آریزو 6 پرو بهتر است یا آریزو 5 ؟ + مشخصات فنی از آریزو 6 پرو

مجموعه : مجله خودرو
آریزو 6 پرو بهتر است یا آریزو 5 ؟ + مشخصات فنی از آریزو 6 پرو

چری آریزو 6 پرو «fownix Arrizo 6 Pro» یا همان چری آریزو GX یکی از خودرو های‌ سدان جدید کمپانی چینی چری است. این خودرو جدیدترین محصول از زیرمجموعه مدل آریزو است که بـه زیرشاخه خودرو های‌ سدان چری مربوط می‌شود. ما در این قسمت از مجله تالاب بـه جزئیات آریزو 6 پرو بهتر است یا آریزو 5 پرداخته ایم.

 

جزئیات آریزو 6 پرو برند فونیکس

زمانی که برند فونیکس بـه عنوان سری لوکس محصولات نوین مدیران خودرو در آذرماه سال 1400 بـه بازار معرفی شد، مدل آریزو 6 پرو یکی از چهار خودرو تشکیل دهنده سبد محصولات اولیه این برند بود. آریزو 6 پرو حالا با اندکی تغییرات ظاهری و بهبودهای آپشنی روانه بازار خواهد شد تا در برابر گزینه‌های‌ جدید نو ظهور بازار «نظیر رسپکت بهمن موتور» و چند سدانی که در آینده نزدیک روانه بازار کشور خواهند شد، همچنان تازه و مدرن جلوه کند.

 

معایب و مزایای آریزو 6 پرو

معایب و مزایای آریزو 6 پرو

+تغییرات طراحی نوین و زیبا

+بهبودهای جزئی در نمای داخلی

+افزوده شدن برخی آپشن‌ها

+بهبود رفتار دینامیکی گیربکس

-عدم تغییر محسوس در ساختار فنی

-نامشخص بودن قیمت نهایی

 


مطالب مشابه: مشخصات تیگو 5 فیس لیفت با امکانات جدید در ایران «+ عکس»


 

مشخصات ظاهری آریزو 6 پرو برند فونیکس

مشخصات ظاهری آریزو 6 پرو برند فونیکس

در مواجهه با آریزو 6 پرو، باید در جریان باشید که فیس لیفت‌ها و بهبودهای ظاهری و مخصوصا فنی در ایران، بسیار دیر بـه دیر و اندک اندک انجام می گیرند. با این اوصاف، شرکت مدیران خودرو شاید تنها شرکتی باشد که با این سرعت و این پیوستگی، نسخه‌های‌ فیس لیفت شده محصولات خود را روانه بازار می‌کند. از این رو، محصولات این شرکت معمولاً در زمره بـه‌روزترین محصولات صنعت خودرو کشور است.

 

نسخه آریزو 6 پرو در زمان رونمایی برند فونیکس نیز با جلوپنجره نوین خود رونمایی شده بود اما تغییر در نمای جلو این خودرو تمام آن چیزی نیست که باید در آریزو 6 پرو جدید جست و جو کنید. تغییرات ظاهری در کنار تغییرات و بهبودهای آپشنی در نمای داخلی، این خودرو را بـه شکل قابل توجهی دگرگون کرده است.

 

آریزو 6 پرو در مقایسه با آریزو 5 چگونه است؟

آریزو 6 پرو در مقایسه با آریزو 5 چگونه است؟

مشکل آن است که اعمال تغییرات در بخش فنی خودرو بسیار دشوارتر از اعمال تغییرات در بخش ظاهری و آپشنی است. گرچه آریزو 6 پرو همچنان از همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو سابق بهره میگیرد، اما خوشبختانه در بخش طراحی و آپشن‌های‌ رفاهی با رشد قابل قبول همراه بوده است که همچنان میتواند مشتری را راضی نگه دارد.

