آیا درب های اتوماتیک شیشه ای امنیت را افزایش می دهند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا درب های اتوماتیک شیشه ای امنیت را افزایش می دهند؟

در هنگام ورود به مکان‌های مختلف، باید از درب ورودی آن‌ها عبور کرد؛ برخی از این درب‌ها به‌صورت دستی هستند و با فشار دست گشوده می‌شوند و برخی از آن‌ها به‌صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست باز می‌شوند‌.

 

حتماً تاکنون شما نیز با درب‌هایی که از جنس شیشه هستند و به‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند مواجه شده‌اید و همچنین برای ورود به مکا‌ن‌های گوناگون، ترجیح می‌دهید که درب سازه به‌صورت خودکار و اتوماتیک گشوده شود‌. امروزه از انواع درب‌ اتوماتیک در فضاهای مختلفی همچون بانک‌ها، فروشگاه‌ها، ساختمان‌ها و… استفاده می‌شود. یکی از انواع مدل‌های این‌گونه درب‌ها، درب شیشه ای اتوماتیک است.

 

درب‌های شیشه ای اتوماتیک این‌ روزها طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند. این‌گونه از درب‌ها، مزایا و کاربردهای بسیار خوبی دارند، به‌طوری که افراد را به تهیه و نصب قانع می‌سازند.

 

درب‌ شیشه ای اتوماتیک از اجزای خاصی همچون اپراتور (موتور، باطری، مرکز کنترل، استابلایزر یا منبع تغذیه و قفل برقی)، شیشه سکوریت با ضخامت و رنگ‌های متفاوت، کاور آلومینیوم یا استیل و کاور پشت‌دهنده تشکیل شده‌است.

 

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای انواع گوناگونی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

 

1. درب شیشه ای اتوماتیک کشویی

 

یکی از رایج‌ترین انواع درب اتوماتیک، مدل کشویی است. این درب‌ها با سنسور چشمی کار می‌کنند و حرکت افراد را در مقابل درب تشخیص می‌دهد، ازاین‌رو به‌صورت خودکار و یا همان اتوماتیک را باز و بسته می‌شوند. بیشترین استفاده از این مدل درب، در فروشگاه‌ها، بانک‌ها، ورودی ساختمان‌های تجاری و… است.

 

2. درب شیشه ای اتوماتیک نیم‌گرد یا منحنی

این درب‌ها شامل طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی هستند که باتوجه‌به سلیقه و انتخاب مشتری، ساخته و نصب می‌شوند‌. درب شیشه ای اتوماتیک نیم‌گرد یا منحنی، دارای دو فک ثابت و دو فک متحرک است. نوع دیگر این درب‌ها دارای فقط 2 فک متحرک هستند؛ نوع اول از نظر زیبایی و امنیت، انتخاب بهتری است.

 

3. درب تاشو

درب تاشو به سمت دیوارهای اطراف تا می‌شود. شما می‌توانید این درب‌ها را به‌صورتی تنظیم کنید که فقط در یک‌جهت گشوده شوند.

 

4. درب شیشه ای اتوماتیک کشویی تلسکوپی

این‌گونه درب‌ها در فضاهایی که ورودی آن‌ها با محدودیت مواجه است مورداستفاده قرار می‌گیرند‌. این درب‌ها از شش فک، 4 فک متحرک و 2 فک ثابت برخوردار هستند.

 

5. درب شیشه ای اتوماتیک لولایی

این مدل از درب اتوماتیک به‌صورت تک درب یا دو درب ساخته می‌شوند. درب لولایی دو درب، برای تردد دوطرفه بسیار مناسب است؛ این درب دارای یک بخش به‌سمت داخل و یک بخش به‌سمت بیرون است. درب لولایی تک درب، برای تردد ورود و خروج چندان مناسب نیست و بهتر است از آن استفاده نکنید.

 

6. درب شیشه ای اتوماتیک گردان

زیباترین درب اتوماتیک مدل گردان آن است. بیشترین استفاده از این درب‌ها در اماکن تجاری و پررفت‌وآمد است. این درب‌ها از دو فک ثابت با طرح منحنی برخوردار هستند و همچنین از سه فک متحرک که در حول یک محور دوران می‌کنند‌ استفاده می‌شود.

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای دارای مزایای گوناگونی است که این مزایا موجب افزایش محبوبیت این درب‌ها شده‌است. ازجمله مزایای این‌گونه درب‌ها عبارت‌اند از:

 

زیبایی

یکی از خاص‌ترین مزایای درب اتوماتیک مدل شیشه ای، زیبایی و منحصربه‌فرد بودن آن است که موجب افزایش پرستیژ یک فضا می‌شود‌. در حقیقت اماکن مهمی همچون اماکن تجاری برای زیبایی به ظرافت نیاز دارند. این‌گونه درب‌ها ظرافت کافی را دارند و زیبایی اماکن گوناگون را به اوج خود می‌رساند.

 

صرفه‌جویی در فضا

صرفه‌جویی در فضا یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از درب اتوماتیک مدل شیشه ای است. در صورت استفاده از این‌گونه درب‌ها، دیگر به فضای اختصاصی برای باز و بسته‌شدن درب‌های دستی نیاز ندارید، ازاین‌رو محل کسب‌وکار شما و هر فضای دیگری، بزرگ‌تر به چشم می‌آیند.

 

ایجاد امنیت بسیار بالا

یکی از مهم‌ترین نکات درمورد استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک، امنیت بالای آن‌هاست. این‌ نوع درب از امنیت کافی برخوردار است و دیگر تجهیزات و ماژول‌های امنیتی همچون دزدگیر، اطفای حریق، سیستم‌‌های مدیریت یکپارچه ساختمان و… موجب افزایش درب شیشه ای اتوماتیک می‌شود.

 

طراحی خاص

در ساخت درب اتوماتیک مدل شیشه ای، از مواد اولیۀ خاصی استفاده می‌شود و در طراحی آن‌ها آزادی انتخاب وجود دارد. در طراحی این درب‌ها، جوانب مهمی همچون جوانب اقتصادی و زیست‌محیطی رعایت می‌شود که موجب محبوبیت بیشتر این نوع از درب‌ها شده‌است.

 

استفادۀ آسان

برای گشودن درب‌های دستی، نیاز به استفاده از قدرت بدنی است. گاهی افرادی که قصد عبور از درب را دارند، افرادی با توانایی جسمی کم هستند. برای عبور از درب شیشه ای اتوماتیک، افرادی همچون سالمندان، معلولین و کودکان با مشکل مواجه نمی‌شوند، زیرا این درب‌ها نیازی به استفاده از قدرت بدنی شخص ندارند.

 

امنیت درب‌های اتوماتیک شیشه ای

در هنگام خرید درب اتوماتیک مدل شیشه ای، اولین سؤالی که در ذهن شما نقش می‌بندد، این است که آیا این درب‌ها امنیت کافی را دارند و آیا می‌توانند موجب افزایش امنیت شوند؟ در پاسخ به این سؤالات باید گفت درصورتی‌که این درب‌ها به‌طور صحیح نصب شوند و بر روی آن‌ها نظارتی دائمی انجام شود، قطعاً می‌توانند محیط شما را کاملاً امن کنند.

 

با استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک، می‌توانید از بسته‌شدن کامل درب اطمینان حاصل کنید و اموال خود را در برابر سارقان حفظ نمایید. این‌گونه درب‌ها همچون دیگر درب‌های دستی، به قفل‌های اضافی و سیستم‌های ایمنی نیازی ندارند، ازاین‌رو راه ورود سارقین به مکان شما سخت خواهد شد. شما با نصب و استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک، هرگونه لوازم و خرج‌های اضافی را حذف می‌کنید و در مقابل، امنیت فروشگاه، ساختمان، مغازه و… خود را افزایش می‌دهید.

 

با استفاده از یک کد امنیتی در درب اصلی، می‌توانید مکان خود را از راه دور کنترل کنید. در کنار تمام این موارد، باید گفت که درب شیشه ای اتوماتیک در بالاترین سطح استانداردهای کیفی و ایمنی به تولید می‌رسند و همچنین و به کمترین عملیات تعمیر و نگه‌داری احتیاج دارند، ازاین‌رو شما می‌توانید با خیالی آسوده، از این درب‌ها استفاده کنید.

 

کلام آخر

امروزه انواع درب‌های اتوماتیک، مخصوصاً درب اتوماتیک مدل شیشه ای، از محبوبیت فراوانی در میان مردم سراسر جهان دارند و می‌توان گفت بسیار پرفروش هستند. درب شیشه ای اتوماتیک یکی از پرمصرف‌ترین درب‌های اتوماتیک به‌شمار می‌آید که مزایای بسیاری همچون سهولت در استفاده، عایق صدا، عایق گرما و سرما، افزایش امنیت، زیبایی، طراحی خاص و صرفه‌جویی در فضا را شامل می‌شود. این درب‌ها به علت زیبایی‌ای که دارند، در مکان‌هایی همچون مراکز تجاری، مراکز تفریحی، فروشگاه‌ها و فرودگاه و مورداستفاده قرار می‌گیرند. قیمت درب اتوماتیک شیشه‌ ای ثابت نیست و متغیر است، زیرا قیمت‌گذاری آن‌ها به عوامل گوناگونی همچون مدل، متراژ مورداستفاده و سایر موارد بستگی دارد.

جدیدترین مطالب سایت