خرید چمن مصنوعی جایگزینی بی دردسر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خرید چمن مصنوعی جایگزینی بی دردسر

خرید چمن مصنوعی یه راهکار به صرفه برای تزئین دکوراسیون منازل است. اینکه بخواهیم یک باغ رویایی داشته باشیم یک هدف است اما تعیین مسیر درست برای دست یافتن به یک هدف ارزشمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. مسیری که برای دست یافتن به هدف خود در نظر گرفته اید چیست؟

 

شاید می خواهید در این اوضاع کم آبی و مواجهه با بحران بی آبی، چندین هکتار از باغ خود را با چمن های طبیعی پوشش دهید شاید هم به مسائل جانبی توجه کرده و با در نظر گرفتن مصلحت جامعه و همچنین برای دور زدن مشکلات مربوط به نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی، خرید چمن مصنوعی را ترجیح دهید!

 

بله! درست متوجه شده اید؛ ما در این مقاله می خواهیم بهترین روش ایجاد فضای سبز در حیاط خانه ها و باغ ها را تشریح کنیم. البته هرگز طراوت و شادابی فضای سبز طبیعی را انکار نمی کنیم اما شما نیز قطعا بعد از مطالعه این مقاله به اهمیت خرید چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی پی خواهید برد.

 

در این مقاله به بررسی تمام مواردی خواهیم پرداخت که باید قبل از اقدام به خرید و سفارش چمن مصنوعی از آن ها اطلاع داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی محصول جدید و بافته شده از الیاف غیر طبیعی است که در زمان طراحی و تولید سعی می شود بیشترین شباهت را به چمن طبیعی داشته باشد. هرچقدر مواد اولیه آن مرغوب تر و طراحی چمن مصنوعی نیز اصولی تر باشد به چمن طبیعی شباهت بیشتری داشته و نتیجه کار نیز بسیار زیباتر خواهد بود. این چمن در برخی از موارد به پادری های رنگی شباهت زیادی دارد اما در برخی از نمونه ها که با دقت فراوانی تولید می شوند شباهت بسیاری به چمن طبیعی داشته و حتی ممکن است در برخی از شرایط و در صورت وجود فاصله، نتوان آن ها را از یکدیگر تفکیک نمود.

مزایای خرید چمن مصنوعی

قطعا مطالعه مزایا و معایب چمن مصنوعی بهترین و اصولی ترین کار ممکن قبل از خرید این محصول می باشد. انواع مختلف چمن مصنوعی نیز همانند هر نوع محصول دیگر دارای مزایا و معایب متعدد هستند اما شما می توانید با توجه به مقایسه مزایای بسیار زیاد چمن مصنوعی در مقابل معایب محدود و انگشت شماری که دارد به این مسئله پی ببرید که آیا خرید چمن مصنوعی به صرفه تر و مناسب تر است یا خیر؟ این موارد را در ادامه بیان خواهیم کرد.

خرید چمن مصنوعی جایگزینی بی دردسر

حذف مشکلات مربوط به کاشت چمن طبیعی

چمن طبیعی با استفاده از دانه ها و بذرهای خاصی رشد می کند. در برخی از موارد خاک منطقه مانع اجرای یک فضای سبز دل انگیز و بسیار زیبا می شود. این مسئله ممکن است ناشی از برخی موارد دیگر غیر از خاک منطقه نیز باشد به هر حال باید بدانیم که قرار نیست چمن طبیعی در همه موارد باب میل ما رشد کند این درحالیست که چمن مصنوعی یک ظاهر مشخص و کاملا تعیین شده دارد که قبل از انتخاب و سفارش قطعی قابل رویت می باشد. بنابراین فروش چمن مصنوعی مشکلات مربوط به کاشت چمن های طبیعی را به طور چشم گیری حذف کرده است.

 

حذف مشکلات مربوط به نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی

قطعا شما نیز می دانید که چمن طبیعی به خودی خود رشد نمی کند و نیازمند مراقبت های دوره ای و روزانه است. چمن طبیعی را باید هر چند وقت یکبار هرس کرده و علف های هرز را به صورت دست چین از میان فضای سبز بردارید چرا که رشد چمن های اطراف را دچار اختلال کرده و ظاهر نامناسبی دارد. آبیاری کردن یکی از دردسرهای همیشگی انتخاب چمن طبیعی است. زرد شدن بخش هایی از چمن ها، کنده شدن زمین، عدم استفاده از چمن برای ساعت های طولانی بعد از آبیاری و مواردی از این قبیل را باید به مشکلات موجود افزود.

 

حذف مشکلات مربوط به کم آبی و بحران بی آبی

در اغلب نقاط جهان از جمله ایران بحران کم آبی به شدت بیداد می کند. این مسئله نشان می دهد که ایجاد فضای سبز در بسیاری از نقاط ایران و جهان می تواند هزینه های بسیار زیادی را به افراد تحمیل کند. منظور ما از افراد صرفا شما و کسانی که می خواهید فضای سبز طبیعی را در حیاط ساختمان یا باغات خود اجرا کنید نیست بلکه تمام افراد جامعه است که با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند. به همین علت اگر در نقاط گرمسیر که میزان بارش باران به شدت کم است پیشنهاد می کنیم از چمن مصنوعی برای اجرای فضای سبز استفاده کنید.

 

یکنواختی چمن مصنوعی

یکی دیگر از مزایای اجرای چمن مصنوعی در فضاهای مختلف این است که از سطح یکنواختی برخوردار می باشد. البته می توان با استفاده از مهارت بالا، چمن طبیعی را نیز به این صورت اجرا نمود اما مسطح بودن سطح چمن مصنوعی کاملا مشخص و تعیین شده است اما در چمن طبیعی و فضای سبزهایی که با استفاده از بذرهای طبیعی ایجاد شده اند نیاز به مهارت بالا و هزینه های بسیار زیادی دارد.

 

اهمیت رنگ سبز در ثبات خلقیات انسان

اگر در مناطق گرمسیر و کم آب زندگی می کنید نباید به بهانه مشکلات مربوط به کم آبی از اجرای فضای سبز خودداری کنید. سال های سال است که روان شناسان و روان پزشکان، افراد را برای بیرون آمدن از حال و هوای رخوت برانگیز شهرها به سمت طبیعت ترغیب می کنند. آن ها بر این باور هستند که رنگ سبز یک آرامش درونی را در انسان پدید می آورد و این آرامش به ثبات خلقیات انسان منجر می گردد. باتوجه به اینکه انسان امروز نمی تواند به دفعات راهی طبیعت شده و از زیبایی های آن بهره مند شود بنابراین باید یک فضای مشابه آن را در اطراف خود خلق کند.

 

سرعت بالای نصب و اجرای چمن مصنوعی

یکی از مهمترین مزایای چمن های مصنوعی در مقایسه با چمن های طبیعی این است که چمن مصنوعی در مدت زمان اندکی نصب و اجرا می شود. بنابراین اگر به علل مختلفی از جمله برگزاری یک بازی یا مسابقه، برگزاری یک جشن عروسی در باغ خود یا همانند آن ها نیاز به فضای سبز دارید می توانید سریعا نسبت به خرید چمن مصنوعی اقدام کرده و طی چند روز یک فضای سبز آماده و بسیار زیبا را تحویل بگیرید. اگر هم می خواهید این فضای سبز بسیار ماندگار و بادوام باشد خرید چمن مصنوعی از مجموعه سی سی گراس را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

معایب چمن مصنوعی

معایب چمن مصنوعی آنقدر محدود است که شاید تصور کنید داریم اغراق گویی کرده و سعی می کنیم آن را یک پیشنهاد برتر جلوه دهیم اما باید بگوییم که طبیعی نبودن و باور اشتباه مردم در خصوص بالا بودن قیمت و هزینه های مربوط به چمن مصنوعی تنها ایراداتی هستند که به این محصول نوین وارد می گردد که آن هم در سایه مزایای فوق رنگ باخته و به یک مزیت کاملا مشخص و اثبات شده تبدیل می شوند. این مسائل را در ادامه تشریح می کنیم.

 

مصنوعی بودن چمن مصنوعی

همانطور که گفتیم برخی از مصنوعی بودن این محصول به عنوان یک ایراد جدی سخن می گویند این درحالیست که مصنوعی بودن و عدم نیاز به مراقبت های جدی و عدم نیاز به آبیاری فضای سبز مصنوعی در نقاطی همانند جنوب کشور به یک مزیت فوق العاده برای بسیاری از شرکت ها، موسسات و حتی خانه باغ های ویلایی، شهری و روستایی مبدل شده است.

