کاژه ; بازسازی ساختمان ، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کاژه ; بازسازی ساختمان ، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

امروزه به دلیل گرانی خانه ها امکان تعویض یا خرید آن به راحتی وجود ندارد.  روف گاردن  که یک اقدام پیشرفته در زمینه ی طراحی ساختمان می باشد می تواند برای تغییر خانه ی شما گزینه ی مناسبی محسوب شود. تجربه ثابت کرده است تغییر و تحول بجا و درست در زندگی لازم است. تغییرات درست در خانه می تواند باعث تقویت روحیه و آرامش گردد. حالا که صحبت از بازسازی ساختمان کردیم به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال تغییری در خانه یا محل کارتان هستید حتما با ما همراه باشید و مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

 

معرفی باغ بام یا روف گاردن  :

با گذشت زمان و نقل و انتقال انسان ها به زندگی شهری و آپارتمان ها اجرای طرح روف گاردن ( باغ بام) برای از بین بردن نقص کوچکی آپارتمان و حس خفگی نهفته در آن می تواند بسیار کاربردی و پرطرفدار باشد. در واقع باغ بام یک تکنولوژی پیشرفته است. این تکنولوژی به شما این اجازه را می دهد تا روی سقف یا بالکن خانه تان فضای سبزی داشته باشید. شما برای چند لحظه هم که شده از شلوغی و استرس دور می شوید.

 

نحوه ی اجرای روف گاردن و انواع آن:

در اجرای طرح روف گاردن  کارشناسان مربوطه از محل مورد نظر بازدید می کنند. سپس طرح مورد نظر را طراحی کرده و ایزولاسیون پشت بام و خریداری اقلام مصرفی انجام می شود. سپس به اجرای سازه می پردازند و در آخر کاشت گیاهان مورد علاقه و متناسب انجام می شود. این مراحل برای هر دو نوع این سازه شامل ایزولاسیون و زهکشی ، لنداسکیپ ( اجرای فضای سبز،آبنما، باربیکیو و آلاچیق ) یکی است. انواع باغ هایی که در تشکیل این طراحی دست داشته اند شامل:

کاژه ; بازسازی ساختمان ، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

باغ گسترده : معمولا این نوع روف گاردن  برای پشت بام ، انبار و فضای اضافه ، در واقع جایی که به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر خاک نیاز داشته باشد به کار می رود. نگهداری از آن دشوار نیست چون استاندارد ایمنی اضافی ندارد. همچنین زمانی که شما نمی خواهید هزینه ی زیادی کنید می توانید از این نوع استفاده نمایید. البته نیاز است بگوییم که این نوع به زیبایی بقیه نیست چون پوشش های گیاهی که در آن به کار می رود به خزه و چند گلدان کوچک و چمن خلاصه می شود.

باغ فشرده: این نوع باغ نوعی روف گاردن  است. باغ فشرده بیشتر برای ساخت و ساز های بزرگ استفاده می شود. این نوع روف گاردن  به لایه عمقی از خاک و محوطه سازی و نگهداری منظمی نیاز دارد. پوشش گیاهی این نوع ، مانند باغچه خانه می باشد و گیاهانی مثل گل ها و درختان و سبزی کاشته می شود. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید آبیاری مناسب و نیازهای اصلی است.

باغ نیمه فشرده: این باغ به لایه عمیقی از خاک نیاز دارد و همچنین گیاهان و بوته هایی که برای رشد نیاز به محیط خاص و آبیاری مکرری ندارند را می توان در این باغ پرورش داد.

در کل برای هر سه نوع باغ بام باید از گیاهان مناسب ( گیاهان قوی تر در برابر گرما، گیاهان محلی شهر، درختچه و بوته های تزیینی برای زیبایی بیشتر) ، سیستم های آبیاری اتوماتیک یا قطره ای هوشمند، نورپردازی متناسب با نور مکان مورد نظر، آماده سازی پشت بام و کف سازی که معمولا به صورت شن، قلوه سنگ یا چوبی است و تجهیزات جانبی مثل آلاچیق و نیمکت و …استفاده شود.

 

مزیتی که در  روف گاردن  چشمگیرتر و قابل لمس تر است؛ تغییر چهره آپارتمان می باشد. روف گاردن  به چهره ی آپارتمان زیبایی خاصی می بخشد و آن جا را به یک مکان تفریحی تبدیل می کند. اما مزایایی که در دل این طرح نهفته است شامل: کاهش آلاینده ها_ پاکسازی کردن هوای شهر_ ذخیره سازی و بهره برداری از آب باران_ معتدل سازی دمای محیط_ بالابردن ارزش ملک است. اما نکته ی مهم معایب این طرح است. در حقیقت این طرح مناسب همه ی مکان ها یا مناطق جغرافیایی نیست ، بنا به نقشه و نوع ساختمان ها توانایی تحمل وزن آن پوشش های گیاهی را ندارند و همچنین مشکل در زهکشی، ته نشینی خاک، سنگین شدن سقف یا سخت شدن سطح خاک و آسیب رسیدن به ساختمان از مشکلات این طرح می باشد.

 

کاژه ; بازسازی ساختمان ، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای (دیوار شیشه ای):

دیواره شیشه ای جزئی جدید مانند روف گاردن  است که اخیرا وارد ساختمان ها شده است. دیوار شیشه ای در محیط های اداری و خانگی برای جداسازی به کار می رود. مثلا در خانه های کوچک به دلیل کمبود جا می توان با استفاده از این سازه فضای خانه را بخش بندی کرد و احساس رضایت بیشتری در فرد ایجاد نمود. یا در محیط های اداری و کاری به جهت نظم بخشیدن ، بزرگتر نشان دادن فضا ، جلوگیری از هزینه های گزاف برای دیوار کشی، نصب آسان و سریع، زیباتر جلوه دادن محیط میتوان از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد. همچنین با استفاده از شیشه سکوریت ( در اصطلاح نشکن به این صورت که در هنگام شکستن ذرات شیشه خورد و بخش نمی شوند ) می توان جداسازی بخش های کاری را انجام داد.

 در صورتی که امکان در نظر گرفتن تمام بخش ها هم هست. در واقع با استفاده از این سازه می توان بهترین و بیشترین استفاده از کمترین فضا را نمود.

 

کاژه : مجموعه ای از بهترین ها

طراحی و اجرای روف گاردن  و پارتیشن شیشه ای را به کاژه بسپارید. بازسازی ساختمان امر مهمی است که امروزه تمایل به آن بسیار بیشتر شده است. چه از نوع دکوراتیو و داخلی و چه از نوع خرابی خانه و ساخت و ساز دوباره باشد. این نوع تغییرات نیاز به مشورت متخصصان و معماران خاص خود را دارد. چون بدون مشورت و تخصص باعث خسارات جبران ناپذیری می شود. اگر شما هم قصد تغییر و تحول در خانه تان برای زیبایی بهتر و اصولی هستید پیشنهاد ما به شما گروه کاژه است که مجموعه ای از بهترین ها هستند. این تیم متخصص می تواند در کمترین زمان ممکن بدون هیچ هزینه گزاف و اضافی طراحی شما را اجرا کند.

از نمونه کارهای این گروه: 

پروژه گنبد شیشه ای شیراز که گنبدی دکوراتیو با شیشه های استیند گلس است، سقف نورگیر شیشه ای مجتمع صالح آباد، شیشه درب ورودی و شیشه درب های اصلی با تکنیک استین را می توان نام برد.

برای مشاوره و آشنایی بیشتر با این گروه می توانید به سایت www.kajeh.com  مراجعه کنید و یا با تلفن پشتیبانی 88492314 – 09121509516 تماس حاصل فرمایید.

جدیدترین مطالب سایت