 

آپشن‌های‌ رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم نظارت حرکت بین خطوط و رادار نقطه کور، در مقایسه با نسخه معمولی آریزو 6 پرو بـه نسخه فیس لیفت افزوده شده است که ضمن بـه همراه داشتن افزایش قیمت، کمی بر ویژگی‌های‌ رقابتی این محصول در بازار نیز اضافه کرده است.

 

یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در خودرو های‌ نوین بازار کشور بـه چشم برخی خبرنگاران صنعت خودرو می‌آید، نوع سیستم تعلیق، مخصوصا در محور عقب این دست خودروها است. چینی‌ها مدت زمان طولانی است که بـه استفاده از سیستم تعلیق برتر مولتی‌ لینک «چند نقطه اتصال» در محور عقب روی آورده‌اند. این سیستم تعلیق بـه دلیل فرمان پذیری بهتر و پایداری بالاتر، بـه سرعت در میان خودرو های‌ چینی، بـه عنوان یک نقطه قوت فراگیر شد.

 

این سیستم تعلیق حتی در اولین نسل ام ‌وی‌ ام X33 نیز بـه کار گرفته شده بود، اما در گذر زمان و دشواری‌های‌ اقتصادی که بـه ناپایداری ارزش ریال و افزایش قیمت چشمگیر خودروها انجامید، شرکت مدیران خودرو در برخی محصولات خود از جمله ام وی ام X55، اقدام بـه سفارش سیستم تعلیق یکپارچه میل پیچشی «تورشن بیم» بـه جای نمونه پیشرفته‌تر مولتی لینک کرد.

 

آریزو 6 پرو نیز یکی از این دست خودروهایی است که از این موضوع مستثنی نشد و از همین رو، در برابر سیستم تعلیق مولتی لینک محور عقب خودرویی چون رسپکت از شرکت بهمن موتور، یک سر و گردن پایین‌تر می‌ایستد.

 

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

این خودرو در سال 1397 وارد ایران شد. این خودرو از موتور 1500 سی سی توربو شارژ و از امکانات رفاهی و آپشنهای روز دنیا، بـه همراه توجه بـه امنیت سرنشینان سبب شد جایگاه ویژه ایی در در میان محصولات مدیران خودرو و بازار ایران پیدا کند. مهم‌ترین آپشن های‌ بـه کار گرفته شده در این خودرو بـه شرح زیر است.

 

1. موتور 1.5T آریزو 6 پرو با راندمان بالا

موتور 1.5T آریزو 6 پرو با راندمان بالا

این موتور دارای راندمان حرارتی تا 37.1 درصد، حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر است. موتور آریزو 6 پرو دارای فناوری‌های‌ پیشرفته یکپارچه است که پاسخ شتاب را تا 35 درصد افزایش می‌دهد. مصرف سوخت 100 کیلومتری بـه 6.4 لیتر کاهش می‌دهد، و راننده را قادر می‌سازد تا از رانندگی در دور بالا بدون نگرانی از مصرف سوخت لذت ببرد.

 

2. جدیدترین نسل گیربکس 9 سرعته CVT با کارایی بالا

جدیدترین نسل گیربکس 9 سرعته CVT با کارایی بالا

آخرین تکنولوژی گیربکس CVT نه سرعته دارای حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر و بازده گیربکس 92.5 درصد است، حالت تعویض دنده دستی شما را قادر می سازد تا اثر تعویض دستی 9 دنده را شبیه سازی کنید. و بـه دلیل تطابق کامل با سیستم قدرت، توان خروجی مطلوب، قابلیت اطمینان بالا، تعویض دنده نرم و جلوگیری از مصرف سوخت بالا را فراهم میکند.

 

3. رینگ های 17 اینچی با آلیاژ آلومینیوم

رینگ های 17 اینچی با آلیاژ آلومینیوم

رینگ های‌ 17 اینچی با آلیاژ آلومینیوم بـه خودرو امکان شتابگیری بهتری را می‌دهد.

