چالش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چالش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو کارنسی و فناوری بلاکچین با وجود به همراه داشتن مزایایی مانند دور زدن تحریم‌ها، اقتصاد شفاف‌تر و سودآوری  بیشتر و سریع‌تر، با چالش‌هایی نیز رو به رو هستند که سرمایه گذاران باید از آن‌ها آگاه باشند. در ادامه به چند مورد از این چالش‌ها و ملزومات ورود به بازار ارزهای دیجیتال پرداخته‌ایم که قبل از سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشید.

 

چه چالش‌هایی در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

مانند هر تجارت دیگری، معاملات در بازار ارزهای دیجیتال نیز مزایا و معایبی را به همراه دارد و شما باید برای سرمایه گذاری تمام جوانب آن را بگیرید. مسائل امنیتی، نوسانات قیمت و قانون گذاری‌ها در این حوزه از جمله چالش‌های بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌روند که امروزه دغدغه بسیاری از معامله گران تازه کار است.

 

مسائل امنیتی

رمز ارزها ممکن است خطرات ناشی از واسطه‌های مرکزی را نداشته باشند، اما این بدان معنی نیست که آنها با مشکلاتی مربوط مسائل امنیتی مواجه نیستند. در واقع، اخبار متعددی که اخیرا از هک پلتفرم‌های مختلف به گوش می‌رسد، نشانگر این است که عدم امنیت بزرگترین مشکلی  است که در حال حاضر در بازار کریپتو وجود دارد و کاربران خواستار حمایت و محافظت بیشتر از دارایی‌ها و داده‌های خود هستند.

 

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که هرچه فناوری پیشرفته تر می شود، هکرها نیز متخصص‌تر می‌شوند. مبادلات اساساً در برابر هک‌ها بسیار آسیب پذیر هستند. شما با کلید‌های خصوصی امکان دسترسی آسان به تمام دارایی‌های خود را به عنوان مالک دارید؛ اما از طرفی امکان هک، فیشینگ و سایر تلاش‌ها برای به دست آوردن اطلاعات کاربری نیز برای شما وجود دارد. سرمایه گذاران جدیدتر بیشتر در معرض این نوع تله‌ها قرار می‌گیرند.

 

نوسانات قیمت

افزایش قیمت در بازارهای مالی همیشه در نگاه سرمایه گذاران یک شاخص مثبت در نظر گرفته شده است؛ اما از نظر تنظیم کنندگان جهانی عدم ثبات و نوسانات بالای قیمت در بازار کریپتو یک چالش محسوب می‌شود. از طرفی، کاهش نوسانات نیازمند وضع مقررات است و با ورود تنظیم کننده‌های بازار، مزیت غیرمتمرکز بودن و عدم وجود واسطه‌های مالی در بازار ارزهای دیجیتال از بین می‌رود. همچنین در برخی از کشورها ارز دیجیتال به یک جایگزین برای ارز فیات تبدیل شده است.

 

دلیل ورود بسیاری از افراد به این بازار نیز نوسانی بودن و رشد سریع قیمت‌ها است. اما باید به این نکته توجه  داشته باشید که قیمت یک ارز همان‌قدر که می تواند به اوج برسد و در کوتاه مدت سبب سودآوری سرمایه گذاران شود، می‌توانند به همان سرعت سقوط کند و سبب از دست رفتن سرمایه‌ها شود. بازار کریپتو اساساً بر پایه پیش بینی‌ها و احتمالات شکل می گیرد و این موضوع باعث می‌شود شاهد نوسانات بیشتری باشد.

 

چالش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

قوانین و مقررات

رویکرد حقوقی مربوط به معاملات کریپتو می توانند به دو دسته تقسیم شوند:

ممنوعیت: برخی از کشورها با اشاره به امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی تروریسم، پولشویی و فرار مالیاتی، تصمیم به ممنوعیت آن‌ها گرفتند. ( از جمله ویتنام، قرقیزستان، بنگلادش، اکوادور و بولیوی)

 

صلاحیت و مالیات:  تاکنون هیچ کشوری قوانینی را ارائه نکرده است که براساس آن، به طور واضح صلاحیت وچگونگی انجام عملیات و درآمدزایی از ارزهای دیجیتال و پرداخت مالیات مشخص شده باشد.

 

از آنجایی که برخی از مجرمان سایبری به طور مرتب از ارزهای دیجیتال برای فروش کالاها، خدمات و پولشویی‌های غیرقانونی استفاده می کنند، عدم وجود قانون و مقررات به یکی از معضلات بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. متاسفانه بدون نظارت دقیق توسط مقامات امنیتی، ردیابی نهنگ‌ها و کلاهبرداران بسیار دشوار است.

 

با توجه به این نقص‌ها، نقاط ضعف، موارد مداوم هک و نقض مبادلات، کشورها نیازمند وضع قوانین برای اطمینان از شفافیت و حمایت از مصرف کنندگان هستند.

 

در آلمان و ژاپن، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای پرداخت قانونی استفاده می‌شوند. روسیه، اوکراین، بلاروس و تعدادی دیگر از کشورها، محدودیتی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

 

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به چه موارد نیاز داریم؟

اولین قدم برای خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری انتخاب یک صرافی معتبر و سپس ثبت نام در آن است.

 

در ابتدا با ایمیل یا شماره تماس خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای تکمیل روند ثبت نام، باید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و احراز هویت کنید. کاربران معمولا یه دنبال این هستند که این فرآیند در کمترین زمان صورت بگیرد تا بتوانند هرچه سریع‌تر وارد معامله شوند.

 

صرافی‌ها از جنبه‌هایی مانند امنیت، کاربرپسندی، سیاست‌ها و هزینه‌ها متفاوت عمل می‌کنند. این عوامل می توانند هنگام انتخاب مناسب ترین صرافی برای معامله‌گران نقش مهمی داشته باشند.

 

حالا باید حساب خود را بوسیله پول فیات تامین مالی کنید. سپس می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کرده و در یک کیف پول ذخیره کنید. این کیف پول می‌تواند کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری بسیار راحت است و آن‌ها را می‌توانید به سادگی روی تلفن همراه خود نصب کنید؛ اما کیف پول‌های سخت افزاری از ایمنی بالاتری برخوردار هستند و امکان کلاهبرداری یا فیشینگ را کاهش می‌دهند. ایرانیکارت یکی از بهترین صرافی‌های ارائه دهنده پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین خدمات معاملاتی و کیف پول‌های سخت افزاری می‌باشد.

 

چالش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

 

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری به شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال و ترجیحات شخصی بستگی دارد؛ برای مثال تحمل ریسک فردی، اهداف سرمایه گذاری، مبلغ سرمایه گذاری و موارد دیگر.

همانطور که اشاره شد، قیمت ارزهای دیجیتال نیز تحت تاثیر موارد مختلفی نوسانات زیادی دارند که شما برای مدیریت سرمایه و افزایش درصد سودآوری در معاملات خود، باید یک استراتژی مشخص داشته باشید.

اگر تصمیم دارید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، با دقت تحقیق کنید. هنگام  ثبت تراکنشات به هزینه‌های معامله توجه کنید. زیرا این کارمزدها نسبت به ارزی  و صرافی که در آن خرید و فروش می‌کنید، متفاوت است.

صرافی ایرانیکارت یکی از شناخته شده‌ترین صرافی‌ها است که کاربران ایرانی بدون نگرانی از هک شدن، تحریم شدن و بدون پرداخت کارمزد در آن معامله می‌کنند.

جدیدترین مطالب سایت