در مهمانی عید از چه آجیل هایی استفاده کنیم ؟

در مهمانی عید از چه آجیل هایی استفاده کنیم ؟

در مهمانی عید از چه آجیل هایی استفاده کنیم ؟

در نزدیکی عید و ضیافت مهمانی عیدی هستیم و باید در انتخاب آجیل هایمان دقت کافی شود در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

شما طرفدار کدام نوع آجیل هستید، خام یا بو داده؟ ترجیح ما خرید آجیل خام است، زیرا آجیل‌های بو داده …

 

نکات بهداشتی لازم در خرید آجیل شب عید:

 

بهمن خدادادیان, کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه:

 

– اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار داد این است که آجیل با کیفیت را هیچ وقت ارزان نمی‌فروشند و مردم باید بدانند آجیلی که ارزان فروخته می‌شود، قطعا کیفیت لازم را ندارد.

 

– ترجیح ما خرید آجیل خام است، زیرا آجیل‌های بو داده هم نمک بیشتری داشته و هم عمدتا از رنگ‌های غیرمجاز در آنها استفاده می‌شود.

 

– افراد باید به ظاهر آجیل دقت کنند که تازه بوده و کپک زده و یا کرم خورده نباشد.

 

– در آجیل کهنه کپکی به نام کپک «آسپرژیلوس فلاووس» وجود دارد. این نوع کپک مسمومیت‌ها و ناراحتی‌های گوارشی ایجاد کرده که با علائمی همچون تب روده، حالت تهوع و اسهال همراه است.

 

– کپک «آسپرژیلوس فلاووس» نوعی سم به نام «آفلاتوکسین» تولید کرده که این نوع سم بسیار سرطان زا بوده و سلامت افراد را تهدید می‌کند.

 

– به طور معمول خرید آجیل از ۲۰ اسفند به بعد پیشنهاد می‌شود، زیرا نگهداری آن کوتاه مدت بوده و احتمال کپک زدن پایین می‌آید.

 

– آجیل خام در صورت خریداری باید در جای خنک و خشک و تاریک نگهداری شود، تا از کپک زدن در امان بماند.

 

– از دستفروشان آجیل نخرید.قطعا اگر تخلفی در این خرید صورت گیرد قابل پیگیری نیست و سلامت آجیل دستفروشان به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست.

 

تاکید ما این است که مردم یا آجیل نخرند و یا درصورت خرید آجیل حتما نکات بهداشتی لازم را در نظر بگیرند.خدادادیان از همه افراد خواست سلامتی خود را با پرداخت هزینه کمتر برای خرید آجیل از دستفروشان معاوضه نکنند و بدانند خرید حجم کم آجیل، اما با کیفیت بهتر از این است که حجم بالایی از آجیل بی‌کیفیت و ناسالم اما ارزان خریداری شود

جدیدترین مطالب سایت