رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)

رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)

گیاه بامبو هم گل میدهد

 

بتازگی خبری تمام شبکه هاي اجتماعی را پر کرده هست که گیاه بامبو برای نخستین بار گل میدهد دراین باب در ادامه میتوانید با رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو تالاب را دنبال نمایید .

 

بامبو یکی از گیاهانی هست که بیشترین سرعت رشد را دارد. یک بامبوی معمولی در هرروز ۱۰ سانتیمتر رشد میکند، در حالی‌که انواع خاصی ازآن تا یک متر در هرروز یا یک میلی ‌متر در هردو دقیقه رشد میکنند.‌

 

سایت تالاب : می توانید رشد این گیاه را واقعا با چشمانتان مشاهده نمایید. بیشتر گونه‌هاي بامبو در ۵ تا ۸ سال به بلوغ میرسند.‌ میتوانید این رابا سایر گیاهانی که چوب سختی دارند قیاس کنید که به سختی ۲.۵ سانتیمتر در هفته رشد می کنند. درختانی مانند بلوط، مقدور هست ۱۲۰ سال طول بکشد تا به بلوغ برسند.

 

اما بامبو‌ ها یکی از کندترین گیاهان دنیا در میوه دادن میباشند. گل دادن بامبو‌ها یک پدیده جذاب هست، زیرا این اتفاق بسیار کمیاب و انحصار به فرد هست. بیشتر بامبو‌ها هر ۶۰ تا ۱۳۰ سال گل می دهند. این فواصل طولانی گل دهی برای تعداد زیادی از گیاه شناسان یک راز بزرگ هست.

این گیاهان یک رفتار عجیب دیگر هم دارند، همه ی آن‌ها تا زمانی که از یک گیاه مادر گرفته شده باشند، در سراسر دنیا، بدون دقت به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، هم زمان گل می دهند. بیشتر بامبو‌ها بخش هایي از یک گیاه مادر میباشند.

 

خود اینبخش‌ها بار‌ها در طول دوران مجددا تقسیم می شوند ودر سراسر دنیا گسترش می یابند و اگر چه از نظر جغرافیایی در مکان‌هاي گوناگونی قرار می‌گیرند، اما ترکیب ژنتیکی آن‌ها شبیه به هم هست؛ بنابر این وقتی یک بامبو در آمریکای شمالی گل می دهد، در آسیا هم تقریباً هم زمان گل میدهد. بنظر میرسد این گیاهان یک ساعت داخلی دارند که در دوران از پیش تعیین شده هشدار میدهد که وقت گلدهی هست.

 

به گزارش تالاب طبق یک فرضیه، گلدهی دسته جمعی بقای این گیاهان را افزایش میدهد. طبق این فرضیه وقتی همه ی بامبو‌ها باهم گل می دهند، حتی اگر شکارچیان شکم هاي خودرا پر کنند، باز دانه هایي باقی میماند.

 

آن‌ها با داشتن چرخه گلدهی طولانی‌تر از عمر جوندگان، میتوانند جمعیت آن‌ها رابا ایجاد گرسنگی دراین دوره نظارت کنند. این فرضیه توضیح نمیدهد که چرا چرخه گلدهی بامبو ده برابر طولانی‌تر از طول عمر جوندگان محلی هست.

 

وقتی بابو به انتظار خود از زندگی می رسد و گل و دانه ساخت میکند می‌میرد ودر یک دوره چند ساله از جنگل پاک می شود. یکی از نظریه‌ها این هست که ساخت دانه به چنان انرژی نیاز دارد که فشار زیادی به بامبو وارد کرده و باعث مرگ آن میشود. نظریه دیگر می گوید که گیاه مادر برای ایجاد فضای رشد برای دانه‌هاي بامبو می‌میرد.

رویداد گل دهی دسته جمعی، شکارچیان زیادی از جمله جوندگان را ربایش میکند. دسترسی ناگهانی به این مقادیر چندان میوه در جنگل، ده‌ها میلیون موش گرسنه را ربایش میکند که غذا می خورند و رشد و ساخت مانند میکنند. موش‌ها بعد از خوردن میوه بامبو به خوردن تولیدات مزارع روی می‌آورند. گلدهی بامبو‌ها تقریباً همه ی وقت به بیماری و قحطی روستاهای اطراف منتهی میشود.

رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)
 
رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)

وقتی که بامبو گل میدهد

رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)
 
رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)

عکس هایی از گل دادن گیاه بامبو

رویش گل به صورت عجیب در گیاه بامبو (+تصاویر)

تصاویری از گل دادن گیاه بامبو

جدیدترین مطالب سایت