مواردی که در کیفیت چمن مصنوعی بررسی می‌شوند

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مواردی که در کیفیت چمن مصنوعی بررسی می‌شوند

با ورود به بازار فروش محصولات مربوط به دکوراسیون، با انواع چمن مصنوعی روبه‌رو خواهید شد که توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف و با کیفیت‌های متفاوتی تولید شده‌اند. انتخاب از بین تنوع بالای این محصولات کاری سخت و گاهی چالش‌برانگیز است و در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد عوامل مؤثر روی کیفیت آنها، نمی‌توان انتخاب درستی را داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی عواملی بپردازیم که نشان می‌دهد، یک چمن مصنوعی ارزش خرید را دارد یا خیر؟ در نهایت با توجه به همین چند نکته کوتاه، می‌توانید از میزان کیفیت محصولی که قصد خریدش را دارید مطمئن شوید.

 

‌عوامل تأثیرگذار در کیفیت چمن مصنوعی

بیشتر افرادی که به‌دنبال خرید چمن مصنوعی هستند؛ در وهله اول فقط به زیبایی و رنگ محصول توجه می‌کنند. موضوع اینجاست که اگر یک چمن مصنوعی از نظر زیبایی در بهترین حالت خود هم باشد، در صورت پایین بودن کیفیت، در مدت زمان کوتاهی باید تعویض شود. این موضوع برای چمن مصنوعی فوتبال ، زمین بازی کودکان و محیط‌هایی که در معرض فشار هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. موارد زیر جزو نکاتی هستند که به منظور تعیین سطح کیفیت یک چمن مصنوعی باید در نظر گرفته شوند:

 

ضخامت بالاتر، استحکام و دوام بیشتر

ضخامت یکی از عوامل مهم در تعیین میزان کیفیت چمن مصنوعی است. متخصصین این حوزه برای تعیین ضخامت معیاری به نام دیتکس را در نظر می‌گیرند که نسبت وزن فیبر به واحد طول را مشخص می‌کند. این عدد برای هر چمن مصنوعی به صورت اختصاصی عنوان می‌شود و نشان می‌دهد ضخامت آن چقدر است. در حالت کلی، هرچه الیاف چمن ضخیم‌تر باشد، مقدار دیتکس بیشتر بوده و استحکام و دوام محصول نیز بالاتر خواهد بود.

 

نوع بافت به کار رفته در تولید چمن مصنوعی

نوع بافت هم روی ضخامت چمن مصنوعی تأثیرگذار است. این پوشش‌ها در بیشتر مواقع به گونه‌ای طراحی می‌شوند که شبیه به چمن واقعی باشند. به همین دلیل بوته‌های کوچک و V شکلی برای آنها در نظر گرفته می‌شود که الهام گرفته از ساختار طبیعی گیاهان هستند. چمن مصنوعی‌هایی که با این مدل بافت تولید می‌شوند ضخیم‌تر هستند و با توجه به آنچه که در قسمت قبلی گفته شد؛ از کیفیت بالاتری هم برخوردارند.

میزان کیفیت و دوام آن در طول زمان

میزان کیفیت و دوام آن در طول زمان

کیفیت یک چمن مصنوعی، نشان دهنده طول عمر و دوام آن است. هرچه کیفیت محصولی بالاتر باشد، برای مدت زمان طولانی‌تری شکل اولیه خود را حفظ می‌کند و در نتیجه دیرتر نیاز به تعویض آن خواهید داشت. این ویژگی به شکل و ضخامت الیاف بستگی دارد.

 

تراکم بالا به‌واسطه گره و نخ بیشتر

تراکم بالا در چمن مصنوعی، نشانه‌ای از کیفیت بالا و مرغوبیت چمن مصنوعی است. این ویژگی در واحد سطح و بر اساس تعداد گره و نخ‌ها بررسی می‌شود. تراکم بالا باعث می‌شود که چمن مصنوعی مقاوم‌تر شده و دوام بیشتری داشته باشد، در نتیجه برای مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. به علاوه چمن مصنوعی با تراکم بالا دارای حالتی طبیعی‌تر و واقعی‌تر است، زیرا شباهت بیشتری به چمن طبیعی دارد.

 

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

یک چمن مصنوعی باکیفیت باید در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم بوده و تحت‌تأثیر عواملی مانند برف، باران و تابش نور خورشید ظاهر خود را حفظ کند. اغلب شرکت‌ها در فرآیند ساخت این محصولات پوششی، از مواد پرکننده با کیفیت برای فضای خالی بین الیاف چمن استفاده می‌کنند. کیفیت بالای این مواد در نهایت ارتجاع بالاتر را به دنبال داشته و باعث حفظ ظاهر چمن مصنوعی در هر شرایط آب‌وهوایی خواهد شد.

 

وجود زیره باکیفیت

اگر به قسمت زیر چمن مصنوعی دقت کنید، یک لایه ضخیم را خواهید دید که معمولاً رنگ سیاه دارد. با لمس کردن این قسمت کاملاً جنس پلاستیکی نرم و منعطف آن را حس خواهید کرد. اصلی‌ترین وظیفه این لایه حفاظت از چمن مصنوعی است. در واقع زمانی که بافت نهایی چمن به پایان می‌رسد، این لایه محافظ برای حفظ انسجام نخ‌ها برای آن در نظر گرفته می‌شود و قرار دادنش در زیر چمن با استفاده از دوخت یا چسب، اجازه نمی‌دهد تیغه‌های چمن از هم جدا شوند.

اگر می‌خواهید یک چمن مصنوعی با کیفیت را خریداری کنید، حتماً محصولی را انتخاب کنید که دارای بکینگ لاتکس و رزین است؛ چرا که شبیه به یک سپر برای آن بوده و محافظت بالایی دارد. هرچقدر کیفیت بکینگ بهتر باشد، عمر چمن مصنوعی شما نیز بیشتر خواهد بود. لایه‌های نازک و ضعیف نمی‌توانند نخ‌های بافت را به‌خوبی نگه‌دارند و به‌زودی فرسوده و پاره می‌شوند.

 

ثبات رنگ و زیبایی بیشتر

ویژگی بعدی که نشان دهنده کیفیت بالای چمن مصنوعی است، ثبات رنگی است که در طول زمان دارد. معمولاً برندهای معتبر از رنگ‌های ماندگار و مقاومی استفاده می‌کنند تا در اثر تابش اشعه UV یا دیگر موقعیت‌ها تغییر نکند. این ویژگی مهم به خریداران اطمینان می‌دهد که چمن مصنوعی تا مدت‌ها جذاب و زیبا باقی بماند. بنابراین در هنگام خرید چمن مصنوعی، به ثبات رنگ محصول مورد نظرتان توجه کنید.

 

داشتن بخش غشایی برای دوام بالاتر

بخش غشایی چمن مصنوعی مربوط به لایه پوششی نهایی است که برای سطح آن در نظر گرفته می‌شود. این لایه دوام و پایداری بیشتر محصول را تضمین می‌کند. در قسمت غشایی چمن مصنوعی فیبرها و الیافی وجود دارد که به لایه زیری چسبیده و آن را ثابت می‌کنند. بنابراین هر چه کیفیت این قسمت بیشتر باشد، طول عمر چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد بود.

 

نخ به کار رفته در تولید چمن مصنوعی

توجه به کیفیت نخ مورد استفاده در چمن مصنوعی نیز اهمیت زیادی دارد. در بیشتر مواقع، جنس نخ است که تعیین می‌کند طول عمر و عملکرد چمن مورد نظر چگونه باشد. هرچه از مواد و تکنولوژی برتری در روند تولید استفاده شود، چمن مصنوعی دارای طول عمر بالاتر و کارایی بهتری خواهد بود. انتخاب چمنی با نخ‌های با کیفیت و مواد مرغوب، افزایش پایداری و مقاومت بیشتر آن در برابر سایش، رنگ‌پریدگی و تغییرات آب و هوایی را به‌دنبال خواهد داشت.

 

اندازه تیغه‌های چمن مصنوعی

اندازه تیغه‌های چمن مصنوعی به نوع استفاده و محیطی بستگی دارد که قرار است در آن قرار بگیرد. معمولاً برای زمین‌های ورزشی، محوطه‌های بازی حیوانات و مناطق پر ترافیک، الیاف کوتاه‌تر مناسب هستند. در این محیط‌ها چمن در معرض فشار بیشتری بوده و در صورتی که تیغه‌های بلند داشته باشد، در زمان کوتاهی ظاهر ایستاده خود را از دست می‌دهد.

اما اگر به‌دنبال چمن مصنوعی روف گاردن یا حیاط و دیگر مکان‌ها هستید، تنها توجه به جنبه تزئینی و زیباسازی محوطه کافی است. برای این فضاها استفاده از چمن مصنوعی با ارتفاع بلند تیغه‌ها هم انتخاب خوبی خواهد بود.

اندازه تیغه‌های چمن مصنوعی

خرید بهترین چمن مصنوعی از چمنزار

از آنجایی که خرید چمن مصنوعی، یک اتفاق روتین در زندگی ما نیست؛ گاهی انتخاب محصول مناسب چالش‌برانگیز می‌شود. اما با رعایت همین نکات کوتاهی که گفته شد، تجربه خریدی موفق را خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه چمن مصنوعی به شرکت‌هایی مراجعه کنید که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. چمن زار نیز یکی از این مجموعه‌هاست که بیش از دو دهه سابقه درخشان در زمینه اجرا و نصب چمن مصنوعی دارد.

این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از تولیدکنندگان برجسته در بازار شناخته می‌شود و تا به حال پروژه‌های مختلفی را در زمینه تزئینی و ورزشی انجام داده که نمونه‌هایش را می‌توانید در سایت مجموعه ببینید. مشاوران چمن زار با توجه به نیاز، بودجه و امکانات شما در نهایت راهکارهای مناسبی را برای خرید بهترین نوع و مدل چمن مصنوعی در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید به شکلی ایده‌آل از این پوشش جذاب بهره‌مند شوید.

جدیدترین مطالب سایت