شرایط و مراحل طلاق توافقی + مطالبه مهریه در طلاق توافقی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شرایط و مراحل طلاق توافقی + مطالبه مهریه در طلاق توافقی

شرایط و مراحل طلاق توافقی   

چگونه می توان طلاق توافقی گرفت و شرایط طلاق توافقی چیست ؟

 

شرایط جوامع امروزی و تکاپوی زن و مرد دریک خانواده برای داشتن زندگی بهتر و انجام فعالیت هاي‌ اقتصادی و خستگی و صرف نکردن وقت توسط زوجین با یک دیگر باعث بروز مشکلاتی در کانون زناشویی خانواده و تزلزل آن شده است. دراین بین زوجین که با یک دیگر سازگاری ندارند طلاق توافقی را بعنوان راه حل مشکلات خود انتخاب می‌کنند.

 

انچه در دادگاههای خانواده مشاهده می‌کنیم زوج هاي‌ متعددی هستند که بدلیل دعاوی مختلف خانوادگی از جمله طلاق توافقی، مهریه، نفقه، اجرت المثل، استرداد جهیزیه و… به دنبال راه حل مشکلات خود هستند.

 

زوجینی که طلاق توافقی را انتخاب کرده اند، با مدارک خود به دادگاه می‌روند پس از پرکردن دادخواست و ارائه کردن آن به دادگاه ، دادگاه پس از بررسی نظر مشاوران و داوران گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کند.

 

در طلاق توافقی طبق معمولً زوجین بر سر تمام موارد مهم زندگی خود از جمله حضانت فرزند در طلاق توافقی، مهریه، نفقه و اجرت المثل باید به توافق برسند.

 

برای حل مشکلات خانوادگی خود میتوانید با استفاده از مشاوره تلفنی و حضوری وکیل طلاق خبره دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت و بدون نیاز به حضور در جلسات مشاوره و داوری طلاق توافقی خود رابه سهل ترین شکل ممکن بگیرید.

 

یکی از نکات و موارد مهمی که در مورد طلاق توافقی باید دانست این است که این نوع طلاق از نوع طلاق خلع بائن محسوب می‌شود و زوج به هیچ وجه نمیتواند به زوجه بازگردد . همچنین در طلاق خلع که بخشی از طلاق بائن محسوب می‌شود  زن بدلیل کراهتی که از مرد دارد باید تمام یا بخشی از مهریه خود رابه او بذل نماید.

 

اما در طلاق توافقی باید درنظر داشت که یک وکیل به هیچ وجه نمی‌تواند از طرف زن و مرد ، وکالت در طلاق رابه عهده بگیرد ودر شرایطی که زن از طرف مرد وکالت در طلاق داشته باشد دراین وضعیت وکیل زن ، وکیل با واسطه مرد نیز محسوب می‌شود و حضور زن در دادگاه فقط برای امضای دادخواست ضروری می‌باشد.

 

مطالبه مهریه در طلاق توافقی:

دراین شرایط زن باید با توجه به توافقی که بین طرفین حاصل شده است بخشی از مهریه و یا تمام آنرا ببخشد و شیوه پرداخت باقیمانده مهریه بسته به نوع توافق دو طرف دارد.

 

مطالبه نفقه در طلاق توافقی:

نفقه براساس آنچه که در قانون ذکر شده است تمامی هزینه هاي‌ معمول یک زن از جمله هزینه هاي‌ مسکن، پوشاک، درمانی و… را گویند و مطالبه نفقه و شیوه پرداخت آن براساس توافق زوجین خواهد بود.

 

سفارش رپورتاژ آگهی

جدیدترین مطالب سایت