چگونه میتوانید ساعت هوشمند خود را ریست کنید؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه میتوانید ساعت هوشمند خود را ریست کنید؟

همیشه همه‌چیز آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. ممکن است ساعت هوشمند شما هم این روزها به مشکل خورده باشد و مجبور باشید آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.  حتی ممکن است قصد فروش آن را داشته باشید و نیاز به پاک کردن داده‌های آن دارید. درهرصورت ساعت‌های هوشمند حجم زیادی از داده‌های حساس را در خود ذخیره می‌کنند. به‌خصوص زمانی که از ساعت برای ارزیابی سلامت و تناسب اندام خودتان استفاده کرده باشید.

 

علاوه بر آن، ریست کردن ساعت هوشمند به معنی از دست دادن مجموعه عظیم از اطلاعاتی است که تا امروز ذخیره کردید. همچنین برنامه‌های نصب شده هم پاک می‌شوند و باید تنظیمات سیستم ساعت را به حالت اولیه کارخانه برگردانید. نکته مهم دیگر این است که با ریست کردن ساعت هوشمند، همه اطلاعات کاربری آن حذف شده و برگرداندن این اطلاعات غیرممکن است. پس اگر کاملا مطمئن هستید، ساعت را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

 

 خب برای ریست کردن ساعت هوشمند روش‌های مختلفی وجود دارد. در عین حال برند ساعت شما هم در نحوه ریست کردن آن تاثیرگذار است. به همین دلیل در ادامه قصد دارم روش ریست کردن ساعت هوشمند چند برند مطرح را بررسی کنم. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، تا پایان این مقاله همراه من بمانید.

 

ریست فکتوری اپل واچ

تمام دستگاه‌های دیجیتال و مدرن مانند ساعت و گوشی‌های هوشمند برای آسان‌تر شدن روند زندگی ما طراحی شدند. به‌طور مثال با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند می‌توانیم به‌راحتی اقساط را پرداخت کنیم، به دنیای گسترده اطلاعات متصل شویم و یا اینکه از تسهیلاتی مانند خرید قسطی فرش استفاده کنیم. ساعت‌های هوشمند هم قابلیت‌های متعددی مانند کمک به تناسب اندام و فیتنس، مکان‌یابی آسان، جهت‌یابی، گوش دادن به موسیقی و موارد دیگر را برای ما به ارمغان می‌آورند. در این میان اپل واچ جذابیت‌های متعددی دارد و برای رفع مشکلات آن باید روش‌های مختص به آن را به کار برد.

 

برای برگرداندن اپل واچ به تنظیمات کارخانه دو روش دستی و فعال‌سازی با صدا وجود دارد. در روش فعال‌سازی دستی ابتدا باید روی اسکرین واچ خود تپ کنید تا صفحه ویس گوگل روی ساعت نمایش داده شود. حالا چند ثانیه صبر کنید تا یک فلش در پایین صفحه دیده شود. در این مرحله روی Reset Device بزنید تا ساعت ریست شود. حالا ساعت را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه روشن کنید تا کاملا ریست شده باشد. با انجام این مراحل تمام اطلاعات ساعت هوشمند شما از بین رفته و اپل واچ به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

 

اما در کنار این روش دستی می‌توانید با کمک فرمان صوتی هم عملیات ریست فکتوری اپل واچ را پیش ببرید. برای این کار ابتدا باید در صفحه اصلی اپل واچ کلمه Ok Google را بیان کنید تا صفحه گوگل برای شما نمایان شود. حالا کلمه Settings را بگویید تا به صفحه تنظیمات ساعت بروید. بعدازآن هم به پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه Reset Device را روی صفحه ببینید. روی این گزینه بزنید و بعد از چند دقیقه ساعت هوشمند را روشن کنید. حالا تمام اطلاعاتی که ذخیره کردید، از بین رفته و حافظه ساعت کاملا خالی و سفید شده است.

 

چگونه میتوانید ساعت هوشمند خود را ریست کنید؟

ریست فکتوری ساعت هوشمند شیائومی Mi Wach

برند شیائومی برای حضور در بازار دیجیتال و دنیای آنلاین، محصولات مختلفی با خلاقیت و ایده‌های نو طراحی کرده است. گوشی‌های هوشمند این برند مانند سایر برندهای معتبر، گزینه‌ای جذاب برای اتصال به دنیای اینترنت است تا از خدمات آنلاین برخوردار شویم. حالا به‌راحتی می‌توانیم با کمک یک گوشی هوشمند مرغوب پرداخت عوارضی و سایز هزینه‌ها را انجام دهیم. انتقال وجه انجام دهیم و یا اینکه از سایر امکانات جذاب آن استفاده کنیم.

 

تلاش برند شیائومی فقط به خلق گوشی‌های هوشمند باکیفیت خلاصه نمی‌شود. یکی از محصولات جذاب این برند، ساعت هوشمند Mi Wach است که امکانات مختلفی در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. این ساعت از چیپ ست Snapdragon Wear 3100 4G  برخوردار است و سازگاری مناسبی با گوشی‌های اندرویدی و آیفون دارد.

 

در صورتی که قصد ریست فکتوری این ساعت هوشمند را دارید، سه روش مختلف وجود دارد. اولین روش این است که نمایشگر ساعت را روشن کنید و به رابط کاربری ساعت وارد شوید. بعدازآن گزینه Settings-System-Connect & Reset لمس کنید  و با انتخاب Reset عملیات ریست فکتوری را انجام دهید.

 

روش آسان بعدی این است که ساعت Mi Watch را به گوشی خود متصل کنید و با اجرایی کردن اپلیکیشن Wear OS را آیفون و یا Google App در گوشی‌های اندرویدی، کار را پیش ببرید. حالا روی گزینه Advanced Settings  بزنید و درنهایت گزینه Cancel The Pairing لمس کنید. با انجام این مراحل، ریست فکتوری ساعت هوشمند شیائومی انجام می‌شود و تمام اطلاعات ذخیره شده در آن از بین خواهد رفت.

 

روش بعدی این است که ابتدا ساعت را به گوشی خود متصل کنید و اپلیکیشن Xiaomi Wear را اجرا کنید. حالا اطلاعات را لمس کنید و  روی گزینه Delete The Deviceبزنید تا عملیات ریست ساعت انجام شود.

 

ریست فکتوری ساعت هوشمند سامسونگ

برای برگرداندن این ساعت به تنظیمات کارخانه هم سه روش مختلف وجود دارد. روش اول این است که از صفحه اصلی ساعت هوشمند، دو بار به سمت چپ بکشید تا به صفحه برنامه‌ها انتقال پیدا کنید. حالا گزینه تنظیمات را لمس کنید و روی گزینه General بزنید. بعدازآن با پیدا کردن گزینه Reset کار بازگرداندن ساعت هوشمند سامسونگ به تنظیمات کارخانه را پیش ببرید.

 

در روش دیگر باید برنامه Galaxy Wearable را در گوشی خود باز کنید. البته در زمان استفاده از این برنامه باید ساعت شما از طریق بلوتوث به گوشی متصل شده باشد. بعدازآن به سمت پایین صفحه بروید و روی گزینه General ضربه بزنید. درنهایت با انتخاب گزینه Reset تنظیمات مجدد آن را انجام دهید.

 

علاوه بر این دو روش، شما می‌توانید تنظیمات کارخانه این ساعت هوشمند را به حالت دستی انجام دهید. برای این کار باید ساعت سامسونگ را خاموش کنید و چند بار دکمه روشن و خاموش را نگه دارید تا ساعت دوباره راه‌اندازی شود. با انجام این کار گزینه Reboot Mode روی صفحه ظاهر می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید بازیابی ساعت هوشمند خود را انجام دهید.  

 

فراموش نکنید که با ریست فکتوری ساعت‌های هوشمند، تمام اطلاعات موجود در آن پاک می‌شود. بنابراین در صورتی که اطلاعات مهمی در ساعت هوشمند خود دارید، بهتر است قبل از ریست فکتوری، از اطلاعات بک آپ بگیرید و آن‌ها را در جایی ذخیره کنید تا در صورت نیاز، آن‌ها را در اختیار داشته باشید. در صورتی که ساعت هوشمند شما با مشکل جدی مواجه شد شما میتوانید با خرید قسطی کالای دیجیتال مانند ساعت هوشمند خرید به صرفه ای داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت