چگونه قبل از نزدیکی جنسی جنسیت جنین را تعیین کنیم ؟

چگونه قبل از نزدیکی جنسی جنسیت جنین را تعیین کنیم ؟

تعین جنسیت جنین قبل از رابطه جنسی 

 

برای تعیین جنسیت جنین قبل از عمل جنسی لازم است از آموزش هایي بر خورد دار باشید در ادامه ما را دنبال نمایید. 

 

تعیین جنسیت قبل از رابطه جنسی , پسر میخواهید یا دختر؟این نخستین سوالی است که می توانم قبل از خواندن این مقاله از شما، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی با هم ندارند، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا دراین مقاله تنها نیت داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌مان پسر یا دختر دار بشویم !

 

 پس باز هم این سوال را از شما می‌پرسم، پسر میخواهید یا دختر ؟

در بیشتر خانواده هایي که تازه تشکیل زندگی داده‌اند بین زن و مرد بر سر جنس فرزند اختلاف نظر وجوددارد؛ عده اي طرفدار دختر و عده اي دوستدار پسر هستند شاید هم برای برخی اشخاص چندان تفاوتی نداشته باشد چون هنوز صاحب هیچ کدام نیستند !

 

 در قدیم چون به نیروی کار مرد بیشتر از زن نیاز بود اگر خانواده‌اي صاحب فرزند پسر نبود برای رسیدن به این نعمت شاید تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم میرسید تا سرانجام یکی از آن ها پسر شود.

 

به گزارش تالاب این می ‌شد که آمار فرزندان یک خانواده بسیار بالا می‌رفت، همینطور خیلی از خانواده‌ها به خاطر این موضوع دچار فروپاشی میشدند و این بعنوان یک معضل خیلی از خانواده‌ها را رنج می‌داد.

 

 اما امروزه با استفاده از دانش دکتری، زیست شناسی «بیولوژی» و علم تغذیه، شما می توانید جنسیت فرزندتان را خودتان انتخاب کنید، این یک بلوف اغراق آمیز نیست، باوار کنید !

 

 دراین نوشتار سعی بر این داریم که انواع راه‌ها و روش هاي انتخاب جنسیت قبل از لقاح رابه شما آموزش بدهیم، پس مقاله را تا نهایت بخوانید !

چگونه قبل از نزدیکی جنسی جنسیت جنین را تعیین کنیم ؟

 انواع راه‌هاي انتخاب جنسیت قبل از لقاح و تشکیل نطفه

 امروزه شما می توانید با یک سنوگرافی بعد از هفته ۱۴ بارداری، جنسیت نوزادتان را بفهمید، اما این عمل برای برخی از خانواده‌ها مطلوب نیست چون شاید نتیجه سنوگرافی بر خلاف علاقه خیلی از والدین باشد.

 

 مثلاً والدینی که علاقمند به داشتن پسر هستند، ممکن است در هنگام شنیدن پاسخ سنوگرافی که دختر بودن نوزاد را مشخص میکند، شکه بشوند و جا بخورند و آن وقت این به وقوع پيوست مایع بی‌میلی والدین نسبت به سرنوشت فرزند در راه و همینطور تکرار بارداری‌هاي مادر درسال‌هاي آینده شود.

 

 اما، امروزه با استفاده از علم روز، می توانیم با درجه خاطرجمعی بالایی به پسردار شدن یا دختر دار شدن خودتان، حتی قبل از عمل لقاح و آمیزش پی ببرید، برای اینکار کافی است که یکی از راه‌هاي زیر را انتخاب کنید.

 

 ۱ – روش تغدیه‌اي

 ۲- روش زمان بندی مقاربت « تعیین زمان تخمک گذاری»

 ۳- روش شست و شوی مهبلی « واژن»

 ۴- روش زمان بندی ماهیانه مقاربت

 ۵ – روش تعیین میزان اسپرم

 ۶- روش نشاندار کردن لیزری گامتها

 ۷- روش PGD – IVF

چگونه قبل از نزدیکی جنسی جنسیت جنین را تعیین کنیم ؟

 مکانیسم دختر شدن یا پسر شدن نطفه چیست ؟

 قبل از توضیح روش‌هاي اسم برده شده، ابتدا جادارد که یک توضیح جمع و جور در مورد فرایند لقاح بدهیم تا بهتر بتوانیم مطلب را خلط کنیم.

 

 بر طبق طبیعت انسانی مردان دارای اندام جنسی مردانه و زنان دارای اندام جنسی زنانه هستند، این اندام‌ها هرکدامشان کار بخصوص را انجام میدهند ودر حقایق مکمل یک دیگر قلمداد می شوند.