 

4. سنسور فشار تایر آریزو 6 پرو

هر تایر دارای یک سنسور فشار تایر است. فشار و دمای تایر از طریق سیگنال‌های‌ فرکانس رادیویی بی‌سیم نشان میدهد، و بـه طور موثر از تصادف جلوگیری میکند.

 


مطالب مشابه: مشخصات تیگو 5 فیس لیفت + پرفروش ترین های ام وی ام و چری


 

5. پنل 12 اینچی فول ال سی دی arrizo 6 pro

پنل 12 اینچی فول ال سی دی arrizo 6 pro

ال سی دی تمام صفحه 12 اینچی با کیفیت HD، با قابلیت نمایش چند رسانه‌ای، ارتباط، هشدار اولیه، اطلاعات رانندگی، پیام هشدار، تنظیمات و سایر عملکردها. سیستم این نمایشگر A/V و صفحه نمایش ابزار تعاملی هستند. در حین رانندگی نیازی بـه جابجایی خط دید بـه سیستم A/V نیست – بنابراین رانندگی ایمن تر را تجربه می کنید.

 

6. صفحه نمایش آریزو 6 پرو

صفحه نمایش آریزو 6 پرو

صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی بـه پنل چند لمسی خازنی مجهز شده است. وضوح آن میتواند تا 720*1920 برسد. این صفحه نمایش نرم تر از تلفن همراه کار میکند.

 

اطلاعات کلی فونیکس آریزو 6 پرو

اطلاعات کلی فونیکس آریزو 6 پرو

 

مشخصات تولید کننده فونیکس آریزو 6 پرو

مشخصات تولید کننده فونیکس آریزو 6 پرو

 

مشخصات فنی بدنه فونیکس آریزو 6 پرو

مشخصات فنی بدنه فونیکس آریزو 6 پرو

 

مشخصات فنی موتور فونیکس آریزو 6 پرو

مشخصات فنی موتور فونیکس آریزو 6 پرو

 

مشخصات جعبه دنده « Transmission » فونیکس آریزو 6 پرو

سیستم ترمزهای فونیکس آریزو 6 پرو

سیستم ترمزهای فونیکس آریزو 6 پرو

 

سیستم تعلیق و فرمان فونیکس آریزو 6 پرو

سیستم تعلیق و فرمان فونیکس آریزو 6 پرو

عملکرد اتومبیل فونیکس آریزو 6 پرو

نمای داخلی ماشین آریزو 6 پرو

 

محدوده گارانتی فونیکس آریزو 6 پرو

محدوده گارانتی : 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی بـه همراه 2 سال سرویس رایگان

 

امکانات رفاهی و آپشن‌ها فونیکس آریزو 6 پرو

امکانات رفاهی و آپشن‌ها فونیکس آریزو 6 پرو


مطالب مشابه: تصاویری جدید از خودروی تیگو 8 2018 + فیلم و مشخصات تیگو 8


 

در پایان

در مجموع می‌توان گفت که فونیکس آریزو 6 پرو «ARRIZO 6 PRO» بـه‌عنوان یک سدان نیمه لوکس چینی در غیاب رقیبان مطرح کره‌ای و ژاپنی، بازاری نسبتا کم‌رقیب را پیش روی خود می‌بیند و میتواند آن دسته از مشتریانی را که علاقه زیادی بـه خرید ماشین‌های‌ کراس‌اوور ندارند، بـه سوی خود بکشاند.

 

البته در این بین باید دید که شرکت‌های‌ رقیب در آینده چه محصولاتی را در این رنج قیمت وارد بازار ایران می کنند، آنگاه میشود بـه طور دقیق‌تر نسبت بـه میزان استقبال مشتریان ایرانی از این سدان چینی و سرنوشت آن در کشورمان سخن بـه میان آورد.

جدیدترین مطالب سایت