ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

مجموعه : اخبار ورزشی
ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

اسطوره های بدنسازی زیادی در تاریخ وجود دارند که الگوی بسیار از افراد نسل بعد خود شده اند.

 

در هر رشته ورزشی ورزشکارانی پیدا می شوند که برای مطرح شدن پول و زمان زیادی را صرف بدن و ورزش می کنند. اما در این میان به نظر می رسد بدنسازی یکی از آن رشته های است که هزینه زیادی را برای ورزشکار، خصوصا” ورزشکاری که میل شهرت دارد، داشته باشد.

 

اما کسی که این همه زمان و پول را صرف بدن خود می کند، قطعا” در آینده هم از جوایزی که بدست می آورد و هم شهرتی که کسب می کند، می تواند هزینه های صرف شده را جبران کند. در ادامه با ۵ مرد ثروتمند بدنسازی، ورزشکارانی که با عشق به بدنسازی وارد صنعت بدنسازی شده اند، آشنا می شوید.

 

رونی کولمن، جی کاتلر، جو ویدر، ریچ گاسپاری و آرنولد شوارتزنگر از جمله ثروتمندترین مردان بدنساز در جهان هستند.

 

 

۵-رونی کولمن، مرد ۱۰ میلیون دلاری

 

ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

 

رونی کولمن، متولد سال ۱۹۶۴ در لوییزیانای آمریکا است. او از سال ۱۹۹۲ بدنسازی را به صورت حرفه ای آغاز کرده و تا همین امروز در کنار این رشته حضور دارد. او از سال ۱۹۹۸ به سکوی قهرمانی مستمر المپیا تکیه زده و نزدیک به یک دهه دست از آن برنداشت.

 

رونی که تحصیل کرده ی رشته ی حسابداری در مقطع کارشناسی است از مسابقات مسترتگزاس در دسته سنگین وزن کارش را آغاز کرد و خیلی زود دنیای بدنسازی را تحت تأثیر عضلات منحصر به فرد خود قرار داد.

 

این میلیونر بدنسازی، یکی از علایقش سفر به کشورهای مختلف و خرج کردن پولی است که حالا حالاها تمامی ندارد! رونی کلمن مرد شماره ۵ این لیست با ۱۰ میلیون دلار ثروت است.

 

 

۴-جی کاتلر، مرد ۳۰ میلیون دلاری

 

ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

 

جی کاتلر متولد سال ۱۹۷۳ در استرلینگ ماساچوست است. او فارغ التحصیل رشته حقوق و جرم شناسی است و قبل از مطرح شدن در بدنسازی ساخت و ساز می کرد. جی کاتلر اولین پیروزی اش را در سال ۱۹۹۳ با بردن جایزه رقابت های مرد آهنین بدست آورد،

 

پس از آن آنقدر موفق عمل کرد که به تصویر روی مورد علاقه روی جلد مجلات معتبر بدنسازی جهان تبدیل شد. طی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ نیز مستر المیپا را برد تا نشان دهد وقتی اراده می کند به خواسته اش می رسد تا بدین ترتیب مرد ۳۰ میلیون دلاری بدنسازی جهان شود.

 

 

۳- جو ویدر، پدر مستر المپیا مرد ۳۵ میلیون دلاری

 

ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

 

جو ویدر متولد سال ۱۹۱۹ در کبک کانادا بود. او از خانواده ای لهستانی الاصل است و با پشتکاری که داشت به جایگاهی رسید که کمتر کسی تصور می کرد. او یکی از بنیان گذاران فدراسیون بین المللی بدنسازی و البته پدر مستر المپیا بود.

 

جو ویدر در حالی بینیان گذار مستر المپیا بود که خود به دلیل پیشگام بودن در بدنسازی با سیستم ویدر در بدنسازی به یک برند تبدیل شد. جو ویدر در ۹۳ سالگی رخت از جهان بربست. پدر مستر المپیا هنگام مرگ ۳۵ میلیون دلار اندوخته داشت که در نوع خود قابل توجه بود.

 

۲-ریچ گاسپاری، مرد ۹۰ میلیون دلاری

ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

 

ریچ گاسپاری در سال ۱۹۶۳ در نیوجرسی به دنیا آمد. از او به عنوان یک چهره سرشناس IFBB نیز یاد می شود. ریچ از ۱۴ سالگی ورزش را با وزنه برداری آغاز کرد. اما در سال ۱۹۸۲ قهرمان مسابقات کلاسیک جرسی شد تا خود را به جغرافیای بدنسازی معرفی کند.

 

یک ماه بعد از آن وقتی که تنها ۲۰ سالش بود، جایزه NPC جوانان را در نیوجرسی برد و از آن پس موفقیت ها یکی پس از دیگری به سویش روانه شد.

 

او در سال ۸۶ تا ۸۸ به دوران اوج ورزشی خود رسید و با پول های که بدست آورده بود، شرکت مکمل گاسپاری را تأسیس کرد تا از این راه بر درآمدش روز به روز اضافه شود.

 

ریچ که ۳ مقام دومی را بدست آورده است، هرگز نتوانست قهرمان مستر المپیا شود ولی سرمایه ای بالغ بر ۹۰ میلیون دلار دارد.

 

 

۱-مرد ۳۰۰ میلیون دلاری

 

ثروتمند ترین مردان بدنساز جهان را بشناسید + عکس

 

اول لیست ۵ مرد ثروتمند بدنسازی جهان نیازی به معرفی ندارد! آرنولد شوارتزنگر اتریشی – آمریکایی، هنر پیشه ای محبوب، مدلی پر طرفدار، تاجری موفق و البته ورزشکاری محبوب در دنیا است.

 

جوان ترین قهرمان تاریخ مستر المپیا، اولین قهرمانی اش را سال ۱۹۷۰جشن گرفت و موفق شد ۶ سال متوالی به این عنوان دست پیدا کند.

 

چهره زیبا و پسرانه و فیزیک خیره کننده او باعث شد تا سال ها در هالیوود به عنوان چهره ای سر شناس در نقش های اکشن حضوری پُر رنگ داشته باشد. ثروت این اعجوبه جهان را ۳۰۰ میلیون دلار برآورد کرده اند.

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

جدیدترین مطالب سایت