 

 اندام جنسی مردانه اسپرم ساخت می کند و اندام جنسی زنانه تخمک، مرد اسپرم ساخت شده در بیضه‌هایش را توسط مایع منی و آلت تناسلی‌اش به مهبل زن وارد میکند، این اسپرم‌هاي ساخت شده بعد از انزال در مهبل زن باقی می‌مثل و عده‌اي از آن ها پیروز میشوند از مجرای دهانه رحم که در داخل مهبل زن قرار دارد، عبور کنند.

 

 رحم که اندام ساخت مثلی زن است، یک اندام گلابی شکل است که انتهای گلابی شکل آن رو به پایین است.

 

 اسپرم بعد از وارد شدن به رحم زن در طول آن حرکت می کند و بالا می رود، اگر دراین هنگام تخمکی در رحم زن موجود باشد، عمل لقاح از بهم پیوستن دو گامت تکمیل می شود و جنین تشکیل میگردد، این جنین اگر که در داخل رحم مادر لانه‌گزینی کند، موجب بارداری مادر و تولد نوزاد خواهد شد و اگر نتواند لانه‌گزینی کند ازبدن دفع خواهد گشت.

 

مردان کالا دو نوع گامت ساخت میکنند، یکی گامت ایکس دار «x» و دیگری گامت ایگرگ دار «y»، تفاوت این دو گامت در کروموزوم عدد ۲۳ آن ها است، زن ها نیز کلا یک نوع گامت ساخت می کنند و آن نیز فقط کرومزوم عدد ۲۳ x شکل را دارد، اگر که گامت ایکس دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح کند، فرزند دختر خواهد شد و اگر که گامت ایگرگ دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح انجام دهد، جنین حاصله پسر خواهد شد.

 

 پس تا این جا میبینیم که پسر یا دختر شدن فرزند بستگی به مرد دارد نه زن و این مرد است که با دو نوع گامت خودش مشخص میکند که جنین پسر باشد یا دختر، در شرایط ایده آل شانس پسر یا دختر شدن جنین برابر یعنی ۵۰ – ۵۰ است و بستگی به این دارد که در هنگام لقاح کدام اسپرم خودش را زودتر به تخمک برساند تا آنرا بارور سازد.

 

 اما در زندگی طبیعی شرایط ایده‌آل کمتر رخداد می‌افتد و عوامل محیطی بسیاری بر شانس لقاح هریک از اسپرم‌هاي X دار یا Yدار تاثیر خواهند گذاشت.

 

 عوامل محیطی هم چون تغذیه مادر، میزان سلامت روحی روانی او، زمان مقاربت، میزان ph مهبل مادر در هنگام مقاربت، عوامل اجتماعی و … همه ی و همه ی میتوانند در پسر یا دختر دار شدن زن تاثیر بگذارند.

 

 شایان ذکر است که بر طبق مطالعه‌اي که نتایج آن در نشریه آکادمی ملی علوم کشور آمریکا چاپ شده است حاکی است، زنان حامله در دوره‌هایي که با اضطراب شدید روبه‌رو هستند ممکن است بطور ناخواسته به نوعی درگیر انتخاب جنس فرزند شوند.

 

طبق معمول به ازای تولد هر یکصد دختر درحدود ۱۰۴ پسر متولد می شوند، اما در دوره‌هاي بحرانی مثل زمان قحطی، این نسبت کاهش پیدا میکند و بنظر میرسد جنس مذکر بیشتر خسارت می بیند.

 

 بر طبق گزارش بی بی سی نظریه هاي علمی میگوید که به لحاظ تکاملی مزیت داشتن دختر این است که در زمان‌هاي سخت دخترها ژن پدر و مادر را بهتر منتقل میکنند.

 

 همینطور بنا به گزارش تالاب دکتر ساره جونز از دانشگاه کنت انگلیس که به تحقیقی پیرامون نقش عوامل محیطی در جنسیت فرزندان پرداخته است، اعلام داشته که زنان ناراضی و بسیار شکایت کننده غالباً دختر می زایند. همینطور دکتر مدحت الشامی، مشاور تغذیه و بهداشت عمومی نیز گفته است که : در طول تاریخ، در دوره هایي زاد و ولد دختر زیاد بوده است ودر دوره هایي نیز زاد و ولد پسر و این به مسایل مختلف زیست محیطی برمی گردد.

