برنامه شستشوی کدام لباسشویی کامل است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برنامه شستشوی کدام لباسشویی کامل است؟

در سال‌های اخیر ماشین‌های لباسشویی تولید شده توسط برندهای مختلف، مجهز به چندین نوع برنامه‌ شستشوی متنوع بوده‌اند. این تعدد و تنوع برنامه‌های شستشو کمک می‌کند که بتوانیم انواع لباس‌ها با پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف را به راحتی بشوییم، بدون اینکه پارچه لباس آسیبی ببیند. از جمله دستگاه‌هایی که کامل‌ترین برنامه‌ها را دارند، می‌توان به ماشین‌های لباسشویی سامسونگ و دوو اشاره کرد.

 

آشنایی با برنامه‌های شستشو کمک می‌کند که علاوه بر استفاده بهینه از دستگاه، لباس‌هایمان نیز سالم بمانند. البته تنوع برنامه‌های شستشو باعث شده است که قیمت ماشین‌های لباسشویی جدید در مقایسه با انواع قدیمی آنها بالاتر باشد. به طور مثال قیمت ماشین لباسشویی سامسونگ که یکی از دستگاه‌هایی است که کامل‌ترین برنامه‌های شستشو را دارد، در مقایسه با انواع ساده‌تر آن بالاتر خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع برنامه‌های شستشو و در واقع بهترین و مهم‌ترین آنها آشنا کنیم.

 

  • برنامه Cotton

برنامه Cotton یکی از برنامه‌هایی است که برای لباس‌های کتان، لباس‌های زیر و همچنین لباس‌های رنگی سبک که کثیفی آنها بالای متوسط است، استفاده می‌شود. دمای آب در این برنامه، دمای بسیار بالایی است.

 

  • برنامه Cotton Large

برنامه Cotton Large نیز شبیه برنامه Cotton عمل می‌کند. با این تفاوت که به کمک این برنامه می‌توان لباس‌های کتان سایز بزرگ را شستشو داد. همچنین این برنامه برای لباس‌های نخی بزرگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه Cotton Large در برخی از ماشین‌های لباسشویی نظیر دوو تعبیه شده است؛ بنابراین قیمت ماشین لباسشویی دوو برای مدل‌هایی که برنامه‌های بیشتری دارند، گران‌تر خواهد بود.

 

  • برنامه Synthetic

برنامه Synthetic از دیگر برنامه‌های ماشین‌های لباسشویی است که برای لباس‌هایی از جنس پلاستیک و الیاف مصنوعی کاربرد دارد. دمای مورد استفاده در این برنامه معمولاً حدود ۶۰ درجه است. همچنین مدت زمان شستشوی لباس‌ها، حدود ۸۰ دقیقه خواهد بود.

 

  • برنامه Wool

برنامه Wool برنامه‌ای است که برای شستشوی لباس‌های پشمی و بافتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمای آب در این برنامه نهایتاً باید ۴۰ درجه باشد. لباس‌ها در برنامه Wool در مدت زمان بسیار کمی شسته می‌شوند. در این برنامه دیگ لباسشویی بسیار کم و آرام تکان می‌خورد. همین موضوع باعث می‌شود که لباس‌ها کاملاً تمیز شده و در عین حال کوچک‌ترین آسیبی نیز به آنها وارد نشود.

 

  • برنامه Baby Care

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی تعبیه شده بر روی برخی از ماشین‌های لباسشویی، برنامه Baby Care است. از این برنامه برای شستشوی لباس‌های کودکان استفاده می‌شود. همچنین برای شستشوی لباس‌های افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، می‌توان از این برنامه استفاده کرد. دمای آب در این برنامه حدود ۶۰ درجه است. این دما که دمای بالایی محسوب می‌شود، می‌تواند تمام آلودگی‌ها را به خوبی پاک کند. از برنامه Baby Care در برخی از ماشین‌های لباسشویی مانند سامسونگ و دوو استفاده شده است.

 

  • برنامه Rinse & Spin

برنامه Rinse & Spin نیز برنامه‌ای است که برای آبکشی و خشک‌کن استفاده می‌شود؛ یعنی شستشوی لباس‌ها توسط این برنامه انجام نمی‌گیرد. بلکه به کمک این برنامه فقط کارهای آبکشی و خشک کردن را می‌توان انجام داد.

 

  • برنامه Eco Drum Clean

برنامه Eco Drum Clean برنامه دیگری است که برای شستشوی داخل دیگ به کار می‌رود. از این برنامه معمولاً پس از حدود ۴۰ بار روشن کردن دستگاه باید استفاده شود. استفاده از این برنامه به کمک جرم‌گیر مخصوص انجام می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که رسوبات داخل دیگ از بین بروند. همین موضوع به شستشوی بهتر لباس‌ها و البته سالم در ماندن دستگاه کمک می‌کند.

 

  • برنامه Sports Wear

برنامه Sports Wear یا Sports Wash برنامه‌ای است که برای شستشوی لباس‌ها و کفش‌های ورزشی و کوهنوردی استفاده می‌شود. این برنامه در برخی از ماشین‌های لباسشویی با نام Outdoor Care نیز وجود دارد. در واقع از این برنامه برای شستشوی پارچه‌هایی از جنس کششی، اسپندکس و میکروفیبر استفاده می‌شود.

