بهترین غذاهایی که می توان در استانبول تجربه کرد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین غذاهایی که می توان در استانبول تجربه کرد

غذاهای استانبول از جمله غذاهایی هستند که اکثرا همه آنها را دوست دارند و در برخی جهات به غذاهای ما ایرانی‌ها هم شباهت دارند. یک شهر کاملاً گردشگری که ایرانیان زیادی را سالانه به سمت خود جذب می‌کند و در همین راستا خیلی خوب توانسته با تنوع غذایی، فرهنگی و آداب و رسوم‌هایی که دارد ایرانیان زیادی را جذب خود کند. حالا اگر قصد دارید بلیط هواپیما تهران استانبول خود را تهیه کرده و چند روز به استانبول سفر کنید تا علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های آن، از غذاهای لذیذ این شهر هم استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید. چون قرار است ما هم با شما طعم غذاهای استانبول را بچشیم.

 

غذاهای لذیذ ترکیه در استانبول

اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را تهیه کرده‌اید، باید بدانید که در کشور ترکیه و شهر استانبول حتی در خیابان هم دکه‌ها و کافه‌ها، غذاهای لذیذی را برای شما تدارک می‌بینند. شهری خوش آب‌وهوا که غذاهای خیابانی و همین‌طور میان وعده‌های آن در میان دست‌فروشان هم تنوع و طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید این غذاها را از صبح تا شب هم به‌عنوان صبحانه، هم ناهار، هم شام و هم به‌عنوان میان وعده نوش جان کنید. خوراکی‌هایی که بالاخره در میان آن‌ها یک یا دو غذا وجود دارد که توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

 

نان سیمیت

اول از همه اجازه دهید تا شما را با نان سیمیت آشنا کنیم. نانی که در بیشتر شهرهای کشور ترکیه پخت می‌شود و معمولاً آن را با کنجد آماده می‌کنند. این نان بسیار معطر است و هیچکس توانایی و یارای مقاومت در مقابل عطر خوش آن را ندارد. کافی است از مقابل نانوایی که در حال پخت نان سیمیت است رد شده تا یک بار برای همیشه عاشق و شیفته این نان شوید.

 

البته شما می‌توانید این نان را هم در کافی‌شاپ‌ها و هم بر روی گاری‌های دستی مشاهده کرده و خرید کنید. در کشور ترکیه این نان به طور معمول برای وعده صبحانه آماده می‌شود. طبخ آن سریع است و می‌توانید آن را با پنیر خامه‌ای، خامه یا شکلات نوش جان کنید.

 

ضمن اینکه این نان گرد و کمی شیرین به همراه چای، زیتون و گردو هم، به‌عنوان عصرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دوروم

غذای بعدی که بدون شک طرفداران زیادی دارد، دوروم است. این غذا یک ساندویچ کوچک یا به عبارتی یک لقمه جذاب و جمع‌وجور است که آن را با گوشت و سبزیجاتی که در میان نان لواش یا نان ساجی پیچیده‌اند سرو می‌کنند. برای تهیه این اسنک، لقمه گوشتی که استفاده می‌شود گوشت قرمز یا کباب ترکی است. البته برخی از فروشندگان به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ هم استفاده می‌کنند. این غذای خوشمزه را می‌توانید در زمان پیاده‌روی کردن در خیابان‌ها و کوچه‌‌های شهر استانبول از افرادی که گاری دارند و دست فروشی می‌کنند هم به راحتی تهیه کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این لقمه حتی در رستوران‌های لوکس و مدرن ترکیه نیز سرو می‌شود. غذایی منحصربه‌فرد که مختص قشر خاصی نیست و در عین حال می‌تواند تمام ذائقه‌ها را راضی کند.

 

کومپیر

کومپیر

این غذای خیابانی ترکیه طرفداران بسیار زیادی دارد و چون با سیب‌زمینی تهیه می‌شود، تمام ذائقه‌ها آن را دوست دارند. سیب زمینی استفاده شده در این غذا تنوری بوده و آن را به‌عنوان یک میان وعده تهیه می‌کنند. یک سیب زمینی شکم پر تنوری که بیشتر دست‌فروشان آن را تهیه می‌کنند و به قدری لذیذ و جذاب است که مطمئناً تمام افرادی که به ترکیه سفر کرده‌اند حداقل یک بار آن را امتحان کرده و از خوردن آن لذت برده‌اند. معمولاً این سیب‌زمینی تنوری را با مخلفاتی مثل ذرت، سوسیس، هویج، نخود فرنگی، پنیر کاشار و سس مایونز پر می‌کنند. یک میان وعده بسیار خوشمزه که در تمام خیابان‌ها و کوچه‌های استانبول خصوصاً منطقه اورتاکوی بیشتر تهیه و سرو می‌شود.

 

لهمجون

شاید تا به حال بارها نام غذای لهمجون را شنیده باشید. غذایی که در ترکیه سرو شده و بسیار خوشمزه است. آن را از یک لایه نازک خمیر به همراه گوشت تهیه می‌کنند و ادویه‌های خوش عطر و متنوعی دارد. گوشت این غذا چرخ کرده بوده که به همراه فلفل قرمز و پیاز تهیه می‌شود. ضمن اینکه حتماً باید در تنور پخته شود تا طعم واقعی خود را به شما نشان دهد.

توصیه می‌کنیم که این غذا را حتماً با جعفری تازه و آبلیمو و زمانی که داغ است نوش جان کنید. همچنین به همراه آن از نوشیدن دوغ محلی یا به عبارتی همان دوغ آیران غافل نشوید. بد نیست بدانید که عطر و طعم این غذا به‌اندازه غذاهای رستورانی باکیفیت، لذیذ و جذاب است.

 

دونر کباب یا همان کباب ترکی

آخرین غذای ترکی که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم همان کباب ترکی یا دونر کباب است. غذایی بسیار لذیذ و جذاب که مختص کشور ترکیه بوده و حتی اگر پرواز تهران دبی را اوکی کرده باشید، قدرت این را دارد که پرواز شما را کنسل کرده و شما را عازم استانبول کند. کباب ترکی یا دونر کباب یک وعده غذایی است که حتماً باید آن را در کشور ترکیه امتحان کنید تا متوجه جذابیت و لذت این غذا شوید.

 

غذایی پرآوازه که البته در کشور ایران و شهرهای ما هم تهیه می‌شود. اما بدون شک با غذای کباب ترکی اصلی که زادگاه آن کشور ترکیه است تفاوت‌های فاحشی دارد. این غذا را معمولاً از لایه‌های گوشتی که بر روی یک سیخ عمودی قرار دارد تهیه می‌کنند. عطر و طعم بی‌نظیری دارد و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید از خوردن آن صرف نظر کنید. کباب ترکی معمولاً با نان و البته برنج سرو می‌شود و می‌توانید لذیذترین کباب ترکی‌ها را در کوچه‌ها و خیابان‌های استانبول خصوصاً خیابان استقلال نوش جان کنید. 

دونر کباب یا همان کباب ترکی .

ترکیه و غذاهایی که نظیر ندارند

در این مطلب تلاش کردیم تا معروف‌ترین، مشهورترین، لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهای کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم. پس اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را تهیه کرده‌اید خود را برای یک شکم گردی فراموش نشدنی در این شهر آماده کنید. در همین راستا مجموعه اسنپ تریپ در کنار شماست تا با رزرو بلیط و هتل و یا حتی تور، سفری فراموش نشدنی را برای شما خلق کند.

جدیدترین مطالب سایت