با کاشت مو اعتماد به نفس خود را بازیابید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با کاشت مو اعتماد به نفس خود را بازیابید

معیارهای مختلفی وجود دارد که میزان زیبایی فرد را می‌سنجد، این معیارها به ویژگی‌های ظاهری فرد مرتبط می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها موهای سر افراد است. کاشت مو به افرادی که موهای خود را از دست داده‌اند، کمک می‌کند تا مجدد یکی از فاکتورهای زیبایی را به دست آورده و اعتماد به نفس خود را بازیابند. در حال حاضر افراد زیادی در اثر عوامل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی موهای خود را از دست می‌دهند و گاهی به طاسی نیز دچار می‌شوند؛ بنابراین باید روشی برای درمان این افراد وجود داشته باشد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی در رابطه با این روش بازگرداندن موهای سر، معایب و روش‌های انجام آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

در واقع کاشت مو یک عمل جراحی بسیار تخصصی است که حتماً باید توسط یک جراح متخصص و تیم ماهرش انجام گیرد. در این عمل سه فرآیند باید انجام شود تا بتوان گفت کاشت فولیکول‌های مو با موفقیت انجام شده و از این پس باید منتظر جواب دهی آن باشیم. این سه فرآیند را می‌توان این گونه توضیح داد:

 

تهیه گرافت مو

ابتدایی‌ترین قدم برای کاشت تهیه واحدهای مو است. این واحدهای مو در واقع فولیکول‌های مو هستند که با نام گرافت مو نیز شناخته می‌شوند. آن چه دارای اهمیت است تهیۀ این گرافت‌ها است. در حقیقت این گرافت‌ها باید از بانک موی هر شخص برداشته شده و برای کاشت آماده گردد. استفاده از بانک موی شخص دیگر برای کاشت به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، زیرا همان طور که می‌دانید هر شخص در بدن خود یک DNA مخصوص به خود دارد که در تمام سلول‌های بدن حتی موهای فرد نیز وجود دارد. استفاده از بانک موی شخص دیگر باعث تداخل دنا شده و مشکلاتی مانند عفونت، ریزش مجدد مو و غیره به وجود می‌آورد.

این گرافت‌ها باید توسط تیم متخصص از بانک موی فرد گرفته شود تا آسیبی به فولیکول‌های مو وارد نشود، در غیر این صورت این روش درمانی بی‌فایده خواهد بود و فرد نتیجه‌ای دریافت نخواهد کرد.

 

آمده سازی گرافت ها

تمامی فولیکول‌های مو باید تحت شرایطی خاص برای کاشت مو آماده شوند تا بهترین نتیجه برای فرد رقم بخورد.

 

کاشت گرافت ها

آخرین مرحله مربوط به کاشت فولیکول‌های مو توسط پزشک متخصص، در محل مورد نظر است. پزشکان با توجه به شرایط منقاضی روش خاصی از کاشت را برای فرد انتخاب می‌کنند.

 

انواع روش های کاشت مو

برای این کار سه روش مختلف وجود دارد، انتخاب مناسب‌ترین روش برای فرد بر عهدۀ پزشک معالج است. این روش‌ها را می‌توان این گونه توضیح داد:

 

کاشت موی FUE

این روش با نام استخراج واحد فولیکولی نیز شناخته می‌شود. در این روش فولیکول‌‎های مو از طریق پانچ موتوری، بدون آن که هیچ مداخلۀ دستی صورت گیرد، برداشته شده و در محل مورد نظر که با نام میکروشکاف نیز شناخته می‌شود، قرار داده می‌شوند. منظور از کاشت مو به روش FIT نیز دقیقاً همین روش است. این روش به دلیل تراکم بالا و نتیجه بخشی بهتر به عنوان بهترین روش کاشت مو در جهان شناخته می‌شود. اما این روش معایبی نیز دارد. برای مثال اگر برای انجام این روش به یک متخصص مجرب مراجعه نکنید، ممکن است به بخش‌های زندۀ موهای شما نیز آسیب وارد شده و موهای باقی ماندۀ شما نیز شروع به ریزش کند. همچنین طولانی بودن روند کار و هزینۀ بالا نیز ازدیگر ایرادات وارد به این روش است.

 

کاشت FUT

این روش یک درمان قطعی برای طاسی است. در این روش جراح به کمک نوارهای باریکی به نام فلپ گرافت‌ها را از بانک موی فرد بر می‌دارو تا در محل مورد نظر کاشت قرار دهد. فاصلۀ برداشت گرافت‌ها و کاشت آن‌ها در محل مورد نظر بسیار کوتاه است؛ بنابراین توقع می‌رود شانس و کیفیت کاشت مو بسیار بالا باشد. این روش نیز دارای مزیت‌هایی نظیر طبیعی بودن خط کاشت، حفظ کیفیت گرافت‌ها و غیره است و مهم‌ترین ایراد وارد بر آن جای زخم باقی مانده در پشت سر است که بر اثر برداشت از بانک موی فرد ایجاد می‌شود.

 

کاشت مو DHI

می‌توان گفت این روش بهترین و به‌روزترین روش درمان طاسی محسوب می‌شود که بدون نیاز به برش قابل انجام است. البته در نظر داشته باشید که این نوع کاشت مناسب همۀ افراد نبوده و قبل از انجام آن باید با یک پزشک دارای تخصص در این زمینه مشورت کرد تا بتوان برای انجام آن مطمئن عمل کرد.

کاشت مو DHI

چگونه بهترین روش کاشت را برای خود انتخاب کنیم؟

اگر شما قصد دارید از این روش برای مشکل کم مویی یا طاسی خود استفاده کنید، بهتر است که قبل از هر اقدامی با یک مرکز جراحی زیبایی مشورت نمایید، زیرا نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین روش کاشت برای همۀ افراد معرفی کرد. انتخاب بهترین روش از فردی به فرد دیگر متغیر بوده و باید با توجه به ویژگی‌های شخصی انتخاب شود. از این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • میزان طاسی: این موضوع در انتخاب روش کاشت فولیکول مو بسیار تأثیرگذار است، زیرا اگر فردی به کاشت قابل توجهی مو نیاز داشته باشد، نمی‌توان از هر روشی برای احیای موهای فرد استفاده کرد.
  • وضعیت بانک مو: همان طور که گفته شد از بانک موی فردی دیگر نمی‌توان برای کاشت مو برای شخص دیگری استفاده کرد؛ بنابراین فردی که برای عمل جراحی اقدام می‌کند باید متناسب با نیاز خود، بانک مویی قوی داشته باشد.
  • وضعیت پوست سر و قدرت بهبود آن: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در کاشت اهمیت دارد، وضعیت پوست سر است، معمولاً اگر پوست سر قدرت بهبودیابی مناسبی نداشته باشد یا از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند فولیکول‌های جدید مو را حفظ کند.

 

کلام پایانی

یکی از متدهای درمانی تأثیرگذار در بازگرداندن اعتماد به نفس افرادی که موهای خود را از دست داده‌اند، کاشت مو است، این روش درمانی به سه روش رایج انجام می‌شود. این روش‌ها هرکدام مزیت‌ها و معایب خود را دارند؛ بنابراین نمی‌توان یکی از آن‌ها به عنوان بهترین و کامل‌ترین روش انتخاب کرد. در واقع انتخاب بهترین روش کاشت برای هر فرد به ویژگی‌های شخصی آن فرد بستگی دارد. پزشک متخصص با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها بهترین روش را برای هر فرد انتخاب می‌کنند تا بهترین نتیجه برای افراد حاصل شود.

جدیدترین مطالب سایت