خرید چمن مصنوعی جایگزینی بی دردسر

یک باور اشتباه؛ قیمت چمن مصنوعی بیشتر از چمن طبیعی است!

قیمت این محصول شاید در وهله اول بیشتر از هزینه های مربوط به ایجاد فضای سبز طبیعی باشد اما با گذشت یک الی دو سال بخوبی شاهد مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن این روش مدرن برای ایجاد فضای سبز خواهید بود چرا که چمن طبیعی در ابتدا هزینه چندانی ندارد اما به مرور زمان و با نیاز به آبیاری کردن، هرس کردن، علف هرز زدایی و … شاهد افزایش هزینه های مربوط به آن خواهید بود اما این مسئله در خصوص چمن مصنوعی مطرح نمی گردد و شما بعد از خرید آن دیگر با هزینه های چندانی در گذر زمان مواجه نمی شوید. 

 

راهنمای خرید چمن مصنوعی

اغلب افراد جامعه اطلاعات کافی در خصوص چمن مصنوعی استاندارد را ندارند به همین علت بعد از خرید چمن مصنوعی زبان به گلایه باز کرده و از نارضایتی خود در خصوص خرید یک محصول خاص صحبت می کنند این درحالیست که اگر فقط یک بار راهنمای خرید چمن مصنوعی را مطالعه می کردند هرگز با یک خرید غیر اصولی مواجه نمی شدند. مشخصات چمن مصنوعی استاندارد و درجه یک را در ادامه بیان می کنیم.

 

رنگ چمن مصنوعی

درست است که چمن مصنوعی به رنگ سبز است اما رنگ سبز نیز دارای طیف های مختلفی است که باعث می شود تا چمن های مورد نظر در رنگ های مختلفی عرضه شوند. شما در هنگام انتخاب و سفارش چمن مورد نظر باید به تناسب رنگ چمن با فضای اطراف آن دقت کنید. به عنوان مثال اگر شما در نقطه ای از کشور ساکن هستید که رنگ برگ درختان بسیار تیره و پررنگ است نباید فضای سبز را با استفاده از چمن مصنوعی کم رنگ یا متمایل به فسفری انتخاب کنید. در این خصوص بهتر است به رنگ برگ درختان در حیاط خانه خود دقت کرده و با اجرای یک رنگ بندی مناسب، فضای باغ خود را متحول کنید.

 

ارتفاع الیاف در چمن های استاندارد

هرچقدر ارتفاع الیاف ها بلندتر باشد هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید؛ چه در زمان خرید و چه برای نگهداری و مراقبت! چرا که تمیز کردن و فرچه زنی این محصولات دشوارتر است (بیشتر به فرچه زنی نیاز پیدا می کنند) و قطعا هزینه بیشتری را می طلبد. بنابراین باتوجه به وضعیت اقتصادی خود مبادرت به خرید چمن مصنوعی با الیاف کوتاه یا بلند نمایید. اگر نمی توانید در طول زمان هزینه های مراقبت از چمن با الیاف بلندتر و مرتفع تر را پرداخت کنید بهتر است از چمن هایی با الیاف کوتاه تر استفاده نمایید.

 

نرمی و طراوت چمن های استاندارد

اگر نرم بودن چمن مورد نظر برای شما حائز اهمیت است باید الیافی با ارتفاع بیشتر از 25 میلی متر را سفارش دهید در غیر این صورت ممکن است قدری بافت چمن دچار زبری شود. البته برخی از چمن ها نیز با ارتفاع بالا مشاهده می شوند که به صورت V و W ساخته شده اند و به همین علت نرم و لطیف نیستند. قبل از خرید به این مسئله دقت کنید و صرفا به ارتفاع چمن برای سنجش این امر اکتفا نکنید.

 

تراکم چمن مصنوعی

مسئله دیگری که مطرح می شود تراکم چمن است. البته تراکم در همه محصولاتی که به صورت الیاف و بافته شده هستند یک مسئله مثبت و مطلوب قلمداد می شود اما در خصوص چمن مصنوعی شاید آن طور که باید و شاید مطلوب نباشد چرا که الیاف متراکم باعث می شود دوام و ماندگاری محصول افزایش یابد اما نرمی چمن مصنوعی را هم کاهش می دهد. این مسئله می تواند برای شما قدری چالش برانگیز باشد.

