احکام ویژه غرغره کردن و شستن دهان روزه داران

مجموعه : مذهبی و دینی
احکام ویژه غرغره کردن و شستن دهان روزه داران

احکام شرعی غرغره کردن و شستن دهان روزه داران

با ورود به ماه مبارک رمضان به مسائلی همچون احکام واجب روزه داری برمی خوریم با ما در سایت تالاب باشید با برترین ها در ماه رمضان یکی از واجبات این ماه  مبارک می باشد روزه احکام و اعمال ویژه خود را دارد

 

تعداد زیادی از افراد سوالاتی در مورد روزه گرفتن دارند که علما و بزرگان مشاهده به این سول ها جواب داده اند این احکام باید در مورد روزه رعایت شود تا روزه افرادی که این اعمال را انجام میدهند باطل نشود سؤالی که ممکن هست برای روزه‎داران گرامی پیش بیاید، این هست که آیا غرغره کردن آب در فضای دهان برای نمناک کردن آن و گرفتن بوی بد دهان هست محل اشکال هست یا خیر؟

شستن دهان روزه داران

غرغره کردن آب برای روزه‎داران چه حکمی دارد؟

سؤالی که ممکن هست برای روزه‎داران گرامی پیش بیاید، این هست که آیا غرغره کردن آب در فضای دهان برای نمناک کردن آن و گرفتن بوی بد دهان هست محل اشکال هست یا خیر. در ادامه بر زمینه پاسخی که در کتاب استفتائات مقام معظم رهبری وجود دارد، به سؤال پاسخ خواهیم داد.

 

سوال: حکم غرغره کردن براى روزه‎دار چیست؟

جواب: اگر هنگام غرغره کردن، آب از حلق به پایین برود، روزه باطل می‎شود.

 

سوال: اگر روزه دار آب را به قصد رفع عطش در دهان گردانده و بیرون بریزد

به طورى که هیچ مقدارى از آب پایین نرود چه حکمى دارد؟
جواب: در فرض سؤال اشکال ندارد.

 

سوال: آیا بعد از مضمضه کردن ـ چه براى وضو و چه غیرآن ـ در حال روزه ماه رمضان واجب است روزه دار سه مرتبه آب دهانش را بیرون بریزد؟

جواب: چنین کارى واجب نیست. انچه واجب هست خارج کردن آب از دهان هست و اگر یقین پیدا کرده که آب خارج شده چیز دیگرى بر او واجب نیست.

 

جدیدترین مطالب سایت