تفاوت دستگاه بدنسازی با trx چیست؟ کدام بهتر است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تفاوت دستگاه بدنسازی با trx چیست؟ کدام بهتر است؟

اگر قرار است ورزش را برای تناسب اندام و قدرت بدنی بهتر انتخاب کنید، کار با دستگاه بدنسازی  و trx نیز در لیست گزینه‌های انتخابی شما خواهند بود. اما باید قبول کنیم که نه‌تنها فرصت انجام ورزش‌های مختلف بلکه بودجه‌ی خرید تجهیزات گوناگون آن‌ها را نیز نداریم. پس از بین اولویت‌های خود یکی را انتخاب می‌کنیم.

 

اگر شما هم تصمیم دارید بهترین راهکار را انتخاب کنید، باید درباره‌ی آن‌ها بیشتر بدانید. بهترین راهکار نیز در چنین مواقعی بررسی نیازها و انتخابی متناسب با آن‌هاست.  احتمالا می‌خواهید این نکته را بدانید که برتری‌های کار با دستگاه بدنسازی در مقایسه با trx چیست یا حتی کدام‌یک اثرگذاری بیشتری دارند. با این اوصاف قطعا نیاز نیست برایتان از مزایای ورزش بگوییم. شما می‌دانید trx چیست و از محسنات کار با دستگاه نیز آگاه هستید.

 

آنچه جوابگوی تمام کسانی است که آماده‌ی شروع این دو ورزش و انتخاب هستند، مقایسه‌ی بین آن‌هاست که در ادامه می‌خواهیم به آن بپردازیم. بیایید قبل از شروع این بحث حدس‌هایی بزنیم. از نظر شما مزایا و معایب کار با دستگاه در مقایسه با trx چیست و کدام برتر است؟

 

trx  چیست؟

در پاسخ به trx چیست باید بگوییم، در یک کلام trx ورزشی است که با تکیه بر وزن بدن انجام می‌شود. آنچه در طول زمان و در حین انجام تمرینات این ورزش به دست می‌آورید نیز بهبود قدرت، انعطاف‌پذیری، تعادل و استقامت بدن است. ورزشکاران با استفاده از بندهای trx آویزان می‌شوند و با غلبه بر نیروی گرانش زمین حرکاتی را انجام می‌دهند که نتایجی مطلوب به همراه دارد.

 

این ورزش کاملا متفاوت با انواع دیگر، مؤثر، با دستیابی آسان، مقرون‌به‌صرفه و همه‌کاره است. شاید تنها مانعی که بتوانیم سد راه ورزشکاران علاقمند به این ورزش بدانیم، انتخاب محلی برای اتصال بند است.

تفاوت دستگاه بدنسازی با trx چیست؟ کدام بهتر است؟

ویژگی‌های دستگاه‌های بدنسازی و trx چیست؟

ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، نسبی هستند. به این معنا که در این ورزش خاص نسبت به تمرین‌های دیگر  بیشتر دیده می‌شوند. همچنین در هر ورزش تجهیزات مختلف موجود ویژگی‌های خاصی ارائه می‌کنند. برای بررسی بیشتر انتخاب یک سایت فروش مطمئن و بررسی ویژگی‌های آن‌ها کمک خوبی است.

 

ویژگی‌های trx چیست؟

تمرینی برای تمام بدن

فشار نسبی کم به مفاصل در حین تمرین

مناسب برای تمام گروه‌های سنی و جنسی، از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای

امکان تنظیم سختی

امکان اجرا در مکان‌ها و زمان‌های مختلف

 

ویژگی‌های دستگاه بدنسازی چیست؟

حداکثر عضله‌سازی

امکان کار با انواع دستگاه بدنسازی و تنوع در کار

امکان افزایش انگیزه در حین افزایش وزنه‌ها

 

 مزایای انواع دستگاه بدنسازی نسبت به بندهای trx چیست؟

trx این روزها طرفداران فراوانی یافته است و نتایج تمرینات آن در این قضیه تأثیر فراوانی دارد. البته این تمرینات و استفاده از انواع دستگاه بدنسازی دو رویکرد متفاوت برای تناسب اندام هستند که هرکدام مزایا و معایب منحصر‌به‌فرد خود را دارند. مقایسه‌ی بین این دو می‌تواند دیدتان را نسبت به شرایط وسعت دهد تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگر بخواهید بدانید دلایل طرف‌داران برای انتخاب trx یا دستگاه چیست، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

 

۱. از مزایای کلیدی trx این است که شما می‌توانید تمرینات بی‌پایانی را فقط با یک ابزار تمرینی انجام دهید. در مقایسه با هر دستگاه بدنسازی که فقط برای گروه مشخصی از حرکات هستند، trx واقعا وسوسه‌کننده است.

 

۲. کسب قابلیت‌هایی چون ثبات و تعادل چه برای افرادی که یک زندگی معمولی را تجربه می‌کنند و چه ورزشکاران،‌ مزیت بزرگی است. به‌طور نسبی این مزیت را کمتر در دستگاه‌ها می‌بینیم. دستگاه بدنسازی در مقایسه با آن، در درجه‌ اول بر ساخت توده‌ی عضلانی متمرکز است. این بدان معناست که با توجه به هدف خود می‌توانید برنامه‌ی متفاوتی در نظر بگیرید.

 

۳. قابلیت حمل آسان و استفاده از ابزارهای ورزشی در مکان‌های مختلف گزینه‌ای بسیار مهم قلمداد می‌شود و trx در این زمینه پیشتاز نیز هست. گفتن ندارد که دستگاه بدنسازی بزرگ کمتر قابلیت حمل دارد و برای استفاده باید مکانی خاص را مشخص کنید.

 

۴. در بررسی تمرینات trx به گزینه‌ی دوست‌داشتنی دیگری نیز بر می‌خوریم. در trx انجام تمرینات مختلف و هدف‌گیری عضلات مختلف، فقط با یک مربی بسیار آسان است. در واقع این رشته‌ی ورزشی همه‌ی چیزهایی را که برای تقویت قدرت، افزایش انعطاف‌پذیری و تناسب اندام در یک تمرین جامع و سالم می‌خواهید را فراهم می‌کند. این قضیه در کار با دستگاه‌ها متفاوت است و برای تمرینات مختلف باید دستگاه‌های مختلفی را امتحان کنید.

تفاوت دستگاه بدنسازی با trx چیست؟ کدام بهتر است؟

۵. استفاده از حداقل تجهیزات و حداقل هزینه در trx نسبت به دستگاه از بهترین مزایاست. خرید و استفاده از حداقل تجهیزات، آن هم زمانی که همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید، واقعا عالی است. این در حالی است که دستگاه‌های بدنسازی عموما بزرگ و گران هستند.

 

۶. trx با فعال‌سازی عضلات مرکزی بدن در بین ورزشکاران محبوبیت فراوانی دارد. این گزینه را کمتر در بین انواع دیگر تمرینات می‌بینیم. با تقویت عضلات شکم، پشت، باسن و کف لگن به هدفی مهم دست پیدا می‌کنید. این عضلات که معمولا با نام‌های هسته یا عضلات میان‌تنه نیز شهرت دارند، بر کیفیت انجام فعالیت‌های مختلف تأثیر می‌گذارند.

 

هسته‌ی قوی به شما کمک می‌کند تا تعادل خود را حفظ کنید و کارهای روزانه را با خیال راحت انجام دهید. این در حالی است که در زمان فعالیت به کمر هیچ فشاری وارد نمی‌شود. در تمرین با دستگاه حتی با افزودن تعداد وزنه‌ها کمتر با چنین نتایجی روبه‌رو می‌شویم.

 

۷. قبلا گفتیم trx چیست و در ادامه اشاره کردیم که وزنه‌های شما، ‌همان وزن بدنتان هستند. با این اوصاف به نظر می‌رسد نداشتن امکان کم یا زیادکردن وزنه‌ها می‌تواند برای trx محدودیت به شمار رود. البته روش‌هایی مانند پوشیدن جلیقه‌های خاص می‌تواند بر کاهش این محدودیت اثر بگذارد. با افزایش قدرت، کاملا عادلانه است اگر بخواهید برای به‌چالش‌کشیدن خود و به‌دست‌آوردن عضله‌ی بیشتر، وزن بیشتری اضافه را امتحان کنید.

 

این زمان است که انواع دستگاه بدنسازی برتری می‌یابند. البته فراموش نکنید که قدرت مسئولیت‌های بزرگی نیز بر دوشتان می‌گذارد که یکی از آن‌ها ایمنی حین انجام تمرین است.

 

۸. ناگفته نماند که در صورت اجرای نادرست تمرینات trx، این تمرینات می‌توانند منجر به آسیب شوند. البته این محدودیت را فقط برای trx نداریم بلکه نتایج اجرای نادرست تمرین را در کار با دستگاه بدنسازی نیز به‌وضوح مشاهده می‌کنیم.

 

با بررسی مواردی که ذکر کردیم و با دانستن اینکه مزایا و نتایج trx چیست، می‌توانید بهترین را رقم بزنید. این انتخاب به اهداف و ترجیحات تناسب اندام شما بستگی دارد.

 

مخلص کلام

وقتی صحبت از trx می‌شود، قصدمان رسیدن به تناسب اندام، انعطاف‌پذیری و تقویت عضلات تمام بدن است. اگر به‌دنبال تمرینی همه‌کاره هستید که بتواند تناسب اندام و قدرت عملکردی شما را بهبود بخشد، trx انتخاب بهتری است. در صورتی هم که به‌دنبال عضله‌سازی در نواحی خاص هستید، دستگاه بدنسازی گزینه‌ی مؤثرتری خواهد بود. شاید برای شما یکی بر دیگری برتری دارد؛ ولی تعیین برتری هر گروه از تمرینات با توجه به نیازهای شما تعیین می‌شود.

 

این نکته را هم به خاطر بسپارید که تجهیزات هر ورزش می‌توانند مزایا و معایب آن ورزش را کم‌وزیاد کنند؛ بنابراین با بررسی محصولات در سایتی مطمئن انتخاب بهتری را رقم بزنید.

جدیدترین مطالب سایت