 

  • برنامه Delicate

برنامه Delicate برنامه دیگری است که برای لباس‌های ظریف و حساس استفاده می‌شود. البته باید دقت کنید که برای استفاده از این برنامه، لباس‌ها باید لکه‌های کم و ضعیفی داشته باشند. اگر لکه‌های لباس قوی باشند، بهتر است آنها را به خشکشویی بدهید. در برنامه Delicate دمای آب در پایین‌ترین حالت خود و دور موتور نیز در کمترین حالت قرار می‌گیرد.

 

  • برنامه dark garment

برنامه dark garment که در برخی از ماشین‌های لباسشویی با نام Dark Wash نیز شناخته می‌شود، برای شستشوی لباس‌های مشکی و تیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه شستشو در این برنامه بسیار ملایم است. این موضوع سبب می‌شود که بافت و رنگ لباس سالم بماند.

 

  • برنامه Bedding

برنامه کاربردی دیگری که در محصولاتی مانند سامسونگ وجود دارد، برنامه Bedding است. این برنامه در ماشین لباسشویی دوو با نام Duvet مشخص می‌شود. از این برنامه برای شستن مواردی مانند روتختی، ملحفه، روکش لحاف و به طور کلی پارچه‌های مربوط به خواب و رختخواب استفاده می‌شود.

 

  • برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization

یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های برخی از ماشین‌های لباسشویی جدید مانند سامسونگ، برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization است. از این برنامه می‌توان برای لباس‌هایی استفاده کرد که تمیز هستند، اما به دلایلی بدبو شده‌اند. عملکرد این برنامه به گونه‌ای است که بدون آب و شوینده و به کمک هوای گرم، بوی بد و باکتری‌هایی را که در داخل الیاف پارچه وجود دارد از بین می‌برد.

 

  • برنامه Silent Wash

برنامه Silent Wash یا شستشوی بی‌صدا نیز در ماشین‌های لباسشویی دوو تعبیه شده است. این برنامه کمک می‌کند که ماشین لباسشویی، کار شستشوی لباس‌ها را بدون صدا انجام دهد.

 

  • برنامه Daily Wash

برنامه Daily Wash برنامه‌ای است که برای شستن لباس‌های نسبتا تمیز استفاده می‌شود. در واقع ممکن است لباسی که ما در طول روز پوشیده‌ایم، تمیز و بدون لکه باشد، اما دچار بوی عرق بوده و باید شسته شوند. این برنامه کمک می‌کند که لباس مورد نظر بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی ببیند، در یک دمای معمولی و زمانی کوتاه شسته شود.

 

  • برنامه Super Eco Wash

برنامه Super Eco Wash برنامه‌ ای است که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی بسیار سودمند است. این برنامه کمک می‌کند که ماشین لباسشویی در عین حال که عملکرد قدرتمندی دارد، برق کمتری را نیز مصرف کند. در این برنامه تمام لباس‌ها با هر لکه‌ای، در مدت زمان ۹۰ دقیقه شستشو می‌شوند.

 

  • برنامه Mix

برنامه Mix یکی دیگر از برنامه‌های بسیار کاربردی است که در برخی از ماشین‌های لباسشویی مانند دوو تعبیه شده است. این برنامه به برنامه ترکیبی نیز معروف است. برنامه ترکیبی این امکان را می‌دهد که بتوانیم انواع لباس‌ها با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف را با هم شستشو دهیم. با استفاده از این برنامه دیگر نیازی نیست هر جنس یا رنگ لباسی را به صورت جداگانه بشوییم. البته باید دقت داشته باشید که لباس‌هایی که با یکدیگر ترکیب می‌شوند، از جنس‌های ظریف نباشند.

 

  • برنامه Easy Care

برنامه Easy Care که به برنامه اتوکشی نیز معروف است، برنامه‌ای است که از ایجاد چین و چروک در لباس‌ها در حین شستشو جلوگیری می‌کند. البته باید حواستان باشد که این برنامه برای شستشوی لباس‌هایی با جنس حساس و ظریف مناسب نیست.

برنامه شستشوی کدام لباسشویی کامل است

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به برخی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌هایی که در بعضی از ماشین‌های لباسشویی وجود دارد اشاره کنیم. اغلب ماشین‌های لباسشویی که امروزه تولید می‌شوند، بسیاری از این برنامه‌ها را در خود جای داده‌اند. اما برخی دیگر برنامه‌های بسیار کامل‌تر و جامع‌تری دارند؛ به طور مثال برندهایی مانند سامسونگ و دوو جزء برندهایی هستند که کامل‌ترین برنامه‌ها در آنها تعبیه شده است. البته برای اینکه از کارکرد تمام برنامه‌ها مطمئن باشید، بهتر است دستگاه خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. به طور کلی خرید لوازم خانگی به‌خصوص نوع برقی آنها، حتماً باید از نمایندگی‌های مجاز برند مربوطه انجام گیرد.

جدیدترین مطالب سایت