بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی

امروز تقویت لیسنینگ با استفاده از پادکست ها و فایلهای صوتییکی از متداول ترین روشهای آموزشی در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. تحت تاثیر همین مسئله است که بسیاری از آموزشگاه ها و موسسه های آموزش آنلاینزبان انگلیسی تلاش می کنند با تهیه پادکست های متنوع نه‌تنها مهارت لیسنینگ را در زبان آموزان تقویت کنند بلکه با آموزش لغات و عبارات پرکاربرد مهارت اسپیکینگ آنها را نیز بهبود ببخشند. از آنجایی که لیسنینگ برای بسیاری از زبان آموزان فارسی زبان یکی از اصلی ترین موانع یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آید امروز ما قصد داریم مهمترین پادکست آموزش زبان انگلیسی را به شما کاربران معرفی کرده و در این مسیر شماره یاری کنیم.

 

تعریف پادکست

پادکست ها فایل های صوتی دیجیتالی (یا گاهی اوقات ویدیو) هستند که می توانند مستقیماً از تلفن همراه، تبلت یا رایانه شما دانلود یا پخش شوند. این بدان معناست که می توان آنها را در هر مکان و هر زمان گوش داد.پادکست ها می توانند از چند دقیقه تا بیش از یک ساعت مدت زمان داشته باشند و برای تمامی سلیقه ها می توان یک پادکست مناسب پیدا کرد.

 

چگونه با استفاده از پادکست هالیسنینگ را تقویت کنیم؟

تنها گوش کردن به پادکست ها نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در مهارت لیسنینگ باشد ، شما باید در کنار گوش کردن به پادکست فعالیت های مرتبطی را نیز انجام دهیم که در این بخش به مهم ترین این فعالیت ها نگاهی می اندازیم:

ابتدا یک توضیح کوتاه از پادکست را گوش کرده و سپس بر اساس آن پیش بینی کنید مجری در مورد کدام مسئله قصد دارد صحبت کند.

اگر متن پادکست در دست شما است تا حد امکان تلاش کنید به متن مورد نظر نگاه نکرده و بدون آن لغات دشوار متن را حدس بزنید.

ابتدا دو دقیقه از پادکست را پخش کنید و سپس آن را متوقف کنید و حدس بزنید باقی فایل صوتی در مورد چه مطلبی صحبت خواهد کرد.

بدون این پادکست را متوقف کنید به تمامی آن گوش کرده و سپس خلاصه ای از مطالب گفته شده تهیه کنید. سپس مجدد به فایل پادکست گوش کنید و ببینید می توانید مطلب جدیدی را به آن اضافه کنید

ابتدا یک مغهوم گرامری را انتخاب کرده و سپس به پادکست گوش کنید. تمرکز اصلی خود را بر روی آن موضوع گرامری معطوف کنید.

در هنگام گوش کردن به پادکست از تکنیک Shadowing به منظور بالا بردن مهارت اسپیکینگ استفاده کنید.

 

بهترین پادکست های رایگان برای تقویت لیسنینگ

امروزه برای بسیاری از ایرانی ها دسترسی به پادکست های آموزش یکی از اصلی ترین مسائلی است که سبب می شود یادگیری زبان انگلیسی آن ها وارد مرحله جدیدی شود از این رو ما در این بخش قصد داریم برای شما بهترین پادکست های رایگان آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم:

 

انگلیش کلینیک

یکی از بهترین و موفق ترین ارائه دهنده های پادکست های آموزشی صوتی و تصویری در سرتاسر کشور موسسه آموزش آنلاین رفیعی انگلیش کلینیک می باشد. اینموسسهکهفعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده تلاش می‌کند با ارائه پادکست های موضوعی زبان آموزان خود را در مسیری قرار دهند که مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی را تقویت کرده و بتوانند در آزمون های مختلف موفق ظاهر شوند. دکتر حامد رفیعی که سالها در بحث آموزش آنلاین زبان انگلیسی فعالیت کرده با استفاده از موضوعات جذاب پادکستهای را تهیه می کنند و به صورت رایگان در اختیار تمامی زبان آموزان قرار می دهند.

این پادکست ها که مکمل دوره های  مکالمه  آموزش آنلاین  این موسسه می باشد در طی چند سال اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند و کمک می‌کنند تا کاربران بتوانند در هر شرایطی زبان انگلیسی را آموزش ببینند.شما میتوانیدبا ورودبهوبسایت این آموزشگاه به صورت رایگان پادکست‌ها را دریافت نمایید.

 

پادکست های ESL

بدون شک مهمترین و اصلی ترین منبع یادگیری زبان انگلیسی وب سایتESL می باشد که به منظور آموزش زبان انگلیسی به به عنوان زبان دوم طراحی شده است. زبان آموزان می توانند با حضور در این وب سایت به صورت رایگان نه تنها فایل صوتی پادکست را دریافت کنند بلکه می توانند متن های آنها را نیز دانلود کرده و به راحتی آموزش زبان انگلیسی خود را دنبال کنند.  تنها نکته منفی این آموزش تلفیق لهجه ها می باشد که شما هنگام دانلود باید دقت کنید لهجه بریتیش را انتخاب کرده اید و یافایل دانلود شده شما امریکن می باشد.

 

Espresso English Podcast

از جمله مهمترینپادکست که در طی سالیان گذشته توانسته نظر بسیاری از زبان آموزان در سرتاسر دنیا را به سمت خود جلب کند پادکست های اسپرسو انگلیش است که در ابتدا به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران قرار می گرفت ولی پس از مدتی و با شهرت این وبسایت تمامی فایل های ارائه شده نیاز به دریافت اشتراک سالیانه بوده و فایلهای رایگان نیز از وبسایت حذف شدند. در این وب سایت شما می توانید تمامی مفاهیم زبان انگلیسی از جمله گرامر idiom ها و لغات را به صورت پادکست دانلود کرده و از آنها لذت ببرید. البته شما می توانید به صورت یک ماه رایگان به تمامی موارد آموزشی دسترسی داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت