شب زفاف چقدر درد دارد { ویژه عروس و دامادها }

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شب زفاف چقدر درد دارد { ویژه عروس و دامادها }

اگر به شب عروسی خود نزدیک می شوید و دچار اضطراب شده اید این مقاله به شما کمک خواهد کرد که چطور بر این احساسات منفی غلبه کنید و از این شب خاطره انگیز لذت ببرید.

 

شب اول ازدواج چه اتفاقی میوفته ؟

شب حجله یا شب زفاف شبی است که اکثر دخترها از زمان رسیدن به سن بلوغ تا تاریخ عقد همیشه به آن فکر می کنند و معمولا آنچه با این فکر همراه است درد و ترس از آن است و نه لذت شب عروسی.

این مقاله برگرفته از سایت همسرتایم برای دختران و پسرانی نگاشته شده است که در آستانه شب اول عروسی خود قرار دارند و ممکن است دچار اضطراب شده باشند و به آن ها خواهیم گفت که شب اول ازدواج چه اتفاقی میوفته

 

برخی از زوج‌ها از شب عروسی می‌ترسند به ‌ویژه خانم‌ها زیرا از دردی که فکر می کنند با اولین دخول همراه است وحشت دارند. 

 

از سوی دیگر، برخی از مردان نیز از خطراتی که در ذهن ساخته اند و از ایجاد درد برای همسرشان یا واکنش او می ترسند. 

 

بسیاری از مردان فکر می کنند در اولین تجربه رابطه جنسی خود باید بسیار حرفه ای عمل کنند که این موضوع باعث نگرانی شدید مردان در شب اول عروسی می شود.

 

شب عروسی چقدر درد دارد

توهمات و تصورات اغراق آمیز در مورد میزان خون حاصل از اولین تلاش جنسی و نگرانی از احتمال خونریزی در نتیجه از بین رفتن پرده پرده بکارت برای دختران ترس از شب زفاف ایجاد می کند.

برخی داستان ها در مورد زنانی که در شب عروسی دچار خونریزی شدید شده اند و مجبور شده اند برای درمان های لازم به بیمارستان منتقل شوند، دست به دست می شود که بسیاری از آنها واقعیت ندارد.

اما واقعیت شب زفاف یا شب اول عروسی چیست ؟

 

پرده بکارت فقط یک غشای نازک است

در واقع، پرده بکارت در اکثریت قریب به اتفاق دختران یک غشای بسیار نازک است. 

در اولین تلاش برای دخول، در معرض پارگی کوچکی قرار می گیرد که از دو میلی متر بیشتر نمی شود و در نتیجه چند قطره خون می ریزد. 

گاهی مقدار خون حاصل از پاره شدن پرده بکارت آنقدر کم است که حتی نمی توان آن را دید! 

احساسی که همراه با پاره شدن پرده بکارت در شب زفاف است مانند احساس یک خراش کوچک است. 

برخی از زنان در هنگام پاره شدن پرده پرده بکارت اصلاً احساس درد نمی کنند، به خصوص اگر پیش نوازی و معاشقه قبل از دخول انجام شده باشد. 

گاهی زن دردی را احساس نمی کند و خون نمی ریزد، چون پرده بکارت ممکن است ارتجاعی باشد، در نتیجه در اولین دخول در معرض خونریزی قرار نمی گیرد.

 

استرس و ترس باعث ایجاد درد در شب زفاف می شود

اما اگر زن دچار تنش و ترس شدید از پارگی پرده بکارت باشد، این امر منجر به عدم روانکاری در واژن و همچنین منجر به انقباض و سفت شدن عضلات واژن می شود. 

 

این دو عامل منجر به مشکل دردخول آلت مرد و یا حتی عدم دخول و همچنین احساس درد زن می شود. 

 

در مورد ترس از اولین تلاش برای آمیزش جنسی در شب حجله ، ترسی غیرقابل توجیه است و اغلب ناشی از شنیدن تعریف هایی است که در بین دختران پخش می شود و دلیل علمی ندارد، به خصوص که اکثر خانم ها گواهی می دهند که اولین رابطه جنسی خیلی دردناک نبوده است. مقدار خون تولید شده از پرده بکارت کم بوده است.

 

قرار گرفتن واژن در معرض زخم ها

در برخی موارد نادر، ورود اندام مردانه به واژن عروس خانم باعث ایجاد زخم کوچکی در ورودی واژن می‌شود و در این حالت خون به مقدار بیشتری در مقایسه با دوران قاعدگی است خارج می شود و خانم احساس سوزش و درد می کند.

 

معاشقه و پیش نوازی در شب عروسی ضروری است

به زوجین توصیه می کنیم قبل از شروع رابطه جنسی استراحت کنند و عجله برای شروع رابطه جنسی و دخول نداشته باشند.

 می توان قبل از رابطه جنسی کمی صبر کرد و مثلاً اگر زن مرد خسته یا مضطرب هستند، رابطه جنسی را به روز بعد از ازدواج موکول کرد. 

همچنین به دلیل نقش موثر معاشقه و پیش نوازی در روان سازی واژن زن و تسهیل در دخول که مهم ترین عامل در تسکین احساس درد است، وقت گذاشتن برای این کار را به داماد توصیه می کنیم. 

در صورت عدم خیس شدن کافی واژن عروس، می توان از روان کننده های مجاز در داروخانه ها استفاده کرد.

در صورت احساس درد شدید یا سخت بودن دخول آلت مرد به واژن، توصیه می شود برای انجام معاینه بالینی و بررسی علت، به متخصص زنان مراجعه کند. 

در برخی موارد نادر، پرده بکارت بیش از حد ضخیم است که از  دخول آلت مرد جلوگیری می کند، سپس پزشک می تواند یک جراحی جزئی انجام دهد. گاهی اوقات علت انقباض شدید عضلات واژن است که نیاز به درمان دارد.

 

نتیجه گیری :

توصیه ما به دختران و پسرانی که در آستانه ازدواج قرار دارند این است که نباید ترس هایی مثل درد پاره شدن پرده بکارت و یا ترس از زود انزالی باعث شود لذت این شب را به ترس تبدیل کنید.

به طور کلی رابطه جنسی نیز مانند هر کار یا فعالیت دیگری به مرور با کیفیت تر می شود و اگر در نخستین تجربه های خود با همسرتان زودتر از آنچه که انتظارش را داشتید به پایان رسید نگران نباشید.

جدیدترین مطالب سایت