 

قیمت چمن مصنوعی در گرانی بازار

نمی توان گفت در این آشفته بازار اقتصادی تنها قیمت چمن مصنوعی است که هر روز بیشتر و بیشتر می شود با این حال شرکت سی سی گراس سعی کرده است برای خلق یک خانه باغ رویایی شما را با یک پیشنهاد ویژه غافلگیر کند و آن هم خرید چمن مصنوعی با قیمت بسیار ارزان (از شرکت سی سی گراس) است که با قیمتی بسیار پایین و کیفیت مطلوب عرضه می شود. این چمن ها در عین سادگی و قیمت بسیار پایین دارای مشخصات بارز یک چمن استاندارد نیز می باشند. اگر قدری توقعات خود را در خصوص چمن مصنوعی پایین بیاورید قطعا میتوانید با خرید چمن مصنوعی از شرکت سی سی گراس یک صرفه جویی اقتصادی کاملا مشهود را تجربه کنید.

 

انواع چمن مصنوعی تزیینی

چمن مصنوعی در بسیاری از موارد کاربرد تزیینی نیز دارد. در واقع قرار نیست شما صرفا از چمن مصنوعی در زمین وسیعی همانند زمین گلف یا فوتبال استفاده کنید بلکه می توانید برای نمای خارجی ساختمان ها، حیاط، تراس، کنار سنگ چین ها، کنار باغچه ها و درختان استفاده کنید. انواع چمن مصنوعی تزیینی باتوجه به نوع کاربردی که دارند در  ادامه ذکر شده اند.

 

چمن مصنوعی فوتبال

البته چندان نمی توان گفت یک چمن تزیینی است اما در زمره چمن های تزیینی معرفی شده و باید بگوییم یکی از مهمترین اقسام چمن مصنوعی نیز قلمداد می گردد. این چمن ها بعد از نصب به شدت در معرض رفت و آمد، کوبیدگی،؛ آسیب و پارگی هستند به همین دلیل باید از بهترین الیاف ممکن در طراحی و ساخت آن ها بهره برد. این چمن ها باید تراکم بالا، ارتفاع زیاد، ایستایی و مقاومت بالایی داشته باشند. امروزه بخش قابل توجهی از زمین های فوتبال در سراسر جهان با استفاده از همین چمن مصنوعی طراحی شده اند.

 

چمن مصنوعی بالکن

محیط شهرها و بخصوص شهرهای شلوغ بیش از هرجای دیگر به استفاده از چمن مصنوعی نیاز دارند. چمن مصنوعی تراس و بالکن را به کسانی پیشنهاد می دهیم که در آپارتمان های چند طبقه زندگی می کنند. اصولا خرید چمن ارزان قیمت برای این محیط ها کفایت می کند و نیازی به پرداخت هزینه های بسیار بالا برای خرید چمن هایی با کیفیت بسیار بالا نمی باشد.

 

چمن مصنوعی حیاط

اگر صاحب یک خانه ویلایی با حیاطی گسترده هستید قطعا نظر شما به سمت انواع چمن های تزیینی جلب می شود مخصوصا اگر در نقاط کم آب و گرمسیر کشور زندگی می کنید. این چمن ها باید قدری از چمن های تراس و بالکن باکیفیت تر باشند چرا که بیشتر در معرض رفت و آمد قرار دارند. در این خصوص چمن مصنوعی حیاط و باغ از شرکت سی سی گراس را پیشنهاد می دهیم. تراکم، ارتفاع، جنس الیاف و همچنین قیمت این محصولات برای اجرای فضای سبز مصنوعی در حیاط ها و باغات کشور بسیار مناسب است.

 

چمن مصنوعی برای محیط بازی

در مهدکودک ها و حتی حیاط هایی که محیط خاصی برای بازی های دوستانه همانند تنیس، بدمینتون و … دارند از این نوع چمن استفاده می شود. در پارک های بسیار زیادی نیز در سطح کشور شاهد استفاده از این محصول بوده ایم که بیشتر با هدف کاهش آسیب های احتمالی در زمان بازی کردن نصب می شوند و اصولا از قیمت و کیفیت متوسطی هم برخوردار هستند.

 

چمن مصنوعی مدارس و دانشگاه ها

امروزه توجه به ایجاد فضای دلباز و روح افزا در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه واقع شده است. موسسات غیر دولتی به این امر توجه بیشتری می کنند اما شاهد توجهات فزاینده موسسات دولتی به فضای سبز مدارس و دانشگاه ها نیز هستیم. چمن مصنوعی استاندارد برای این مکان ها نیز می تواند یک گزینه ایده آل و کاربردی به حساب آید.

 

چمن مصنوعی کنار استخر

داشتن یک حیاط بزرگ با استخری دل انگیز بدون تصور کردن فضای سبز چندان باب میل انسان نیست به همین علت بهتر است در بخش های حاشیه ای از یک چمن مصنوعی با شرایط مناسب و متراژ دل خواه خود استفاده کنید. در این خصوص می توانید از همان چمن مصنوعی سی سی گراس استفاده کرده و شاهد یک فضای سبز فوق العاده زیبا در کنار استخر خانه خود باشید.

 

نگهداری چمن مصنوعی

نگهداری و مراقبت از چمن مصنوعی کار دشواری نیست البته در اغلب موارد باید توسط متخصصین و فنی کاران صورت بگیرد. برای اینکه چمن اجرا شده در حیاط خانه شما طراوت و زیبایی خود را حفظ کند باید در گذر زمان به اموری همچون فرچه زنی، برس کشیدن، تمیز کردن و آشغال زدایی از میان الیاف ها اقدام کنید. اگر چمن مورد نظر شما یک چمن ارزان قیمت است باید تا حد ممکن از قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن خودداری کنید چرا که به سرعت دچار کوبیدگی می شوند. البته بعد از کوبیدگی نیز می توانید با فرچه زنی آن ها را به حالت اولیه برگردانید با این حال پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

 

آیا چمن مصنوعی قابل شستشو است؟

چمن مصنوعی قابل شستشو بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض بارش باران تخریب نمی شود. البته اگر آشغال های زیادی میان الیاف ها موجود باشد ممکن است بعد از بارش باران با صحنه ناخوشایندی مواجه شوید به همین علت کارشناسان همواره توصیه می کنند که از خوردن مواد غذایی روی چمن مصنوعی خودداری کنید مگر اینکه سریعا مواد خوراکی ریخته شده روی چمن و میان الیاف ها را برداشته و اجازه ندهید در آنجا رسوب کنند.

برای تمیز کردن چمن مصنوعی در ابتدا باید از جاروبرقی مخصوص استفاده کنید. ابتدا همه آشغال ها و مواد زائد میان پرزها برداشته شده و سپس عملیات شستشو آغاز می شود. شستشو نیز باید با استفاده از فشار ملایم آب و مواد شوینده غیر اسیدی صورت گیرد. مواد اسیدی شاید در وهله اول باعث درخشان شدن و شفافیت بالای الیاف ها شوند اما به مرور زمان به تخریب بافت های اصلی چمن مصنوعی، آثار بسیار بد و نامطلوبی را ایجاد خواهند کرد.

 

مرکز فروش چمن مصنوعی کجاست؟

شرکت سی سی گراس ارائه کننده انواع چمن های مصنوعی است که نمونه های موفق و استاندرد چمن مصنوعی با کیفیت بسیار بالا را در بازارهای داخلی عرضه می کند. فروشگاه چمن مصنوعی سی سی گراس نیز نماینده رسمی و انحصاری این شرکت در زمینه پخش و عرضه چمن های مصنوعی می باشد. این شرکت امکان خرید چمن مصنوعی به صورت خرده و در حجم اندک را برای شما فراهم نموده است چرا که سایر شرکت ها صرفا مبادرت به فروش چمن مصنوعی در ابعاد بسیار بالا و به صورت پروژه ای می کنند.

 

برای خرید چمن مصنوعی می توانید با کارشناسان شرکت سی سی گراس تماس گرفته و یک مشاوره کامل و اصولی را پیش از انتخاب محصول مورد نظر دریافت کنید. این شرکت مدل های مختلفی از انواع چمن ها مصنوعی را عرضه می نماید که انتخاب یکی از آن ها برای کاربران ممکن است با چالش های زیادی همراه باشد که همگی ناشی از عدم وجود اطلاعات تخصصی در این حوزه هستند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید چمن مصنوعی با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت