد. هر چقدر میزان تجربه پزشک در عمل جراحی بالاتر باشد، درصد خطا کمتر می شود. از آنجایی که هر یک از جراحان در انجام یک عمل خاص تبحر بیشتری دارند، پیش از مراجعه به جراح، آگاهی های لازم را کسب کنید. برای مثال برخی از جراحان، در جراحی بینی های گوشتی تبحر بیشتری دارند و برخی نیز بینی های استخوانی را بهتر عمل می کنند.

 

دیدن عکس های بیماران

خوشبختانه در حال حاضر بیشتر جراحان دارای صفحه های مجازی هستند که در آنها عکس و فیلم های قبل و بعد از جراحی بیماران را قرار می دهند. مقایسه این عکس ها می تواند شما را در انتخاب جراح مناسب یاری کند. عکس بیمارانی که فرم بینی طبیعی یکسانی با شما داشته اند، می تواند نمونه بارز مهارت و کار جراح باشد. در برخی مواقع ممکن است پزشک این موضوع را با شما در میان بگذارد که تمام مدل ها را می تواند به بهترین نحو ممکن جراحی کند که ادعایی بیش نیست، چرا که بهترین جراحان جهان نیز این توانایی را نخواهند داشت. جراحی بینی شوخی بردار نیست زیرا در مواردی نیز امکان عمل مجدد وجود نخواهد داشت پس در انتخاب جراح تمام دقت خود را به خرج دهید.

 

صرف وقت برای بیمار

یک جراح بینی علاوه بر مهارت و تحصیلات، باید اصول اولیه و اخلاقی پزشکی را نیز بداند. جراحی که فقط برای مسائل مالی دست به عمل زیبایی می زند، در بیشتر مواقع وقت زیادی را صرف بیمار نمی کند. جراحان زیبایی باید از صفر تا صد عمل و برخی شرایط و دشواری های بعد از عمل را برای بیمار شرح دهند و با دقت و حوصله به تمام سوالات بیمار پاسخ دهند. در برخی مواقع بیمار روحیه ضعیفی دارد و یا به خاطر تعاریف دیگران و ترس، نگران نتیجه جراحی است که در این مواقع جراح باید روحیه بیمار را بالا ببرد و باعث اطمینان خاطر او شود.

این روزها چگونه یک جراح بینی خوب انتخاب کنیم

پرس و جو از بیماران قبلی

شاید برایتان سوال باشد که در ابتدا و بدون شناخت و اطلاعات قبلی چگونه یک دکتر خوب عمل بینی انتخاب کنیم. پاسخ روشن است. اگر زمان مشخصی را صرف صحبت با بیماران قبلی و همراهان آنها کنید می توانید شناخت اولیه خود را به دست آورید. تجربه ثابت کرده است که این شیوه همیشه جواب می دهد.

 

به راحتی می توانید با بیمارانی که در مطب حضور دارند صحبت کنید و یا با پیام دادن به مخاطبان صفحه مجازی پزشک، اطلاعات لازم را از بیماران قبلی کسب کنید. تلاش کنید که سوالات مهم و اساسی را مطرح کنید. اینکه بعد از عمل فرم بینی مطابق چیزی بوده که انتظار داشته اند یا خیر. آیا بعد از انجام جراحی مشکلاتی مانند تنفس سخت و دشوار را داشته اند؟ و سوالات این چنینی می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

 

کسب اطلاعات از محل جراحی

بیمارستانی که جراحی زیبایی در آن انجام خواهد شد، باید دارای بهترین و بالاترین امکانات باشد. از طرفی بهداشت مناسب و وجود برخی خدمات مورد نیاز نیز از مهمترین مسائل برای عمل بینی می باشد لذا از جراح خود درباره بیمارستانی که قرار است عمل در آن انجام شود سوال کنید و تحقیقات لازم را در این خصوص به عمل آورید. علاوه بر این تمام هزینه های جراحی زیبایی بینی را در نظر بگیرید.

 

متاسفانه در حال حاضر بیشتر جراحان با اعلام هزینه های نجومی و بی دلیل به بیماران، اقدام به جراحی رینوپلاستی می کنند در حالی که در اغلب موارد کیفیت جراحی یکسانی را با دیگر جراحان زیبایی خواهند داشت. تحقیق در مورد هزینه های جراحی می تواند دست شما را برای انتخاب باز یا محدود کند. در نهایت پس از انتخاب جراح و اطمینان خاطر از روند جراحی، روحیه خود را حفظ کنید و بدون ترس و نگرانی جراحی را انجام دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت