داریوش مهرجویی و همسرش چگونه به قتل رسیده اند؟

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه به قتل رسیده اند؟

در تاریخ 23 مهر 1402 متاسفانه خبری از قتل کارگردان بزرگ کشورمان داریوش مهرجویی و همسرش در خانه شان در رسانه ها منتشر شده اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد این اتفاق ناگوار منتشر کرده ایم.

 

جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش

جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش

پلیس، سردار “سعید منتظرالمهدی” روز یکشنبه در خصوص قتل داریوش مهرجویی و همسرش ضمن تسلیت بـه جامعه هنری کشور برای این ضایعه بزرگ و از دست دادن هنرمند پیشکسوت گفت: پلیس عاملان این اقدام وحشیانه را بـه زودی دستگیر می کند و بـه دستگاه عدالت خواهد سپرد. وی عنوان کرد: اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام و کارآگاهان در محل حاضر ودر حال بررسی سناریوهای محتمل اسـت.

 

فاضلی هریکندی گفت: دختر مرحوم مهرجویی حدود 22:25 بـه منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را میزند و با توجه بـه این کـه کسی جواب نمی دهد با کلید در را باز و وارد منزل می شود و مشاهده میکند کـه پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده بـه نواحی گردن بـه قتل رسیده‌اند.

 

داریوش مهرجویی و همسرش در کجا به قتل رسیده اند؟

داریوش مهرجویی و همسرش در کجا به قتل رسیده اند؟

بر اساس اعلام پلیس، این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌ شب «22 مهر» از طریق تماس با پلیس 110 اطلاع داده شد کـه با حضور ماموران در محل مشاهده شد کـه داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین‌آباد بـه قتل رسیده‌اند. این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی بـه پلیس اطلاع داده شد. تیم‌هاي‌ تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خودرا آغاز کرده‌اند.

 


مطالب مشابه: طلاق عجیب پژمان بازغی از همسرش + مستانه مهاجر


 

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه کشته شدند؟

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه کشته شدند؟

این حادثه بـه علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست اما شواهد حاکی از ان اسـت کـه این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد انجام شده اسـت.

 

بیوگرافی داریوش مهرجویی

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده ایرانی متولد 17 آذر 1318 در تهران اسـت. درخانواده‌اي مذهبی متولد شده و از سن 7 تا 15 سالگی نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شده اسـت. داریوش مهرجویی فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه یو سی ال آی لس آنجلس درسال 1344 میباشد.

 

اولین فیلم داریوش مهرجویی

اولین فیلم داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی بـه مدت یکسال مدیریت هتل آتلانتیک را برعهده داشت ودر بیست سالگی برای تحصیل راهی امریکا شد. مهرجویی نخست سینما می خواند اما زود سینما را رها کرد ودر فلسفه بـه ادامه تحصیل پرداخت و لیسانس فلسفه خودرا درسال 1344 از دانشگاه یوال‌سی امریکا گرفت ودر همان سال سردبیری نشریه پارس ریویو را برعهده گرفت.

 

مهرجویی یکسال بعد با هدف ساختن فیلمی بر اساس فیلمنامه خود بـه تهران بازگشت ولی این پروژه بـه سرانجام نرسید، وی درسال 1346 نخستین فیلم خودرا با نام الماس 33 ساخت کـه از فیلم‌هاي‌ پرهزینه سینمای ایران بود، با توجه بـه هزینه فیلم و فروش متوسط ان؛ الماس 33 بـه یک شکست تجاری تبدیل شد.

 

بهترین آثار داریوش مهرجویی

بهترین آثار داریوش مهرجویی

1. شهرت با گاو

اوج شهرت داریوش مهرجویی درسال 1344 برای فیلم «گاو» بود . این فیلم با بازی عزت الله انتظامی علی نصیریان و جمشید مشایخی جوایز متعددی را در جشنواره‌هاي‌ بین‌ المللی بـه ارمغان آورد و فصل جدیدی را در سینمای ایران بـه همراه داشت.

 

2. اجاره نشین ها

فیلم سینمایی اجاره نشین‌ها یک فیلم سینمایی کمدی درام محصول سال 1365 اسـت کـه درسال 1366 بـه نمایش عمومی درآمد و بـه پرفروش‌ترین فیلم ان سال تبدیل شد. عزت الله انتظامی، اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی ،رضا رویگری، فردوس کاویانی، سیاوش طهمورث، ایرج راد و … از بازیگران این فیلم بودند.

 

3. هامون

هامون فیلم اجتماعی اسـت کـه درسال 1368 ساخته شد و نقش اصلی این فیلم یعنی حمید هامون با بازی خسرو شکیبایی ماندگارترین چهره سینمای ایران نام گرفت. این فیلم سینمایی جوایز زیادی را هم کسب کرد. علاوه بر زنده یاد خسرو شکیبایی، بازیگران دیگری چون عزت الله انتظامی، حسین سرشار ؛ بیتا فرحی ؛ و فتحعلی اویسی دراین فیلم سینمایی هنرنمایی کردند

 

4. علی سنتوری

از دیگر آثار مهم داریوش مهرجویی میتوان بـه فیلم سینمایی سنتوری اشاره کرد این فیلم کـه در ژانر درام قرار دارد درسال 85 ساخته شد و بازیگرانی چون بهرام رادان ؛ گلشیفته فراهانی ؛ مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی ؛ نادر سلیمانی و حسن پورشیرازی در ان بازی کردند.

 

5. لامینور

آخرین ساخته داریوش مهرجویی فیلم لامینور کـه پس از 6 سال دوری او از سینما بود درسال 98 ساخته شد. نکته ویژه این فیلم همکاری مهرجویی با علی نصیریان و عزت الله رمضانی فر پس از 40 سال اسـت. بازیگران دیگری چون پردیس احمدیه ،سیامک انصاری، بهناز جعفری و مهرداد صدیقیان دراین فیلم سینمایی ایفای نقش کردند.

 

ازدواج های داریوش مهرجویی

ازدواج های داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی سال ها پیش با مهندس فریار جواهریان ازدواج کرد. او یکی از مهندسین معمار معروف ایرانی بود. آن ها صاحب دو فرزند بـه نام مریم و صفا شدند اما در نهایت زندگی انها دوامی نداشت و بـه جدایی منجر شد.

 

داریوش مهرجویی پس از جدایی از همسر اولش با خانم وحیده محمدی فر ازدواج کرد کـه حاصل زندگی آن ها یک دختر بـه نام مونا می باشد.

 

بیوگرافی وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی

بیوگرافی وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی

فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان در 19 بهمن 1347 در تهران متولد شد. او همسر داریوش مهرجویی فیلمساز ایرانی بود. او دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران و فعالیت در سینما را از سال 1375 و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد.

 

شروع فعالیت های وحیده محمدی فر

شروع فعالیت های وحیده محمدی فر

محمدی فر یکی از طراحان لباس و نویسندگان فیلم بود کـه سابقه همکاری با کارگردانان مطرح ایرانی را در کارنامه خود داست. ایشان فعالیت در سینما را از سال 1375 و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد و سپس وارد فیلمنامه نویسی و دستیاری کارگردان شد.

 

وحیده محمدی فر؛ فعالیت هنری رابا نگارش اپیزود اول فیلمنامه داستان هاي‌ جزیره را بـه شکل حرفه اي آغاز کرد و با نگارش مشترک فیلمنامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی تجربیات خوبی را کسب کرد. او سابقه همکاری در آثاری هم چون لامینور، اشباح، چه خوبه کـه برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

 

خانم وحیده محمدی فر درحدود دو دهه بـه‌ عنوان فیلمنامه‌نویس با داریوش مهرجویی همکاری داشت. او پیش از ازدواج نیز با مهرجویی کار کرده بودو پس از ازدواج و زندگی مشترک نیز این همکاری ادامه داشت. همسر داریوش مهرجویی علاوه بر فیلمنامه نویسی؛ مدتی بـه‌ عنوان مسئول روابط‌ عمومی و تبلیغات «کتاب اول» نیز فعالیت میکرد.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی خسرو شکیبایی


 

سوابق وحیده محمدی فر

سوابق وحیده محمدی فر

فیلم دختر دایی گم شده نخستین فیلمنامه مشترکش و مهرجویی بودو پس از ان «بمانی»؛ «مهمان مامان»؛ «تهران: روزهای آشنایی»؛ «آسمان محبوب»؛ «سنتوری»؛ «نارنجی‌پوش»؛ «چه خوبه کـه برگشتی»؛ «اشباح» ودر نهایت «لامینور» رابا هم نوشتند و کارگردانی کردند.

 

مرحومه محمدی‌فر بـه جز نویسندگی در فیلم‌هاي‌ سینمایی «اشباح» و «چه خوبه کـه برگشتی» بـه عنوان طراح لباس فعالیت داشته اسـت. او همچنین طراح صحنه در فیلم «چه خوبه کـه برگشتی» و فیلم «اشباح» بود. ایشان همچنین در فیلم «مهمان مامان» بـه‌عنوان دستیار کارگردان درکنار مهرجویی حضور داشته اسـت.

 

از افتخارات وحیده محمدی‌فر می توان بـه نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه‌نویسی برای فیلم «نارنجی‌پوش» و «مهمان مامان» اشاره کرد.

 

جدید ترین نویسندگی و فیلملنامه نویسی وحیده محمدی فر، در فیلم سینمایی لامینور بود. «لامینور» فیلمی بـه نویسندگی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی و محصول سال 1398 اسـت.

 


مطالب مشابه: 8 خواننده ی معروف کاندید فیلم سنتوری 2


 

در پایان

در ساعات ابتدایی روز 23 مهر 1402؛ خبر قتل محمدی فر و همسرش داریوش مهرجویی منتشر شد.

جدیدترین مطالب سایت