چگونه قبل از نزدیکی جنسی جنسیت جنین را تعیین کنیم ؟

 وی افزوده است که: بدن انسان از تغییرات فیزیولوژیکی و مزاجی بیرون بسیار تاثیر می گیرد و بهمین علت تولد پسران در دوره هاي پس از جنگ ودر هنگام صلح، افزایش می یابد.

 

 دکتر مهر اکتائی یک متخصص زنان و زایمان در ایران نیز معتقد است که که نژاد سیاه، بچه دار شدن در سن بالای ۳۰ سالگی، تفاوت سنی زیاد بین زن و مرد، آب و هوای گرم، استرس و افسردگی زنان، آلوده کننده هاي محیطی و مصرف سیگار احتمال دختر دار شدن را زیاد ترمیکند.

 

بواقع همیشه شرایط نامساعد محیطی منجر به دختر شدن فرزند می شود و این شاید فلسفه والایی داشته باشد که به تکامل انسان مربوط میشود.

 

به گزارش تالاب دانشمندان معتقدند که دختران به علت این که نیروی ساخت مثل جامعه هستند، در مواقع بحرانی تعدادشان افزایش مییابد زیرا دراین مواقع ممکن است ۵ دختر متولد شده ۵ فرد دیگر را به دنیا بیاورند و ۲۵ فرد جدید ساخت کنند، درصورتیکه شاید اگر ۵ پسر جای آن ها متولد میشد امکان افزایش تعداد فرزندان در نسل‌هاي آتی بسیار پایین تر می‌بود.

 

 اما با این حال در شرایط عادی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۴ پسر متولد می شود که این نشان دهنده تعادل در چرخه طبیعت است.

 

 در ادامه به شرح دقیق روش هاي تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح خواهیم پرداخت اما لازم است که بدانید این روشها کلا به دو دسته تقسیمبندی میشوند، دسته اول روشهایی هستند که با تغییر شرایط محیطی بدن مادر، امکان پسر یا دختر دار شدن وی را افزایش میدهند و دسته دوم روش‌هاي طبی‌اند که توسط متخصصین در آزمایشگاه‌ها و مراکز درمان ناباروری و ژنتیک انجام می گیرند، در روش‌هاي دسته اول نیاز شما به مراجعه به دکتر کمتر است و خودتان می توانید دستورکار‌ها را اجرا کنید اما در روش‌هاي دسته دوم باید حتماً تحت مراقبت دکتری قرار بگرید، اما با این حال مزیت روش‌هاي دسته دوم هم چون روش‌هاي PGD، لقاح مصنوعی IVF و نشاندار کردن لیزری این است که درصد ضریب خاطرجمعی این روش‌ها ۱۰۰٪ است اما روش‌هاي دسته اول در برترین حالت چیزی درحدود ۸۰٪ ضریب خاطرجمعی خواهند داشت.

 

 ما هردو روش را برای شما توضیح خواهیم داد و انتخاب رابه خودتان واگذار میکنیم !

 

 ۱ – روش تغذیه‌اي

 پیروی از رژیم خوراکی مخصوص برای به دست آوردن فرزند پسر یا دختر از زمان هاي قدیم متداول بود، ولی از آنجا که مکانیسم و نحوه اثر این روش ناشناخته بود، رژیم هاي خوراکی، متمایز و گاه متناقض بکار گرفته می شد.

 

 در انسان گرچه نحو عمل رژیم خوراکی و استفاده از رژیم مناسب شناخته نشده ولی حدس زده می شود که ممکن است بعلت تغییر متابولیسم تخمک و بخصوص یون‌هاي سطح خارجی آن در صورتی که تخمک یون مناسب را داشته باشد بتواند اسپرماتوزوئید حامل کروموزوم جنسی y یعنی پسر یا x یعنی دختر رابه طرف خود جلب کند.

 

 نتایجی که از بکار بردن این روش گزارش شده، یکنواخت نیست و برخی از مراکز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت گزارش داده اند، اما این نتایج، زمانی می تواند قابل قبول و قابل اعتماد باشد که رژیم خوراکی به تنهایی مورد استفاده واقع شود و سایر روشها هم زمان با این روش بکار گرفته نشود.

 

روش استفاده از رژیم خوراکی استاندار خاصی ندارد و تا حدود زیادی با مواد خوراکی متداول در هر کشور تماس دارد. ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات، یکنواخت بوده و هدف ازآن تغییر تعادل موجود بین یون هاي منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم است.

 

 دراین روش آنچه اهمیت دارد نسبت این مواد به یک دیگر و نه مقدار مطلق آنهاست.

 

 به گزارش تالاب بنابر این، رژیم خوراکی باید به نحوی انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود بلکه مقدار املاحی راکه باعث جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود در خون کاهش دهد.

