راهنمای کامل خرید بیمه به صورت اقساط : تضمین آینده با پرداخت‌های ماهانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای کامل خرید بیمه به صورت اقساط : تضمین آینده با پرداخت‌های ماهانه

در سال ۱۴۰۲، بسیاری از هم‌وطنان به دلیل افزایش هزینه‌های بیمه از خرید آن صرفه‌نظر کرده‌اند. اما به تازگی، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات بیمه امکان خرید بیمه اقساطی را فراهم کردند و شما می‌توانید انواع بیمه را به صورت قسطی خریداری کنید. در این روش، هزینه زیادی پرداخت نمی‌کنید و فقط با پرداخت هزینه‌ اولیه در سایت خرید اقساطی بیمه ثبت‌نام می‌کنید. در نهایت، ۶ تا ۱۸ ماه فرصت دارید که هزینه‌های بیمه را به صورت کامل تسویه کنید. در این مقاله، درباره شرایط خرید بیمه اقساطی صحبت می‌کنید و با مزیت‌های خرید قسطی انواع بیمه آشنا می‌شویم.

 

مزایای خرید بیمه قسطی

در صورتی که بیمه را قسطی بخرید، می‌توانید در زمان کوتاهی بیمه را تمدید کنید و جریمه هم نمی‌شوید. به‌علاوه، در این روش، لازم نیست به شرکت‌های بیمه مراجعه کنید و همه‌ مراحل ثبت‌نام، مقایسه بیمه و خرید را آنلاین انجام می‌دهید. با پرداخت هزینه‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه به صورت قسطی، پس‌انداز خودتان را خرج نمی‌کنید و می‌توانید از آن برای خرید وسایل و لوازم دیگر استفاده کنید. 

 

همچنین، در روش خرید بیمه قسطی، تغییر شرکت بیمه به راحت‌ترین شکل انجام می‌شود. معمولا، برای تغییر شرکت بیمه باید به صورت حضوری به شرکت بیمه بروید و کارهای اداری زیادی را انجام دهید. اما اگر بیمه خودتان را قسطی بخرید، می‌توانید بعد از تمام‌شدن مهلت بیمه با چند کلیک شرکت بیمه خودتان را عوض کنید. در این حالت، بیمه‌نامه جدید در مدت‌زمان کوتاهی به شرکت جدید منتقل می‌شود.

 

با خرید بیمه اقساطی از حوادث مختلف دور بمانید

هدف اصلی بیمه، جلوگیری از ضرر و زیان حوادث و تصادف‌های مختلف است. متاسفانه به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی، احتمال تصادف و آسیب دیدن خودروها وجود دارد. از طرف دیگر، هزینه‌های خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه به طور سالانه افزایش پیدا می‌کنند؛ به همین دلیل بسیاری از صاحبان خودرو از خرید بیمه‌ بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث صرف‌نظر می‌کنند. در این شرایط، خرید بیمه اقساطی بهترین انتخاب است. با خرید قسطی بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث می‌توانید با خیال راحت و ایمن رانندگی کنید و نگران هزینه‌های خودرو نباشید.

هزینه بیمه شخص ثالث را قسطی بدهید

هزینه بیمه شخص ثالث را قسطی بدهید

مهم‌ترین نوع بیمه برای صاحبان خودرو، بیمه شخص ثالث است. قیمت این بیمه هر سال تغییر می‌کند و با توجه به نرخ دیه، تعداد سیلندر در خودروهای سواری و ظرفیت بار در خودروهای باری مشخص می‌شود. قوه قضاییه نرخ دیه را هر سال اعلام می‌کند. از طرف دیگر، نرخ دیه در ماه‌های حرام یعنی ماه‌های ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب بیشتر از ماه‌های دیگر است. 

 

طبق آخرین اعلامیه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲، مبلغ دیه در ماه‌های حرام، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بقیه‌ ماه‌ها ۹۰۰ میلیون تومان است. علاوه‌بر مبلغ دیه، کاربری خودرو هم در هزینه بیمه شخص ثالث تاثیر می‌گذارد. اگر تاکسی دارید یا با مربی آموزش رانندگی هستید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. ماشین‌هایی هم که کاربری صنعتی دارند، هزینه بیمه شخص ثالث آن‌ها بیشتر است. 

 

هزینه‌های بالای دیه ایجاب می‌کند که شما از روش خرید اقساطی بیمه استفاده کنید و به جای اینکه کل هزینه بیمه شخص ثالث را یک‌جا پرداخت کنید، ماهیانه این کار را انجام دهید. بنابراین، با پرداخت هزینه اولیه، بیمه‌نامه ماشین شما صادر می‌شود. خرید قسطی بیمه شامل بیمه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌شود. یعنی شما می‌توانید هزینه بیمه شخص ثالث یک‌ساله را در اقساط ماهیانه پرداخت کنید.

 

خرید بیمه اقساطی از شرکت‌های بیمه مختلف

شرکت‌های مختلفی از جمله پاسارگاد، آسیا، سینا، تعاون و کارآفرین در خصوص صدور بیمه‌نامه فعالیت می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید بیمه را قسطی بخرید، توصیه ما این است که شرایط هر کدام از این شرکت‌ها بررسی کنید. هنگام خرید بیمه اقساطی به عواملی مثل قیمت، پرداخت خسارت سیار، تعداد مراکز پرداخت، توانگری شرکت بیمه، تخفیف عدم خسارت و سطح پوشش مالی توجه کنید.

 

شرایط خرید بیمه اقساطی

خرید بیمه قسطی به شرایط خاصی احتیاج ندارد، فقط کافی است در سایت‌های ارائه‌دهنده‌ اعتبار ثبت‌نام کنید و بعد با اعتبارتان از شرکت‌های بیمه قسطی خرید کنید. بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ بیمه اقساطی از خریداران چک و سفته می‌خواهند. توصیه ما این است که بیمه قسطی را از شرکتی بخرید که از شما چک و سفته نخواهد. با این کار، خیلی زود می‌توانید بیمه خودتان را تهیه کنید. قبل از ثبت‌نام در سایت‌های خرید بیمه، اقساط قبلی را تسویه کنید.

چگونه بیمه قسطی بخرید؟

چگونه بیمه قسطی بخرید؟

برای تهیه بیمه قسطی، دو روش پیش روی شما است. در روش اول، باید با شرکت‌های مختلف بیمه تماس بگیرید و درباره شرایط خرید بیمه قسطی بپرسید. در این حالت، باید وقت زیادی صرف کنید و اطلاعات زیادی هم راجع به انواع بیمه‌ها کسب کنید. اما در روش دوم از سایت‌های واسطه کمک می‌گیرید. 

 

سایت‌های اعتباری به شما اعتبار می‌دهند و شما می‌توانید با اعتبار آن‌ها بیمه خودتان را قسطی تهیه کنید. امکان مقایسه انواع بیمه‌ها، شرایط و هزینه آن‌ها هم وجود دارد. پلت‌فرم‌های خرید بیمه قسطی بیمه‌های متعددی را ارائه می‌دهند. بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی و بیمه حوادث از جمله این بیمه‌ها هستند. قبل از خرید بیمه حتما شرایط خرید اقساطی را بررسی کنید. توجه کنید که بعضی از بیمه‌ها به صورت قسطی عرضه نمی‌شوند. 

 

در نهایت

با وجود هزینه‌های مختلف زندگی، خرید بیمه قسطی منطقی‌ترین روش تهیه بیمه است. با این کار نگران هزینه‌های سنگین جبران حوادث نخواهید بود. 

جدیدترین مطالب سایت