توالت فرنگی نخرید! آخرین بررسی و مقایسه توالت فرنگی با زمینی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
توالت فرنگی نخرید! آخرین بررسی و مقایسه توالت فرنگی با زمینی

توالت فرنگی از اقلامی است که به تازگی در منازل ایرانی باب شده و به شدت هم مورد استقبال قرار گرفته است. این کالا که جایگزین توالت زمینی بوده توسط بسیاری از افراد در حوزه های مختلف پیشنهاد شده و در هر خانهای با هر فضایی قابل نصب است.

اما نکاتی که در خرید توالت فرنگی مهم است مواردی از قبیل اندازه، سایز آکس، نوع تخلیه، سایز خروجی و برند محصول است، که اگر به آنها دقت نکنیم می تواند تجربه ناموفقی را برایمان حاصل کند.

 

قبل از خرید تولت فرنگی این موارد را ارزیابی کنید

 

اندازه آکس فرنگی

 اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید سایز آکس نصب فرنگی است. آکس از ابتدای دیوار شما تا نقطه وسط فاضلاب گفته می شود. در نظر داشته باشید که آکس در توالت فرنگی از طریق قطعه ای به اسم بوگیر قابل تغییر است. اما این تغییر می تواند در تخلیه شما تاثیر گذار باشد. هر چند که فاصله تغییر بوگیر 5 سانتیمتر به عقب یا جلواست ولی هر چقدر این فاصله کمتر باشد و به آکس نزدیک تر باشد تخلیه راحت تر انجام می شود.

باید این مسئله مد نظر شما باشد که اگر نیاز به تخریب و تغییر لوله فاضلاب را دارید حتما می بایست از زیر کاری جدید که با ایزوگام ، قیر گونی و یا نسل جدید چسب های آب بند می باشد بهره ببرید.

 

انتخاب توالت فرنگی براساس انواع آن

توالت فرنگی ها در بازار در دو دسته اصلی زمینی و وال هنگ تقسیم شده که در دسته بندی زمینی شامل دو تکه، یک تکه ( مونوبلاک) و اتوماتیک می باشد.

فرنگی های یک تکه اکونومی ترین و رایج ترین نوع توالت فرنگی در بازار بوده که در مدل ها، قیمت ها و برندهای مختلف قابل دسترس می باشد.

در توالت فرنگی های وال هنگ کالا به دیوار و از طریق استکراچر داخلی که قبلا در دیوار تعبیه شده است نصب شده و خروجی آن نیز به همین روال می باشد. در فرنگی های وال هنگ سیستم فلاش و تخلیه از طریق فلاش تانک توکار بوده که در درون استراکچر نصب می شودو فقط کلید فلاش تانک است که از دیوار خارج می گردد.

 

لعاب کار شده بر روی فرنگی

جنس بدنه توالت فرنگی ها از بدنه سرامیک می باشد که معمولا با پوشش رنگ سفید عرضه می شود. این پوشش رنگ در مواردی با بهره گیری از تکنولوژی های خاص می تواند تا حد بسیار زیادی از کثیفی و جرم جلوگیری کرده و با عبارت نانو در بازار رواج پیدا کرده است.

این موضوع عمدتا به نحوی برداشت می شود که فرنگی دیگر دچار زرشدگی و یا تغییر رنگ نمی شود در حالی که این موضوع غلط بوده و نحوه نگهداری و نظافت دائمی است که می تواند محصول را همواره نو و تر و تمیز نشان دهد.

 

سیستم تخلیه فرنگی ها

تخلیه در فرنگی به دو عامل فلاش و خروجی بستگی دارد. خروجی در توالت فرنگی در داخل کاسه قرار داشته و در انتهای فرنگی است. فرنگی ها عموما از سایز خروجی 6 تا 10 در بازار موجود بوده و سایز 10 کمتر در بازار رواج دارد اما تخلیه راحت تری را فراهم می کند. البته سیستم فلاش تانک همتاثیر بسزایی در تخلیه صحیح داشته و می تواند در سایز خروجی کوچکتربه عنوان کمک کننده باشد. سیستم فلاش به صورت کلی به چند دسته توربو شوتینگ، تک شوتینگ، واش داون، گرادبی تقسیم بندی می شود.

 

درب توالت فرنگی

 درب توالت فرنگی شامل درب دوبل و درب مخزن می باشد. در روی درب مخزن کلید تخلیه دو زمانه تعبیه شده که تخلیه را با فشار آب کم و زیاد انجام می دهد. این درب به صورت سرامیکی و از جنس بدنه فرنگی بوده ودر موارد خاص می توان آن را برداشت. درب دوبل دربی است که روی کاسه فرنگی قرار گرفته و به عنوان درپوش می باشد. درب دوبل از دو قسمت نشمین و درب روکار تشکیل شده که از طریق بست ها به صورت آرام بند نیز مورد استفاده می باشد.

 

بسته بودن کناره بدنه فرنگی

بدنه فرنگی ها عموما بسته به مدل طراحی شده و در سایزها و ابعاد مختلف ساخته شده است. کناره های بدنه فرنگی ها عموما یا به صورت بسته و یا به صورت باز است. در مدل های باز شما با دردسر نظافت دست و پنجه نرم خواهید کرد ولی در مدل های بسته این موضوع وجود نداشته و البته زیبایی بیشتری را هم به ارمغان می آورد.

توالت فرنگی نخرید! آخرین بررسی و مقایسه توالت فرنگی با زمینی

معایب استفاده از توالت فرنگی و مزایای توالت زمینی

به گفته برخی نظرات کارشناسان استفاده مکرر و زیاد از توالت فرنگی می تواند خطراتی از قبیل مشکلات پوستی و گوارشی را برای فرد ایجاد کند.

در زمان نشستن بر روی فرنگی به دلیل نوع نشیمن به ایلیو سکال فشار وارد شده و در نتیجه دفع به راحتی صورت نمی گیرد. این در حالی است که در توالت های زمینی و شرقی به دلیل نشستن بر روی دو زانو و فشار به سیگموئید روده به طور کامل تخلیه میشود.

در مواردی گزارش شده که تکرر استفاده از فرنگی باعث یبوست و یا خشکی مزاج می شود. همچنین مواردی نیز باعث بواسیر و حملات قلبی در نتیجه استفاده از توالت زمینی کاهش می یابد.

ویروس ها وتبخال های تناسلی و عواملی از این قبیل مشکلات دیگری است که استفاده مکرر از توالت فرنگی می تواند آن را برای فرد استفاده کننده ایجاد کند.

البته نکات مهم و خوب استفاده از توالت فرنگی کم نیست. بیشتر پزشکان اکیدا استفاده از توالت فرنگی را توصیه کرده و این کالا برای افرادی که مشکلات مفاصل، کمر و پا دارند بسیار مناسب بوده و حتی برای افراد سالم نیز میتواندبه عنوان یک عامل پیشگیری کننده عمل کند.

برای انتخاب بهتر توالت فرنگی بر اساس معیارهای مختلف پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه کنید.

 

بهترین روش برای انتخاب توالت فرنگی و توالت زمینی

خرید های اینترنتی این روزها بسیار باب شده و عومالی همچون صرفه جویی در وقت و زمان، هزینه، قابلیت مقایسه سریع و قیمت و خدمات پس از فروش و متعهدانه فروشگاه ها باعث شده تا مشتریان خرید اینترنتی توالت فرنگی را به سایر روش ها ترجیح دهند. مواردی که می بایست در هنگام خرید توالت فرنگی به روش اینترنتی مد نظر قرار داد عواملی از قبیل دارا بودن نماد های اعتماد، دارا بودن گواهی نمایندگی و عامل فروش برند مورد نظر، بررسی موارد مرجوع شدن کالا در صورت های مختلف و البته نوع قیمت گذاری محصول است.

منبع: سبک نو

جدیدترین مطالب سایت