 

 دراین روش برای رسیدن به جنین پسر، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آ ن رابه نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای حامل جنسیت پسر بطرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید.

 

 دریک مطالعه دقیق که روی ۴۷ نفر زنی که از این رژیم برای به دست آوردن جنسیت مورد نظر استفاده کردند ۴۰ نفر توانستند فرزند پسر به جهان آورند رژیم فقط لازم است به مدت سه ماه و به خصوص در ماهی که لقاح صورت می گیرد مورد استفاده واقع شود.

 

 این روش فقط لازم است توسط زن اجرا شود زیرا تغییرات یونیک اوول است که اسپرماتوزوئید موردنظر را انتخاب می کند.

 

 استفاده از رژیم با به کاربردن یک دستور آشپزی صورت نمی‌گیرد بلکه یک نسخه دکتری ارزیابی شده می تواند موثر باشد.

 

 استفاده درازمدت از این رژیم دکتری اثر سوء بر سلامت مادر و بچه نیز بجای نمیگذارد.

 

 بطور مثال سدیم علاوه بر نمک طعام، در غذا هاي دریایی، گوشت، تخم مرغ، شیر، جگر گوساله، هویج، اسفناج وجوددارد و مقدار مصرف روزانه آن معادل ۵/۰ گرم است درصورتی که رژیم هاي خوراکی طبق معمول تا ۴ برابر این مقدار رابه بدن میرسانند.منابع خوراکی حاوی پتاسیم در فرآورده هایي مثل گوشت، غلات، میوه ها و سبزی ها وجوددارد.

 

 مقدار نیاز روزانه به پتاسیم یک میلی گرم است اما در رژیم هاي خوراکی طبق معمول تا ۱۵ برابر این مقدار پتاسیم وجوددارد. کلسیم که مقدار احتیاج روزانه آن در بدن ۸۰۰ میلی گرم در روز است، در فرآورده هایي مثل شیرکاکائو، ماست، بستنی، شلغم، بادام و ساردین وجوددارد. منابع خوراکی حاوی منیزیوم نیز حاوی قهوه، کاکائو، غلات، سبزی ها، مخمر ماء شعیر، سویا، چغندر، گردو، جوانه گندم است.

 

 در برخی تحقیقات با این روش تا ۸۵ درصد موفقیت گزارش شده که برای چنین روش ساده، ارزان و بدون ضروری نتیجه بسیار خوبی است. یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می گیرد، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در هنگام تخمک گذاری است.

 

 بالارفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است. مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است.

 

 از روش تصحیح رژیم گاه در مراکز انتخاب جنسیت در کشور های انگلستان، فرانسه، کانادا همراه با روش جدا کردن اسپرماتوزوئیدها استفاده می شود ولی در ایالات امریکا کمتر از این روش استفاده می شود.

 

 استفاده از میوه‌هاي شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گزاری، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید y مناسب تر می کند.

 

 چرا که قندخون به سرعت بالا می رود. این غذاها حاوی؛ گلوکز، ساکاروز، شربت ذرت، عسل، آب نبات، غلات صبحانه شیرین شده، هویج، بیسکوئیت، سیب زمینی پخته، کشمش، نان گندم سفید، نوشابه هاي دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است.

 

 بطور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذا هاي شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از؛ شیر و فرآورده هاي آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو و جوانه گندم و کلم، کدو و فلفل سبز.

 

همینطور جالب است که بدانید به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی که در انگلیس انجام شده است، نشان میدهد رژیم خوراکی کم‌انرژی که حداقل کالری، موادمعدنی و مواد مغذی را داشته باشد، با احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می شود.

 

 فیونا ماتیوز از دانشگاه اکستر در انگلیس و همکارانش می‌‌خواستند که دریابند که آیا رژیم خوراکی زن تاثیری در جنسیت فرزند او خواهد داشت یا نه.

چگونه قبل از نزدیکی جنسی جنسیت جنین را تعیین کنیم ؟

این پژوهشگران از ۷۴۰ زن که برای نخستین بار حامله شده بودند و از جنسیت جنین خود آگاه نبودند، خواستند تا اطلاعات مشروحی در مورد عادات غذاخوردن خود پیش و از باردارشدن عرضه کنند.این زنان بر حسب میزان کالری دریافتی در حول و حوش زمان لقاح به سه گروه تقسیم شدند.

 

 پنجاه وشش درصد زنان گروهی که بیشترین میزان دریافت کالری را داشتند، نوزاد پسر داشتند، در حالی‌که در گروهی که کمترین میزان مصرف غذا را داشتند، این میزان ۴۵ درصد بود.

 

 گروهی که بیشتر نوزاد پسر به جهان آورده بودند، علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی، با احتمال بیشتری طیف وسیع‌تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌هاي C، E و B12 دریافت کرده بودند.

 

 نسبت نوزاد پسر همینطور برای زنانی که روزانه لااقل یک ظرف غلات صبحانه میخوردند، در مقایسه با افرادی که یک ظرف یا کمتر از آن ها در هفته می خوردند، به شدت بالا می‌رفت.

 

 به گفته این پژوهشگران این یافته‌هاي غیرمنتظر با تغییر بتدریج به نفع دختران در نسبت‌هاي جنسی نوزادان تطبیق دارد.

 

 تحقیق‌هاي قبلی نشان داده است که علیرغم همه ی‌گیری فزاینده چاقی، میزان میانگین دریافت کالری در اقتصادهای پیشرفته کاهش پیدا کرده است. شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی‌‌خورند نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

 

 به گفته این پژوهشگران یافته‌هاي آن ها ممکن است توضیح‌دهنده این امر باشد که چرا در کشور های پیشرفته که زنان جوانان به رژیم‌هاي کم کالری روی آورده‌اند، جمعیت پسران در حال کاهش است.

 

 دکتر ماتیوز می گوید یافته‌هاي این بررسی به یک “مکانیسم طبیعی” برای انتخاب جنسیت اشاره می کند.

 

 رابطه میان رژیم‌ خوراکی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد.

 

 در غالباً گونه‌ها شما فرزندان مذکر می تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد. اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت‌‌گیری کنند، در حالی که ماده‌ها بطور مداوم‌تری تولیدمثل میکند.

 

 اگر مادر منابع فراوانی در اختیار داشته باشد، صرف منابع در ساخت فرزندان مذکر معقول است، زیرا به نسبت به داشتن یک دختر، احتمال بیشتری وجوددارد که برای او نوه‌هاي بیشتری ساخت کند. اما در زمان‌هاي کمبود منابع، سرمایه‌گذاری بی‌خطرتری است.

 

 تحقیق‌ها در مورد “لقاح آزمایشگاهی”«IVF» نشان ‌دهنده آن بوده است که میزان‌هاي بالاتر گلوکز یا قند، رشد و نموی رویان‌هاي مذکر را تحریک میکند، در حالی‌که باعث مهار رشد رویان‌هاي مونث میشود.

 

 اگر که نیت دارید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان قبل از بارداری استفاده کنید حتماً نکات زیرا به خاطر بسپارید :

 

 ۱ – حتماً با یک متخصص زنان زایمان یا حداقل دکتر عمومی تماس بگرید تا یک چکاب کامل بشوید و از نظر بیماری‌هایي مثل سرخچه، دیابت، بیمای‌هاي ارثی و ژنتیکی و … سلامتی‌تان محرض شود، زیرا درصورت داشتن این بیماری‌ها هم ممکن است رژیم خوراکی تاثیر منفی بروی بدن شما بگذارد و هم ممکن است اگر نگذارد این بیماری‌ها بروی جنین و نوزاد آینده شما تاثیر منفی بگذارند، پس حتماً با پزشکتان مشورت کنید و اورا از تصمیم خود برای بارداری آگاه سازید تا او نیز اگر داروهای مضری را مصرف می کنید قطع یا تعدیل کند.

 

 ۲- از زمانی که تصمیم می گیرید صاخب فرزند شوید، عادت هاي خوب را تجربه کرده و عادت هاي بد را رها کنید. سلامت همسر شما نیز دراین چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است . چون حدود ۷۰ روز طول می کشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد.

 

 ۳- دراین زمان بیشتر مواظب سلامت خودتان باشید و از انجام رفتارهای پرخطر و تماس با محیط‌هایي که احتمال بیماری شما را افزایش میدهند خود داری کنید، بر فرض مثال چنانچه در خانه گربه دارید و میخواهید جای آنرا تمیز کنید یا باغبانی کنید. از دستکش استفاده کنید تا احتمال بروز بیماری توکسوپلاسموزیس که گاهی در رشد جنین تاثیر می گذارد کاهش یابد.

 

 ۴ – برای گرفتن یک رژیم خوراکی مناسب و مطلوب حتماً با یک متخصص تغذیه تماس بگرید و نیت خودرا برای بارداری با ایشان در بین بگذارید و بر طبق جنسی که‌ می خواهید به دنیا آورید با او مشورت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت